جاباما
۵۰۷۳۲۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

حال شاخص‌ ها امروز در بورس چگونه بود؟

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۳۰ واحد رشد کرد.

خبرگزاری تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۳۰ واحد رشد کرد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۹۳۲ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۸۵ میلیارد تومان در ۶۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۰ واحدی در ارتفاع ۷۷ هزار و ۶۴۷ واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای حکشتی، فخوز و شبهرن شد و در مقابل نمادهای معاملاتی همراه، فملی و وغدیر با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادلی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۰ واحد، کل (هموزن) ۶۷ واحد، قیمت (هموزن) ۵۳ واحد و شاخص آزاد شناور ۲۵ واحد رشد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۰.۲ واحد افت و ۱۸۵ واحد افزایش یافتند.

همچنین نمادهای معاملاتی شرکتهای بانک ملت، پلی اکریل، سایپا، ماشین سازی اراک و ایران خودرو پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی امروز بورس اوراق بهادار بودند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲۰۲ میلیون ورقه به ارزش ۹۸ میلیارد تومان در ۲۸ هزار نوبت، آیفکس ۱.۱ واحد افت کرد و در ارتفاع ۸۸۵ واحد قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محدودیت های بانک صادرات در پاریس برداشته شد
      محدودیت های بانک صادرات در پاریس برداشته شد
      بانک مرکزی فرانسه محدودیت های حاکم بر فعالیت شعبه بانک صادرات ایران در پاریس را برداشت و با اين اقدام امکان انجام فعالیت های بانکی به صورت عادی از سوی شعبه یاد شده فراهم شد.

      به گزارش عصرایران به نقل از بانک صادرات ایران، با پيگيري هاي مستمر و موثر ديپلماسي، حقوقي و بانكي انجام شده از سوي مديران بخش هاي مربوط و در راستای اجرای توافق برجام، بانک مرکزی فرانسه با ارسال نامه ای به شعبه بانک صادرات ایران در پاریس موضوع حذف محدودیت های اعمال شده ناشی از تحریم ها را به صورت رسمي اعلام کرد، بر این اساس شعبه پاریس این بانک از تاریخ ١١ فروردین ماه سالجاری مجاز به انجام تمامي فعالیت ها و ارائه خدمات بانکی شده است.

      این گزارش می افزاید: پیش از این، اتحاديه اروپا خروج بانک صادرات ایران و بانک صادرات plc لندن از فهرست تحریم های آن اتحادیه را به صورت رسمی اعلام کرده بود که با لغو تحریم از دارایی های بزرگترین بانک کشور در عرصه بین الملل و همچنين برداشته شدن محدودیت های مربوط به شعبه بانک صادرات ايران در پاریس، نه تنها برای ذی نفعان بلکه برای اقتصاد ایران نیز نوید بخش و مفید است.

      در ادامه گزارش آمده است: نقش آفرینی این بانک در عرصه بین المللی که به تنهایی با داشتن ٢٧ شعبه و واحد بانک كه معادل بیش از پنجاه درصد توانمندی های نظام بانکی در خارج از کشور می باشد و نيز با در نظر گرفتن توانایی ها و ظرفیت های بالای بانک یاد شده و ارتقای مستمر آن، داراي آثار مثبت اقتصادی فراوانی از جمله؛ تسهیل و تسریع در تجارت بین الملل، کاهش هزینه های مبادلات ارزی، افزایش سرمایه گذاری است و دستاوردهاي مطلوبي همچون؛ افزایش ارزش سهام بانک، تنوع خدمات ارزی، افزایش سودآوری را نیز در پی خواهد داشت.

      گفتنی است؛ کارشناسان و صاحب نظران بانکی بر این باورند که خروج این بانک از تحریم ها و برقراری مجدد ارتباط آن با شبکه سوئیفت می تواند در کنار ایفای نقش موثرتر بانک صادرات ایران در عرصه اقتصاد کلان، اعتبار و قدرت چانه زنی در معاملات بین الملل، سود آوری بیشتر، ارائه خدمات متنوع ارزی برای بانک را در پی داشته باشد.

      شایان توجه است، مدیران این بانک در ادامه اقدامات راهگشا و اثر گذار خود برای کسب جایگاه مطلوب تر و خلق دستاوردهای بیشتر ضمن هماهنگی و همگامی با بانک مرکزی ج.ا.ا، وزارت امور اقتصادي و دارايي و دستگاه دیپلماسی کشور رفع همه تنگناهای بین المللی و بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی ناشی از آنرا هدفگذاری کرده و در این مسیر تمام ظرفیت و توانمندی های بانک را بکار خواهند گرفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج