۵۰۷۰۳۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چشم امید تیم‌های گیلانی‌ به مازندرانی‌‌ها

هفته سی‌ام لیگ دسته اول فوتبال فردا با تقابل دو تیم مازندرانی با تیم‌های مدعی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: هفته سی‌ام لیگ دسته اول فوتبال در حالی فردا (چهارشنبه) با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود که در فاصله پنج هفته مانده به پایان مسابقات، پنج تیم گل‌گهر، سپیدرود، ملوان، پارس جنوبی و مس کرمان تلاش می‌کنند جزو تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر باشند. این دیدارها را بررسی می‌کنیم:

*پارس جنوبی جم بوشهر - نساجی مازندران

پارس جنوبی یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر است. این تیم برای اینکه از سایر مدعیان عقب نماند نیاز زیادی به سه امتیاز این دیدار دارد. شاگردان تارتار با سه شکست، کمترین باخت و با دریافت ۱۲ گل در ۲۹ بازی گذشته، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود بر جایی گذشته‌اند. پارس جنوبی از سه دیدار گذشته خود هفت امتیاز بدست آورده است. نساجی هم که هنوز منتظر صدور رأی دربی جنجالی استان مازندران است، امیدوار است با اعلام حکم دیدار مقابل خونه‌به‌خونه، دوباره کور سوی امیدی برای صعود به لیگ برتر داشته باشد. نتیجه‌گرفتن نساجی مقابل پارس جنوبی بیشتر از اینکه هواداران مازندرانی را خوشحال کند، باعث خوشحالی مردم گیلان خواهد شد. گیلانی‌ها بسیار امیدوارند تا نساجی بتواند با متوقف کردن پارس جنوبی، کمک زیادی به لیگ برتری شدن تیم‌های ملوان و سپیدرود کند.

*راه‌آهن تهران - اکسین البرز

جدال دین‌محمدی و گل‌محمدی این‌بار در قامت سرمربی‌ دو تیم راه‌آهن و اکسین. راه‌آهن شدیدا به دنبال این است تا حداقل از چند بازی باقیمانده امتیازات لازم را کسب کند و حداقل بقایش در لیگ دسته اول را قطعی کند. البرزی‌ها با گل‌محمدی نیز نتوانستند در قامت یک مدعی ظاهر شوند و جزو تیم‌های میانه جدولی بودند. این تیم در نیم‌فصل دوم بسیار امیدوار بود به جمع مدعیان اضافه شود اما این اتفاق نیفتاد. اکسینی‌ها عملا دیگر امیدی برای صعود ندارند و باید برای فصل آینده برنامه‌ریزی کنند.

*فولاد (وحدت) یزد - نفت مسجد سلیمان

سه امتیاز این دیدار از اهمیت بسیار زیادی برای دو تیم برخوردار است. این مسابقه بهترین فرصت برای تیم فولاد یزد است تا خود را به تیم‌های بالایی خود نزدیک کند و امید داشته‌ باشد تا در دیدار‌های آینده بتواند از منطقه خطر خارج شود. فولادی‌ها هم‌اکنون با ۲۴ امتیاز در شانزدهم جدول قرار دارند و اگر نتوانند در این بازی خانگی نتیجه مناسبی کسب کنند، امکان دارد همین جایگاه را هم از دست دهد. نفتی‌های مسجد سلیمان هم در دو دیدار گذشته خود نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌ و موفق شده‌اند به ترتیب مقابل تیم‌های آلومینیوم اراک و سپیدرود رشت به برتری برسند. این تیم با شش امتیازی که از این دو بازی به دست آورده، توانسته تا حدودی حاشیه امنیت برای خود ایجاد کند و اگر در این دیدار هم موفق ظاهر شود، به نوعی می‌توان گفت بقای خود را در لیگ دسته اول قطعی کرده است.

*خیبر‌ خرم‌آباد - ملوان بندرانزلی

یکی برای فرار از سقوط می‌جنگد و دیگری به دنبال صعود است. خیبر نماینده استان لرستان در فصل جاری لیگ دسته اول مانند بسیاری از تیم‌ها از مشکلات مالی فروانی رنج می‌برد و شاید همین امر موجب شده این تیم اکنون در رده‌های انتهایی جدول حضور داشته باشد و برای بقا در لیگ دسته اول بجنگد. این تیم می‌تواند با گرفتن هفت امتیاز از پنج دیدار آینده، خیال هواداران خود را بابت بقا در لیگ دسته اول راحت کند. از طرف دیگر ملوان بندرانزلی از ابتدای لیگ در قامت یک مدعی ظاهر شده و جزو تیم‌های بالانشین جدول بوده است. مایلی‌کهن با تکیه بر بازیکنان جوان و بومی خود قصد دارد دوباره ملوان را به لیگ برتر بازگرداند. هواداران قوی سپید انزلی نیز با وجود مشکلاتی که تیم‌شان دارد، بسیار امیدوارند دوباره به سطح اول فوتبال کشور برگردند.

سپیدرود رشت - مس کرمان

شاید بتوان این دیدار را حساس‌ترین بازی هفته سی‌ام لیگ دسته اول دانست. هر دو تیم سپیدرود رشت و مس کرمان از شانس بالایی برای صعود به لیگ برتر برخوردارند و از تیم‌های پرطرفدار لیگ هم به شمار می‌آیند. سپیدرود که از هفته‌های ابتدایی لیگ دسته اول همواره جزو تیم‌هایی بالانشین جدول بوده، هفته گذشته شکست دور از انتظار و ناباورانه‌ای مقابل نفت مسجد سلیمان متحمل شد و صدر جدول را از دست داد. نظرمحمدی و ابراهیم‌زاده هر دو می‌دانند که اگر می‌خواهند همچنان امیدوار به صعود به لیگ برتر باشند، باید در این دیدار نتیجه بگیرند یا حداکثر بازنده این مسابقه حساس نباشند. مس کرمان در صورت پیروزی مقابل سپیدرود می‌تواند در صورت نتیجه نگرفتن دیگر رقبا تا جایگاه دوم جدول هم صعود کند.

*خونه‌به‌خونه مازندران - گل‌گهر سیرجان

چشم امید تیم‌های گیلانی به نتیجه این مسابقه است. خونه‌به‌خونه اگر بتواند در این بازی خانگی، تیم صدرنشین گل‌گهر را شکست دهد، علاوه بر اینکه خودش دوباره به جمع مدعیان بازمی‌گردد، این فرصت را هم به تیم‌های گیلانی یعنی سپیدرود و ملوان خواهد داد تا بتوانند با پیروزی در بازی‌های خود به صدر جدول برسند. شاگردان بگوویچ نیز هفته گذشته پس از هفته‌ها موفق شدند صدر جدول را از چنگ تیم‌های گیلانی خارج کنند و حالا در فاصله پنج هفته مانده به پایان مسابقات با دو امتیاز اختلاف نسبت به رقبا در صدر جدول قرار دارند. گل‌گهر با 42 گل زده بهترین خط حمله لیگ دسته اول را در اختیار دارد.

*مس رفسنجان - فجر سپاسی شیراز

هر دو تیم دیدار هفته گذشته خود را با تساوی پشت سر گذاشته‌اند. مس با توجه به امتیازات و جایگاهش در میانه جدول، عملاً دیگر نه امیدی برای صعود به لیگ برتر دارد و نه خطر سقوط به دسته پایین‌تر تهدیدش می‌کند اما نتایج بازی‌های آینده این تیم در سرنوشت تیم‌های صعود کننده و سقوط کننده تأثیر خواهد داشت. از سوی دیگر تیم ریشه‌دار فجر سپاسی وضعیت بسیار نامناسبی در انتهای جدول دارد. در این پنج هفته پایانی، هر بازی حکم یک فینال را برای شاگردان غلامحسین پیروانی خواهد داشت. فجری‌ها با 23 امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارند و امیدوارند با کسب سه امتیاز این دیدار و عدم نتیجه‌گیری تیم فولاد یزد، حداقل یک پله در جدول صعود کنند.

آلومینیوم اراک - ایران‌جوان بوشهر

شاگردان مهدی پاشازاده پس از کسب دو پیروزی متوالی، خود را به عنوان مدعی صعود به لیگ برتر معرفی کردند، اما دو شکست پیاپی مقابل نفت مسجدسلیمان و مس کرمان، رویای صعود را از ذهن فوتبالدوستان اراکی دور کرد. ایران‌جوان هم در این چند هفته، عملکردی تقریباً مشابه آلومینیوم از خود نشان داده است. این تیم دو پیروزی متوالی مقابل خونه‌به‌خونه و استقلال اهواز کسب کرد و کمی از منطقه خطر دور شد، اما یک تساوی و یک باخت از دو دیدار اخیر، مشکی‌پوشان بوشهری را به رده خطرناک شانزدهم نزدیک کرده است.

استقلال اهواز - بادران تهران

آبی‌پوشان اهوازی امسال هم عملکرد اسفناکی از خود به نمایش گذاشتند و برای دومین سال پیاپی، طعم تلخ سقوط، آن هم چند هفته زودتر ازپایان مسابقات را چشیدند. دارنده بیشترین شکست و گل خورده و کمترین پیروزی و گل زده، در این مسابقه به مصاف بادران می‌رود. بادران هم هفته پیش با هنرنمایی محمد عباس‌زاده، چهارمین تساوی پیاپی خود را کسب کرد تا فاصله این تیم تا صدر جدول به 10 امتیاز افزایش یابد. پیروزی در اهواز می‌تواند پایان خوشی برای تساوی‌های خسته‌کننده نارنجی‌پوشان تهرانی باشد.

برنامه دیدارهای این هفته لیگ دسته اول فوتبال به شرح زیر است:

چهارشنبه 16 فروردین 96

*مس رفسنجان - فجر سپاسی شیراز (ساعت 16:15 ورزشگاه شهدای رفسنجان)

*خونه‌به‌خونه مازندران - گل‌گهر سیرجان (ساعت 16:15 ورزشگاه هفت تیر بابل)

*سپیدرود رشت - مس کرمان (ساعت 16:15 - ورزشگاه شهید عضدی رشت)

*راه‌آهن تهران - اکسین البرز (ساعت 16:15 ورزشگاه شهید درخشان صباشهر)

*خیبر خرم‌آباد - ملوان بندر انزلی (ساعت 16:15 ورزشگاه تختی خرم‌آباد)

*آلومینیوم اراک - ایران‌جوان بوشهر (ساعت 16:15 ورزشگاه امام خمینی اراک)

*فولاد (وحدت) یزد - نفت مسجد سلیمان (ساعت 16:15 ورزشگاه شهید نصیری یزد)

*پارس جنوبی جم بوشهر- نساجی مازندران (ساعت 16:30 ورزشگاه تختی جم)

*استقلال اهواز- بادران تهران (ساعت 16:45- ورزشگاه تختی اهواز)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج