۵۰۷۵۴۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

عملکرد بودجه ای دولت در سال ۹۵

آثار اقتصادی و عملکرد دولت یازدهم در بودجه ۹۵ منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم: عملکرد دولت در سال ۹۵ نسبت به بودجه این سال منتشر شد. متن کامل این گزارش را در ذیل بخوانید:

۱) منابع عمومی در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ بالغ‌بر ۲۹۴ هزار میلیارد تومان بود که از این رقم ۲۸۲ هزار میلیارد تومان یعنی ۹۶% تحقق یافته است.

۲) از منابع عمومی در سال ۱۳۹۵، مبلغ ۱۵۷ هزار میلیارد تومان سهم درآمدها، مشتمل بر درآمد های مالیاتی، گمرک و سایر بود که در عمل ۱۴۸هزار میلیارد تومان آن یعنی ۹۴% محقق شد که در صد تحقق درآمدهای مالیاتی و گمرک ۹۷% و درصد تحقق سایر درآمدها ۸۸% است.

۳) سهم واگذاری دارائی‌های سرمایه‌‌ای از منابع عمومی در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ در حد ۷۹ هزار میلیارد تومان بود که عملاً ۷۴ هزار میلیارد تومان یعنی ۹۴ درصد آن تحقق یافته است.

۴) رقم واگذاری دارائی‌‌های مالی در منابع عمومی بودجه سال ۱۳۹۵ بالغ‌بر ۵۸ هزار میلیارد تومان بود که با توجه به عملکرد ۶۰ هزار میلیارد تومانی آن ۱۰۴% تحقق یافته است.

۵) مصارف در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ معادل رقم منابع در حد ۲۹۴ هزار میلیارد تومان بود که با توجه به عملکرد ۲۸۲ هزار میلیارد تومانی آن، بودجه سال ۱۳۹۵ با ۹۶ درصد تحقق بدون کسری به صورت متوازن مدیریت گردیده است.

۶) سهم اعتبارات هزینه‌ای از مصارف قانون بودجه سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۱۴ هزار میلیارد تومان بود که با عملکرد ۲۰۸ هزار میلیارد تومان در حد ۹۷% تحقق یافته است.

) اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان بود که با عملکرد ۴۲ هزار میلیارد تومان در حد ۷۴% تحقق یافته است.

۸) رقم اعتبارات تملک دارائی‌‌های مالی در قانون بودجه سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان بود که به علت رعایت انضباط مالی در خرید اوراق سر رسید شده عملاً ۴۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی تملک گردید و تحقق این اعتبارات در حد ۱۸۱% است.

۹) مقایسه عملکرد بودجه سال ۱۳۹۵ نسبت به عملکرد بودجه سال ۱۳۹۴ نشان می‌دهد که:

منابع عمومی که در سال ۱۳۹۴ معادل ۲۰۲ هزار میلیارد تومان بود به رقم ۲۸۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، یعنی دارای ۴۰% رشد و اعتبارات هزینه‌ای (جاری) از ۱۷۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۴ به رقم ۲۰۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ رسید یعنی حدود ۲۱% و اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) که در سال ۱۳۹۴ بالغ‌بر ۲۵ هزار میلیارد تومان بود در سال ۱۳۹۵ به رقم ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و از رشد ۶۸% برخوردار گردیده است و این رشد اعتبارات عمرانی طی یکسال، در برنامه‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

۱۰) در سال ۱۳۹۵ به منظور اصلاح نظام بانکی کشور و در جهت افزایش قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌های دولتی، با استفاده از مجوز تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به نظام بانکی کاسته و مبلغ ۲۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به سرمایه دولت نزد بانک‌های دولتی افزوده شده است.

۱۱) در سال ۱۳۹۵ در راستای کاهش بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی با استفاده از مجوز تبصره ۳۶ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بابت مطالبات پیمانکاران، مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه تأدیه بدهی دولت به شهرداری‌ها، هزار میلیارد تومان بابت کمک به مسکن مهر، هزار میلیارد تومان به بنیاد مسکن و بنیاد شهید و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آموزش عالی و ۲۰۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی جمعاً ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به طلبکاران پرداخت گردید.

۱۲) در سال ۱۳۹۵ با استفاده از مجوز تبصره ۳۷ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت پرداخت شد.

۱۳) در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ پیش‌بینی شده بود که با اجرای آن در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی کشور رشد اقتصادی با احتساب نفت به ۵ درصد و نرخ تورم به ۹ درصد کاهش یابد، اما براساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران رشد اقتصادی در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۵ با نفت در حد ۲/۷ درصد و بدون نفت به ۵ درصد و نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۱۳۹۵ به ۸/۶ درصد کاهش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر سال ۹۵بودجه داشته ؟
      چون ما به هراداره ای رفتیم ( با اسم اقتصاد مقاومتی ) و چیزی خواستیم گفتند بودجه نداریم
      حتی مطالبات صندوق پس انداز بازنشستگان مخابرات راهم ندادند گفتند بودجه نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج