۵۰۷۲۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چرا کاندیدای پوششی اوج بی‌صداقتی است؟

بر اساس اعلام محمدرضا عارف، اصلاح طلبان بر حضور یک کاندیدای پوششی در کنار حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به توافق رسیده اند.

صراط نیوز نوشت: بر اساس اعلام محمدرضا عارف، اصلاح طلبان بر حضور یک کاندیدای پوششی در کنار حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به توافق رسیده اند.

ماجرای کاندیدای پوششی، از سال گذشته در میان اصلاح طلبان مطرح شده بود. ابتدا نام های دیگری مانند کاندیدای احتیاطی نیز برای آن در نظر گرفته می شد. بر این اساس، قرار بود یک اصلاح طلب در کنار حسن روحانی کاندیدا شود تا اگر روحانی به هر دلیلی نتوانست در انتخابات شرکت کند، این جناح بدون کاندیدا نماند.

اما کم کم ماجرا شکل دیگری به خود گرفت. کاندیدای پوششی، بر اساس تعریف جدید اصلاح طلبان نامزدی بود که قرار بود ثبت نام کرده و در کنار او در مناظره های انتخاباتی حاضر شود و به دفاع از روحانی بپردازد و در نهایت به نفع او انصراف دهد!

ماجرا تا اندازه ای جدی بود که برخی اصلاح طلبان به صراحت اعلام کردند که کاندیدای پوششی مدنظر آنها، نباید رای آور باشد. برخی دیگر نیز مانند کرباسچی بر این باورند که وجود چنین کاندیدایی بستگی به نظر خود روحانی دارد. یعنی او باید اعلام کند که به کاندیدای پوششی در کنار خود نیاز دارد یا خیر.

اکنون سوالی که مطرح می شود این است که آیا چنین اقدامی، بی صداقتی با مردم نیست؟ آیا حضور کاندیدایی که از ابتدا معلوم است قصد انصراف دارد، با ادعای راستگویی و شفافیت تناقض ندارد؟ آیا این موضوع نوعی بازی سیاسی نیست؟

واضح است که ماجرای کاندیدا شدن چند نفره و ارزیابی میزان رای آوری آنها در جریان تبلیغات و در نهایت انصراف همه به نفع یکی، با آنچه در مورد کاندیدای پوششی گفته می شود تفاوت دارد. کاندیدای پوششی که بهتر است آن را کاندیدای کاذب بنامیم، اگر فریب مخاطب نباشد نوعی سوءاستفاده از فرصت انتخابات و بی صداقتی محض با مردم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج