۵۰۶۹۴۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فدرر: تا اوپن فرانسه استراحت می‌کنم

راجر فدرر، پس از کسب سومین قهرمانی در مسابقات تنیس میامی در فلوریدای آمریکا گفت که می‌خواهد تا شروع رقابت‌های اوپن فرانسه، استراحت کند.

روزنامه شرق: راجر فدرر، پس از کسب سومین قهرمانی در مسابقات تنیس میامی در فلوریدای آمریکا گفت که می‌خواهد تا شروع رقابت‌های اوپن فرانسه، استراحت کند. این تنیس‌باز سی‌وپنج ساله سو‌ئیسی، یکشنبه‌شب، موفق شد با پیروزی بر رافائل نادال، به سومین قهرمانی خود از شروع سال ۲۰۱۷ دست یابد. تنیس اوپن فرانسه حدود دو ماه دیگر در پاریس برگزار می‌شود و فدرر می‌خواهد با آمادگی کامل در آن تورنمنت حاضر شود. در سال ۲۰۱۶، او حدود شش ماه دوم سال را به استراحت و درمان زانوی آسیب‌دیده‌اش پرداخت و از این بابت استفاده زیادی برد. چون بعد از آن دوره استراحت، توانست برخلاف انتظار در مسابقات تنیس استرالیا اول شود. بعد از آن در رقابت‌های ایندین‌ولز هم به مقام نخست رسید. فدرر، فاتح ١٨ ‌گرنداسلم تنیس جهان، درباره این دوری دوماهه می‌گوید که درحال‌حاضر مشکل بدنی ندارد و کاملا سلامت است، اما اگر در رقابت‌های آتی به این اندازه سلامت و بانشاط نباشد، شاید نتواند موفقیت‌های چند ماه گذشته را تکرار کند: «می‌خواهم کاملا روی مسابقات فرانسه تمرکز کنم. بعد از آن باید روی چمن و سپس روی هارد کورت بازی کنیم که به آمادگی زیادی احتیاج دارد. من می‌دانم که انرژی یک تنیس‌باز ۲۴ساله را ندارم و شرایط بدنی‌ام با گذشته خیلی فرق کرده. بنابراین امکان اینکه بتوانم تا مسابقات فرانسه، در زمین‌های خاک رس دیگر بازی کنم، نیست».

بنابراین اگر او بخواهد تا روز ۲۸ ماه می؛ یعنی هفتم خرداد امسال که مسابقات فرانسه شروع می‌شود، از رقابت‌های تنیس دور باشد، به این معناست که تورنمنت‌های مسترز مونت‌کارلو، اوپن مادرید، مسترز رم و اوپن استانبول بدون او برگزار خواهد شد. یک دلیل اصلی برای چنین تصمیمی این است که راجر فدرر به‌ندرت در تورنمنت‌های قبلی اوپن فرانسه موفق بوده و فقط در سال ۲۰۰۹، موفق به قهرمانی در آنجا شده. راجر فدرر در شرایطی به دنبال موفقیت در اوپن فرانسه است که در تورنمنت‌ هزارامتیازی میامی آمریکا روندی درخشان داشت و در فینال موفق شد در مدت یک‌ساعت‌و ۳۴ دقیقه، رافائل نادال را با نتایج «٦ بر ٣» و «٦ بر ٤» از پیش‌رو بردارد و در رده چهارم تنیس مردان جهان جا خوش کند. او که درحال‌حاضر پرافتخارترین تنیس‌باز مرد جهان محسوب می‌شود، از شروع سال ۲۰۱۷، در ٢٠ مسابقه به میدان رفته که فقط در یکی از آنها شکست خورده‌ است. این بهترین عملکرد او در ١١ سال گذشته به‌شمار می‌آید، چراکه در سال ۲۰۰۶، توانسته بود در ۳۴ بازی ابتدایی خودش، ۳۳ بار پیروز شود. اتفاقا در همان سال بود که توانست در هر دو تورنمنت ایندین‌ولز کالیفرنیا و میامی فلوریدا قهرمان شود، اما حالا او با شرایطی متفاوت امید دارد که روند درخشان خود در سال ۲۰۱۷ را ادامه دهد: «رؤیای من ادامه دارد. چند هفته فوق‌العاده را پشت‌سر گذاشته‌ام. تابه‌حال سال خیلی خوبی برای من بوده. از هم‌تیمی‌های خودم ممنونم و همه کسانی که در روزهای سخت گذشته از من حمایت کردند».

بعضی از کارشناسان تنیس این کناره‌گیری موقتی فدرر را نتیجه پختگی و عملگرایی او می‌دانند. به عقیده آنها فدرر در ٣٥سالگی می‌داند که شرایط گذشته را ندارد و بنابراین از تمام امکانات موجود برای حفظ توان بدنی‌اش استفاده می‌کند. شاید اگر او بتواند همین روند را ادامه دهد به نظر بسیاری از کارشناسان تنیس، بعید نیست که به‌زودی بتواند دوباره و در عین شگفتی پس از گذشت سال‌ها، به صدر فهرست برترین تنیس‌بازان مرد جهان برگردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج