۵۰۷۴۹۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

آیت‌الله حسینی بوشهری:

قم می تواند پرکننده خلاهای فضای مجازی باشد

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان گفت: قم با تکیه بر ظرفیت‌های مختلف خود به ویژه حوزه‌های علمیه می‌تواند پرکننده خلاهای فضای مجازی باشد چرا که با حضور جوانان طلاب و فاضل می‌توانیم ادعا کنیم در این حوزه نسبت به گذشته جلوتر هستیم.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با رئیس مخابرات استان قم با بیان اینکه توسعه ارتباطات به صورت مستقیم نقش کلیدی در سرنوشت بشر داشته است، اظهار کرد: تاثیرگذاری جریان ارتباط بر زندگی مردم با پیشرفت علم بیشتر از گذشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی و توسعه ارتباطات دارای ابعاد مثبت و منفی مشخصی است، اضافه کرد: دشمن در این فضا برای کشورهای جهان سوم به ویژه مسلمانان برنامه‌ریزی‌های بسیاری کرده و به دنبال بهره‌برداری‌های منفی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قم با تکیه بر ظرفیت‌های مختلف خود به ویژه حوزه‌های علمیه می‌تواند پرکننده خلاهای فضای مجازی باشد چرا که امروز جوانان طلاب و فاضل بسیاری داریم که می‌توانیم ادعا کنیم در این حوزه نسبت به گذشته جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه صاحبان نرم‌افزار و سخت‌افزار باید حوزویان را به فعالیت در این عرصه دعوت کنند، تصریح کرد: باید نیازهای خود را به منابع دینی عرضه و پاسخ‌های خود را از آنها دریافت کنیم و حوزه‌های علمیه در راستای تحقق این هدف نقش کلیدی را بر عهده دارند.

حسینی بوشهری از نهادینه شدن اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در برخی از کشورهای غربی یاد کرد و گفت: دشمن به دنبال نمایش نادرست از آموزه‌های دینی است و این موضوع را به عنوان یک راهکار اصلی دنبال می‌کند اما کشورهای اسلامی نیز می‌توانند با استفاده از فرصت فضای مجازی با اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی مقابله کنند.

این استاد برجسته حوزه خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و عنوان کرد:‌ اسلام و تشیع زبان منطق، فهم، عقل و ادراک است اما برخی با تبلیغات نادرست به دنبال معرفی چهره خشن از اسلام هستند.

وی یادآور شد:‌اگر خود را بسترساز ظهور امام زمان(عج) می‎دانیم باید از ظرفیت‌های مختلف به ویژه فضاهای مجازی در راستای تحقق این هدف استفاده کنیم چرا که امروزه دشمنان به دنبال جنگ فرهنگی هستند و باید با استفاده از ابزار فرهنگی در این جنگ به پیروزی برسیم.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه نباید مرزهای ورود فضای مجازی را به کشور باز گذاشت تا دزد به راحتی به خانه ما وارد شود، مطرح کرد: همانطور مرزهای جغرافیایی دارای سیم خاردار و دیوار هستند، مرزهای مجازی نیز باید دارای موانع مشخصی باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا چرا از قم خبری نیست؟
      آیا حرفاشون تموم شده مگر نه اینکه قرنها سخن این بود ما باید صدامو ن را به مخاطب برسانیم.خب فضای مجازی این فرصت را فراهم کرد .چرا از شما خبری نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج