۵۰۶۶۸۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

شناسایی دو کانون آنفولانزای طیور در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه دو کانون آنفولانزای طیور در همدان شناسایی شد گفت: این دو کانون به طور همزمان در بازارچه پرندگان و روستای بادخوره اسدآباد مشاهده شد که عملیات معدوم سازی انجام و هر دو کانون در قرنطینه هستند.

خبرگزاری تسنیم: محمود رضا رسولی با بیان اینکه ۷۰ درصد پرورش دام در کشور به شیوه سنتی است و دام در کنار انسان و با فاصله یک دیوار زندگی می‌کند، اظهار داشت: دو مورد نتیجه آزمایشات آنفولانزای طیور در بازارچه پرندگان و روستای بادخوره اسدآباد مثبت اعلام شد.

رسولی بیان کرد: به محض اطلاع از نتایج آزمایشات که در روزهای دهم و ۱۱ فروردین‌ماه اعلام شد واکنش سریع با هماهنگی‌های نهادهای قضایی و با همکاری آتش‌نشانی و حضور نیروهای انتظامی در محل بازارچه پرندگان انجام گرفت.

وی افزود: در این راستا با حضور ۱۲۶ نفر نیروهای عملیاتی و ۵۴ نیروی پشتیبانی عملیات انجام و معدوم سازی بیش از ۱۵۰۰ قطعه طیور در بازارچه پرندگان همدان انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی همدان با بیان اینکه دومین کانون آنفولانزای طیور در روستای بادخوره اسدآباد مشاهده شد گفت: بلافاصله بعد از اعلام نتیجه آزمایش عملیات انجام شد که دو روز طول کشید و معدوم سازی طیور انجام شد.

رسولی با عنوان این مطلب که به طور قطع نمی‌توان گفت که بیماری رفع شده اظهار داشت: اکنون در زمان خطر قرار داریم و محل‌های معدوم سازی شده تحت قرنطینه هستند.

وی با بیان اینکه بعد از عملیات باید ۲۱ روز از مشاهده آخرین کانون بگذرد تا خطر رفع شود افزود: مردم همچنان نباید طیور زنده بومی و تخم مرغ محلی خریداری کنند، ولی کشتارگاه‌های ما فعال بوده و تحت کنترل هستند و مشکلی برای تهیه گوشت مرغ و طیور دیگر وجود ندارد.

رسولی عنوان کرد: هزینه‌طیور معدوم سازی شده و قرامت خسارت دیدگان طبق جدول تعیین و از طریق سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج