۵۰۶۹۲۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پنج‌ضلعی مرگ در لیگ برتر

برخلاف بالای جدول و نزدیک شدن پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر، هنوز در فاصله ٥ هفته مانده تا پایان لیگ شانزدهم تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده مشخص نیست.

روزنامه شهروند: برخلاف بالای جدول و نزدیک شدن پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر، هنوز در فاصله ٥ هفته مانده تا پایان لیگ شانزدهم تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده مشخص نیست.

خطر سقوط برای ١٣ تیم!

با توجه به نزدیکی امتیازات در میانه جدول لیگ برتر هنوز روی کاغذ ١٣ تیم در خطر سقوط قرار دارند. امسال با نظر سازمان لیگ تعداد تیم‌های سقوط‌کننده به ٢ تیم کاهش یافته و این شانس را برای تیم‌های لیگ برتری افزایش می‌دهد تا بتوانند خود را در این رقابت‌ها حفظ کنند. از ماشین‌سازی ١٦ امتیازی و سیاه‌جامگان ٢٠ امتیازی تا ذوب‌آهنی که با ٣٥ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد، روی کاغذ ممکن است به یک دسته پایین‌تر سقوط کنند، اگرچه این احتمال برای برخی از تیم‌ها بسیار بعید به نظرمی‌رسد.

جنگ اصلی بین ٥ تیم

اگر از بحث معادلات روی کاغذ عبور کنیم، به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جدول ٥ تیم برای قرار نگرفتن در رده‌های پانزدهم و شانزدهم در پایان هفته سی‌ام با یکدیگر رقابت می‌کنند. ماشین‌سازی با ١٦ امتیاز از همه تیم‌ها بیشتر به سقوط به دسته پایین‌تر نزدیک است، سیاه‌جامگان با ٢٠ امتیاز فعلا دومین تیم سقوط‌کننده محسوب می‌شود، صبای قم با ٢٢ امتیاز به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند، سایپا با ٢٥ امتیاز همچنان در معرض خطر قرار دارد و نفت آبادان که با شکست پرسپولیس کمی خودش را جدا کرده،‌ با ٢٨ امتیاز هنوز هم باید برای فرار از سقوط تلاش کند.

شانس کدام تیم بیشتر است؟

باز هم اگر بخواهیم با معادلات روی کاغذ پیش برویم، بدون‌شک ماشین‌سازی و سیاه‌جامگان محتمل‌ترین تیم‌های سقوط‌کننده به شمار می‌روند اما حضور فرهاد کاظمی در تیم تبریزی و اکبر میثاقیان در تیم مشهدی، هواداران و مسئولان این دو تیم را برای جدایی از انتهای جدول در هفته‌های پایانی امیدوار کرده است. از سوی دیگر ٥ کاندیدای اصلی سقوط در هفته آینده دیدارهای رودررو و سرنوشت‌ساز خواهند داشت. نفت آبادان-سیاه‌جامگان (هفته ٢٧)، سایپا- نفت آبادان (هفته ٢٨)، ماشین‌سازی- سیاه‌جامگان (هفته ٢٩) و سایپا- ماشین‌سازی (هفته ٣٠) به مصاف هم می‌روند تا درنهایت تکلیف ٢ تیم سقوط‌کننده به دسته اول مشخص شود، اگرچه ممکن است قبل از فرا رسیدن هفته سی‌ام سقوط یک یا ٢ تیم و ماندن چند تیم در لیگ قطعی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج