جاباما
۵۰۷۴۴۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

مبارزه با قاچاق، اولویت نیروی انتظامی در سال ۹۶

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش مبارزه و مقابله با قاچاق، مبارزه با این پدیده شوم را اولویت ناجا در سال جدید اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: سردار حسین اشتری در اولین جلسه «اخوت با فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی» ضمن تبریک سال ۱۳۹۶ و ماه رجب اظهارکرد: سال ۹۵ با همه سختی‌های خاص خودش بحمدالله به خوبی سپری شد و به حول و قوه الهی نیروی انتظامی از همه مأموریت‌های خود در این سال سربلند بیرون آمد که قابل تقدیر است.

وی به مأموریت‌های ناجا در سال گذشته نظیر اقدامات نوروزی، طرح تابستانه، ماه محرم، مراسم اربعین و ... اشاره کرد و گفت: در کنگره بزرگ اربعین بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سه مرز کشور به عتبات عالیات اعزام شدند. این عملیات بسیار بزرگ برای نظام و نیروی انتظامی یک افتخار به شمار می‌آید که زائران به کشور خود بازگشتند.

فرمانده ناجا به تهدیدات گروهک‌های تکفیری و سلفی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: به غیر از تهدیدات کشورهای استکباری، گروهک‌های تکفیری و سلفی ما را مورد تهدید قرار می‌دادند که خوشبختانه به یاری خداوند متعال، لطف امام زمان (عج)، هدایت داهیانه مقام معظم رهبری و همت دستگاه‌ها این تهدیدات خنثی شد. در این راستا نیروی انتظامی بیشترین تلاش خود را در عرصه نظم و امنیت بر عهده داشت.

اشتری با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: در سال ۹۵ نسبت به سال‌های گذشته حوادث کمتری را در چهارشنبه آخر سال شاهد بودیم که این نتیجه آمادگی دستگاه‌های مختلف و اقدامات پیشدستانه و حضور موثر ناجا در این روز بوده است.

فرمانده ناجا به حادثه پلاسکو اشاره و اظهارکرد: این حادثه به خوبی مدیریت شد به گونه‌ای که هیچ مشکلی به وجود نیامد.

وی با اشاره به دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه و هفته ناجا در سال گذشته گفت: این دیدار‌ها بی‌نظیر و لطف ویژه معظم له به نیروی انتظامی بوده تا با ایشان دیدار کنیم.

اشتری به دیدار با مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال ۹۵ اشاره و اظهارکرد: در این دیدار معظم له ضمن ارائه توصیه‌هایی، بر افزایش مبارزه و مقابله با قاچاق و همکاری دستگاه‌ها با نیروی انتظامی تأکید کردند. در این رابطه گزارش‌هایی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در امر مبارزه با قاچاق به ایشان ارائه کردیم که معظم له بر افزایش کنترل مبادی ورودی کالای قاچاق تأکید کردند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با کالای قاچاق گفت: مبارزه با این پدیده شوم در سال گذشته و امسال جزو اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و در این راستا با برنامه‌ریزی و تمرکز بر مبادی اصلی ورود کالای قاچاق، اقدام خواهد شد.

فرمانده ناجا درباره نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری با نام «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال» اظهارکرد: نیروی انتظامی می‌تواند در تحقق و عملیاتی شدن شعار سال نقش موثری داشته باشد. هر اقدامی که در راستای امنیت تولید و اشتغال باشد را انجام خواهیم داد.

وی افزود: در بحث مبارزه با قاچاق باید دولت و مردم نیز پای کار بیایند و به دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با این پدیده شوم کمک کنند.

رضایت رهبری بزرگترین توفیق نیروی انتظامی

اشتری مبارزه با سرقت را موضوع مطرح شده از سوی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد و گفت: در این دیدار، اقدامات انجام شده از سوی نیروی انتظامی را به محضر مقام معظم رهبری ارائه دادیم. در پایان این دیدار، مقام معظم رهبری از زحمات نیروی انتظامی ابراز رضایت کردند و بر انجام هرچه بهتر ماموریت‌های این نیرو تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه در این دیدار به معظم له عرض کردم «همه همکارانم در سراسر کشور آماده اجرای فرامین شما هستند» که ایشان از من خواستند «سلام شان را به همه همکاران برسانم»، اظهارکرد: رضایت فرمانده معظم کل قوا را به کلیه کارکنان نیروی انتظامی تبریک می‌گویم. بالاترین پاداش و عیدی ما رضایت ایشان بود که در پایان سال ۹۵ نصیبمان شد و باید قدر آن را بدانیم.

اشتری به تشکیل قرارگاه نوروزی امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این قرارگاه به همراه هفت قرارگاه فرعی دیگر در پلیس‌های تخصصی و قرارگاه‌های نوروزی در استان‌ها تشکیل شد که فعالیت آن‌ها از ۲۵ اسفند آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه داشت و اقدامات خوبی در تعطیلات نوروزی از سوی این قرارگاه‌ها انجام شده است. در این ایام، کلیه همکارانم تلاش و زحمات بسیاری را در راستای ایجاد نظم و امنیت و تسهیل سفرهای نوروزی هموطنان انجام دادند البته این به معنای آن نیست که در کار ما خلاء وجود ندارد قطعا بهتر از این نیز می‌توانیم مأموریت‌های خود را انجام دهیم.

فرمانده ناجا، وضعیت امنیتی مرزهای کشور در سال ۹۵ را مطلوب عنوان کرد و گفت: سال گذشته هیچ مشکلی در مرز‌ها رخ نداد؛ هر گونه تحرکات دشمن با حضور، آمادگی و هوشیاری مرزبانان رصد و خنثی شد.

اشتری به حضور چشمگیر پلیس راهور و پلیس راه در جاده‌های کشور در ایام نوروز اشاره و اظهارکرد: در این ایام، تلفات سوانح جاده‌ای ۱۲ درصد کاهش داشت که این آمار خوبی است البته باید این کاهش آماری استمرار داشته باشد

وی به مسئول‌سازی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در بحث نقاط حادثه خیز و وقوع تصادف، عوامل متعددی تأثیرگذار است و کاهش تصادفات نیازمند آن است تا دستگاه‌های مسئول نیز پای کار بیایند.

فرمانده ناجا با اشاره به حضور ۲۶ هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده و استقرار چند هزار ایستگاه موقت و سیار پلیس در سراسر کشور در ایام نوروز اظهارکرد: در مجموع اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس‌های تخصصی و قرارگاه‌های نوروزی مطلوب بوده و می‌توان به تقدیر و ابراز رضایت وزیر کشور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از عملکرد ناجا اشاره کرد که این برکت و سرمایه‌ای است که می‌تواند به حرکت ما در رسیدن به اهدافمان شتاب دهد.

سلامت و امنیت انتخابات از مسئولیت‌های خطیر ناجا

اشتری، مهم‌ترین مأموریت ناجا در سال ۹۶ را «انتخابات» عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در این مأموریت با آمادگی کامل حضور خواهد داشت و مسئولیت نظم و امنیت قبل، حین و بعد از انتخابات و صندوق‌های رأی را بر عهده دارد.

فرمانده ناجا به تأکیدات موکد مقام معظم رهبری در امر امنیت و سلامت انتخابات اشاره و اظهارکرد: امنیت و سلامت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی است

وی، آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: از یک سال و نیم قبل، هر شش ماه یکبار جلساتی در این خصوص با حضور معظم له برگزار شده است که اردیبهشت ماه امسال نیز جلسه بعدی آن با حضور ایشان تشکیل می‌شود و دستگاه‌های مسئول، گزارشات خود را در بحث آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌دهند. یکی از دستگاه‌هایی که در بحث آسیب‌های اجتماعی وظایف خود را به خوبی انجام داده، نیروی انتظامی است، اما حل معضلات اجتماعی نیازمند تعاملات بین بخشی و مسئولیت‌پذیری همه دستگاه‌های متولی است.

فرمانده ناجا، کاهش آسیب‌های اجتماعی را اولویت دیگر نیروی انتظامی در سال ۹۶ اعلام و اظهارکرد: دستورات راهبردی در بحث حل آسیب‌های اجتماعی تدوین و ابلاغ شده است تا بتوانیم وظایف و مأموریت‌های خود را در این راستا به خوبی جامه عمل بپوشانیم.

طرح تحول کلانتری‌ها به جد دنبال می‌شود

اشتری اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها را اولویت دیگر ناجا در سال جاری عنوان کرد و گفت: شورای عالی تحول کلانتری و پاسگاه‌ها به دبیری پلیس پیشگیری راه‌اندازی شده است. این موضوع یکی از مطالبات رهبری بوده و باید اقدامات جدی دراین راستا انجام شود.

وی از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان پیشانی و ویترین نیروی انتظامی نام برد و اظهارکرد: مأموران ما باید اقتدار توأم با رأفت و مهربانی را سرلوحه کار خود قرار دهند. اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است امیدواریم بتوانیم در سال جدید به مرحله‌ای برسیم که به رضایت مندی مردم منجر شود.

به گفته سردار اشتری، براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در سال ۹۵ از میان ۲۳ دستگاه کشور، نیروی انتظامی به عنوان چهارمین دستگاهی که مردم به آن اعتماد دارند، شناخته شده، این برای ناجا افتخاری است که باید آن را ارتقا دهیم. ابراز رضایت مردم از عملکرد مأموران برای ما یک افتخار است و این اظهار لطف و محبت مردم را بسیار شاهد هستم.

وی به بیانات رهبری مبنی بر ارتقای فضای اسلامی، دینی و انقلابی در ناجا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این فضا در نیروی انتظامی حاکم است. کارکنان این نیرو از بهترین‌ها گزینش شده به گونه‌ای که با روحیه جهادی تا مرز شهادت مأموریت‌های خود را انجام می‌دهند که باید این روحیه را ارتقا دهیم.

فرمانده ناجا با اشاره به قرارگاه صیانتی از کاهش ۸ درصدی تخلفات کارکنان ناجا در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با تخلفات کارکنان خاطی با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

سردار اشتری، معیشت کارکنان را یکی از دغدغه‌های خود، هیئت رئیسه و فرماندهان ناجا عنوان کرد و گفت: در این راستا گام‌های موثری برای ارتقای وضع معیشت کارکنان برداشته شده است.

فرمانده ناجا به ترمیم حقوق کارکنان در چهار مرحله اشاره و اظهارکرد: پرداخت مطالبات کارکنان نیز در دستور کار است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این راستا اقداماتی انجام شده است.

وی به دیدار خود با پنج نفر از مراجع عظام قم در نوروز اشاره کرد و گفت: مراجع عظام دیدگاه‌های خوبی نسبت به نیروی انتظامی و عملکرد آن داشته‌اند.

اشتری با اشاره به مأموریت‌های متنوع و گسترده ناجا اظهارکرد: یکی از نیازهای اولیه پوشیدن لباس خدمت در نیروی انتظامی، عشق به اهل بیت (ع)، داشتن روحیه جهادی، سلامت اخلاقی و کاری و ولایت‌مداری است. کارکنان نیروی انتظامی صادقانه، متعهدانه با روحیه جهادی و اخلاص در راستای خدمت به هموطنان خود و ایجاد و تأمین امنیت قدم بر می‌دارند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه اولین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۶ با تأکید بر اینکه ناجا بر خود فرض می‌داند شعار سال را محقق کند، گفت: مبادی رسمی ورود کالا به کشور زیر ذره بین پلیس است.

وی با تأکید بر اینکه مقابله و مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی نیروی انتظامی در سال جاری است، اظهار کرد: در راستای مبارزه با پدیده قاچاق، قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ناجا تشکیل شد؛ تمامی مدیران و فرماندهان استان‌ها مبارزه با قاچاق را به عنوان یک اولویت اصلی با جدیت دنبال می‌کنند.

اشتری در ادامه اظهار کرد: کنترل مبادی رسمی ورود کالا به کشور به جد دنبال می‌شود وتحقق این مهم نیازمند تزریق تجهیزات مدرن و به‌روز، چون «ایکس ری» است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق ضمن ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری، به تولید و اشتغال‌زایی کمک شایانی می‌کند، گفت: همکارانم در سراسر کشور اعم از نقاط مرزی و شهری در راستای مبارزه با پدیده قاچاق اهتمام ویژه‌ای دارند.

اشتری تأکید کرد: به هر مقدار که مانع ورود کالای قاچاق به کشور شویم، به همان اندازه به تولید و اشتغال کمک کرده‌ایم. در واقع جایگزین شدن کالای داخلی به جای کالای خارجی به معنای رونق تولید و اشتغال است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات ناجا در راستای مبارزه با قاچاق، یادآور شد: کشفیات قاچاق در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، رشد ۵۰ درصدی داشته و ارزش ریالی کشفیات قاچاق در سال گذشته حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است. مبارزه با قاچاق علاوه بر اقدامات پیشگیرانه نیازمند هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌های مسئول است. امید است با هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها، مبارزه با پدیده قاچاق به طور جدی‌تری دنبال شود.
اشتری خاطر نشان کرد: کنترل ورود کالا به کشور یکی از وظایف اصلی گمرگات است و امیدواریم با تزریق تجهیزات به‌روز، کنترل دقیق‌تری صورت بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درودخدابرشما سرداروهمکاران بزرگوارتون

    • بدون نام

      اگر جلوقاچاقهای بزرگ گرفته بشه درسته نه چیزای کوچک که بگن ما جلو قاچاق گرفتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج