جاباما
۵۰۷۳۴۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

فیلم کوتاه؛ Strange Beasts هشداری در مورد آینده واقعیت افزوده

غول‌های تکنولوژی سرمایه‌گذاری فراوانی بر روی فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) می‌کنند؛ بر اساس این باور که آینده سرگرمی‌های دیجیتال توسط این تکنولوژی‌ها و رقم خواهد خورد.

وبسایت گجت نیوز - کیا علیپور: غول‌های تکنولوژی سرمایه‌گذاری فراوانی بر روی فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) می‌کنند؛ بر اساس این باور که آینده سرگرمی‌های دیجیتال توسط این تکنولوژی‌ها و رقم خواهد خورد. اما این جهت‌گیری دنیای سرگرمی دانشمندان علوم انسانی را به فکر وا‌داشته که آینده‌ای که در آن VR و AR نقش بزرگی در زندگی افراد ایفا کنند، چگونه خواهد بود و چه تغییراتی در تمدن بشریت ایجاد خواهد شد. فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی مختلفی هم با تمرکز بر جنبه‌های مثبت و منفی این تکنولوژی‌ها ساخته شده‌اند؛ مانند اپیزود سربازان در برابر آتش سریال آینه سیاه (Black Mirror). در همین رابطه، یک فیلمساز بریتانیایی به نام ماگالی باربه (Magali Barbé)، فیلم کوتاه Strange Beasts (جانوران عجیب) را ساخته است که دیدن آن ممکن است نظر شما در مورد تکنولوژی واقعیت افزوده را تغییر دهد.
فیلم کوتاه؛ Strange Beasts هشداری در مورد آینده واقعیت افزوده

فیلم کوتاه Strange Beasts مانند ویدیوهای معرفی محصولات استارتاپ ها شروع می‌شود که در آن بازی واقعیت افزوده Strange Beasts توسط مدیرعامل شرکت سازنده بازی، ویکتور وبر، معرفی می‌شود. ویکتور در ادامه توضیح می‌دهد که کاربران از طریق تراشه‌های نانویی که در مردمک چشمشان کار گذاشته می‌شود، قادر خواهند بود جانوران دلخواهشان را در بازی خلق کرده و از آن‌ها به عنوان حیوانات خانگی نگهداری کنند. در اواسط فیلم دختر ویکتور به بیننده معرفی شده و قابلیت‌های بازی برای تعامل جانوران ساخته شده توسط کاربران مختلف نمایش داده می‌شود. اما در دقایق آخر فیلم کوتاه Strange Beasts، حقیقت پشت زندگی ویکتور و عمق تنهایی او برای بیننده آشکار می‌شود.

Strange Beasts اولین فیلم کوتاه ساخته شده در مورد آثار منفی تکنولوژی AR بر جامعه و زندگی افراد نیست؛ فیلم‌های کوتاه دیگری همچون Sight، محصول سال ۲۰۱۲ و HYPER-REALITY، محصول ۲۰۱۶ هم در این رابطه ساخته شده‌اند. هدف ساخت این آثار، یادآوری لزوم احتیاط در استفاده از تکنولوژی‌های مختلف است. شاید توقف پیشرفت تکنولوژی امکان پذیر نباشد، اما با افزایش آگاهی در مورد آثار احتمالی این پیشرفت‌ها، می‌توان از نتایج منفی حاصل از آن‌ها جلوگیری کرد.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
فیلم کوتاه؛ Strange Beasts هشداری در مورد آینده واقعیت افزوده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج