جاباما
۵۰۶۹۸۷
۵۰۴۴
۵۰۴۴
پ

با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

احتمالا شما هم دایناسورها را عظیم‌الجثه‌ترین موجوداتی که روی کره زمین زندگی کردند، می‌دانید؛ اما ما به شما می‌گوییم این‌طور نیست!

وبسایت مجله مهر - شراره داودی: احتمالا شما هم دایناسورها را عظیم‌الجثه‌ترین موجوداتی که روی کره زمین زندگی کردند، می‌دانید؛ اما ما به شما می‌گوییم این‌طور نیست!
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

بسیاری از ما شنیده‌ایم که میلیون‌ها سال قبل از اینکه انسان روی کره زمین زندگی کند، دایناسورهای غول پیکر زندگی می‌کرده‌اند و در حافظه ما آن‌ها بزرگترین موجودات روی زمین بوده‌اند، اما در حقیقت این‌طور نیست! باستان‌شناس‌ها و دانشمندان دست از تحقیق و پژوهش برنداشته‌اند و درباره گونه‌های مختلف جانوری بررسی‌هایی را روی فسیل‌های به جا مانده انجام داده‌اند و به نتیجه‌های جالبی دست پیدا کرده‌اند.

در این فسیل‌های به جا مانده دانشمندان گونه‌های جدیدی را کشف کرده‌اند که دایناسور نبوده‌اند اما بسیار غول پیکر بوده‌اند. در زیر تعدادی از این موجوات عظیم‌الجثه‌ای که روزگاری روی کره زمین زندگی می‌کرده‌اند را می‌بینید.
تیتانوبوآ

با بزرگترین، سنگین‌ترین و طولانی‌ترین ماری که تا به حال روی زمین خزیده، آشنا شوید! این موجود طولی بیش از ۱۵ متر و وزنی بیشتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم داشته و با زهر بسیاری سمی حیوانات دیگر را شکار میکرده است. دانشمندان می‌گویند او به راحتی می‌توانسته یک تمساح را به عنوان غذای کامل میل کند.
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

شتر سوریه‌ای

بر اساس فسیل‌های پیدا شده این شترها بسیار بزرگتر و سنگین‌تر از گونه امروزی بودند. در کنار فسیل‌های این موجوادات که تقریبا به صد هزار سال قبل بازمی‌گردد، استخوان‌هایی از انسان‌ها نیز پیدا شده است و باستان‌شناسان بر این باورند این شترهای غول پیکر علاقه‌ای به رام شدن نداشته‌اند و بیشتر وحشی بوده‌اند.
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

موساساروس

اگر فیلم‌های پارک ژوراسیک دیده باشید، حتما با موساساروس آشنایی دارید! او کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ را به عنوان وعده غذایی می‌خورده و وزنی بیش از ۴.۵ تُن داشته است!
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

لیوپلوردون

دانشمندان فکر می‌کردند لیوپلوردون‌ها خزنده‌های غول‌پیکری هستند، اما با کشف فسیل آن‌ها در دریا متوجه شدند در دو محیط زندگی می‌کرده است. این موجود وقتی بالغ باشد وزنی در حدود ۹تُن داشته است.
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

سوپر کروک

نام علمی سختی دارد، اما به سوپر کروک معروف است. او از خانواده تمساح‌ها بود، با این تفاوت که وزن ۹ تُنی داشته و البته بر اساس تحیقات در ۴۰ سالی که عمر می‌کند، هرگز رشدش متوقف نمی‌شود!
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

پاراکراتریوم

امروزه فیل‌های افریقایی را بزرگترین پستانداران زمین می دانند، اما دهه‌ها قبل پاراکراتریوم‌ها با جثه‌ای بسیار بیشتر این عنوان را در اختیار داشتند! آن‌ها گردن‌های درازی داشتند تا بتوانند از درختان و گیاهان تغذیه کنند و بیشتر در جنگل‌های آسیانه میانه زندگی می‌کرده‌اند.
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

کوسه نهنگ

این حیوان که هنوز هم وجود دارد و جزو آن‌هایی نیست که نسلشان منقرض شده‌اند، بسیار آرام و متین رفتار می‌کند و غواص‌های خوش‌شانسی بوده‌اند که شانس سواری روی آن را بدست آورده‌اند. اما این موجود به دلیل اینکه بسیار بزرگ است، هربار که دهان خود را باز می‌کند، می‌تواند حجم زیادی از حیوانات کوچکتر را ببلعد!
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

لیدز ماهی

شاید کوسه ماهی امروزه بزرگترین ماهی در جهان باشد، اما بدون شک این عنوان در تاریخ به لیدز ماهی می‌رسد که تا ۲۸ متر طول داشته و در حدود ۲۰ تُن هم وزنش بوده است. او هم برای تغذیه مانند کوسه ماهی رفتار می‌کرده و با بازکردن دهان خود در یک مسیر تمام چیزی که موجود را می‌بلعیده است.
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

مگالودون

بدون شک رکورد بزرگترین کوسه برای همیشه به نام مگالودون باقی می‌ماند! این کوسه تقریبا ۳۰ برابر بزرگتر از یک کوسه سفید بوده است. از نظر کارشناسان این موجود دلفین‌ها و نهنگ‌ها را به عنوان غذا می‌خورده است.
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

آرژنتیناسور

آرژانتیناسور نه تنها یکی از موجودات عظیم الجثه روی زمین است، بلکه در دسته قدبلندترین‌ها هم قرار می‌گیرد! او با ۱۰۰ تُن وزن قدی ۷ متری داشته است.
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید

نهنگ آبی

اگر فکر کرده‌اید دیگر موجودات عظیم الجثه را می‌شناسید، در اشتباهید! نهنگ آبی که هنوز هم جایی در دریاها زندگی می‌کند، بین ۲۰ تا ۲۸ متر طول دارد. برای او شنا با این هیکل بسیار بزرگ چندان راحت نیست و با توجه به شکارچیان نهنگ شاید امکان دیدن آن‌ها چندان نباشد اما آن‌ها در دل اقیانوس لانه دارند و بچه‌های ۸ متری که روزانه ۱۰۰ گالن شیر می‌خورند را به دنیا می‌آورند.
با حیوانات عظیم‌الجثه آشنا شوید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج