جاباما
۵۰۷۴۴۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

«افغانستان» مقصد احتمالی داعش

سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق گفت که تشدید رقابت روسیه و آمریکا به نفع حکومت وحدت ملی نیست بویژه آنکه پس از شکست قطعی داعش در سوریه و عراق، احتمالا آن‌ها مقصد جدیدی را انتخاب می‌کنند.

خبرگزاری میزان: زلمی خلیل‌زاد سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق اعلام کرد که روسیه بهتر است در تلاش‌های خود برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان کشورهای غربی و به ویژه آمریکا را نیز شریک سازد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی تصریح کرد که شکست گروه داعش در عراق و سوریه قطعی است و عدم حاکمیت سراسری دولت در افغانستان باعث خواهد شد تا این گروه افغانستان را به عنوان مرکز بعدی خود انتخاب کنند.

وی افزود: در صورتی که اسلام‌آباد خواستار مبارزه صادقانه با تروریسم باشد بهتر است بجای ساخت حصارهای مرزی با افغانستان به صورت یکجانبه، مانع فعالیت و حضور گروه‌تروریستی در خاک پاکستان شود.

خلیل‌زاد خاطرنشان کرد که در نشست وزرای دفاع کشورهای ناتو در بروکسل که قرار است اواخر ماه جاری برگزار شود، دولت آمریکا رویکرد جدید خود در قبال افغانستان را اعلام خواهد کرد.

سفیر سابق آمریکا در افغانستان همچنین تصریح کرد که آمریکا رویکردی را در قبال پاکستان روی دست خواهد گرفت که به نفع افغانستان باشد و به نتیجه رسیدن تلاش‌های صلح و ثبات در این کشور را تضمین کند.

این دیپلمات سابق آمریکایی در حالی این اظهارت را مطرح کرده است که آمریکا باوجود دعوت رسمی روسیه از مشارکت در نشست آتی مسکو خودداری کرده است.

با این حال برخی از کارشناسان معتقدند که آمریکا تلاش دارد تا با صدور تروریسم از مرزهای شمالی افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی روسیه و کشورهای همجوار آن را ناامن کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • M H

      این سگهای ولگرد به همه جا پوزه هاشون دراز می کنند ولی ما نمی گذاریم حتی اشعالهای روستاهای مرزی ما را هم بد کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج