۵۰۶۹۵۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عزت‌اللهی: کی‌روش شبیه ایرانی هاست

سعید عزت اللهی همان گمشده تیم ملی در قلب خط هافبک است.

ایران ورزشی: سعید عزت اللهی همان گمشده تیم ملی در قلب خط هافبک است. بازیکنی که با وجود سن کم در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران جایگاه ثابتی پیدا کرده و با بازی‌های خوبش در ذهن کارلوس کی‌روش نیز به یک مهره قابل اتکا بدل شده. سعید عزت‌اللهی سال گذشته باثبات‌ترین بازیکن تیم ملی بود و در همه دیدارهای این تیم در ترکیب ثابت به میدان رفت و از سوی دیگر تا زمانی که در روستوف بود تجربیات گرانبهایی را نیز همراه با این تیم در لیگ اروپا به دست آورد. سعید در گفت و گویی از دو بازی تیم ملی صحبت می‌کند و البته شرایط این روزهایش در آنژی.

ابتدا در مورد ۲ بازی تیم ملی مقابل قطر و چین صحبت کن که با ۶ امتیاز ارزشمند در راه صعود به جام جهانی همراه شد.

بازی‌های مهمی بود و خدا را شکر سال 96 را با 2 پیروزی پراهمیت و 6 امتیاز سرنوشت‌ساز آغاز کردیم. این دو پیروزی باعث شد تا ما راهمان را برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه هموارتر کنیم و به مسیر رو به جلوی‌مان همچنان ادامه بدهیم. البته به نظر من هنوز هیچ چیز قطعی نیست و باید همچنان تلاش کنیم و سختی بکشیم و تا آخرین لحظه که هنوز صعودمان قطعی نشده نباید آن را قطعی برشمرده و با خودمان بگوییم که صعود کرده‌ایم. هدف ما هم همین است که با کسب هر 3 امتیاز دیدار با ازبکستان یک صعود با اقتدار را تجربه کرده و برای دومین بار پیاپی به جام جهانی برسیم.

به خودت برسیم. باوجود سن کمی که داری بازی‌های ملی‌ات دو رقمی شده و به نظر می‌رسد با ادامه این روند بتوانی در آینده‌ به یکی از رکورداران پوشیدن پیراهن ملی تبدیل شوی.

نمی‌توانم دروغ بگویم که به رکوردها فکر نمی‌کنم اما به این اتفاق اصرار ندارم و بیشتر تلاش می‌کنم تا تیم ملی کشورم سربلند باشد و من نیز در صورتی که در این جایگاه حضور داشته باشم بتوانم چهره‌ تاثیرگذاری برای تیم ملی باشم. حالا در بحث بعدی اگر موضوع رکوردشکنی هم پیش بیاید شاید با خواست خدا این اتفاق بیفتد.

حضور ۳ بازیکن ثابت تیم ملی از جمله تو، سردار آزمون و میلاد محمدی در لیگ روسیه با توجه به اینکه جام جهانی در این کشور برگزار می‌شود تا چه اندازه می‌تواند به تیم ملی فوتبال ایران در صورت صعود به این رقابت‌ها کمک کند و باعث شود تا پدیده این رقابت‌ها لقب بگیریم.

این موضوع قطعا به ما کمک می‌کند، چون با شناختی که از فوتبال روسیه و جو این کشور داریم می‌توانیم از این لحاظ به کادر فنی نیز کمک کرده و از این لحاظ هم تاثیرگذار باشیم. به نوعی ما جعبه سیاه کی‌روش و کادر فنی تیم ملی در روسیه هستیم و اطلاعات و جو فوتبالی این کشور را برای یک درک کلی و آگاهی کامل به کادر فنی ارائه خواهیم داد تا بتوانیم به آماده‌سازی پرقدرت تیم ملی برای حضور در جام جهانی کمک کنیم.

در حال حاضر بعد از برزیل می‌توانیم به‌عنوان دومین کشور صعودمان به جام جهانی را قطعی کنیم و جالب اینکه بی‌دغدغه‌تر از همیشه به این رقابت‌ها می‌رسیم. الان هم رکوردهای زیادی با کی‌روش برای تیم ملی به ثبت رسیده که از جمله آنها می‌توان به چندین سال شکست‌ناپذیری در آسیا و گل نخوردن در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی اشاره کرد. چه اتفاقی افتاده که تیم ملی فوتبال ایران تا این اندازه موفق ظاهر می‌شود؟

در یک برهه زمانی خیلی از مردم می‌گفتند تیم ملی پیر شده و چرا بازیکن جوان ندارد. آنها اعتقاد داشتند که باید در این تیم جوانگرایی صورت بگیرد که کی‌روش به موقع این کار را انجام داد و امروز به خوبی نتیجه آن را می‌بینیم. البته همه اینها برمی‌گردد به تجربه بالای سرمربی تیم ملی و این موارد نشان می‌دهد که کی‌روش چه مربی بزرگی است. امیدوارم این مسائل درس عبرتی برای همه شده باشد و یک مقدار اعتماد کنیم به کسی که 6 سال از عمرش را برای کشورمان گذاشته است. واقعا زمانی که با او هستیم انگار که با یک ایرانی سر و کار داریم. امیدوارم همه مردم و مسوولان از کی‌روش و تیم ملی حمایت کنند تا تیم ملی همچنان روزهای موفقی را تجربه کند.

در صورت صعود به جام جهانی دوست داری با چه تیم‌هایی همگروه شویم؟

قاعدتا دوست دارم یکی از تیم‌ها روسیه باشد، چون هم میزبان است و بازی با این کشور جذابیت خاصی دارد و هم اینکه برخی از دوستان باشگاهی‌ام در تیم ملی حضور دارند و رو در رویی با آنها جذابیت‌های خاص خودش را دارد. ضمن اینکه علاقه دارم با تیم بزرگ اسپانیا و از سوی دیگر از بین تیم‌های آفریقایی با ساحل عاج همگروه شویم.

به محض بازگشت به روسیه در ترکیب آنژی قرار نگرفتی تا این شایعه منتشر شود که تو در روسیه به مشکل خورده‌ای و به همین دلیل بازی نمی‌کنی اما گویا به خاطر دیر رسیدن به اردوی آنژی از ترکیب اصلی دور ماندی.

برخی نوشته بودند من در آنژی هم نیمکت نشین شدم اما واقعا نیمکت‌نشینی در کار نبود. شبی که به اردوی تیم در روسیه رسیدم مربی‌مان با من صحبت کرد و به من گفت که می‌دانم 2 بازی 90 دقیقه‌ای در ترکیب تیم ملی انجام داده‌ای و خسته‌ای. اتفاقا مربی‌مان گفت که بازی‌هایم را دیده و پیروزی‌های تیم ملی را هم تبریک گفت. با این حال سرمربی‌ ما همان جا به من اعلام کرد که برای بازی مقابل اورال که همان روز برگزار می‌شد، تو را در ترکیب قرار نمی‌دهم، چون هم احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد و هم اینکه او نمی‌خواست ریسک کند چون 3 کارته بودم با دریافت یک کارت دیگر از بازی حساس بعدی مقابل زنیت محروم می‌شدم و برای همین با صلاحدید کادر فنی در این دیدار بازی نکردم. با این حال برخی دوستان لطف دارند و صحبت‌های غیرواقعی مطرح می‌کنند هر چند که این موارد دیگر برای‌مان عادی شده و من سعی می‌کنم تمرکزم روی کارم باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندبادکیروش بزرگ و بازیکنان خوبه و هم وطنان حتمی بازی باازبکستان بیاییم صعودنزدیک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج