۵۰۷۲۴۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دیدار مخفیانه نماینده ترامپ و پوتین درباره ایران

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نشست محرمانه نماینده غیر رسمی ترامپ و یکی از نزدیکان پوتین در امارات متحده عربی خبر داد و نوشت: نقش امارات در این نشست این بوده که بفهمد آیا روسیه برای محدود کردن روابطش با ایران در سوریه متقاعد می‌شود یا نه؟

خبرگزاری ایلنا: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نشست محرمانه نماینده غیر رسمی ترامپ و یکی از نزدیکان پوتین در امارات متحده عربی خبر داد و نوشت: نقش امارات در این نشست این بوده که بفهمد آیا روسیه برای محدود کردن روابطش با ایران در سوریه متقاعد می‌شود یا نه؟

روز گذشته روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی خبر داد که اریک پرینس برادر بتسی دووس و بنیان‌گذار شرکت بدنام «بلک واتر» که امروز نام آن به «آکادمی» تغییر یافته است، نماینده غیر‌رسمی ترامپ در دیدارهای مخفیانه با یک فرد روسی بوده که گفته می‌شود به ولادیمیر پوتین نزدیک است.

به گفته «واشنگتن پست» این دیدار در امارات متحده عربی در ۱۱ ژانویه یعنی یک هفته قبل از روی کار آمدن دولت ترامپ صورت گرفته است.

در این گزارش به نقل از برخی مقامات گفته شده که این دیدار ۹ روز قبل از روی کار آمدن رسمی و مراسم تحلیف دولت ترامپ صورت گرفته است.

کلیت ماجرا روشن نیست اما امارات متحده نقش میانجی را در این دیدار بر عهده داشته تا بفهمد آیا روسیه برای محدود کردن روابطش با ایران در سوریه متقاعد می‌شود یا نه. این مساله یکی از اهداف دولت ترامپ است که احتمالا قرار است با لغو تحریم‌های آمریکا علیه مسکو مبادله شود.

در نتیجه «پرینس» هیچ مقام رسمی در ستاد ترامپ یا در تیم گذار دولت او نداشته و خود را یک نماینده غیررسمی از سوی ترامپ به مقامات سطح بالا در امارات معرفی کرده است.

به گزارش ایلنا «واشنگتن پست» در افشای روابط دولت ترامپ با روس‌ها ید طولایی دارد . این روزنامه پیش‌تر تماس تلفنی مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی ترامپ با سفیر روسیه در آمریکا را افشا کرد و همین مساله به استعفای اجباری او از این سمت منجر شد.

این روزنامه در این مقاله «پرینس» را یک حامی سرسخت ترامپ معرفی کرده که ۲۵۰ هزار دلار به ستاد ترامپ در انتخابات کمک کرده و خواهر او وزیر آموزش ترامپ است.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال «واشنگتن پست» درباره این مساله گفته دولت از این دیدار خبر نداشته است. اریک پرینس هیچ نقشی در دولت گزار ترامپ نداشته است.

دیگر رسانه‌های غربی در تحلیل این صحبت‌های اسپایسر گفته‌اند که این اظهار‌نظر از سوی سخنگوی کاخ سفید را نشان‌دهنده تایید برگزاری دیدار پرینس با نماینده روسیه خوانده‌اند و گفته‌اند اسپایسر با تایید ضمنی برگزاری نشست گفته ترامپ از این دیدار اطلاعی نداشته است.

به گزارش «اسنوپس نیوز» پرینس در خلال جنگ عراق به دلیل اقداماتش از طریق شرکت بلک واتر بد نام شده بود. چهار نیروی استخدام شده از سوی شرکت او در سال ۲۰۱۴ به جرم شلیک به غیر‌نظامیان عراقی و کشتن ۱۷ نفر در بغداد در سال ۲۰۰۷ محکوم شدند. از زمان جنگ پرینس عمدتا در سایه بود و نام بلک واتر را دو باره عوض کرده است. در حال حاضر شرکت آکادمی که تغییر نام یافته بلک واتر است مدعی است که هیچ ارتباطی با شرکت بلک واتر سابق ندارد.

در ماه فوریه ۲۰۱۷ شبکه خبری «باز فید» خبر داد که «پرینس» با شرکت جدیدش تحت عنوان «گروه خدمات مرزی» مرزهای امنیتی جدیدی را در چین ترسیم کرده‌اند. یکی از دستیاران سابق «پرینس» به «باز فید» گفته بود «پرینس» در حال تاسیس شرکت خدمات مرزی است که یک شرکت نظامی خصوصی محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، شرکت «بلک واتر» در سال ۱۹۹۷ توسط «اریک پرینس» یکی از فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی دریایی آمریکا و افسر اسبق یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد. «پرینس» در زمان ریاست جمهوری جورج بوش پدر، به عنوان کارآموز در کاخ سفید کار می‌کرد، شرکت کوچک او در ایالت کارولینای شمالی به ارتش و پلیس خدمات مربوط به میدان‌های تیر و تأسیسات آموزشی ارائه می‌کرد.

بلک واتر فعالیت جدی خود را از سال ۲۰۰۱ با ارائه خدمات امنیتی و لجستیک، در جنگ افغانستان آغاز نمود. این شرکت در سال ۲۰۰۹ به ایکس‌ای سیستمز تغییر نام یافت. سپس در اواخر سال ۲۰۱۰ اریک پرینس، بنیان‌گذار و مدیرعامل بلک‌واتر، شرکت خود را به گروهی سرمایه‌گذار خصوصی فروخت و نام آن به آکادمی تغییر پیدا کرد.

حادثه تروریستی یازده سپتامبر که نقطه عطفی در تاریخ جهان بود و سیاست‌های ایالات متحده را در قبال خاورمیانه تغییر داد، برای شرکت کوچک بلک واتر هم تغییرات بزرگی به دنبال داشت. بعد از حمله به افغانستان و بعدتر عراق که با هدایت ایالات متحده صورت گرفت این شرکت به جایگاه یک پیمانکار امنیتی بزرگ با قراردادهای میلیارد دلاری با وزارت امور خارجه آمریکا و سی آی ای صعود کرد. وظیفه اصلی این شرکت خصوصی امنیتی این بود که از دیپلمات‌ها و سیاستمداران ایالات متحده در عراق محافظت کند.

شرکت بلک‌واتر، موارد بی‌شماری از زیرپا گذاشتن مقررات دولتی شامل کاهش تعداد محافظان مشخص شده برای هر مأموریت، نگهداری از اسلحه و مهمات در مکان‌های غیرامن، استفاده از سلاح‌های تأیید نشده، نگهداری نامطلوب خودروها، تبعیض و بی‌توجهی به مسائل کارکنان خارجی که اغلب از یمن و پاکستان بوده‌اند، نوشیدن بی ملاحظه الکل و مهمانی‌های مکرر با ملاقات‌کننده‌های زن از این جمله‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج