۵۰۶۹۳۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

قیمت اجاره مسکن در ایام نوروز

نرخ اجاره‌بها در قراردادهای منعقد و ثبت شده طی نوروز ۹۶ تغییر محسوسی نسبت به زمستان ۹۵ نداشته است.

روزنامه دنیای اقتصاد: نرخ اجاره‌بها در قراردادهای منعقد و ثبت شده طی نوروز ۹۶ تغییر محسوسی نسبت به زمستان ۹۵ نداشته است.
افزایش ناچیز قیمت مسکن در مقایسه با نرخ تورم عمومی حاکی از این است که بخش مسکن از سیاست‌های مهار تورم دولت تاثیر پذیرفته است. این موضوع نه تنها در بخش فروش، بلکه در بخش اجاره واحد مسکونی هم مشهود بوده و سبب شده زمینه تعدیل انتظارات قیمتی و ثبات نرخ اجاره‌بها فراهم شود.

هر چند تغییرات نرخ اجاره‌بهای آپارتمان مسکونی در تهران طی سال‌های اخیر همواره صعودی بوده است، اما سیاست‌های کنترلی دولت از یکسو و حاکمیت ثبات در بازار مسکن از سوی دیگر سبب شده در ماه‌های اخیر شیب این صعود بسیار محدودتر باشد به نحوی که موجران با احتیاط نسبت به افزایش نرخ اجاره‌بهای پیشنهادی در زمان تمدید قرارداد اقدام می‌کنند.

به‌طور کلی نرخ و نسبت رهن و اجاره از دو عامل تغییرات قیمت مسکن و نرخ تورم تاثیر می‌پذیرد. در این بین نرخ اجاره‌بها برخلاف قیمت مسکن، در هیچ شرایطی تحت تاثیر تقاضای سفته‌بازی قرار نمی‌گیرد، چراکه صرفا با تقاضای مصرفی که مسکن را به‌عنوان سرپناه اجاره می‌کنند، در ارتباط است. از سوی دیگر موجران ناچار هستند سطح درآمد مستاجران متقاضی اجاره آپارتمان در هر منطقه را تا حدی در نظر بگیرند و از این رو دامنه تحولات اجاره‌بها چندان شدید نیست، ضمن اینکه آثار تحولات قیمت مسکن نیز به تدریج و با وقفه وارد بازار اجاره می‌شود.

مجموعه این عوامل سبب شده نرخ اجاره‌بهای آپارتمان در نوروز امسال نسبت به ماه‌های زمستان تغییر چندانی نداشته باشد و تعداد اندک قراردادهای منعقد شده نیز تقریبا در دامنه قیمت‌های دی تا اسفند ماه بوده است. با این حال از آنجا که بازار مسکن در نوروز تقریبا تعطیل بوده است، فعلا نمی‌توان بر مبنای کمتر از ۵۰ فقره قرارداد منعقد و ثبت شده طی این ایام، درباره تحولات نرخ اجاره‌بها قضاوت کرد.

قیمت اجاره مسکن در ایام نوروز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      خدا لعنتتون کنه!
      به زودی نابودی شماها نزدیک است
      به زودی سزای ظلم را خواهید دید

    • بدون نام

      خدا ازسرتون نگذره که کاری کردین هرچی کارمیکنیم بابت کرایه خونه میره آرزوی خونه دار شدن بعد این همه سال به دلمون موند لعنت به شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج