۵۰۷۲۹۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

منتظر معرفی سیاره نهم منظومه شمسی باشید

پس از سه روز جستجوی بی وقفه در نهایت اخترشناسان موفق به ارایه یک کاندیدای نهایی برای معرفی به عنوان سیاره نهم در منظومه شمسی شدند.

خبرگزاری مهر: پس از سه روز جستجوی بی وقفه در نهایت اخترشناسان موفق به ارایه یک کاندیدای نهایی برای معرفی به عنوان سیاره نهم در منظومه شمسی شدند.

منتظر معرفی سیاره نهم منظومه شمسی باشید
به نقل از ساینس الرت، سه روز جستجوی بی وقفه در اعماق فضا برای کشف سیاره ای ناشناخته در منظومه شمسی در نهایت به معرفی چهار کاندیدای محتمل منجر شد که قطعا یکی از آنها در آینده نزدیک سیاره نهم لقب می گیرد.

شکار سیاره نهم بخشی از یک پروژه علمی است که با همکاری عموم مردم صورت گرفته و در زمره جذاب ترین پروژه های علمی در سراسر جهان به حساب می آید. این پروژه با استفاده از رصدخانه Siding Spring Observatory که در دانشگاه ملی استرالیا نصب شده صورت گرفته است. در این رصدخانه تلسکوپ SkyMapper قرار دارد.

حدود ۶۰ هزار نفر از سراسر جهان در این پروژه تحقیقاتی حضور داشته اند. آنها نه تنها چهار کاندیدای نهایی را برای انتخاب سیاره نهم از میانشان ارایه کرده اند بلکه نقش بسزایی در طبقه بندی بیش از چهار میلون جرم فضایی دیگر هم داشته اند.

این پروژه تحقیقاتی به سرپرست برد تاکر از دانشگاه ملی استرالیا صورت گرفته و اخترشناسان زیادی از سراسر جهان نیز حمایتشان را از یافته های آن اعلام کرده اند از جمله مایک براون از کلتک آمریکا.

براون و همکارانش در سال ۲۰۱۶ متوجه شدند که مدارات برخی اجرام فضایی در کمربند کوئیپر تحت تأثیر یک جرم فضایی شاخص دستخوش تغییر می شود. این تغییرات نشانه روشنی مبنی بر وجود سیاره ای به بزرگی نپتون در منظومه شمسی و جایی فراتر از پلوتو دارند. اما کشف آن به یک چالش بزرگ تبدیل شده است زیرا تقریبا یکهزار برابر کم نورتر از پلوتو خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج