جاباما
۵۰۶۹۱۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آمار اقامت های نوروزی به هتل ها تعلق ندارد!

در حالی که رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر امروز آمار نفر شب اقامت‌های نوروزی را ۵۹ میلیون و ۳۴۳ هزار نفر اعلام کرد رئیس جامعه هتلداران ایران می‌گوید: این آمارها به هتل‌ها تعلق ندارد!

خبرگزاری فارس: مرتضی رحمانی موحد؛ معاون گردشگری صبح امروز در نشست خبری به ارائه گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر پرداخت و از ثبت ۵۹میلیون و ۳۴۳هزار و ۶۷۸ نفرشب اقامت، براساس پایه‌های آماری، تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۶ خبر داد.

این درحالی است که جمشید حمزه زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اینکه این میزان اقامت به هتلها تعلق ندارد به خبرنگار سایت «سفر» گفت: آماری که از نفر شب اقامت نوروزی منتشر شده است به هتلها تعلق ندارد و در واقع می توان گفت این مسافران به هتلها نرفته اند و اینکه در کدام واحدهای اقامتی اقامت داشته اند را نمی دانم.

وی با تاکید بر اینکه معاون گردشگری با اعلام چنین آمارهایی، آمار اقامت در مراکز اقامتی مجاز مانند هتلها را زیر سوال می برد و آمار ما را غیر واقعی جلوه می دهد، تصریح کرد: ضریب اقامت مسافران نوروزی در هتلهای کشور نسبت به سال گذشته با ۱۰ درصد کاهش روبه رو بوده است. این درحالی است که در دنیا هتلها را به عنوان مراکز اقامتی مجاز معرفی می کنند اما در ایران از مسافر کاشانه گرفته تا خانه های استیجاری در زمره مراکز اقامتی محسوب می شوند.

البته رحمانی موحد در صحبتهای دیگری عنوان کرده است که وضعیت آب و هوا تاثیر زیادی در سفرها داشت، به طوری که سفرهای دور را به سفرهای نزدیک تبدیل کرد و از همین رو آمار بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری بیشتر از آمار نفر شب اقامت بوده است. با این وجود هتلداران همچنان از کاهش ضریب اشغال اتاق های خود خبر می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      جشنهاتون رو تو اینجور جاها نبرید بزارید ورشکست بشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج