۵۰۶۸۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شبکه ABC آمریکا:

جان تازه ی ترامپ به مخالفان روحانی

اصولگرایان در ایران امیدوارند که بتوانند از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا که از بدو ورود به کاخ سفید تهران را تحت نظر اعلام کرده، بهره ببرند.

پایگاه خبری انتخاب: ABC News نوشت: اصولگرایان در ایران امیدوارند که بتوانند از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا که از بدو ورود به کاخ سفید تهران را تحت نظر اعلام کرده، بهره ببرند.

اصولگرایان با این استدلال که کشورشان دربرابر مواضع ترامپ در قبال ایران نیاز به رئیس جمهور سختگیرتری دارد سعی میکنند از آب گل آلود فعلی ماهی خودشان را بگیرند.

آنها می گویند دوران سیاست آشتی جویانه حسن روحانی به پایان رسیده است.

مخالفان روحانی با انتقادهای ترامپ از توافق هسته ای در دوران انتخابات ریاست جمهوری جان تازه ای گرفتند. این گروه که معتقد بودند ایران در خلال توافق هسته ای بیش از اندازه از منافعش کوتاه آمده، در طول مذاکرات هسته ای با حمایت اندکی از سوی مردم مواجه شدند.

اما اظهارات ضد ایرانی و سختگیرانه ترامپ در قبال ایران به نفع اصولگرایان ایران نیز تمام شد. گروهی از اصولگرایان در اواخر سال گذشته جبهه مردمی انقلاب اسلامی را تشکیل دادند تا در این جبهه کاندیداهای بالقوه ریاست جمهوری را ارزیابی کنند. اما در کمتر از دو ماه مانده به انتخابات هنوز نتوانسته اند کاندیدای احتمالی برای رقابت با روحانی را پیدا کنند.

فقدان نظرسنجی های قابل اعتماد در ایران امکان ارزیابی انتخابات را در این کشور مشکل کرده به ویژه زمانی که هنوز کاندیداها مشخص نیستند.

یک تحلیلگر مسائل ایران گفت که مواضع ترامپ در قبال ایران میتواند شانس روحانی برای پیروزی در انتخابات را کمرنگ کند چرا که به اصولگرایان راهی برای تخریب توافق هسته ای خواهد داد.

در حالی که ترامپ در دوران کاندیداتوری از بازنگری یا نابودی توافق هسته ای حرف میزد دولت او پس از روی کار آمدن به تعهداتش در توافق پایبند بوده است. دلیل آن این بود که این توافق با گروهی از قدرت های بین المللی به امضا رسیده که همین مساله توانایی واشنگتن برای نابودی یک جانبه این توافق را از بین برده است. اما ادامه رویکرد های خصمانه دولت او در قبال ایران شرکت های غربی را از ورود به بازار ایران هراسانده است و دشمنی رقبای منطقه ای ایران نظیر عربستان را تقویت کرده است.

مایک پنس معاون ترامپ نیز روز یکشنبه گفت دولت ترامپ، ایران را تحت نظر دارد و تلاش های تهران برای بی ثبات کردن منطقه و به خطر انداختن امنیت اسرائیل را تحمل نمیکند. هشداری که برای اولین بار بعد از آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران مطرح شده بود.

اصولگرایان امیدوارند بتوانند از خشم رای دهندگان به نفع خودشان بهره ببرند.

بسیاری از مردم طبقه متوسط در ایران همچنان چشمشان به عواید دیگر توافق هسته ای است. هوشنگ لطفی ۴۳ ساله که سابقا جوشکار بوده امروز به دلیل بیکاری مجبور به فروش اسباب بازی های ارزان در کنار خیایان شده است.

او گفته من میدانم که روحانی خیلی تلاش کرده که کشور را نجات دهد اما من هنوز اسبابابازی می فروشم. خیابانها جای من نیست من باید در کار صنعتی مشغول باشم.

گروه دیگری از اصولگرایان ایران در صددند که حمید بقایی متحد سابق احمدی نژاد و سعید جلیلی مذاکره کننده سابق ایران و محمد باقر قالیباف شهردار تهران و ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی را به عنوان کاندیدا مطرح کنند.

این بازار شلوغ انتخابات نشان دهنده تردید و چند پارگی و تفرقه در میان اصولگرایان است که میتواند مانند سال ۲۰۱۳ به شکست آنها منجر شود. این تعدد کاندیدا می تواند به نفع روحانی باشد.

یک تحلیلگر ایرانی گفته اگر اصولگرایان تعدد کاندیدا داشته باشند راه را برای اصلاح طبان باز کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج