۵۰۷۲۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چرا پرسپولیس باید مقابل پیکان محتاط باشد؟

تیم پیکان با در اختیار داشتن گادوین منشا و تمرکز بر کارهای دفاعی، می تواند حریفی خطرناک برای سرخپوشان در آزادی باشد.

ورزش سه: تیم فوتبال پیکان در این فصل با اضافه شدن گادوین منشا به تیمی خطرناک بدل شده که می تواند برای هر تیمی خطرساز شود.

مجید جلالی معمولا سیستم ۱-۵-۴ را برای چینش نفرات خود در زمین انتخاب می کند و با تجمع بازیکنان در خط میانی و دفاعی، سعی بر ارسال توپ های بلند و استفاده از فضاهای خالی پشت مدافعین حریف دارد. ۴ بازیکن در خط دفاعی، ۲ بازیکن در پست هافبک تدافعی، ۲ بازیکن در پست وینگر چپ و راست و یک بازیکن پشت گادوین منشا با وظایف توامان تدافعی و تهاجمی، این امکان را برای تیم جلالی فراهم می کند که با قطع بازی حریف در میانه میدان، با استفاده از سرعت منشا و قدرت تمام کنندگی او و با اتکا به پاس های دقیق بازیکنانی نظیر ابوالفضل ابراهیمی و سیامک نعمتی در ضد حملات بسیار خطرناک باشند.

آنها با این روش توانسته اند امتیازات ارزشمندی را در این فصل جمع آوری کنند؛ امتیازاتی که این تیم را به یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی و قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول رده بندی تبدیل کرده است.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این فصل مقابل استقلال تهران نبض بازی را در میانه میدان در اختیار داشتند، اما در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند. علیرضا منصوریان که سال گذشته نیز با شیوه ای تدافعی موفق به شکست سرخپوشان همراه با نفت تهران شده بود، در فصل جاری نیز این پیروزی را با روشی مشابه تکرار کرد و با تمرکز بر کارهای دفاعی و استفاده از ضدحملات سریع و البته اقتصادی، موفق به تحمیل شکست سنگینی به برانکو ایوانکوویچ در شهرآورد تهران شد تا ضعف سرخپوشان وقتی حریفان از این شیوه مقابل آنها استفاده می کنند، به خوبی نمایان شود.

مجید جلالی در دیدار رفت از همین شیوه مقابل سرخپوشان استفاده کرد و در پایان در شرایطی که دیدار دو تیم با نتیجه بدون گل خاتمه یافت، منشا بارها مدافعین پرسپولیس را آزار داد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه شهدای شهر قدس به میزبانی پیکانی ها برگزار شد؛ با این وصف به نظر می رسد مجید جلالی در بازی برگشت دو تیم نیز همین شیوه را به کار خواهد بست و پرسپولیسی ها باید به شدت محافظه کار باشند تا اسیر شلوغی میانه میدان و ضد حملات سریع پیکان با هدف استفاده ازفضاهای خالی پشت مدافعان حریف نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج