جاباما
۵۰۶۷۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سرنوشت متفاوت تازه‌واردهای لیگ شانزدهم

ماشین سازی، صنعت نفت آبادان و پیکان تیم هایی بودند که در تابستان سال گذشته جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند؛ سه تیمی که شرایط متفاوتی را تجربه می کنند.

ورزش سه: در پایان لیگ پانزدهم دو تیم استقلال اهواز و راه آهن به صورت مستقیم به مسابقات لیگ یک سقوط کردند و تیم ملوان نیز در بازی نهایی خود از پس سیاه جامگان برنیامد تا سومین تیم سقوط کننده به دسته پایین تر باشد. در مقابل دو تیم ماشین سازی و پیکان به صورت مستقیم به لیگ برتر راه یافتند و صنعت نفت هم در آخرین دیدار و با پیروزی مقابل فجرسپاسی مجوز صعود به بالاترین سطح فوتبال باشگاهی کشور را کسب کرد.

با شروع مسابقات اما شرایط برای این سه تیم تازه وارد متفاوت پیش رفت و نتایج آنها هیچ تشابهی به هم نداشت.

در زیر نگاهی داریم به سرنوشت متفاوت سه تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر.

- ماشین سازی در انتظار معجزه برای بقا
ماشین سازی فصل گذشته همراه با رسول خطیبی پس از غیبت دو دهه ای برای اولین بار به لیگ برتر راه پیدا کرد و با به خدمت گرفتن ستاره هایی نظیر آندرانیک تیموریان، پیام صادقیان و .. سعی بر تداوم حضور در لیگ برتر داشت. شروع آنها در لیگ با پیروزی در اولین هفته مقابل فولادخوزستان در خانه این تیم همراه شد، اما آنها برای کسب دومین پیروزی ۲۰ هفته صبر کردند تا اینکه باز هم در دیداری خارج از خانه و با فرهاد کاظمی موفق به کسب پیروزی شدند؛ این بار مقابل سپاهان و با نتیجه عجیب ۳ بر صفر در نقش جهان. اولین پیروزی این تیم در ورزشگاه خانگی در هفته بیست و چهارم مقابل صنعت نفت آبادان رقم خورد، که نشان از شرایط نابسامان این تیم در اولین حضور تاریخ خود در لیگ برتر است. ماشین سازی کار خود را با خطیبی آغاز کرد ولی پس از نتایج ضعیف در لیگ و جام حذفی که با تنها یک پیروزی همراه شد، این مربی جای خود را به فرهاد کاظمی داد تا این مربی باز هم ناجی یک تیم در آستانه سقوط باشد. ماشین سازان در پایان هفته بیست و ششم ۱۵ باخت، ۷ تساوی و ۳ شکست را تجربه کرده اند؛ ۱۷ بار گلزنی و ۳۷ بار باز شدن دروازه آنها شرایط این تیم را در وضعیت دشواری برای ادامه حضور در لیگ برتر قرار داده است. شاگردان فرهاد کاظمی اکنون ۱۶ امتیازی هستند و در هفته گذشته نیز مقابل پیکان مغلوب شده اند. سبزپوشان تبریزی برای اینکه بتوانند به حضور خود در لیگ برتر ادامه دهند باید با تمام قوا به مصاف رقیبان خود بروند تا بتوانند فاصه ۶ امتیازی تا حریم سقوط را جبران کنند؛ اتفاقاتی که رقم خوردن آنها با توجه به در پیش بودن دو بازی سخت مقابل ذوب آهن و پرسپولیس به هیچ وجه کار ساده ای نیست.

- صنعت نفت آبادان به نتایج سینوسی ادامه می‌دهد

برزیلی های فوتبال ایران در سال های اخیر بارها به مسابقات لیگ برتر راه یافته اند و پس از یکی دو فصل حضور در مسابقات به دسته یک سقوط کرده اند. آبادانی‌ها در لیگ شانزدهم با نادر دست نشان که با او مجوز حضور در مسابقات را کسب کرده بودند، شروع کردند و با کسب نتایج غیرقابل پیش بینی در دیدارهای ابتدایی تا رتبه چهارم جدول هم پیش آمدند؛ اما در ادامه نتایج سینوسی این تیم آغاز شد و تا پایان نیم فصل که فیروز کریمی در اقدامی عجیب جایگزین دست نشان شد، رتبه یازدهم را در اختیار داشتند. با ورود فیروز کریمی نتایج این تیم در مجموع تغییر آنچنانی نداشته و برزیلی های فوتبال ایران مانند دوران حضور دست نشان در برخی از مسابقات به راحتی امتیاز از دست می دهند و در دیدارهایی که روی کاغد به مراتب سخت تر است، امتیاز می گیرند؛ مانند پیروزی با نادر دست نشان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی و پیروزی ارزشمند هفته گذشته مقابل پرسپولیس که این تیم را به تنها تیمی در لیگ شانزدهم بدل می کند که موفق به شکست سرخابی های پایتخت شده است. شاگردان فیروز کریمی در حال حاضر با ثبت 7 پیروزی، 7 تساوی و 11 شکست و با زدن 20 گل و دریافت 30 گل، 28 امتیازی هستند و رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده اند. صنعت نفت در صورتی که به همین روند خود ادامه دهد، می تواند لیگ هفدهم را نیز در لیگ برتر حضور داشته باشد.

- پیکان و رویای کسب سهمیه آسیایی

تیم فوتبال پیکان با علیرضا مرزبان جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد، اما آنها در ادامه مجید جلالی را به عنوان سرمربی خود برگزیدند و از هفته هفتم بود که با پیروزی مقابل استقلال خوزستان در خانه این تیم، نتایج خوب خود را شروع کردند و در پایان نیم فصل اول با کسب ۲۵ امتیاز بهترین نتایج یک تیم تازه صعود کرده در تاریخ لیگ برتر را به دست آوردند و رتبه چهارم را در اختیار گرفتند. شروع نیم فصل دوم مسابقات اما برای شاگردان جلالی مانند سال های گذشته، چندان خوب پیش نرفت و آنها از ۱۰ بازی خود در ادامه مسابقات تنها ۱۰ امتیاز کسب کردند تا در حال حاضر از ۲۵ بازی ۳۵ امتیاز داشته باشند و با قرار گرفتن در رتبه ششم برای حضور در آسیا با تیم های ذوب آهن، سپاهان و چند تیم دیگر بجنگند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج