جاباما
۵۰۶۶۶۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

اچ‌تی‌سی پس از مدت‌ها یک گوشی زیبا و قدرتمند را وارد بازار کرده که دل بسیاری از طرفداران این کمپانی با سابقه تایوانی را ربوده است.

وب‌سایت جی اس ام - مهرداد رجبی: در سال‌های اخیر بیشترین خبری که در مورد اچ‌تی‌سی شنیده‌ایم به افت سهم این برند قدیمی از بازار و ضررهای پی در پی مربوط می‌شود. اما کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی همچنان برای حفظ خود در بازار تلفن‌های هوشمند با قدرت می‌جنگد.

جدیدترین گوشی اچ‌تی‌سی که وارد بازار شده U Ultra نام دارد و حالا در بازار کشورمان نیز به‌فروش می‌رسد. اگر از طرفداران اچ‌تی‌سی هستید و قصد خرید U Ultra دارید با ادامه بررسی همراه شوید تا نگاهی نزدیک به این گوشی زیبا داشته باشیم.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

طراحی

برخلاف چند سال گذشته که زبان طراحی یکسانی را در گوشی‌های قدرتمند یا به اصطلاح پرچمدار اچ‌تی‌سی دیده‌ایم، این‌بار اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته بدنه یکپارچه فلزی را رها کند و از شیشه در گوشی هوشمند جدیدش استفاده کند. البته این را اشاره کنیم که به اعتقاد خیلی‌ها U Ultra پرچمدار اچ‌تی‌سی نیست و به‌زودی باید منتظر HTC 11 به عنوان پرچمدار ۲۰۱۷ این شرکت باشیم. اما در هر حال یو اولترا یکی از گوشی‌های قدرتمند اچ‌تی‌سی است که می‌تواند پرچمداران دیگر شرکت‌ها را به چالش بکشد.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

در طراحی یو اولترا از فریم فلزی استفاده شده و در نمای پشتی آن از شیشه استفاده شده است. حاشیه‌های نه‌چندان کم صفحه نمایش ۵.۷ اینچی یو الوترا، ابعاد گوشی را در مقایسه با دیگر فبلت‌ها و رقبا بزرگتر کرده است. پورت ۳.۵ میلیمتری از پایین گوشی حذف شده و یک پورت USB-C وظیفه شارژ و اتصال هدفون را برعهده دارد. در لبه سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و پاور قرار گرفته که البته می‌توان آن را نقطه ضعف طراحی گوشی دانست. چراکه در اکثر گوشی‌هایی که می‌شناسیم دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و پاور در سمت مخالف همدیگر قرار می‌گیرند تا کاربر در استفاده از آنها دچار اشتباه نشود. اگرچه اچ‌تی‌سی دکمه پاور را با پترنی از حالت صیقلی خارج کرده اما قفل کردن گوشی هنگام کم کردن صدا اتفاقی بود که برای ما هنگام تست گوشی زیاد رخ داد.

گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

سمت چپ فریم کاملا خالی است و سمت بالا درگاه سیم کارت قرار گرفته است. یو الوترا دو سیم کارته است که البته جایگاه سیم کارت دوم با کارت حافظه جانبی مشترک است.

نمای پشتی گوشی نیز همانطور که اشاره کردیم با شیشه پوشانده شده و در قسمت بالای آن دوربین بیرون زده گوشی همراه با فلاش دوگانه و فوکوس لیزری خودنمایی می‌کنند.

اما یکی از مواردی که در طراحی گوشی ممکن توجه هرکسی را به خود جلب کند وجود چهار میکروفن در اطراف گوشی است. یکی در قسمت بالایی فریم فلزی، یکی در قسمت پایینی فریم فلزی در کنار بلندگو و درگاه USB-C، یکی هم روی نمای جلویی گوشی کنار دوربین سلفی و یکی هم در قسمت پایین بدنه شیشه‌ای پشت گوشی؛ یو اولترا به لطف این چهار میکروفن به ضبط سه بعدی صدا مجهز است.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

در نمای جلویی گوشی نیز یک صفحه نمایش ۵.۷ انچی نزدیک به ۷۰ درصد آن را شامل شده و در پایین آن سنسور اثر انگشت قرار گرفته است. سمت چپ و راست سنسور اثر انگشت دکمه‌های ناوبری لمسی اندروید قرار گرفته‌اند که البته محصول قرارگیری آنها کمی کار با آنها را سخت کرده است. انتظار داشتیم دکمه‌ها روی خط وسط حاشیه پایین نمایشگر گرفته باشد اما آنها کمی پایین‌تر از خط وسط و هم‌راستا با سنسور اثر انگشت قرار گرفته‌اند. احتمال دارد در روزهای اول که با یو اولترا کار می‌کنید در لمس درست دکمه‌ها دچار مشکل شوید که البته به مرور زمان به محل آنها عادت می‌کنید.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

در بالای صفحه نمایش اصلی، یو اولترا به صفحه نمایش دوم مجهز شده که پیش از این نمونه آن را در V۲۰ ال‌جی نیز دیده بودیم. بلندگوی دوم یو اولترا نیز در قسمت بلندگوی مکالمه قرار گرفته تا یک خروجی صدای استریو برای یو اولترا فراهم شود. دوربین سلفی نیز همراه با سنسورهای تنظیم نور صفحه و مجاورت (Proximity Sensor) در سمت چپ صفحه نمایش دوم گوشی قرار گرفته است.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

در کل طراحی یو اولترا چشم نواز و زیباست. اگر از دوربین بیرون زده آن که در گوشی‌های رقیب نیز به چشم می‌خورد فاکتور بگیریم ایراد دیگری در آن دیده نمی‌شود. نمونه‌ای که در اختیار ما قرار داشت به رنگ سفید یخی یا Ice White بود که نوشته‌های پشت بدنه روی آن چندان مشخص نبود. یو اولترا همچنین در رنگ‌های آبی، مشکی و صورتی نیز عرضه شده که همگی از جذابیت بالایی برخوردارند.

صفحه نمایش

اچ‌تی‌سی یو اولترا به دو صفحه نمایش مجهز است. صفحه نمایش اصلی آن ۵.۷ اینچ اندازه دارد که از رزولوشن QHD برخوردار است. به لطف پنل Super LCD رنگ‌ها در یو اولترا تا حدی غلیظ به نظر می‌رسند و این باعث می‌شود تا عکس‌ها و ویدیوها در صفحه نمایش این گوشی زیباتر دیده شوند. کنتراست تصویر نیز مطلوب است و اختلاف رنگ مشکی با دیگر رنگ‌ها به‌خوبی خود را نشان می‌دهد. همچنین میزان نوری که از صفحه نمایش یو اولترا ساطع می‌شود باعث شفافیت آن در زیر نور آفتاب می‌شود که این نیز یک ویژگی مثبت به‌شمار می‌رود.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

اما صفحه نمایش دوم یو اولترا تقریبا ۲ اینچی است که ۱۶۰ پیکسل عمودی و ۱۰۴۰ پیکسل افقی دارد. صفحه نمایش دوم در یو اولترا کاربردهای مختلفی مانند نمایش نوتفیکیشن‌ها و نمایش وضعیت آب و هوا دارد. یکی از کاربردهای مثبت آن هنگام نمایش نوتیفیکیشن‌ها به چشم می‌خورد چراکه وقتی در حال کار با گوشی هستید و نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید هیچ بخشی از صفحه نمایش اصلی برای نمایش آن نوتیفیکیشن اشغال نمی‌شود. همچنین می‌توان شورت کات اپلیکیشن‌ها محبوب و مخاطبین منتخب را روی آن قرار داد که دسترسی به آنها را ساده‌تر می‌کند. هنگامی که گوشی را از روی میز بلند می‌کنید صفحه نمایش دوم آن روشن می‌شود و میزان باتری، ساعت، تاریخ و آخرین نوتیفیکیشن‌ها را نشان می‌دهد. بنابراین اگر عادت دارید که ساعت را از روی گوشی چک کنید، یو اولترا آن را روی صفحه نمایش دوم و کوچکتر خود به شما نشان می‌دهد تا در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی شود.

پنل جلوی یو اولترا با شیشه گوریلا گلس ۵ پوشانده شده و بدین ترتیب مقاومت بسیار خوبی دربرابر خط و خش دارد. اچ‌تی‌سی در خبری هیجان‌انگیز اعلام کرده که مدل ۱۲۸ گیگابایتی یو اولترا را با شیشه سفایر عرضه می‌کند که این می‌تواند یک نوآوری درمیان پرچمداران بازار قلمداد شود و نام اچ‌تی‌سی یو اولترا را به عنوان اولین گوشی هوشمند با شیشه یاقوت کبود به ثبت برساند.

سخت‌افزار

بخش سخت‌افزار یکی دیگر از نقاط قوت اچ‌تی‌سی یو اولترا است. جاییکه اسنپدراگون ۸۲۱ با همراهی ۴ گیگابایت رم یو اولترا را در کنار رقبایی همچون پیکسل‌های گوگل، ال‌جی G۶ وان‌پلاس ۳t قرار می‌دهد.

در کاربری روزانه و عادی معمولا حدود ۲ گیگابایت از رم یو اولترا خالی و آماده مصرف است. به ندرت پیش می‌آید که شما کار سنگینی را با گوشی انجام دهید تا بخش زیادی از حافظه رم آن اشغال شود. همچنین جابجا شدن بین اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه باز هستند به سرعت و روان انجام می‌شود. چیپ گرافیکی آدرنو ۵۳۰ نیز در یو اولترا وظیفه اجرای بازی‌های سنگین را به‌خوبی انجام می‌دهد و هیچ لگ یا کندی در اجرای بازی‌ها دیده نمی‌شود.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

یو اولترا در دو حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده که هر دو از کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

در بخش ارتباطات از بلوتوث ۴.۲ و جدیدترین استاندارد وای‌فای یعنی ac پشتیبانی می‌کند و توانایی اتصال به شبکه LTE Cat6 یا 4.5G را نیز دارد.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

همانطور که اشاره کردیم یو اولترا تنها به یک درگاه USB-C مجهز است که برای شارژ و اتصال هدفون بکار می‌رود. استفاده از USB-C برای هدفون این امکان را به اچ‌تی‌سی داده تا از فناوری جدیدی به نام HTC USonic در هدفون این گوشی استفاده کند. قابلیت USonic این امکان را به هدفون یو اولترا می‌دهد تا میزان شدت صدای خروجی هدفون را براساس گوش درونی کاربر تنظیم کند تا هنگامی که صدا روی حداکثر میزان خود قرار گرفت آسیبی به پرده گوش کاربر وارد نشود. شاید به همین دلیل باشد که هدفون یو اولترا به دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا مجهز نیست.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

در بخش سنسورها نیز یو اولترا چیزی از دیگر رقبا کم ندارد. البته شاید بگویید جای سنسور تشخیص عنبیه در این گوشی خالیست که در پاسخ می‌توان گفت هنوز این سنسور در گوشی‌های زیادی وجود ندارد و فعلا شرکت‌ها ترجیح می‌دهند مسئله امنیت را با کمک سنسور تشخیص اثر انگشت حل کنند. سرعت تشخیص اثر انگشت در یو اولترا نسبتا سریع و راضی‌کننده است اما در مقایسه با رقبایی مانند گوگل پیکسل یا وان‌پلاس 3t اندکی کندتر عمل می‌کند.

اسپیکر BoomSound یو اولترا نیز علاوه‌بر کیفیت خوب و شفاف امکان تغییر حالت پخش صدا را بین دو حالت سینمایی و موسیقی فراهم کرده است.

نرم‌افزار

میان گوشی‌هایی که از اندروید خالص استفاده نمی‌کنند همواره رقابت شدیدی در زمینه رابط کاربری وجود دارد. در این بین اچ‌تی‌سی با رابط کاربری اختصاصی خود یعنی HTCSense معمولا گوی رقابت را از دیگران ربوده و نام خوبی را برای خود دست و پا کرده است.

گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

در رابط کاربری اچ‌تی‌سی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اندروید خالص حضور دارند و در کنار آنها اپلیکیشن‌هایی نیز از طرف اچ‌تی‌سی مانند Boost+ و Zoe Video Editor نصب شده‌اند.

Boost+ از طریق پاک کردن فایل‌های کش در اپلیکیشن‌ها به افزایش سرعت گوشی و روان‌تر شدن رابط کاربری کمک می‌کند. همچنین می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌ها را در اختیار آن قرار دهید تا به‌صورت خودکار جلوی فعالیت آنها را در پس‌زمینه بگیرد و از این طریق به مصرف کمتر باتری کمک کند. ویژگی به نام Smart Boost نیز برای آن در نظر گرفته شده که به‌صورت هوشمند همه اپلیکیشن‌ها زیر نظر می‌گیرد و هر لحظه که احساس کند لازم است فایل‌های کش یک اپلیکیشن حذف شود فورا آنها را پاک می‌کند.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

خوشبختانه اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اچ‌تی‌سی همگی در گوگل پلی استور نیز عرضه شده‌اند و از این طریق هر زمان که آپدیت جدیدی برای آنها منتشر شده باشد به‌روز می‌شوند. همچنین اگر به اشتباه آنها را از روی گوشی پاک کنید می‌توانید آنها را مجددا از گوگل پلی استور به‌صورت رایگان نصب کنید.

یکی از شاخص‌ترین بخش‌های رابط کاربری اچ‌تی‌سی سنس Blinkfeed نام دارد که مانند یک اتاق خبر مجهز از منابع مختلف به‌روزترین خبرها را در معرض نمایش قرار می‌دهد. می‌توانید محتوای نمایش داده شده در بلینک‌فید را از طریق ایجاد دسترسی به اپلیکیشن‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی غنی‌تر کنید.

گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

در رابط کاربری یو اولترا می‌توانید فرامین حرکتی متنوعی را نیز تعریف کنید. به عنوان مثال می‌توانید در بخش Motion Gesture تعیین کنید که اگر گوشی در حالت قفل قرار داشت و آن را از روی میز بلند کردید، بدون نیاز به باز کردن قفل آن با دو بار کشیدن انگشت از بالا به پایین صفحه دوربین گوشی باز شود. یا اگر گوشی را در حالت قفل از روی میز بلند کردید و انگشتتان را از سمت چپ به راست کشیدید، بعد از وارد کردن رمز یا قرار دادن انگشت روی سنسور فینگرپرینت مستقیم وارد Blinkfeed شوید.

برای شخصی‌سازی صفحه نمایش دوم یو اولترا نیز گزینه‌ای مخصوص در Settings گوشی به نام Secondary Display قرار گرفته است. در آن بخش مشخص می‌کنید صفحه نمایش دوم چه زمانی روشن شود. به همین ترتیب تعیین می‌کنید هنگامی که صفحه نمایش دوم روشن است چه مواردی را از بین مخاطبین، آب و هوا، شورت کات اپلیکیشن‌ها و ... نشان دهد. همچنین می‌توانید مشخص کنید که نوتیفیکیشن از چه اپلیکیشن‌هایی در صفحه نمایش دوم گوشی نشان داده شود. به عنوان مثال اگر نوتیفیکیشن جیمیل یا اینستاگرامتان بیش از بقیه اهمیت دارد، می‌توانید تعیین کنید که فقط نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های مذکور در صفحه نمایش دوم نمایان شود.

گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

گذشته از قابلیت‌هایی که اچ‌تی‌سی به رابط کاربری سنس افزوده باید بگوییم طبق انتظار عملکرد این رابط کاربری همانند اندروید خالص نرم و روان نیست. علی‌رقم پردازنده قوی و رم کافی که روی یو اولترا قرار دارد اما گاهی اوقات لگ و کندی را در رابط کاربری اچ‌تی‌سی سنس تجربه خواهید کرد.

دوربین

اگر نگاهی به وضعیت دوربین در یو اولترا بیاندازید موردی عجیب به چشم می‌خورد که شاید مشابه آن را در گوشی دیگری ندیده باشید. نکته عجیب این است که دوربین پشتی و اصلی یو اولترا رزولوشنی کمتر از دوربین جلو یا سلفی آن دارد!. دوربین پشتی یو اولترا به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است که از عکاسی HDR اتوماتیک و فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می‌کند. فیلم‌برداری 4K با یو اولترا به لطف حضور چهار میکروفن در اطراف گوشی به صدای سه‌بعدی مجهز می‌شود که این یکی دیگر از نقاط قوت گوشی به‌شمار می‌رود. لنز این دوربین را یک لرزشگیر اپتیکال همراهی می‌کند و دریچه دیافراگم آن برابر با f/1.8 است که کمک می‌کند عکاسی در نور شب با این دوربین نتیجه‌ای قابل قبول به‌همراه داشته باشد.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

اما دوربین جلویی یا سلفی یو اولترا به سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی مجهز است. دوربین جلو همانند دوربین عقب به عکاسی HDR مجهز است اما حداکثر می‌تواند تا رزولوشن فول اچ‌دی فیلم‌برداری کند. به لطف سنسور ۱۶ مگاپیکسلی این دوربین عکس‌های سلفی شما بیش از پیش شفاف ثبت می‌شوند و ویژگی Live Make-up نیز به زیباتر شدن آنها کمک می‌کند. در رابط کاربری دوربین قابلیتی به نام Selfie Panorama قرار داده شده که به کمک آن می‌توانید عکس‌های سلفی واید یا عریض بگیرید و افراد بیشتری را در عکستان جای دهید. همچنین دوربین جلو نیز به فلاش مجهز است که از طریق روشن شدن صفحه نمایش روی حداکثر میزان نور سفید عمل می‌کند. درست همانند فلاش دوربین جلو که پیش از این در آیفون ۶s و ۷ دیده بودیم. همچنین قابلیت تشخیص چهره و ثبت اتوماتیک عکس سلفی نیز برای دوربین جلو در نظر گرفته شده است.

در رابط کاربری دوربین یو اولترا حالت‌های دیگری نظیر فیلم‌برداری اسلوموشن (۱۲۰ فریم برثانیه در رزولوشن ۷۲۰p)، فیلم‌برداری هایپرلپس و عکاسی/فیلم‌برداری روی حالت منوال یا دستی نیز وجود دارد که در حالت دستی عکس‌ها با فرمت خام یا RAW ذخیره می‌شوند.

عملیات فوکوس در دوربین اصلی یو اولترا از طریق فناوری فوکوس لیزری انجام می‌شود و یک فلاش دوگانه در سمت راست لنز دوربین به تصویربرداری در شب و نور کم کمک می‌کند.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

اگرچه یو اولترا به دکمه‌ای مجزا به عنوان شاتر دوربین مجهز نیست اما این امکان فراهم شده تا در تنظیمات برنامه دوربین دکمه کم و زیاد کردن صدا را به عنوان یک دکمه فیزیکی برای شاتر تعریف کنید. اما اگر نیازی به دکمه شاتر فیزیکی ندارید می‌توانید از دکمه کم و زیاد کردن صدا برای زوم کردن دوربین استفاده کنید.

تجربه‌ای که ما از کار با رابط کاربری دوربین و عکاسی با یو اولترا داشتیم تقریبا بی نقص و رضایت‌بخش بود. اگرچه ممکن است برای ثبت لحظات حساس یا به اصطلاح شکار لحظه‌ها، به‌دلیل عملکرد نه‌چندان روان اچ‌تی‌سی سنس، دوربین با تاخیری جزئی آماده به کار شود اما خوشبختانه سرعت عکاسی با آن خوب و قابل قبول است. در ادامه نمونه‌هایی از عکاسی ما با یو اولترا را مشاهده می‌کنید. تمام عکس‌ها در اندازه واقعی آپلود شده‌اند و با کلیک روی هرکدام می‌توانید عکس را در سایز اصلی مشاهده کنید.

گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC


باتری

احتمالا اگر بگویید در سال ۲۰۱۷ قرار داریم و یک گوشی ۵.۷ اینچی با باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دراختیار داریم هیچ‌کس حرفتان را باور نمی‌کند. به‌شکل غیرقابل باوری یو اولترا از بیشتر گوشی‌های هم‌اندازه‌اش باتری کوچک‌تری دارد. یو اولترا با اینکه از نظر ابعاد گوشی‌هایی مانند ال‌جی V20، گلکسی S7 Edge، وان‌پلاس 3t، گلکسی نوت 7 و نکسوس 6p را شکست می‌دهد اما ظرفیت باتری‌اش از همه آنها کمتر است.

باتری ۳ هزار میلی‌آمپری یو اولترا قابلیت جدا شدن از بدنه را ندارد و با فناوری Quick Charge 3 حدود ۲ ساعت طول می‌کشد تا به شارژ صددرصد برسد. اما در حین شارژ پس از ۲۰ دقیقه به شارژ 30%، پس از ۴۰ دقیقه به شارژ 55% و پس از ۶۰ دقیقه به شارژ 75% می‌رسد. از این نکته نیز نگذریم که دمای بدنه یو اولترا هنگام شارژ اندکی بیشتر از دمای عادی می‌شود. البته این موضوع نگران کننده‌ای نیست و حتما تدابیر لازم برای حفظ امنیت باتری در نظر گرفته شده است.

برای کاربری که استفاده روزانه‌اش از گوشی هوشمند کارهایی نظیر تلفن و پیامک، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و گاه گداری عکاسی و فیلم‌برداری است، باتری یو اولترا می‌تواند یک روز کامل وی را همراهی کند. اما اگر بخواهید با این گوشی بازی کنید یا به‌طور پیوسته از طریق اینترنت 3G/4G به گشتن در شبکه‌های اجتماعی بپردازید، قطعا قبل از پایان روز نیاز به شارژ مجدد آن پیدا می‌کنید.

همچنین یو اولترا در نگهداری باتری در حالت استندبای نیز خوب عمل می‌کند. در آزمایشی که روی این گوشی انجام دادیم با وجود قراردادن دو سیم کارت در گوشی، توانست در حالت استندبای ۳ روز بدون نیاز به شارژ روشن بماند.
گوشی U Ultra؛ سورپرایز زیبا و قدرتمند HTC

سخن پایانی

اچ‌تی‌سی یو اولترا زیباست، مشخصات سخت‌افزاری خوبی دارد و حرف‌های زیادی برای گفتن در بازار فبلت‌ها دارد. اما باید اعتراف کنیم که برچسب قیمت ۷۵۰ دلاری کمی ارزش خرید آن را پایین می‌آورد. حتما با ما موافق هستید که چنین قیمتی برای گوشی که با پردازنده ۲۰۱۶ وارد بازار شده و همانند گوشی‌های فلزی حس لوکس بودن را القا نمی‌کند کمی زیاد و غیر منطقی است. درواقع اچ‌تی‌سی محصولی با مشخصات ۲۰۱۶ را با قیمت پرچمداران ۲۰۱۷ وارد بازار کرده که اگر واقع‌بین باشیم نمی‌تواند چندان سود سرشاری را برای کمپانی با سابقه تایوانی به ارمغان بیاورد.

شاید اگر یو اولترا برچسب قیمتی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار داشت ارزش خرید آن به مراتب بیشتر می‌شد اما در هر حال اگر از طرفداران اچ‌تی‌سی هستید یو اولترا انتخابی مناسب برای شماست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      کسی بخواد اینقدر پول خرج کنه خوب نمیره اچ تی سی بخره...
      سامسونگ گلکسی s8 هم قیمتش 750 دلار هستش...

      پاسخ ها

      • حمید

        سامسونگ گلکسی اس 8 قیمتش 1000 دلاره نه 750 دلار .

    • بی نام

      حالا بعد از آیفون که خودکار طرفداراش بیشمارن هیچ برندی به گرد سونی نمیرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج