۵۰۶۸۳۵
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

زاهدی: سیستم بانکی کشور ناکارآمد است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دغدغه اصلی کشور را موضوعات اقتصادی دانست و گفت: دولتی باید سرکار بیاید که اسیر تهدید بیگانگان نشود.

خبرگزاری فارس: محمدمهدی زاهدی عصر امروز در جلسه با نیروهای انقلابی استان کرمانشاه که در سالن جلسات دانشکده علوم قرآنی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها در حال حاضر با کمبود بودجه مواجه هستند و در پرداخت حقوق مانده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس آمار مراکز جهانی قبلا بالاترین رشد علمی در کشور وجود داشت، گفت: پیش از این شیب تولید علم بیشترین حد خود را داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سفارت مالزی با وجود تحریم‌های شدید انقلابی کار کردیم، نمی‌شود با رفتارهای کلیشه‌ای کارها را پیش برد و باید کار مضاعف انجام داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۶ وزیر برای وزارت علوم و ۳ وزیر برای وزارت آموزش و پرورش با دلیل و مدرک در مجلس شورای اسلامی رد شدند، افزود: استیضاح فرجی‌دانا به‌دلیل دلسوزی برای انقلاب انجام گرفت.

دولتی باید سرکار بیاید که اسیر تهدید بیگانگان نشود

زاهدی ادامه داد: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با آرای بالا کار ساده‌ای نبود که در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت و بیشترین تخلفات مالی پس از انقلاب در این سیستم رخ داد.

وی با تاکید بر اهمیت اتحاد نیروهای انقلابی، بیان کرد: دولتی باید سرکار بیاید که مشکلات مردم را حل کند و اسیر تهدید بیگانگان نشود، کاندیداهای ریاست جمهوری باید قدرت مناظره را داشته باشند و بتوانند در لحظه پاسخ بدهند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دغدغه اصلی کشور را موضوعات اقتصادی دانست و گفت: سیستم بانکی ما فشل است و شرکت‌های دولتی و دولت ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی دارند و با سود بالا به مردم وام می‌دهند.

بانک‌ها باید کارآمد شوند/ نیاز به تولید با بهره‌وری بالا داریم

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید کارآمد شوند و با برنامه پیش بروند، گفت: کالاهای قاچاق به کشور نباید وارد شود، چراکه با کیفیت بهتر می‌توان کالای مشابه را در داخل کشور تولید کرد که نیاز مبرم به تولید بیشتر براساس بهره‌وری داریم.

زاهدی با اشاره به حمایت خوشه‌ای از بنگاه‌های کوچک، ادامه داد: صادرات کالاهای داخلی باید در اولویت امور قرار بگیرد و سفیران برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنند و در قوانین کشور باید به شرکت‌های دانش‌بنیان بها داده شود.

وی تصریح کرد: سیاست خارجی کشور باید قوی شود و در حوزه اقتصادی استقلال پیدا کنیم که در تلاطم‌های منطقه اثری پیدا نکند و قوای نظامی نیز با قدرت هر چه تمام‌تر در عرصه باشند تا جریان مقاومت قوی‌تر شود، کما اینکه هم‌اکنون دراین عرصه قوی هستیم و در دوردست اثرگذار هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم توجه به اشتغال مولد برای اشتغال پایدار تاکید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاءالله همه بانک ها ورشکسته بشن

    • بدون نام

      بازم شعار.همش شعار.والاماکه یبارندیدیم شعارهاتون به عمل منجربشه

    • سلام

      بانکها وام نفت نمی دهند

    • راگا

      وقتی اقتصاد بر پابه ربا باشه همین می شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج