۵۰۷۲۲۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رکورد درآمدهای گمرکی کشور شکسته شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران موفق شد در دولت یازدهم با کسب بالاترین میزان درآمد در سال ۱۳۹۵ در حقوق ورودی، وصول عوارض و سایر درآمدها به رکوردی جدید در این زمینه دست یابد.

خبرگزاری ایرنا: گمرک جمهوری اسلامی ایران موفق شد در دولت یازدهم با کسب بالاترین میزان درآمد در سال ۱۳۹۵ در حقوق ورودی، وصول عوارض و سایر درآمدها به رکوردی جدید در این زمینه دست یابد.
عملکرد درآمدی گمرک در زمینه حقوق ورودی در سال گذشته افزون بر ۱۸۱ هزار میلیارد ریال بود که این مبلغ وصول و به حساب خزانه واریز شده است؛ این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است.
برپایه این گزارش، کارنامه عملکرد گمرک در بخش درآمدی نشان می دهد این سازمان علاوه بر موفقیت در وصول حقوق ورودی، در بخش وصول عوارض و سایر درآمدها نیز توفیقات قابل توجهی داشته است.
وصول عوارض برای وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و یا سازمان های عمومی غیر دولتی مانند وزارتخانه های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها، جمعیت هلال احمر و اخذ ده ها عوارض دیگر از جمله اقدامات گمرک در حوزه وصول عواید دولت بوده است.
گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی می افزاید: میزان وصولی گمرک برای سایر سازمان ها در سال ۹۵ افزون بر ۱۳هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۹۴ در این بخش نیز بیش از ۳۸ درصد افزایش داشته است.
عملکرد گمرک در بخش وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی که در ردیف درآمدی سازمان مالیاتی درج می شود در سال ۹۵ بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد ریال بوده که در سال ۹۵ از این حیث نیز عملکرد گمرک ۳۰ درصد افزایش داشته است.
براساس این گزارش، گمرک ایران در سال ۱۳۹۵ در مجموع بیش از ۲۹۶ هزار میلیارد ریال وصولی داشته که با احتساب عملکرد معافیت ها و تخفیفات حقوق ورودی مندرج در قوانین و مقررات، این رقم به حدود ۳۳۳ هزار میلیارد ریال می رسد.

صاحبنظران عمده ترین دلایل افزایش درآمدهای گمرکی در سال ۱۳۹۵ را پیاده سازی و اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در گمرک از طریق سامانه جامع گمرکی وپنجره واحد تجارت فرامرزی، الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی، راه اندازی سامانه شناسه ارزش (TSC)، هوشمندسازی و افزایش نظارت ها و کنترل های گمرکی و تلاش مضاعف کارکنان گمرک ایران می دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو جیب کی میره؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج