جاباما
۵۰۶۸۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

داماد ترامپ در عراق؟

بعد از اخبار ضد و نقیض بین دو غول خبری جهان &#۰۳۹;سی ان ان&#۰۳۹; و &#۰۳۹;رویترز&#۰۳۹; که اولی خبر سفر داماد رییس جمهور آمریکا به عراق را اعلام و دیگری نفی کرد، رسانه های عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه از ورود &#۰۳۹;جرد کوشنر&#۰۳۹; به بغداد خبر دادند.

خبرگزاری ایرنا: بعد از اخبار ضد و نقیض بین دو غول خبری جهان 'سی ان ان' و 'رویترز' که اولی خبر سفر داماد رییس جمهور آمریکا به عراق را اعلام و دیگری نفی کرد، رسانه های عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه از ورود 'جرد کوشنر' به بغداد خبر دادند.
سایت خبری 'الفرات نیوز' ارگان خبری مجلس اعلای اسلامی عراق با تایید ورود کوشنر به عراق اعلام کرد که 'گاربد کوشنر' داماد و مشاور دونالد ترامپ به همراه رییس ستاد ارتش آمریکا وارد اراضی عراق شد.
شبکه خبری سی ان ان آمریکا که همچنان علیه ریاست جمهوری ترامپ موضع منفی دارد، از ساعات اولیه بامداد امروز اعلام کرد که کوشنر به درخواست 'جوزف دانفورد' رییس ستاد ارتش آمریکا به عراق سفر کرده است.

این شبکه خبری با انتخاب تیتر سوال برانگیز 'داماد ترامپ در عراق چه می کند؟' گفته که کوشنر به تازگی مسوولیت های سیاسی متعددی در کاخ سفید به وی محول شده است.
سی ان ان برای تبیین جایگاه مهم کوشنر در نزد پدر زنش اضافه کرده است که او از زمان تصدی ترامپ به ریاست جمهوری به جعبه اسرار کاخ سفید تبدیل شده و رییس جمهور آمریکا او را به عنوان فرستاده صلح به خاورمیانه گسیل کرده است.

هنوز مقامات رسمی در عراق در قبال این سفر داماد رییس جمهور آمریکا موضعی نگرفته اند و به درستی مشخص نیست که جدول برنامه های سفر کوشنر به عراق چه خواهد بود و آیا با دولتمردان عراق دیدار و گفت وگو خواهد کرد و این گفت وگوها حول چه می باشد؟

در هر حال گرچه خبرگزاری رویترز ساعاتی بعد از اعلام خبر سفر کوشنر به عراق سعی کرد، این خبر را تکذیب کند، اما رسانه های عراقی از صبح امروز به خبر سفر داماد رییس جمهور آمریکا اهتمام ویژه داده و تقریبا همه رسانه ها آن را منتشر کردند.
رییس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید با عراق تعامل پر فراز و نشیبی داشته است، بطوری که ابتدا گفته می شد 'ترامپ حاضر به پذیرش العبادی نیست'، سپس اتباع این کشور را از ورود به آمریکا منع کرد و چندی بعد این ممنوعیت را برداشت و بعد از آن برای دو بار با نخست وزیر عراق تلفنی تماس گرفت و در نهایت حیدر العبادی را به واشنگتن دعوت رسمی کرد.
دونالد ترامپ یک روز بعد از سخنرانی اخیر حیدر العبادی در اجلاس سران عرب، برای سومین بار با او تماس تلفنی گرفت و از جنگ مردم عراق با گروه تروریستی تقدیر کرد.
هنوز برنامه های جبعه اسرار دونالد ترامپ که روانه عراق شده، مبهم و سوال برانگیز است و سکوت هم زمان کاخ سفید و بغداد در قبال آن بیش از پیش بر ابهامات این سفر و اهداف پشت پرده آن افزوده است.
یادآور می شود که این سفر در حالی صورت گرفته که عراق از دیروز یکشنبه یک کنفرانس مهم در خصوص چگونگی بهره برداری از منابع انرژی خود بویژه نفت را آغاز کرده و امروز این کنفرانس که در آن دبیرکل سازمان اوپک و شرکت های بزرگ نفتی فعال در عراق شرکت داشتند، به پایان می رسد.
براساس اعلام کارشناسان و رسانه های عراق، رییس جمهور آمریکا در سفر اخیر العبادی به واشنگتن، یک معادله جدید برای ترسیم روابط بین دو کشور تعریف کرده است که به معادله بازسازی در برابر نفت عراق معروف شده است.
دونالد ترامپ در جریان فعالیت های انتخاباتی خود به صراحت بر ضرورت بهره برداری آمریکا از منابع نفتی عراق سخن گفته و بطور واضح اعلام کرده بود که عراقی ها لیاقت این ثروت طبیعی را ندارند و باید امریکا در ازای خدماتی که به آنها ارائه کرده، نفت عراق را تصاحب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج