جاباما
۵۰۷۳۴۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ساخت بزرگ‌ترین ایستگاه خورشیدی جهان در استرالیا

ساخت‌وساز مزرعه خورشیدی عظیم در جنوب استرالیا به‌زودی آغاز خواهد شد. این مجموعه باوجود ۳.۴ میلیون پنل خورشیدی و ۱.۱ میلیون ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی، در زمان ساخت، به بزرگ‌ترین مجموعه خورشیدی جهان در نوع خود تبدیل خواهد شد.

وب سایت تکرا: ساخت‌وساز مزرعه خورشیدی عظیم در جنوب استرالیا به‌زودی آغاز خواهد شد. این مجموعه باوجود ۳.۴ میلیون پنل خورشیدی و ۱.۱ میلیون ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی، در زمان ساخت، به بزرگ‌ترین مجموعه خورشیدی جهان در نوع خود تبدیل خواهد شد.
ساخت بزرگ‌ترین ایستگاه خورشیدی جهان در استرالیا

انتظار می‌رود، پروژه ساخت این مجموعه تا پایان سال به پایان برسد. ظرفیت کلی این مجموعه ۳۳۰ مگاوات برق خواهد بود، برقی که برای روشن نگه‌داشتن چراغ‌های ده‌ها هزار خانه کافی خواهد بود. همچنین ظرفیت ذخیره‌سازی برق ایستگاه ذخیره‌سازی هم حداقل ۱۰۰ مگاوات برق خواهد بود.

جی ویتریل، استاندار ایالت استرالیایی جنوبی، هفته گذشته پس از اعلام ساخت مزرعه خورشیدی به خبرنگاران گفت:"پروژه‌هایی از این نوع پروژه‌های انرژی‌های تجدید پذیر، نشانی از آینده‌اند."

به گزارش آسوشیتدپرس استرالیا، این نیروگاه برق خورشیدی در ناحیه‌ای به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع ساخته می‌شود و هزینه ساخت آن ۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این نیروگاه پس از ساخت، قادر به وصل کردن۳۳۰ مگاوات برق به شبکه برق خواهد بود که برای تأمین برق کل ایالت برای بیش از ۱۸ دقیقه و یا ۱۰۰ مگاوات برق به مدت ۱ ساعت کافی خواهد بود و درنهایت می‌تواند از احتمال هر خاموشی برقی در آینده جلوگیری کند.

ایالت استرالیا جنوبی در شش ماه گذشته، با خاموشی‌های برق دست‌به‌گریبان بوده است. خصوصا در اوایل ماه فوریه سال جاری که ‌موج گرمای کشنده که دمای هوا را به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسانده بود. مقامات استرالیایی در پی این خاموشی‌ها دلایل زیادی را موجب بروز این مشکل دانسته‌اند، ازجمله، تقاضای بیش‌ازحد انتظار.

ساخت بزرگ‌ترین ایستگاه خورشیدی جهان در استرالیا
این مجموعه دارای ۳.۴ میلیون پنل خورشیدی و ۱.۱ میلیون باتری ذخیره‌سازی برق خواهد بود و قرار است تا پایان سال در ناحیه ریورلند، استرالیای جنوبی ساخته شود.

حتی ایلان ماسک اعلام کرده بود، مشکلات برق ایالت استرالیای جنوبی را حل خواهد کرد. کارآفرین و مبتکر مشهور در اظهارنظری جالب گفته بود، اگر نتواند ظرف ۱۰۰ روز یک ایستگاه ذخیره برق ۱۰۰ مگاواتی را راه‌اندازی کند، این کارخانه را به‌صورت رایگان در اختیار مقامات ایالت قرار خواهد داد. وی اعلام کرده بود، باتری‌های پاوروال ۲ شرکت تسلا مشکلات خاموشی برق ناحیه را در عرض ۱۰۰ روز حل خواهند کرد.

خوشبختانه ایالت استرالیای جنوبی دارای میزان فراوانی باد و آفتاب است که می‌تواند برای تأمین انرژی مورد استفاده قرار گیرد. ایالت استرالیایی جنوبی در حال حاضر، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی‌های تجدید پذیر در استرالیا است، اما این منابع انرژی در تمام طول سال در دسترس نیستند.

دیوید گرین شریک لیون گروپ، شرکت سازنده این مجموعه خورشیدی، گفت:"در زمان نیاز، باتری‌های مجموعه با تأمین برق کل ایالت این اطمینان را خواهند داد که دیگر با قطع برق مواجه نخواهیم شد. "

مقامات ایالت استرالیا جنوبی اعلام کرده‌اند، این پروژه جدید یکی از پروژه‌های در دست انجامی است که قرار است تا سال ۲۰۲۰ خروجی انرژی‌های تجدید پذیر را دو برابر کند.

ساخت بزرگ‌ترین ایستگاه خورشیدی جهان در استرالیا
ایستگاه ذخیره برق امکان ذخیره مقادیر بالایی برق که از منابع تجدید پذیر به دست می‌آیند را دارد و اجازه مدیریت برق در خلال ساعات شلوغ را می‌دهد؛ چیزی که می‌تواند درنهایت به حل مشکل خاموشی برق چند ماه اخیر در جنوب شرق استرالیا کمک کند

گرین می‌گوید:"ترکیبی از انرژی خورشیدی و باتری، به‌طور قابل‌توجهی ظرفیت موجود در بازار ایالت استرالیای جنوبی را افزایش خواهد داد. هم‌اکنون نیاز غیرقابل‌اجتنابی برای مجموعه‌های خورشیدی مقیاس بزرگ به همراه ایستگاه ذخیره‌سازی، به‌عنوان بخشی از هرگونه حرکت به‌سوی دی کربونیزه کردن (کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌ها) وجود دارد."

به نظر می‌رسد، اکنون‌که انرژی خورشیدی در سراسر جهان در حال ارزان‌تر شدن است، بهترین زمان ممکن برای شروع ذخیره‌سازی این انرژی طبیعی رایگان و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج