جاباما
۵۰۷۰۱
۲ نظر
۵۰۲۵
۲ نظر
۵۰۲۵
پ

ماسک های زیبایی را در خانه تهیه کنید

ما خبر خوشی برای شما داریم. می توانید با موادی که در خانه وجود دارند ماسک هایی تهیه کنید که به زیبایی بیشتر شما کمک می کنند.

ماسک های زیبایی را در خانه تهیه کنید





برترین ها: تقریبا همه خانم ها دوست دارند زیبا باشند اما متاسفانه همه آنها قدرت خرید کرم ها و ماسک های گران قیمت را ندارند. اما ما خبر خوشی برای شما داریم. می توانید با موادی که در خانه وجود دارند ماسک هایی تهیه کنید که به زیبایی بیشتر شما کمک می کنند. صرف نظر از قیمت، درمان های طبیعیِ زیبایی بسیار بهتر از محصولات شیمیایی هستند. در این مطلب ده درمان بسیار موثر با قیمت مناسب را برایتان معرفی کرده ایم که می توانید به آسانی در خانه تهیه کنید.

ماسک های زیبایی را در خانه تهیه کنید

۱. درمان خشکی پوست

بسیاری از خانم ها از خشکی زیاد پوست در طول زمستان رنج می برند. کرم تهیه شده از مایونز باعث می شود تا پوست برای چندین ساعت مرطوب و براق بماند. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

• دو قاشق غذاخوری مایونز (مایونز خالی نه انواع سس های سالاد)
• یک قاشق غذاخوری روغن بچه

این دو ماده را با هم ترکیب کنید و خیلی آرام روی صورت، آرنج، پا یا هر جای دیگری که از خشکی رنج می برد، بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست شما بماند و آب ولرم آبکشی کنید.

2. تقویت ناخن ها

محلول های تقویت ناخن متنوعی در فروشگاه ها وجود دارند. اما وقتی خودتان در خانه می توانید درمانی برای شکنندگی ناخن هایتان تهیه کنید چرا برای خرید این مواد شیمیایی پول اضافه می دهید. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

• دو قاشق چایخوری نمک
• یک قاشق چایخوری روغن مغز گندم
• دو قاشق چایخوری روغن کرچک

این ترکیب برای حدود 25 بار استفاده پاسخ‌گوست بنابراین یک بطری کوچک با در محکم تهیه کنید و محلول را داخل آن نگهداری کنید. این مواد را داخل بطری بریزید و خوب هم بزنید و با استفاده از پنبه مقداری از آن را روی ناخن ها بمالید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند و سپس با پنبه تمیز دیگری آن را پاک کنید. می توانید بلافاصله پس از این کار به ناخن های خود لاک بزنید. برای نتیجه بهتر نیز می توانید آن را سه بار در هفته تکرار کنید.

3. لایه بردار پوست

این اسکراب نارنجی همان قدر که ساخت آسانی دارد، باعث طراوت بیشتر پوست هم می شود. به جای پرداخت هزینه های زیاد برای خرید اسکراب های شیمیایی گران قیمت از داروخانه ها، با این لایه بردار طبیعی سلول های مرده پوست را از بین ببرید. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

• چهار قاشق غذاخوری بلغور
• نصف یک پرتقال متوسط

آب نصف پرتقال را بگیرید و آب و پالپ های آن را با بلغور مخلوط کنید. این کار منجر به ایجاد یک خمیر نرم می شود. این خمیر را خیلی آرام روی پوست صورت یا جاهای دیگر بگذارید و بگذارید سه دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

ماسک های زیبایی را در خانه تهیه کنید

۴. پاک کننده و مرطوب کننده پوست

این ماسک از ترکیب عسل و ماست تهیه می شود و باعث رطوبت پوست و از بین رفتن باکتری ها می شود. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

• به نسبت مساوی ماست و عسل. برای یک بار استفاده یک قاشق غذاخوری از هر کدام لازم است.

این دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۵ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این ماسک برای همه انواع پوست ها - خشک، اکنه دار و حساس - مثل معجزه می ماند.

۵. ضد اکنه

این ماسک برای صورت های جوش دار بسیار مناسب است و از ترکیب جودوسر که باعث تسکین درد می شود و پیاز است که به عنوان ضد التهاب از آن استفاده می شود. این ترکیب باعث از بین رفتن اکنه و جای آن می شود. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

• یک عدد پیاز متوسط (پوست کنده)
• 28 گرم آب تصفیه شده
• سه قاشق غذاخوری بلغور جودوسر

آب تصفیه شده را بجوشانید و جودوسر را داخل آن بریزید. ۵ دقیقه اجازه دهید تا جودوسر ته نشین شود. همزمان پیاز را پوره کنید و تا جوهای دوسر گرم هستند به آن اضافه کنید. این ترکیب برای ۸ بار استفاده پاسخ‌گوست، بنابراین آن را در ظرف در داربریزید تا هوا نخورد. برای هر بار استفاده مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

۶. حجم بخشیدن به موها

محصولات و شامپوهای متنوعی در فروشگاه ها وجود دارند که ادعا می کنند باعث افزایش حجم موهای شما می شوند اما واقعیت این است که هیچ کدام قدرت برابری با این ترکیب تخم مرغی را ندارند. این ماسک مو بسیار ارزان تر از شامپوها و تقویت کننده های شیمیایی است و باعث ضخامت بیشتر و زیبایی مو می شود. برای تهیه آن نیز فقط به دو عدد تخم مرغ نیاز دارید.

تخم مرغ ها را در کاسه بشکنید. البته اگر موهای کم و نازکی دارید، یک تخم مرغ برای شما کافی است. وقتی حسابی تخم مرغ را هم زدید، آن را روی موهای خود بمالید و با پلاستیک یا کلاه رنگ روی آن را بپوشانید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کنید. توجه داشته باشید که آب باید تقریبا سرد باشد تا تخم مرغ روی موهای شما پخته یا سفت نشود. پس از آبکشی، شامپو بزنید تا بوی آن نیز از بین برود.

ماسک های زیبایی را در خانه تهیه کنید

۷. از بین بردن موهای زاید

تقریبا هیچ کس دوست ندارد موهای زاید و اضافه داشته باشد اما آنها وجود دارند. اما برای از بین بردن آنها لازم نیست همیشه با سالن های زیبایی بروید. با ماسک زیر می توانید از دست همه آنها خلاص شوید. برای تهیه به مواد زیر نیاز دارید:

• حدود ۲ قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ
• حدود 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت (به اندازه ای که خمیر شود)
• حدود ۲ قاشق غذاخوری شکر (برای چسبناک شدن)

این ماسک را روی محل موردنظر بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه (یا بیشتر) بماند تا خمیر خشک شود و سپس آن را از روی پوست بردارید، می بینید که موها نیز با آن کنده می شوند.

۸. ماسک ضد پیری

هیچ کس از چروک خوشش نمی آید اما محصولات ضد پیری و ضد چروک بسیار گران هستند و همه قدرت خرید آنها را ندارند. در ضمن، مواد شیمیایی داخل آنها ممکن است برای پوست شما ضرر داشته باشد. اما می توانید در خانه ماسک های طبیعی تهیه کنید. برای این منظور به مواد زیر نیاز دارید:

• یک قاشق چایخوری عسل
• چند قطره کوچک آب پرتقال تازه

هرگاه خواستید تا چروک های صورت شما از بین بروند این ماسک را روی صورت خود بمالید. البته مراقب باشید که اطراف چشمان خود نمالید که خطرناک است. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را می توانید سه بار در هفته انجام دهید. پس از چند بار استفاده تاثیر آن را به وضوح روی پوست خود خواهید دید.

ماسک های زیبایی را در خانه تهیه کنید

۹. پاک کننده اکنه و بستن منفافذ پوست

این دستور تهیه برای بستن منافذ باز پوست و از بین بردن اکنه بسیار مفید و موثر است. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

• یک فنجان آب جوش
• سه قاشق غذاخوری پودر ریحان خشک

دو ماده را به هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس از صافی رد کنید تا برگ ها جدا شوند. آب باقی مانده را داخل اسپری بریزید و روی صورت خود اسپری کنید. یا می توانید با پنبه روی صورت خود بمالید. این کار را می توانید هر روز تکرار کنید. آسیبی به پوست نمی رساند و به مرور باعث از بین رفتن اکنه و سلامت بیشتر پوست می شود.

10. از بین بردن سیاهی دور چشم

زیر چشم برخی از خانم ها سیاه است و همیشه تلاش می کنند تا آن را بپوشانند. با این ماسک می توانید این حلقه سیاه را از دور چشم خود از بین ببرید. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

یک هلوی متوسط را له و به خمیر تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که هلو رسیده و نرم باشد. خمیر به دست آمده را دور چشم خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید و تاثیر محسوس آن را مشاهده کنید. از آنجا که این ماسک کاملا طبیعی است، می توانید آن را هر روز تکرار کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مبینا

      مایونز را از کجا تهیه کنیم

    • اسما

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج