جاباما
۵۰۶۷۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آیا بی‌خوابی خطر سکته‌ را افزایش می دهد؟

کمتر کسی را می توان یافت که به اهمیت خواب مناسب بر سلامت جسم و روان انسان پی نبرده باشد. وضعیتی که در آن، جسم و ذهن به استراحتی کوتاه می روند و خود را برای شروع فعالیتی دوباره آماده می کنند. از این رو، محققان روزانه حداقل هفت ساعت خواب را برای یک فرد بالغ توصیه می کنند.

وب سایت تک شات: کمتر کسی را می توان یافت که به اهمیت خواب مناسب بر سلامت جسم و روان انسان پی نبرده باشد. وضعیتی که در آن، جسم و ذهن به استراحتی کوتاه می روند و خود را برای شروع فعالیتی دوباره آماده می کنند. از این رو، محققان روزانه حداقل هفت ساعت خواب را برای یک فرد بالغ توصیه می کنند.
آیا بی‌خوابی خطر سکته‌ را افزایش می دهد؟

اما متاسفانه برخی ها این توصیه مهم را جدی نمی گیرند و همواره از بی خوابی و یا کم خوابی رنج می برند که اخیراً گروهی از محققان دانشگاه پزشکی Shynyang چین، در بررسی های خود بر روی بیش از 160 هزار نفر، به آثار سوء این عادت پی برده اند.

آن ها در آزمایشات خود بر روی این افراد، به این نتیجه رسیدند افرادی که خواب مناسبی را در شبانه روز تجربه نمی کنند، در مقایسه با سایر افراد، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هایی همچون سکته های قلبی و مغزی هستند. همچنین، خطر ابتلا به این بیماری ها در افرادی که به سختی به خواب می روند، نیز بیشتر است.

پژوهشگران دانشگاه نام برده، این آزمایشات را طی دو سال انجام دادند و در این مدت، عادات خوابیدن، بیدار شدن و حتی اختلالات حین خواب این افراد را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایج این بررسی ها نشان داد افرادی که به سختی به خواب می روند، احتمال ابتلا به سکته های قلبی و مغزی در آن ها تا 27 درصد بیشتر است.

همچنین، احتمال مبتلا شدن به این بیماری ها در افرادی که خواب مناسب و مطلوبی را در شب تجربه نمی کند، 11 درصد بیشتر از افرادیست که حداقل 7 ساعت را در طول شبانه روز می خوابند. یکی از پژوهشگران این گروه تحقیقاتی در این رابطه عنوان می کند:

خواب برای ریکاوری بیولوژیکی بدن بسیار مهم است و چیزی حدود یک سوم از عمر هر انسان را تشکیل می دهد. اما در جوامع مدرن، این نظم بر هم خورده و افراد زیادی از بی خوابی و کم خوابی رنج می برند که به دنبال آن، شاهد بروز بیماری های مرتبط با آن خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج