جاباما
۵۰۷۲۶۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

افزایش تعداد کشته‌ های حادثه سن پترزبورگ

رسانه‌های روسی به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند که یک "فرد انتحاری" که عامل حمله به متروی سن پترزبورگ بوده را شناسایی کرده‌اند. او جوانی قرقیزستانی بوده که شهروندی روسیه را داشته است.

خبرگزاری ایسنا: رسانه‌های روسی به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند که یک "فرد انتحاری" که عامل حمله به متروی سن پترزبورگ بوده را شناسایی کرده‌اند. او جوانی قرقیزستانی بوده که شهروندی روسیه را داشته است.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری اینترفکس گفت: بمبی که موجب انفجار شد را جوانی ۲۳ ساله کار گذاشته بود. براساس تصاویر دوربین‌ها او چهره ساکنان آسیای میانه را داشته است.

به گفته این منبع، او تنها بوده و یک بمب را داخل کپسول آتشنشانی در ایستگاه مترو "پلوشاد واستاناولنیه" کار گذاشته بود که عمل نکرد و نیروهای امنیتی بلافاصله آن را کشف و خنثی کردند.

این منبع افزود: این فرد مظنون بعد از گذاشتن بمب سوار قطار مترو شده و بمبی که حمل می‌کرده در جریان حرکت قطار بین دو ایستگاه منفجر شد.

سیستم‌های امنیتی قرقیزستان امروز (سه‌شنبه) تایید کردند، مظنون انفجار یکی از شهروندان این کشور بوده است.

رخات سلیمانف، سخنگوی سازمان امنیتی قرقیزستان اظهار داشت: نام مظنون احتمالی "اکبرجان جلیلف" از شهر "اُش" قرقیزستان و متولد ۱۹۹۵ است که شهروندی روسیه را داشته و دانشجو بوده است.

به گزارش اینترفکس، مظنون شناسایی شده اما گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد انتحاری بودن حمله وجود دارد. گفته شده این ظن وجود دارد که او با افراط‌گراهای تندرو در ارتباط باشد.

در این راستا مقامات امنیتی روسیه گفتند، عامل حمله تروریستی متروی سن‌پترزبورگ با افراد مسلح در سوریه در ارتباط بوده است.

ابتدا تصویری از فردی که ریش داشته و کلاه سیاه بر سر داشت، به عنوان مظنون احتمالی بمب‌گذاری منتشر شد اما فرد در تصویر خود را تسلیم پلیس کرده و اعلام کرد که بی گناه است و عکسش بی دلیل به عنوان مظنون منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج