۵۰۷۰۷۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

نقش کمبود ویتامین‌ ها در سرطان معده ‌

یک هماتولوژیست و آنکولوژیست گفت: کمبود برخی ویتامین‌ها و سلنیوم در سرطان معده نقش دارند.

خبرگزاری ایسنا: ‌یک هماتولوژیست و آنکولوژیست گفت: کمبود برخی ویتامین‌ها و سلنیوم در سرطان معده نقش دارند.

‌دکتر مهیار منصوری اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور ما سرطان معده بوده که خوشبختانه آمار این مهم در برخی از کشورها رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه آمار این بیماری رو به افزایش است اما شاهد پیشرفت روش‌های تشخیصی و درمانی هستیم.

این فوق تخصص خون بالغین تاکید کرد: دلیل شایع سرطان معده مواد غذایی آلوده است و آمارها نشان می‌دهد مادامی که اقشار جامعه از یخچال و غذاهای فریز شده استفاده می‌کنند باید شاهد افزایش سرطان معده باشیم.

منصوری عنوان کرد: هر چه غذاها تازه‌تر مصرف شوند در سلامتی افراد بهتر خواهد بود.

این هماتولوژیست و آنکولوژیست با اشاره به اینکه میکروب هلیکوباکتریلوری(Helicobacter Pylori) با ظهور سرطان معده در ارتباط است، افزود: در معده همه افراد انواع و اقسام این میکروب وجود دارد که ممکن است همان میکروب هم وارد اعضای بدن سایر افراد خانواده شده باشد؛ وابستگان درجه یک افرادی که به سرطان معده مبتلا هستند، به پزشک مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه مصرف مواد تدخینی نظیر سیگار، تریاک و.... در افزایش سرطان معده موثر است، اضافه کرد: حتی کمبود برخی ویتامین‌ها، کمبود سلنیوم منجر به سرطان معده می‌شود.

منصوری با بیان اینکه مصرف برخی از غذاها و مایعات خیلی داغ ممکن است با سرطان معده در ارتباط باشد، یادآور شد: حتی در برخی افرادی که در گذشته بخشی از معده آنان برداشته شده به دلایلی می‌توانند در افزایش آمار سرطان معده قرار بگیرند.

این هماتولوژیست و آنکولوژیست مصرف داروهای ضد اسید معده را در بروز سرطان معده موثر دانست و با اشاره به علائم بالینی این عارضه یادآور شد: تومور در داخل معده زخم ایجاد می‌کند، استفراغ خونی و خونریزی دستگاه گوارش تحتانی نیز می‌تواند از علائم این عارضه باشد.

وی گفت: در مواقعی که فرد دچار سرطان معده می‌شود، لاغر و کم‌خون، کم‌اشتها شده و در برخی مواقع دچار سیری زودرس می‌شود.

منصوری عنوان کرد: کمبود ویتامین A و B و سلنیوم در برخی افراد می‌تواند باعث بروز سرطان معده شود که این عارضه در سنین ۵۰ تا ۷۰ سالگی بیشتر وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری افراد از مصرف سیگار دوری کنند و رژیم غذایی خود را رعایت کنند، یادآور شد: مصرف گوشت قرمز، نمک، غذاهای کنسروی، غذاهای بسته‌بندی و کنسروی با افزایش سرطان معده در ارتباط است.

این هماتولوژیست و آنکولوژیست با بیان اینکه یکی از فاکتورهای ایجاد سرطان معده استعمال دخانیات است و افراد نباید سیگار مصرف کنند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم حتی‌الامکان غذای تازه مصرف شود و از غذاها بیش از ۲ و ۳ ماه بیشتر در فریزر نباشد.

وی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای کنسروی، نمک‌دار و گوشت قرمز به هفته‌ای ۲ بار محدود شود و مصرف نمک و چربی‌ها کاهش یابد، تصریح کرد: ورزش مستمر در افزایش سلامتی و کاهش انواع سرطان موثر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بينام

      مطالب خيلي عاليه ولي بايد اطللاع رساني مطالب فوق بيشتر ودر سطحي وسيعتر باشه.. تا اثر مطلوبتري براي پيش گيري از چنين بيماري هاي خطر ناكي داشته باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج