جاباما
۵۰۶۷۶۹
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

پیش‌ بینی آیت‌ الله هاشمی از آینده دولت روحانی

فرزند کوچک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گوید پدرش پیش‌بینی می‌کرده مردم از تداوم دولت حسن روحانی حمایت خواهند کرد تا برنامه‌های آن به نتیجه برسد چراکه این برنامه‌ها در چهار سال دوم کامل می‌شود و مردم نتایج آن را می‌بینند.

خبرگزاری آنا: فرزند کوچک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گوید پدرش پیش‌بینی می‌کرده مردم از تداوم دولت حسن روحانی حمایت خواهند کرد تا برنامه‌های آن به نتیجه برسد چراکه این برنامه‌ها در چهار سال دوم کامل می‌شود و مردم نتایج آن را می‌بینند.
یاسر، کوچکترین فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، این روز‌ها مانند دیگر برادران و خواهرانش حال و روز خوشی ندارد. او می‌گوید مانند دیگران هنوز نتوانسته است فوت پدرش را هضم کند. در صحبت‌هایش از محبت مردم و مسئولان و حتی مخالفان پدرش به او و خانواده‌اش می‌گوید. هرگاه صحبتی از پدر و خاطرات او می‌شود بغض می‌کند و به زحمت جلوی اشک‌هایش را می‌گیرد.

با او در زمان اندکی که داشتیم درخصوص انتخابات پیش‌رو، پرونده برادرش مهدی و دیگر اتفاقات و حواشی بعد از رحلت آیت‌الله هاشمی به گفت‌وگو نشستیم که شرح صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

او درباره انتخابات ۹۶، دیدگاه خودش به عنوان یکی از حامیان جدی روحانی در انتخابات ۹۲ و همچنین نگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از رحلت نسبت به دولت روحانی و انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم گفت: «برخلاف سابقه تاریخی که از انتخابات ریاست جمهوری در گذشته داشته‌ایم، بحث انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هنوز استارت جدی نخورده است. کمتر از سه ماه به انتخابات مانده و منطقی این است که فضای انتخاباتی در جامعه شکل بگیرد. البته باید بدانیم که شکل‌گیری فضای انتخاباتی بد نیست و نباید نسبت به آن گارد داشت. شکل‌گیری فضای انتخاباتی در ماه‌های پیش از انتخابات، مشارکت مردم را بالا می‌برد و مردم نسبت به انتخاب خود آگاه می‌شوند. اما در این دوره، فوت آقای هاشمی و شکل نگرفتن فضای انتخاباتی در جامعه، شرایط ما را به سمتی برد که تاکنون به انتخابات فکر نکنیم.»

او افزود: «چیزی که برای آینده می‌بینم و بنا به صحبت‌هایی که آقای هاشمی قبل از فوت داشتند، ایشان فکر می‌کرد، برنامه‌ای که آقای روحانی در دور اول آغاز کرد در دور دوم جهت تکمیل آن ادامه یابد. ایشان پیش‌بینی می‌کرد، مردم حمایت می‌کنند تا برنامه آقای روحانی به نتیجه برسد و فکر می‌کردند که این برنامه‌ها در چهار سال دوم کامل می‌شود و مردم نتایج آن را می‌بینند. آیت‌الله هاشمی امیدوار بود بعد از دولت نهم و دهم و آمدن آقای روحانی، کشور در حوزه اقتصادی و فرهنگی و شاخص‌های فساد و تورم و ... دوباره به ریل خود بازگردد. البته باید گفت که در دولت آقای روحانی هم شرایط آسان نبود و مردم هنوز به طور کامل اقدامات آقای روحانی را لمس نکردند این را هم آقای هاشمی می‌دید و از مشکلات مردم آگاه بود.»

یاسر هاشمی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره «بازگشت مهدی هاشمی به کشور در سال ۹۱، روند دادگاه و پیش‌بینی از آینده پرونده او» اظهار کرد: «من و فاطمه به دبی رفتیم و از آنجا با مهدی به ایران برگشتیم. شبی هم که خواستیم حرکت کنیم مأموران به خانه فائزه رفتند و به نوعی به ما در این خصوص پیغام دادند که مهدی برنگردد، اما او مصمم بود و از چهار ماه پیش تصمیم گرفته بود که به ایران بازگردد. یکسری از اتفاقات دست به دست هم داد که این بازگشت به تأخیر بیفتد. نه آنکه بترسد، بلکه نمی‌خواست فضای سیاسی کشور ملتهب شود. نظر ما این بود فضای بررسی موضوع مهدی برای اینکه به انحراف نکشد، سیاسی نشود که متأسفانه این اتفاق افتاد. کیفرخواست پرونده که طبقه‌بندی اسناد محرمانه داشت در برخی رسانه‌های خاص منتشر شد، اما دفاعیات مهدی در دادگاه که حق متهم است، اجازه انتشار یافت، در هرحال، آقای هاشمی هم، چون حکم دادگاه بود همه‌چیز را قبول کرد.»

وی ادامه داد: «اولین خواست مهدی علنی کردن جلسات دادگاه بود و من هم نمی‌دانم چرا قوه قضاییه با دادگاه علنی موافقت نکرد. دومین خواست مهدی اعاده دادرسی و انتقال پرونده به دیوان عالی بود. البته این انتقال شش ماه طول کشید؛ متأسفانه به دلایل مختلف این اتفاق به تأخیر افتاد. در زمان حیات آقای هاشمی، بالاخره این اتفاق افتاد و روال قانونی آن طی شد. در خاطرات ایشان است که برخی از بزرگان و مسئولان گزارش‌های مثبتی در مورد رسیدگی مجدد به این پرونده به ایشان داده اند و جمع‌بندی ایشان این بوده است که قضات دیوانعالی کشور، اعاده دادرسی مهدی را قبول کرده‌اند. این پیغامی بود که از طرف مسئولان دیوان رسیده بود. گویا گفته بودند که ما این پرونده را بررسی کردیم و مدارک مستندی علیه مهدی در پرونده وجود ندارد و عمدتاً ادعا هست و ما این حکم را باید نقض‌کنیم و آقای هاشمی منتظر اعاده دادرسی و رسیدگی مجدد و عادلانه به پرونده بود.»

یاسر هاشمی افزود: «نقض به این معناست که دیوان پرونده را مطالعه کرده و ادله درست نبودن حکم را قبول کرده است و پرونده به دادگاه هم‌عرض می‌رود. ما این مسأله را به مهدی اطلاع دادیم و او هم منتظر بود پرونده نقض شود. تا فوت حاج‌آقا این موضوع همین‌طور ادامه داشت و، اما اجازه داده نشد که رأی پرونده مهدی را نقض کنند. ما امیدواریم که مسیر قانونی این پرونده که دیوان آن را بررسی کند، طی شود. متأسفانه اعلام شده که دیوان، اعاده دادرسی را رد کرده است. هنوز هم نمی‌دانم این موضوع چقدر صحت دارد.»

رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه همچنین به موضوع پلمپ دفتر مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از درگذشت ایشان اشاره کرد و در این باره گفت: «پلمپ دفتر مشاوران آیت‌الله هم از کارهای نسجیده وشتابزده‌ای بود که اتفاق افتاد. در جریان فوت حاج آقا همه محبت کردند و حتی اکثر مخالفان آقای هاشمی هم برخورد خوبی داشتند. حتی دفتر آقای هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پلمپ نشد، دفتر دانشگاه آزاد پلمپ نشد، دفتر مشاوران در خود مجمع تشخیص پلمپ نشده است و در آن دفتر رفت‌وآمد وجود دارد و مشاوران جلسات خود را برگزار می‌کنند، زیرا بعد از فوت حاج آقا موضوعات مهمی وجود داشت که باید مشاوران درباره آن‌ها نظر بدهند و از این نظرات استفاده شود.»

او افزود: «اما یک کار نسنجیده‌ای در مجمع اتفاق افتاد و روز سوم فوت حاج آقا بدون هیچ دلیلی تمامی دفاتر آنجا را پلمپ کردند و هر وقت ما جویا شدیم که دلیل این مسأله چه بوده است، اعلام کردند از بالا دستور رسیده است. از بالا و حتی دفتر مقام معظم رهبری را نیز ما بررسی کردیم و آن‌ها هم گفتند که ما چنین دستوری نداده‌ایم. در آخر هم نفهمیدیم که این بالا چه چیز و چه کسی است! هیچ‌کس دلیل قانع‌کننده‌ای در این خصوص به ما نداد و با این کار به مشاوران حاج آقا و بنده، بی‌احترامی شد. در یک مقطعی آقای شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی پیگیر ماجرا بود و خود ایشان به من اعلام کرد که این کار بدون مجوز ما بوده و کتباً اعلام کرده‌ایم که پلمپ باز شود، ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است. در مجموع از کارهای حاشیه‌ساز بعد از رحلت آقای هاشمی، این اتفاق بود و اگر هم قرار بود این کار انجام شود بهتر بود با مدیریت بهتر و منطقی‌تر اتفاق می‌افتاد.»

سؤال دیگر از یاسر هاشمی، درباره دیدار خانواده هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب بود که بعد از رحلت آیت‌الله صورت گرفته و خبر آن را محسن هاشمی اخیرا رسانه‌ای کرده است. فرزند کوچک آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در این باره و در پاسخ به این سؤال که «آیا در این جلسه از موضوعاتی، چون پرونده مهدی صحبتی شد؟»، اظهار کرد: «در دیدار مقام معظم رهبری اتفاق محرمانه‌ای نیفتاد. در دیدار خانوادگی با ایشان به هیچ‌وجه درباره روند پرونده مهدی بحث نشد. یک فضای صمیمی بعد از فوت حاج آقا بود که ما هم از جهت تشکر رفتیم. ایشان بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم بیانیه دادند، هم نماز خواندند و هم مراسم گرفتند. این جزو وظایف ما بود که از ایشان تشکر کنیم. در این باره همان چیزی که برادرم محسن گفته‌اند اصل ماجرا بود. در مجموع، چون ما مهمان مقام معظم رهبری بودیم انتشار خبرهای آنجا به عهده خود آنهاست و هرچه خودشان صلاح است اعلام می‌کنند؛ لذا هرچه در خارج از آنجا گفته شده و می‌شود، دروغ است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      روحانی با چه رویی میخواد دوباره بیاد چهار سال مردم را زجر داد با گرانی بیکاری. بس نیست .روحانی تو تا عمر داری خودت و اقازاده هات تامین شدن برو دیگه مردم طاقتشون تمام شده از این وضع .......

    • بدون نام

      بازی جدید شروع شد آقایون هاشمی رفت پس الکی از روحانی طرفداری نکنید

    • بابك

      خداوند ايشان را رحمت كند و روحشان شاد ولي پيش بيني ايشان هميشه درست درنميآمد مثلا هنگامي كه كانديد نمايند مجلس تهران شدند يا كانديد رئيس جمهوري در سال٨٤

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه. ولی قرار بود 100 روزه مشکلات را حل کنند الان که 14 تا 100 روز گذشت. اوضاع بهتر که نشد هیچ،بدتر هم شد.

    • وجدان

      4سال اول ریاست جمهوری آقایان, مردم خام هستند ودر4سال بعدگرفتارومغبون انتخابشان که باعث فقر وناامیدی وفلاکت شده!

    • مردم

      بس کنید تموم کنید این پازل لعنتیو چ پیش بینیی آینده ی روحانی همین 4سال هست.

    • بدون نام

      خدا رحمت کند حضرت ایت الله رفسنجانی .وزنه سنگینی درسیاست پیشبرد نظام بود .ولی درست نیست از زبان آن مرحوم سخن تبلیغاتی گفته بشه حتی از زبان فرزندشان .

      و بعد

      اقای روحانی کم به مملکت ظربه نزدن با ندانم کاری واعتماد بی جا به دشمنان کشور که هرچه جلوتر میرویم فشار تنگتر وظربه ها کاری تر میشود . دشمن دانا که خصم جان بود بهتر از ان دوست که نادان بود .دولت اقای روحانی دقیقا مصداق این بیت شعر هست .

    • بدون نام

      عجب تعبیری

    • بدون نام

      وصیت هاشمی حمایت روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج