۵۰۷۴۶۵
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

قاسمی: دولت، کشور را تعطیل کرده است

رستم قاسمی در ادامه سفر یک روزه به استان کرمانشاه در "اولین نشست راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی" که از سوی جمعیت جوانان انقلابی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شده بود، حضور یافت.

خبرگزاری فارس: رستم قاسمی در ادامه سفر یک روزه به استان کرمانشاه در "اولین نشست راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی" که از سوی جمعیت جوانان انقلابی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شده بود، حضور یافت.

قاسمی در این نشست ضمن بزرگداشت یاد حماسه آفرینی های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار داشت: در دوران جنگ و دوران فعالیت در قرارگاه خاتم الانبیاء توفیق حضور در این استان را داشتم.

*نقش اقتصاد در بستر تکنولوژی تغییر کرده است

وزیر سابق نفت با اشاره به تجربیات خود در حوزه اقتصادی به تبیین اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: نقش اقتصاد با گذشته بسیار متفاوت است و در بستر تکنولوژی تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد انسان دیگر دخالت چندانی ندارد افزود: دنیای استکبار برای کنترل کشورها برنامه خود را بر اقتصاد متمرکز کرده است و اگر جمهوری اسلامی طرح درست و واقعی نداشته باشد دچار مشکل خواهد شد هرچند در شرایط فعلی نیز وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست.

*نرخ بیکاری در کرمانشاه بیش از ۳۵ درصد است

قاسمی با اشاره به بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بر موضوع اقتصاد تمرکز دارند چراکه ایشان شرایط اقتصادی مردم را به خوبی می‌دانند، نرخ بیکاری در کرمانشاه بیش از ۳۵ درصد است لذا موضوع اول ما اقتصادی است.

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیاء با بیان اینکه بعد از جنگ کشور نیاز به بازسازی داشت، یادآور شد: ما پس از جنگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را تشکیل دادیم و ایده اصلی برای تشکیل آن اثبات "ما می توانیم" بود، از این رو در حوزه‌های مختلف با روحیه جهادی ثابت کردند که به خارج از کشور نیازی نیست و مصداق آن نیز ساخت سد کرخه به عنوان اولین سد داخلی در کشور بود و همه طرح های بزرگ در داخل محقق شد.

وی به حضور خارجی ها در بخش صنعت نفت کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما ابتدا باید به شرکت های شِل و توتال ثابت می‌کردیم که می توانیم تا دوستان ما در داخل هم باور کنند.

قاسمی امنیت جمهوری اسلامی و اقتدار آن را در سطح جهان مثال زدنی دانست و گفت: کشورهای اروپایی دچار ناامنی هستند اما ما از نعمت امنیت برخورداریم و این ناشی از تفکر «ما میتوانیم و خودباوری داخلی» است همانطور که در صنعت دفاعی نیز جز کشورهای برجسته هستیم.

*هر کجا انقلابی ورود کردیم موفق بودیم

وزیر سابق نفت با بیان اینکه صنعت دفاعی و موشکی با صنعت خودروسازی قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: همه این موارد انجام شده ناشی از مکتب «ما می توانیم» است و هرجا انقلابی ورود کردیم موفق بوده‌ایم.

وی در ادامه این نشست با اشاره به عبور از تحریم ها و بی اثر شدن آن و اذعان به این مسئله از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت: برخی می‌گفتند تولید بنزین اقتصادی نیست و به همین خاطر ما بنزین را هم وارد می‌کردیم در حالی که ما کشوری بودیم که بیش از ۱۰۰ سال نفت داشته‌ایم.

*در دوران تحریمِ سخت بیشترین توسعه را داشتیم

قاسمی با بیان اینکه در زمان تحریم همه خارجی ها صنعت نفت را رها کردند و رفتند، افزود: آنها فکر می کردند ایران در حوزه نفت و گاز با مشکل مواجه می‌شود و حتی ما بیش از ذخیره سه ماه از برخی کالاها موجودی نداشتیم، اما در دوران کوتاه تحریمِ سخت بیشترین توسعه و سرمایه‌گذاری را داشتیم.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به حمل چمدانی پول و تحویل برخی کالاها و تحریم همان کالاها از سوی کشورهای خارجی افزود: ما مراحل ساخت پالایشگاه تهران را به سرعت انجام می دادیم اما در همان زمان خارجی ها یک پمپ را به ما ندادند در حالی که پول آن را هم داده بودیم، ما همان پمپ را در داخل کشور ساختیم اما برخی از ترس انفجار برای افتتاح آن پالایشگاه نرفتند اما بنده خودم برای افتتاح رفتم و هنوز هم آن پمپ در آن پالایشگاه کار می کند.

وی هدف تحریم را نابودی جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اقتدار منطقه‌ای ایران و امنیت کشورمان با یک نگاه خاص و انقلابی توسط فردی مثل قاسم سلیمانی بدست آمده است.

*اقتصاد پاشنه آشیل کشور و دولت است

قاسمی اقتصاد را پاشنه آشیل کشور و دولت دانست و خاطرنشان کرد: برخی می‌گفتند دیگران اقتصاد را خراب کرده‌اند اما حالا میگویند عینک بزنید و مدعی اند ما شرمنده مردم نیستیم و به وعده‌های خود عمل کرده‌ایم در حالی که مردم باید این را بگویند.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: دکتر متخصص وضعیت فعلی اقتصاد، خود باوری و نسخه شفابخش آن اقتصاد مقاومتی است، راه آهن کرمانشاه و کارهای اجرایی دولت، اقتصاد مقاومتی نیست و اقتصاد مقاومتی به معنی کاهش وابستگی به خارج، کاهش واردات، بهبود وضعیت صنایع داخلی و بومی و ایجاد بازار برای کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه است.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی ما بتوانیم کالای ایرانی را در دنیا قابل رقابت کنیم و مولفه های آن باید اصلاح شود.

قاسمی با بیان اینکه اگر ساختار داخلی خود را اصلاح کنیم می‌توانیم صادرات مان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی کشوری که ۱۰۰ سال وارداتی بوده، صادراتی شود و با افزایش صادرات یک میلیون شغل ایجاد خواهد شد.

وزیر سابق نفت تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد رونق، باید در کشور سالی ۸۰۰ هزار مسکن ساخته شود و این امر به تولید کالاهای ضروری و اساسی مسکن نیز نیاز دارد چراکه باید سالی ۸۰۰ هزار ازدواج صورت گیرد، اما در سال گذشته ازدواج ۲۰۰ هزار کاهش داشته است.

وی با اشاره به ادعای دولتی ها برای کاهش تورم یادآور شد: دولت ماشین را در پارکینگ گذشته و می گوید بنزین مصرف نمی کند و در واقع اینگونه و با تعطیل کردن کشور مدعی است که توانسته تورم را پایین بیاورد.

*بحران بی‌اعتمادی و بی‌انگیزگی داریم

قاسمی گفت: ما باید باور کنیم بحران بی اعتمادی و بی انگیزگی داریم و کشور را روی ریل خودباوری قرار دهیم، تجربه نشان داده است کارهای نشدنی با روحیه انقلابی انجام شده و دیگر تدبیر دولتی کارساز نیست و مردم باید تدبیر خود را انجام دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دکتر

      بله زمان رییس جمهور اسبق خیلی فعال بودیم

    • بدون نام

      حالا این که تعطیل کرده
      ولی دولت شما که کشور را به حضیض فلاکت و بدبختی برد.
      چطوری میخواهید جواب خدا را بدهید؟

    • فضولباشی

      عزیزان چرااشکال کارراباوجوداشکاربودن رفع نمی کنیدسیاست غلط بانکی اقتصادرافلج کرده اگروقتی که مدیران بانکهاباتاکتیکهای ضدمردمی کسب درامدمی کردندتشویق نمی شدنداین روزهارانمی دیدیم بانک که بایدباحمایت کاررونق به اقتصادمی اوردمعکوس عمل کردوباجمع اوری نقدینگی دست به ساخت وسازوخریدوفروش زمین ودلاروطلازدوقیمت هارا کاذب بالا بردوطوری سودسپرده هترابالابردکه بهترین درامدبرای سرمایه گذارخواباندن پول دربانکها شد خوب حالابرای اصلاح ساختاربایدهزینه کرد وهزین اش هم سنگین است وراه چاره ای جززیرباراین هزینه رفتن نیست پس کشوررابیش ازاین معطل نکنیدمرگ یکبارشیون یکبار

    • پرستوی مهاجر

      آقای سردار قاسمی شما همان خدمتی کردی در صنعت نفت برای ایران کردی براب هفت پشتمان کافی هست فراموش نکنیم در زمان شما بهره برداری از میدان گازی مشترک ایران و قطر یک به ده بوده یک ایران ده قطر بوده

    • پرستوی مهاجر

      سردار قاسمی شما همان گلی که در صنعت نفت دزدید برای هفت پشت مان کافی هست بهره برداری از میدانی گازی مشترک قطر و ایران ده به یک هست ده قطر یک ایران سردار شما به درد پادگان میخوری نه وزارت

    • بدون نام

      سلام از این آقایان بایدپرسید که خودشما هم مسوول بودید چرا مملکت به اینجارسیده که مردم اینقدر آزار می بینند فرافکنی دردی است که همه ی مسوولان ما بجز مقام معظم رهبری، از گذشته تاحال به آن مبتلا بوده اند، به این آقا باید گفت صحبت کردن پشت سردیگران هنرنیست اگر راست می گویید با آمار و در مناظره ها به مردم گزارش بدهید

    • حسین

      نه اینکه زمان شما رونق و اسایش از سر و روی مردم بالا میرفت

    • بدون نام

      خیال همه ملت ایران راحت است چون تاشهریور ماه دولت سروسامان نمی گیرد بعد ش هم تاخت و تاز های سیاسی بعد هم هر کس براهی میرود و تمام ،

    • قاسمی

      آقای قاسمی شاید شما تعطیل باشی ولی دولت نه!

    • بدون نام

      آخه تو دیگه چی میگی ؟!!!!
      هنوز دکلهای نفتی که در زمان وزارت نفت جنابعالی گم شدند پیدا نشده ، واقعا وقاحت هم حدی داره

    • مردم

      پس چرا روحانی برکنار نمیکنید .چرا استیضاحش نمیکنید.این همه وعده های دروغین.....بهتر میشد بر کنارش میکردید

    • عبدالله

      بله! دزدی و اختلاس را درکشور تعطیل کرده است!

    • بدون نام

      تو 8 سال دولت پاکدست اینقدر خرابی بار اوردین که شاید ده سال طول بکشه به وضعیت خوب برسیم

    • بدون نام

      درود بر مرد حقیقت گو انشاءالله راه انقلاب اسلامی با پیروی خط امام و رهبری عزیز ادامه می دهیم تا دشمنان اسلام را به خاک سیاه بنشانیم

    • بدون نام

      خودت با وجدان خودت قضاوت کن در زمان وزارت شما کشور تعطيل بود يا علاان تورم کي بيشتر کرد وجدانت کجا رفته به خاطر مقام ويا پيست خوب دروغ مي کي اقاي وزير سابق

    • بدون نام

      تعطیل کردن بهتر از خراب کردن است

    • بدون نام

      دولت یک روزه تعطیل کرده شما وجبهه پایداری دلواپسان یک عمره که تعطیلین

    • بدون نام

      به امثال شماکه بدنمی گذره..شمافقط لج مردمودرمیارین که بیشتربه آقای روحانی رأی بدهند..

    • فضولباشی

      بامشگلاتی که دروزارت شماایجادشده باچه رویی اینقدرراحت دولت رانقدمیکنی خجالتی حیایی شرمندگی هیچی توکارنیست بابک زنجانی بزرگترین سیاهی دولت قبل دروزارت خانه شما کارش شکل گرفته

    • بدون نام

      این اقا راست می گوید دولت تعطعل است چون بخور بخور اقایا ن هم تعطیل شده نه بابک زنجانی نه خاوری ای اقا راست می گوید بیچاره ملت خدا رحم کند که دیگر سر کله اینها دوباره پیدا نشود

    • اسد

      مشک ان است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید جناب قاسمی

    • بدون نام

      دولت کشور را تعطیل نکرده است بلکه دولتهای دیگر با تحریم های مختلف دولت را تعطیل کردند .البته دو لت قبلی هم با دو برابر کردن دلار در یک شب و ادامه ان تا به امروز دلیل دیگری بر تعطیلی دولت است و همچنین وارد نکردن کالاهای مورد نیاز مردم بصورت فراوان دلیل دیگری نیز میتواند باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج