۵۰۷۱۱۸
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

خطیبی: گفتم گل‌محمدی را بیاورید، به خاطر منافع شخصی‌شان کاظمی را آوردند

سرمربی پیشین تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتورسازی تبریز از فضای موجود در این شهر به شدت گلایه‌مند است و می‌گوید برخی به دنبال کسانی هستند که یا از خودشان باشد یا به آنها باج بدهد.

خبرگزاری تسنیم: رسول خطیبی درباره اتفاقات سال گذشته و آنچه این روزها در فوتبال تبریز می‌گذرد صحبت کرد.

سال ۹۵ برایتان چطور گذشت؟

سال ۹۵ برای من سال متوسطی بود. نمی‌شود که همیشه، کارهای یک فرد بر وفق مراد او باشد. زندگی همیشه بالا و پایین‌های زیادی دارد، اما خدا را شکر هم خودم و هم خانوادم در سلامتی کامل به سر بردیم. در حالت کلی، سال خوبی را پشت سر گذاشتم.

بهترین و بدترین اتفاق در این سال چه بود؟

بهترین اتفاقی که در سال ۹۵ برای من افتاد، صعود ماشین‌سازی به لیگ برتر بود. ماشین‌سازی ۲۰ سال بود که در لیگ دسته اول دست‌وپا می‌زد که خدا را شکر توانستم به همراه این تیم بار دیگر به لیگ برتر برگردم.

نمی‌خواهید در مورد بدترین اتفاق صحبت کنید؟

نمی‌خواهم زیاد به گذشته‌ها برگردم، اما بدترین اتفاقی که در این سال برای من افتاد، این بود که در ابتدای لیگ شانزدهم تصمیم درستی نگرفتم. من اعتقاد داشتم که بعد از صعود ماشین‌سازی به لیگ برتر، باید از هدایت این تیم کنار بروم و شخص دیگری جایگزین من شود، اما در رودربایستی گیر کردم و با اصرار برخی از دوستان، در ماشین‌سازی ماندم. فکر می‌کنم بدترین تصمیمم در سال ۹۵ همین بود.

یعنی از اینکه هدایت ماشین‌سازی را در لیگ برتر برعهده گرفتید پشیمانید؟

شاید این طور باشد. به هر حال من تصمیم گرفته بودم که پس از صعود ماشین‌سازی به لیگ برتر، مدتی از این تیم دور باشم و استراحت کنم. البته حضور در تیم‌های آذربایجان برای من افتخار بزرگی است، اما صرفاً حضور در ماشین‌سازی آن هم در آن مقطع زمانی را صلاح نمی‌دانستم.

اگر به همان زمان برگردیم، باز هم در همان رودربایستی می‌مانید؟

نه، نه. مطمئن باشید که این‌بار مقابل آنها می‌ایستم و از تصمیمم دفاع می‌کنم. می‌دانستم که مشکلاتی برای مجموعه ماشین‌سازی در لیگ برتر پیش می‌آید. نمی‌خواهم زیاد وارد جزئیات شوم، اما در کل تصمیمم اصلاً درست نبود.

از روند ماشین‌سازی در لیگ برتر بگویید؛ چه اتفاقاتی افتاد که این تیم نتوانست در لیگ برتر نتیجه بگیرد؟

پس از اینکه قرار شد من در لیگ برتر هم سرمربی تیم باشد، اتفاقاتی که انتظارش را داشتیم، رخ نداد. به همین خاطر، هفته ششم از سمتم استعفا کردم تا مربی دیگری جایگزینم شود. اگر من زودتر می‌رفتم، دوستان بیشتر قدر ما را می‌دانستند. ماشین‌سازی حالا برای بقا در لیگ برتر کار سختی دارد، اما امیدوارم این اتفاق بیفتد، چون واقعاً حیف است که این امتیاز از تبریز بیرون برود.

به نظر می‌رسد گلایه‌هایی از مجموعه ماشین‌سازی دارید...

ماشین‌سازی مجموعه خوبی بود، اما سه، چهار هوادار در این تیم حضور داشتند که تیم را برای خودشان می‌دانستند. وقتی اتفاقی می‌افتاد، آنها می‌خواستند در حد مدیرعامل تصمیم بگیرند. فکر می‌کنم در ناکامی‌ ماشین‌سازی، این سه، چهار نقش ویژه‌ای داشتند. مدیرعامل و هیئت‌مدیره باشگاه تمام بسترها را برای موفیت ماشین‌سازی فراهم کرده بودند، اما این سه، چهار نفر به خاطر منافع شخصی خودشان، قدیمی‌ترین تیم تبریز را نابود کردند.

البته در تبریز از محبوبیت خوبی برخوردار هستید...

من هم موافقان و مخالفان زیادی دارم که به همه آنها احترام می‌گذارم، اما به جرات می‌توانم بگویم، کاری که من برای فوتبال آذربایجان کردم را هیچ‌کس انجام نداده است. من تنها مربی هستم که دو تیم تبریزی را به لیگ برتر آورده است. در حال حاضر خوشحالم که حدود ۱۵ بازیکن تبریزی که به فوتبال‌مان معرفی کردم، حالا در لیگ برتر می‌درخشند و برای خودشان بازیکن بزرگی شده‌اند. من به دنبال ساختارسازی بودم. ساختارسازی متاسفانه در تیم‌های تبریزی وجود ندارد. الان اگر به تراکتورسازی نگاه کنید، می‌بینید که یکی از اصلی‌ترین مشکلات این تیم، نداشتن یک ساختار درست و حسابی است. من آمده بودم که به ساختار فوتبال تبریز کمک کنم، اما برخی‌ها در تبریز حضور دارند که تعداد آنها حتی به ۱۰ نفر هم نمی‌رسد. آنها به خاطر منافع خوشان، اجازه کار را به ما نمی‌دهند. رسول خطیبی تا کنون به کسی باج نداده، اما اینها به دنبال کسانی هستند که یا از خودشان باشد یا به آنها باج بدهد.

افرادی که از آنها صحبت می‌کنید، هنوز در تیم‌های تبریزی حضور دارند؟

بله، کسانی هم که اجازه می‌دهند آنها کارشان را ادامه بدهند، به فوتبال تبریز خیانت می‌کنند. آنها حتی گاهی اوقات می‌خواهند من را هم تخریب کنند، اما نمی‌دانند رسول خطیبی گناهی مرتکب نشده که از چشم مردم بیفتد. من عاشقانه به عنوان یک سرباز به آذربایجان خدمت می‌کنم. شما هم مطمئن باشید که رسول خطیبی هیچ‌وقت اشتباهی نسبت به تبریز و آذربایجان مرتکب نمی‌شود. این افرادی فوتبالی هم نیستند و فقط به دنبال منافع شخصی‌شان می‌گردند. امیدوارم فوتبال تبریز روزی به یک جایی برسد که اولاً ساختار درستی داشته باشد و دوماً تیم‌هایش نتایج خوبی در لیگ برتر بگیرند.

نتایجی که ماشین‌سازی با فرهاد کاظمی گرفته را چطور ارزیابی می‌کنید؟

زمانی که می‌خواستم از ماشین‌سازی جدا شوم، نظرم را برای انتخاب سرمربی جدید پرسیدند. در آن مقطع، یحیی گل‌محمدی بدون تیم بود. من پیشنهاد دادم که «یحیی» در این مقطع می‌تواند بهترین گزینه باشد، اما باز هم به خاطر منافع شخصی‌ خودشان، تصمیم دیگری گرفتند. البته من در آن زمان گفته بودم که حتی اگر مورینیو هم به ماشین‌سازی بیاید، نمی‌تواند نتیجه بگیرد.

بعد از جدایی از ماشین‌سازی چه کارهایی انجام دادید؟

من کلاس‌های مختلف مربیگری را به طور کامل پشت سر گذاشته و مدرک مربیگری A آسیا را حدود یک و نیم سال پیش گرفته بودم. از شانس خوب ما هم چند وقت پیش یک کلاس مربیگری در فدراسیون فوتبال برگزار شد که در آن هم شرکت کردم و آخرین مدرک مربیگری را هم در این دوره گرفتم.

از تیم‌های مختلف پیشنهاد همکاری نداشتید؟

پس از جدایی از تیم ماشین‌سازی، دو پیشنهاد لیگ یکی و یک پیشنهاد لیگ برتری به دستم رسید، اما شرایط آنها را مناسب ندیدم. فعلاً می‌خواهم تا پایان فصل استراحت کنم و به هیچ تیمی نروم تا سال آینده در تیمی سرمربیگری کنم که شرایطش برای موفقیت فراهم باشد.

به نظرتان بهترین بازیکن سال ۹۵ فوتبال ایران چه کسی بود؟

مهدی کیانی، محمد ایران‌پوریان و مهدی رجب‌زاده نسبت به بقیه بهتر بودند.

نخستین چیزی که با شنیدن کلمات زیر به ذهن‌تان می‌رسد را بگویید.

آذربایجان: در وصیت‌نامه‌ام نوشته‌ام که روی سنگ قبرم بنویسند «یاشاسین آذربایجان»

تبریز: وطن، ریشه

ماشین‌سازی: شناسنامه فوتبال آذربایجان

فرهاد کاظمی: مربی سال‌های نه‌چندان دور

فراز کمالوند: آقای باهوش!

سعید عباسی: کسی که در تصمیماتش اشتباهات زیادی داشت

امیر قلعه‌نویی: رکورددار قهرمانی در لیگ برتر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیمبر

      بنام خدا
      اقای خطیبی بازیکن بااخلاق تیم ملی.ایاواقعابهترین بازیکن ایران این سه نفرندخدارحم کردشمامربی تیم ملی نشدید.

    • عبادی از قم

      درود به شرفت. اقا رسول غیرتت وتعصف شما ستودنی است.یاشاسین خطیبی .یاشاسین اذربایجان

    • علی

      درستش این است که مدیران ماشین سازی اشتباه کردن تورا به عنوان سر مربی ماشین سازی انتخاب کردند. تو تیمی را برای ماشین سازی بستی که حتی در حد لیگ یک هم نبود. بازیکنان پرحاشیه و تمام شده را به این تیم آوردی و روزگار این تیم را سیاه کردی. تو با بومی گرایی!! آن هم با بازیکنانی که فوتبالشان تمام شده به ماشین سازی خیانت کردی. و حتی گفتی که گواردیولا هم نمی تواند این تیم را نجات دهد. تنها حرف راستی که گفتی همین بود تو تیمی بسته بودی که از بن ناقص بود و کاظمی هم با همه تلاشش نتوانست این تیم را کامل کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج