۵۰۶۷۸۴
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

بازگشت هواپیماهای مسافربری روسی به ایران

انجام «توافق معین» بین طرف‌های ایرانی و روسی برای سوخو سوپرجت ۱۰۰ پیشرفته‌ترین هواپیمای مسافربری ساخت روسیه با همکاری شرکت‌های غربی مطابق استاندارد اروپا، می‌تواند بازگشت دوباره هواپیماهای روسی به بازار سفرهای هوایی ایران باشد.

خبرگزاری ایرنا: الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور گفت: همکاران ما اعلام کرده اند، برای ۱۲ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت با طرف‌های ایرانی توافق معین شده است و در آینده نزدیک هم امکان تحویل ۳۰ هواپیما را بررسی می‌کنیم.

وی روز یکشنبه به شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفت: در مورد امکان فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ هم باید بگویم که ایرانی‌ها امکان خرید آن را از روسیه بررسی می‌کنند و در حال مذاکره با طرف‌های ایرانی در این زمینه هستیم.

رسانه روسی اسپوتنیک نیز همزمان در این باره نوشت: مذاکرات برای احتمال فروش هواپیماهای سوخو سوپر جت ۱۰۰ به ایران ۱۸ ماه پیش آغاز شد.

این رسانه همچنین افزوده است: موضوع تحویل هواپیماهای سوپرجت در سطح عالی در دستور کار مذاکرات اخیر (هشتم فروردین) حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه در مسکو قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جمعبندی سفر دو روزه همتای ایرانی اعلام کرد که مسکو می‌تواند افزون بر سوپر جت ۱۰۰، بالگردهای اورژانس نیز به ایران بدهد.

بنا به اعلام این رسانه، پوتین افزود: در جریان مذاکرات، راههای گسترش همکاری در رشته ماشین سازی و هواپیمای مسافربری به بحث گذاشته شد و تحویل سوپر جت و بالگردهای امدادی به ایران هم مورد توجه قرار گرفت.

در چارچوب پیشنهادهای مطرح شده، پرواز هواپیماهای مسافربری روسی در ایران افزون بر رفع بخشی از نیازهای داخلی، برای روسیه هم در بازار پررقابت هواپیمایی می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

پیشنهاد فروش هواپیمای سوپرجت به ایران تقریبا نزدیک به زمان آغاز اجرای برجام در حدود ۱۸ ماه قبل به تهران داده شد و بار‌ها نیز از سوی مقام‌های روسی مورد اشاره قرار گرفت.
حتی آذر ماه سال ۹۴ در جریان برگزاری نمایشگاه تخصصی روسیه که با حضور دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه در تهران برگزار شد، یک فروند از این هواپیما‌ها نیز به نمایش در آمد.

الکساندر شاروف مدیر شرکت روسی ایران اکسپو نیز به اسپوتنیک گفته است که ایران نیاز شدیدی به هواپیما دارد و اگر در عالی‌ترین سطح در این باره مذاکره و توافق شود، می‌توان آن را یکی از گام‌های مهم در این زمینه دانست.

شاروف معاون رئیس بخش ایران باشگاه کاری سازمان همکاری شانگهای همچنین گفته است: احتمال می‌رود، هواپیماهای «ام. اس- ۲۱»، «توپولف ۲۰۴» و مدل‌های دیگر هم به ایران تحویل شود.

چهارم اسفند سال ۹۵ نیز روسیه افزون بر پیشنهاد فروش هواپیمای سوپرجت، همکاری در ساخت مشترک ایلیوشین ۱۱۴ را به ایران پیشنهاد کرد.

نوواک وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو علاقه‌مند به راه اندازی خط تولید قطعات و تجهیزات هواپیماهای روسی در ایران است و اگر پیشنهادی دریافت کنیم، آماده بررسی هستیم.
وی همچنین یادآوری کرد که تولید مشترک هواپیمای نوسازی شده ایلیوشین- ۱۱۴ را به طرف ایرانی پیشنهاد کرده و شرکت‌های روسی با شرکای ایرانی برای تنظیم پیشنهاد‌ها و توافق‌های معین، همکاری می‌کنند.

مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه هم پیش از این نیز از علاقه مسکو برای مشارکت موسسات مرتبط ایرانی برای تولید قطعات هواپیمای میان برد ام سی ۲۱ خبر داده بود که مدتی بعد نیز تهران می‌تواند این هواپیما را خریداری کند.

اکنون هرچند مذاکرات ادامه دارد، ولی اصلی‌ترین گزینه سوخوی سوپر جت ۱۰۰ است که به عنوان نخستین هواپیمای صد نفره دنیا «FLY-BY-WIRE» هدایت می‌شود.

براساس اطلاعات فنی ارائه شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان‌های الکترونیکی هدایت می‌شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.

گزارش شده که این هواپیما محصول همکاری مجموعه‌ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور،‌های فرود، سامانه‌های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی‌های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. است.
براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس‌های مختلف می‌تواند در تمامی فرودگاه‌های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف ۶ پرواز در روز فعالیت کند.

روسیه هفت سال پیش بهره برداری از این نوع هواپیما‌ها را آغاز کرد. تا کنون سفارش ساخت ۱۹۷ فروند نیز دریافت شده که ۴۹ فروند آن در اختیار شرکت‌های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

خردادماه سال گذشته روسیه در قالب یک قرارداد ۱۵ فروندی، نخستین سوپرجت ۱۰۰ را به شرکت هواپیمایی ایرلندی City Jet در شهر ونیز ایتالیا تحویل داد که یک موفقیت برای صنعت هواپیما سازی روسیه بشمار می‌رود.

روسیه که اکنون صنعت هواپیماسازی برجای مانده از دوران شوروی را بازسازی کرده است، می‌خواهد با برگ برنده هواپیمای مدرن سوپرجت و همچنین اتکا به تولیدات چند شرکت معتبر و خوشنام که سابقه‌ای از بروز سوانح هوایی ندارند، در بازار بین المللی به ویژه ایران حضور بیشتری یابد.

روسیه، افزون بر سوپر جت ۱۰۰، امیدوار است با هواپیمای مسافربری جدید МС- ۲۱ بتواند مشتریان بیشتری از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران را جذب کند و به تازگی نیز قرارداد فروش شش فروند از این نوع هواپیما‌ها را با مصر امضا کرده است.

МС- ۲۱ نیز که با هدف افزایش سهم روسیه در بازار هوایی جهان در برابر شرکت‌های غربی طراحی شده، نسبت به دیگر هواپیماهای ساخت این کشور جایگاه کیفی و فنی بالاتری دارد و قرار است بهره برداری از نوع MC- ۲۱ - ۲۰۰ آن به زودی آغاز شود.

این هواپیما برای پوشش پروازهای میان برد و کوتاه برد با مزیت کاهش هزینه‌ها در سه مدل MC- ۲۱ - ۲۰۰ با ۱۵۰ مسافر، MC- ۲۱ - ۳۰۰ با ۱۸۱ سرنشین و MC- ۲۱ - ۴۰۰ با ظرفیت ۲۱۲ مسافر با بدنه کم قطر، قابلیت گسترده عملیاتی برای عرضه در بازار هوایی روسیه و جهان ساخته می‌شود.

طول مناسب مسافت پروازی، توانمندی ویژه بهره برداری در فرودگاه‌های مختلف، امکان پرواز در تمامی شرایط و تمامی مناطق آب و هوایی و در همه ساعت شبانه روز و فرودگاه‌های کوهستانی از دیگر قابلیت‌های این هواپیمای مسافری اعلام شده است.

از سوی دیگر، آغاز دوباره پرواز هواپیماهای روسی در ایران از نوع پیشرفته می‌تواند برای دیگر مشتریان بازار هوایی در جهان تبلیغات خوبی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا به خیر بگذرونه.
      هواپیماهای مسافربری روس بدرد نمیخورن و فقط هواپیماهای جنگی روس باکیفیتن

    • بدون نام

      بخت برگشته تر از مردم ایران تو دنیا وجود نداره! خود روسیه ایرباس استفاده می کنه، آنوقت به ایران هواپیماهای ساخت روسیه می فروشه!

    • بدون نام

      براساس اطلاعات فنی ارائه شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد.
      بزرگ ترین جک سال !!!
      عمر بدنه ارباس رو با این ارابه مرگ مقایسه می کنید؟

    • بدون نام

      خدا نگذره از اونهایی که این قراردادها رو فقط به خاطر نفع شخصی شون میبندن .
      سوخو 100 همونه که تو نمایشگاه هوایی سقوط کرد .
      آخه اینم شد هواپیما ؟؟؟

    • بدون نام

      باپراید بریم مسافرت بهتره تا با اشغالای روسیه .. چراواسه مردم ارزش قائل نیستید

    • سوری

      خدایا داشیم خوشحال میشدیم که داره هواپیما های امریکایی میاد زدی تو خوشحالیمون مگه ما چه گناهی کردیم که باید تو هواپیما های روسی بشینیم و منتظر سقوط باشیم خدایا فرجی کن.

    • بدون نام

      ترو خدابا هواپیمای مسافربری روسیه قتل عام را ننداذین
      بجاش جنگی بخرید
      خیلی خطر دارد.

    • بدون نام

      ای وای الفاتحه اقایان مسوولین محترم خداوکیلی این خرید رالغو کنید مانمی گوییم این نوع هواپیماها خوب نیستند منتها هواپیماهای ساخت روس باتوجه به اب وهوای روسیه طراحی وبا اقلیم جوی ایران سازگار نیستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج