۵۰۷۴۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

هفته بیست و ششم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به هفته ۲۶ بوندس لیگا

وبسایت نود: هفته بیست و ششم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به هفته ۲۶ بوندس لیگا

در هفته بیست و ششم بوندس لیگا چند بازی بسیار جالب برگزار شد. برتری قاطع بایرن مونیخ و لایپزیگ، توقف دورتموند در دربی روهر، ادامه موفقیت های وردر برمن با مربی ایرانی و هت تریک خارق العاده ماریو گومز برای وولفسبورگ را می توان در زمره اهم رویدادهای هفته ۲۶ قرار داد. هفته بیست و ششم بوندس لیگا را باید «هفته هت تریک ها» نامید.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

شالکه ۱-۱ بوروسیا دورتموند (دربی روهر)

پیر امریک اوبامیانگ باز هم برای دورتموند گلزنی کرد اما تیلو کرر پدیده ۲۰ ساله شالکه، نخستین گل خود در بوندس لیگا و گل مساوی را به ثمر رساند تا یکی از سنتی ترین دربی های تاریخ بوندس لیگا، برای سومین بار پیاپی به تساوی بیانجامد. این مسابقه، صد و پنجاهمین تقابل شالکه و دورتموند بود. این مساوی کاملاً به ضرر دورتموند تمام شد و شانس این تیم برای نایب قهرمانی را کاهش داد. شالکه طی ۸ بازی اخیر مقابل دورتموند، فقط یک بار در سپتامبر ۲۰۱۴ به پیروزی رسیده است.

دورتموند طی ۹ بازی اخیر بیرون خانه در بوندس لیگا، فقط یک بار به پیروزی رسیده و هر ۹ باخت زنبورها در دوران توماس توخل، در بازی های بیرون خانه رقم خورده اند. توماس توخل به عنوان مربی، ۱۴ بار مقابل شالکه در بوندس لیگا به میدان رفته و تنها به ۲ پیروزی دست یافته است. البته توخل به عنوانمربی دورتموند، هنوز به معدنچی ها نباخته و طی ۴ دربی روهر، یک برد و ۳ مساوی را در کارنامه دارد.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

پیر امریک اوبامیانگ طی ۶ بازی اخیر، ۱۰ گل را برای دورتموند به ثمر رسانده است. او با گلزنی مقابل شالکه، اکنون با ۲۴ گل، همچنان رقابت جذابی را روبرت لواندوفسکی و آنتونی مودست برای کسب عنوان آقای گلی بوندس لیگا خواهد داشت. اوبامیانگ طی ۸ دربی روهر، ۵ بار دروازه شالکه را فرو ریخته است. شینجی کاگاوا هم که یک پاس گل فوق العاده را برای اوبامیانگ فرستاد، طی ۹ بازی مقابل شالکه توانسته در ۶ گل تیمش تأثیر مستقیم داشته باشد.

باز هم مهاجم گابونی دورتموند با گلزنی در دربی روهر، از ماسک های ویژه برای ابراز خوشحالی استفاده کرد. اوبامیانگ که قبلاً ماسک های بتمن و اسپایدرمن را بر صورت گذاشته بود، این بار به سراغ ماسک دیگری رفت که به برند مشهور نایک مربوط می شد. تناقض بین برند نایک و اسپانسر دورتموند یعنی پوما، احتمالاً برای اوبامیانگ دردسر آفرین می شود.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

مارکوس واینتسیرل مربی شالکه ترجیح داد تا هولگر باداشتوبر، مکس مایر و آلساندرو شوف را روی نیمکت قرار دهد. بازگشت کوکه از مصدومیت و حضور در ترکیب اصلی آبی های اشرافی، جالب توجه بود. کوکه برای اولین بار در بوندس لیگا به میدان رفت. بازگشت عثمان دمبله، مارک بارترا، یولیان وایگل و فلیکس پاسلاک به ترکیب اصلی زنبورها، از اهم تصمیمات توماس توخل برای این بازی محسوب می شد.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

دورتموند در هر ۱۷ بازی اخیر بوندس لیگا، موفق به گلزنی شده است. زنبورها تنها برای دومین بار در فصل جاری، از حریف پیش افتاده ولی موفق به حفظ پیروزی نشدند. اوبامیانگ برای هفتمین بار در این فصل، گل نخست مسابقه را برای دورتموند به ثمر رساند.

دورتموند در این بازی تنها ۷ شوت را به سوی دروازه حریف روانه کرد که پایین تر آمار برای شاگردان توخل در کلیه بازی های فصل جاری است. در ضمن، فقط ۲ شوت دورتموندی ها داخل چارچوب دروازه بود و اگر خطای هند مارک بارترا گرفته می شد، احتمالاً پیروزی شیرینی برای شالکه رقم می خورد.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا


بایرن مونیخ ۶-۰ آگزبورگ (دربی باواریا)

در روزی که روبرت لواندوفسکی ستاره بی همتای باواریایی ها بود، شاگردان کارلو آنچلوتی یک پیروزی آسان را جشن گرفتند. لواندوفسکی همچون مسابقه رفت، هم گل زد و هم پاس گل داد. (۳ گل و ۲ پاس گل) توماس مولر هم با دو گلی که به ثمر رساند، نوید بازگشت به روزهای اوج را می دهد. تیاگو آلکانتارا نیز یک گل و یک پاس گل را در کارنامه خویش به ثبت رساند.

بایرن مونیخ طی ۱۶ تقابل با آگزبورگ، ۱۴ برد و ۲ باخت در کارنامه دارد. هر دو برد آگزبورگ مقابل بایرن هنگامی رقم خورد که قهرمانی بایرن قطعی شده بود.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

بایرن طی ۲۰ مسابقه رسمی اخیر در کلیه رقابت ها، شکست نخورده و هر ۷ بازی اخیر را با پیروزی به پایان رسانده است. آمار عجیب ۲۹ گل زده و تنها یک گل خورده در ۷ بازی اخیر بایرن، حاکی از آمادگی فوق العاده یاران آنچلوتی می باشد. آخرین شکست بایرن در نوامبر ۲۰۱۶ مقابل روستوف بود که با درخشش سردار آزمون رقم خورد.

بیش از یک سال از آخرین باخت خانگی بایرن مونیخ می گذرد. ۲۵ برد و ۴ مساوی طی ۲۹ بازی خانگی اخیر بایرن به ثبت رسیده است. بایرن در هر ۴۷ بازی خانگی اخیر، موفق به گلزنی شده و مجموعاً ۱۴۶ گل را درون دروازه حریفان قرار داده است. مجموع گل های بایرن مونیخ در کل مسابقات این فصل، سه رقمی شده و به عدد ۱۰۵ رسید. گل نخست روبرت لواندوفسکی در این بازی، صدمین گل بایرن در این فصل بود.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

روبرت لواندوفسکی در هر ۶ بازی خانگی اخیر بایرن، گل زد. (مجموعاً ۱۲ گل) او با گلزنی مقابل آگزبورگ، به اولین بازیکنی تبدیل شد که طی ۶ بازی پیاپی در ورزشگاه آلیانز آرنا، گلزنی کرده است. او در ۱۲ بازی مقابل آگزبورگ، ۱۶ گل به ثمر رساند تا آگزبورگ، خوش یُمن ترین تیم برای مهاجم بایرن باشد. اکنون «لوا گل» نیز با ۲۴ گل، شریک اوبامیانگ در صدر جدول گلزنان بوندس لیگا (Torjägerkanone) شد. هت تریک لواندوفسکی در این بازی، هت تریک کامل بود یعنی یک گل با پای راست، یک گل با پای چپ و یک گل با ضربه سر!

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

روبرت لواندوفسکی پس از آن ۵ گل معجزه وار مقابل وولفسبورگ در مسابقه جام حذفی در سپتامبر ۲۰۱۵، توانست در این بازی نیز در ۵ گل تیمش مشارکت مستقیم داشته باشد. (۳ گل و ۲ پاس گل)

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا


هرتا برلین ۱-۳ هوفنهایم

در شبی که پیتر پکاریک نخستین گل بوندس لیگایی خود را به ثمر رساند، ماکسیمیلیان میلشتات همه رؤیاهای پایتخت نشین ها را بر باد داد و نه تنها یک ضربه پنالتی را به هوفنهایم تقدیم کرد، بلکه نخستین کارت قرمز بوندس لیگایی خود را نیز گرفت. دو گل آندری کراماریچ و تک گل استثنایی نیکلاس زوله در صدمین بازی بوندس لیگایی خود، پیروزی شکوهمندانه یاران یولیان ناگلزمن را رقم زد. ساندرو واگنر مقابل تیم سابق خود، گلزنی کرد تا رؤیای حضور هرتا در لیگ قهرمانان، کم رنگ تر شده و بر عکس، شانس هوفنهایم به همان اندازه پُر رنگ تر شود.

هوفنهایم طی ۶ تقابل اخیر با هرتا، ۵ بار پیروز شده و در ۶ بازی اخیر بوندس لیگا، شکست نخورده است. آندری کراماریچ ۱۰ شوت به سوی دروازه حریف زد که یک رکورد برای تیم هوفنهایم در این فصل محسوب می شود. یاران ناگلزمن ۱۰ گل را از طریق ضربات بیرون محوطه جریمه به ثمر رسانده اند که در بین کلیه تیم های بوندس لیگایی، بی نظیر است.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا


لایپزیگ ۴-۰ دارمشتات

درخشش نبی کیتا (۲ گل) و امیل فورسبرگ (یک گل و یک پاس گل) باعث شد تا شکست سنگینی برای دارمشتات رقم خورده و لایپزیگ همچنان در مکان دوم باقی بماند. اخراج ساندرو سیریگو در نیمه دوم، کار دارمشتات را سخت تر کرد. کیتا برای اولین بار از نوامبر گل زد. او هر گاه برای لایپزیگ بازی نکرد، این تیم در کسب پیروزی ناکام بود.

فابیو کولتورتی ۳۶ ساله برای اولین بار در بوندس لیگا، درون دروازه لاپیزیگ قرار گرفت. او که سابقه گلزنی به دارمشتات را دارد، مسن ترین بازیکن لاپیزیگ در تاریخ بوندس لیگا است. دارمشتات هر ۱۳ بازی بیرون خانه را در فصل جاری باخته و عملاً به سوی سقوط گام بر می دارد.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا


هامبورگ ۲-۱ کلن

گل لوئیز هولتبی در واپسین ثانیه ها، پیروزی ارزشمند هامبورگ را رقم زد تا اولین شکست کلن مقابل دایناسورها از سال ۲۰۱۴ در حضور آنگلا مرکل ثبت شود. هامبورگ طی ۸ بازی خانگی اخیر شکست نخورده و ۱۷ امتیاز را از ۹ بازی اخیر بوندس لیگا، به دست آورده است.

از ۱۱ گل اخیر هامبورگ در بوندس لیگا، ۷ گل با مشارکت مستقیم نیکولای مولر به ثمر رسیده است. وی و بابی وود با ۵ گل، بهترین گلزنان هامبورگ هستند. اولین پاس گل کریستین کلمنس از سال ۲۰۱۲، باعث شد تا میلوش یوییچ برای اولین بار با ضربه سر در بوندس لیگا گلزنی کند.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا


فرایبورگ ۲-۵ وردر برمن

درخشش توماس دلینی (۳ گل و یک پاس گل) و مکس کروزه (یک گل و یک پاس گل) باعث شد تا موفقیت های شاگردان الکساندر نوری با کسب ۱۶ امتیاز از ۶ بازی اخیر، ادامه یابد. دلینی خرید زمستانی برمن برای اولین بار در عمرش، هت تریک کرد. دو بازیکن تعویضی برمن یعنی سانتیاگو گارسیا و فلورین کاینتس نیز پاس گل دادند. وینچنتزو گریفو پس از چند نیمکت نشینی متوالی، در ترکیب اصلی فرایبورگ قرار گرفت و با گلزنی خود، تنها توانست شکست تیمش را کم رنگ کند.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

فرایبورگ از لحاظ تاریخی، اغلب مقابل برمن باخته و گل های زیادی می خورد اما در ۶ تقابل گذشته، فقط یک بار به برمن باخته بود. در این بازی، برمن دوباره به همان روال گذشته بازگشت و تیم فرایبورگ را گلباران کرد.

کریستین اشترایش در بین دو نیمه مجبور به انجام ۳ تعویض هم زمان شد. نیلس پترسن برای شانزدهمین بار به عنوان یار تعویضی توانست در بوندس لیگا گلزنی کند تا پس از الکساندر سیلکر، گلزن ترین یار تعویضی تاریخ بوندس لیگا باشد. مکس کروزه پس از ۳ سال، یک گل از بیرون محوطه جریمه زد و همچون پترسن، دروازه تیم سابقش را گشود.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا


آینتراخت فرانکفورت ۰-۰ بوروسیا مونشن گلادباخ

در روزی که مارکو فابین یک ضربه پنالتی را برای عقاب ها خراب کرد و توبیاس اشتروبل از بازی اخراج شد، هیچ گلی درون دروازه ها نرویید تا فرانکفورت برای پنجمین بازی پیاپی، مقابل مادیان ها به پیروزی نرسد. گلادباخ طی ۸ سفر اخیر به فرانکفورت، فقط یک بار شکست خورده است.

کسب فقط ۲ امتیاز از ۶ بازی اخیر و یک گل زده، آمار بسیار بدی برای فرانکفورت است. عقاب ها طی ۴ بازی خانگی اخیر نیز به پیروزی دست پیدا نکرده اند. داوید آبراهام برای صدمین بار با پیراهن فرانکفورت در بوندس لیگا به میدان رفت.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا


اینگولشتات ۲-۱ ماینتس

نخستین گل بوندس لیگایی فلورنت هادرگیونای باعث شد تا اینگولشتات در نبرد حساس قعر جدولی ها به پیروزی رسیده و به روند ناکامی در ۴ بازی پیاپی، خاتمه بدهد. ماینتس برای سومین بازی پیاپی شکست خورد. اینگولشتات علی رغم این برد، همچنان بدترین تیم در بازی های خانگی محسوب می شود.

گل رومن برژری مدافع اینگولشتات به ماینتس، سیصدمین گلی بود که ماینتسی ها در بازی های بیرون خانه در تاریخ بوندس لیگا دریافت کردند.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا


بایر لورکوزن ۳-۳ وولفسبورگ

ماریو گومز طی ۶ دقیقه و ۵۸ ثانیه، هت تریک کرد تا کامبک رؤیایی گرگ ها مقابل شیرها رقم بخورد هر چند که کای هاورتس، بازی را به تساوی کشاند و تبدیل به جوان ترین گلزن لورکوزن در تاریخ بوندس لیگا شد. هاورتس تنها ۵ دقیقه پس از حضور در زمین، یک پاس گل هم داد. کریم بلعربی نیز با یک گل و یک پاس گل، ستاره درخشان لورکوزن در این بازی بود. او اولین لمس توپ در محوطه جریمه حریف را به گل تبدیل کرد. جاستین موبیوس ۱۹ ساله، برای اولین بار در بوندس لیگا با پیراهن وولفسبورگ به میدان رفت.

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا

وولفسبورگ طی ۲۰ سفر به خانه لورکوزن در بوندس لیگا، فقط یک بار پیروز شده و در هیچ کدام از ۳۰ بازی اخیر نتوانسته دروازه خود را مقابل این حریف، بسته نگه دارد. گرگ ها پس از حضور آندریس یونکر، ۱۰ امتیاز را از ۴ بازی گرفته و ماریو گومز در هر ۴ بازی، گلزنی کرده است. ۱۵ گل برای گومز طی ۹ بازی برای تیم های تحت هدایت یونکر، مشاهده می شود. وی تاکنون ۱۲ بار در بوندس لیگا، هت تریک کرده است.

تایفون کورکوت مربی کنونی لورکوزن، در ۱۶ بازی اخیری که روی نیمکت تیم های بوندس لیگایی نشسته، هرگز پیروز نشده است. آندریس یونکر به عنوان مربی موقت بایرن توانست پیروزی ۵-۱ را مقابل لورکوزن جشن بگیرد. ماریو گومز در آن بازی نیز هت تریک کرده بود!

خواندنی های هفته بیست و ششم بوندس لیگا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج