۵۰۶۹۲۶
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

احتمال نامزدی ابراهیم رئیسی قوت گرفت

درحالی‌که تنها یک هفته تا آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، هنوز تکلیف اصولگرایان برای معرفی کاندیدایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری روشن نیست.

روزنامه دنیای اقتصاد: درحالی‌که تنها یک هفته تا آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، هنوز تکلیف اصولگرایان برای معرفی کاندیدایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری روشن نیست.
به‌نظر می‌رسد آنچه آنها را برای معرفی کاندیدای مطلوبشان برای رقابت با حسن روحانی به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان مردد ساخته، عدم تصمیم حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری است. براساس گزارش‌ها، رئیسی تنها فردی است که بخش بزرگی از اصولگرایان بر سر نامزدی او به‌عنوان کاندیدای برترشان اجماع دارند و در صورت اعلام کاندیداتوری او بسیاری از چهره‌های اصولگرا که تاکنون نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند، از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌روند.

در همین ارتباط به گزارش انتخاب، منابع نزدیک به ابراهیم رئیسی از اعلام نظر او در مورد نامزدی در انتخابات در روز هجدهم فروردین خبر داده‌اند.براساس این گزارش روز هفدهم فروردین، «جمنا» طی نشستی، پنج کاندیدای نهایی خود را اعلام خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد، تصمیم‌گیری رئیسی در مورد انتخابات به نتایج این نشست بستگی دارد.در همین راستا به گزارش خبرگزاری تسنیم روز گذشته پرویز امینی، تحلیلگر مسائل سیاسی نزدیک به محافظه‌کاران، در یادداشتی در کانال شخصی خودش، نوشته که شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی است.در همین حال سیدمحمد حسینی، عضو هیات‌رئیسه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با دید‌بان ایران اعلام کرد که ابراهیم رئیسی برنامه خود برای ریاست‌جمهوری را به جمنا ارائه کرده است.
او با بیان اینکه این احتمال نیز وجود دارد که گزینه نهایی «جمنا» آقای رئیسی باشد، اظهار کرد: در اینکه ایشان فردی شاخص و ممتاز است تردیدی وجود ندارد و به همین دلیل برخی‌ها احتمال می‌دهند که ایشان گزینه نهایی است، اما هنوز هیچ تصمیمی در شورای مرکزی گرفته نشده و همان ساز و کاری که اعلام شده ادامه دارد تا روز پنج‌شنبه که 5 نفر نهایی انتخاب شوند.همزمان طیف جبهه پایداری و آیت‌الله مصباح یزدی نیز رئیسی را گزینه «اصلح» برای انتخابات می‌دانند و سعی دارند او به‌عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان معرفی شود. در این راستا، حاجی‌دلیگانی، عضو جبهه پایداری اخیرا از تمایل آیت‌الله مصباح به کاندیداتوری رئیسی خبر داد و گفت رهبر معنوی این جریان از اعضای این جبهه خواسته است که سراغ رئیسی بروند.همزمان با این گزارش‌ها، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در گفت‌وگویی با هفته‌نامه مثلث با اشاره به احتمال کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته است که او هر وقت اراده کرد و اگر قرار بر آمدن داشته باشد باید استعفا دهد. اما در شرایطی که بخشی از اصولگرایان در انتظار تصمیم تولیت آستان قدس رضوی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی هستند، بخش دیگری از چهره‌های موثر این جریان از جمله سعید جلیلی که از همان ابتدا راه خود را از جبهه مردمی انقلاب«جمنا» جدا کرده است، به هیچ‌وجه قصد کناره‌گیری ندارند.
موضوعی که در صورت اعلام نامزدی رئیسی می‌تواند به چالش بزرگ اصولگرایان تبدیل شود. در این بین گفته می‌شود با آمدن رئیسی تکلیف قالیباف نیز روشن خواهد شد. تکلیف تمامی این گزاره‌ها و تحلیل‌ها پس از برگزاری دومین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب‌(جمنا) که قرار است 17 فروردین ماه برگزار شود مشخص خواهد شد. به گفته لطف‌الله فروزنده، عضو هیات‌رئیسه شورای مرکزی جمنا ۵ نامزد این جبهه در تاریخ ۱۷ فروردین مشخص خواهند شد. به گزارش خبرگزاری مهر، وی ادامه داد: ۵ نفری که در مجمع دوم حائز بیشترین رای باشند، گزینه‌هایی هستند که نامزد نهایی از میان آنها تعیین می‌شود.
او همچنین گفت نتیجه رای‌گیری درهمان روز پنج‌شنبه هفدهم فروردین اعلام خواهد شد و انتخابات به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.به این ترتیب از بین 10 نفری که در مجمع اول، حائز بیشترین آرا بوده و شرایط و سازوکار جبهه را پذیرفته‌اند و برنامه خود را به مجمع ارائه کرده‌اند 5 نفر مشخص و اسامی آنها اعلام می‌شود.در این بین به گزارش خبرآنلاین، هر چند برخی خبرها حاکی از آن است که برخی افرادی که احتمال کناره‌گیری خود از لیست جمنا را می‌دهند تصمیم گرفته‌اند که بدون توجه به تصمیم بزرگان جناح در انتخابات ثبت‌نام کنند. براساس این گزارش ظاهرا نام مهرداد بذرپاش، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رستم قاسمی، علیرضا زاکانی و علی نیکزاد در میان 5 نامزدی که روز پنج‌شنبه اعلام خواهد شد، قرار ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی وارسته چقاقزانی

      ایشالله هرچه خیروصلاح مردم است که خدامیدانندبشه .ارادتمندشما پدرسهام داری وسرمایه گذاری جهانی هادی وارسته چقاقزانی .ساکن ایران .تهران

    • بدون نام

      کی هست

    • بدون نام

      آقای رییسی دوم خرداد در انتظارتون است

    • بدون نام

      حتما باید بیاد تا مردم چنان درسی بهش بدهند که به همفکران و دوستانش در انتخابات مجلس دادند

    • فرشاد

      همه منتظر آقاي رييسي هستيم تا بيايند و عدالت برقرار گردد
      رئيسي دوستت داريم

    • بدون نام

      رئيسي راي مياره حتما آدم سالميه

    • پرستو

      بهترین انتخاب برای رئیس جمهوری آقای رئیسی است. از زمانی که تولیت آستان قدس رضوی شده است، تحولی در کشور ایجاد شده، رسیدگی به وضعیت معیشتی محرومان و مستضعفین در کل کشور از بهترین کارهای این شخص است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج