۵۰۷۵۵۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

کدام استان کم ترین نرخ بیکاری را دارد؟

استاندار سمنان با اشاره به این که میانگین بیکاری در کشور ۱۲.۴ درصد است گفت : استان سمنان رتبه دوم را در پایین بودن نرخ بیکاری در کشور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدرضا خباز استاندار سمنان در نشست شورای اداری استان سمنان گفت: میانگین نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۴ درصد است و استان سمنان با ۸.۶ درصد رتبه دوم در پایین بودن میزان نرخ بیکاری در کشور را داراست.

وی افزود : استان مرکزی با ۷.۳ درصد رتبه اول در شاخص کمترین میزان نرخ بیکاری دارد و سمنان، زنجان، هرمزگان و خراسان به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد : با وجود دوم بودن استان سمنان از لحاظ کمترین میزان بیکاری در کشور، باز هم باید تلاش های فراوانی برای افزایش اشتغال زایی در استان شود تا از استان های همجوار نیز به این استان برای کار مهاجرت صورت بگیرد.

استاندار سمنان یادآور شد: بالاترین میزان افراد بیکار، افراد تحصیل کرده هستند که باید برای این افراد اشتغال زایی انجام شود.

وی یکی از راهکارهای اشتغال زایی بیشتر را احیای معادن در استان سمنان اعلام کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز بر احیای معادن تاکیدهای فراوانی داشته اند.

وی یادآور شد: برای محقق شدن شعار سال، باید تولید داخلی افزایش یابد که در این صورت اشتغال زایی نیز بیشتر می‌شود و برای این مهم باید تفاهم‌نامه های به امضا رسیده به مرحله عملی برسد.

استاندار سمنان با اشاره به فعالیت های مثبت انجام شده در نوروز ۹۶ در استان سمنان، گفت: با انسجام و همدلی مدیران استانی، مسافران نوروزی امسال با آرامش بیشتری به سفر رفته اند و تصادفات ۲۵ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اواخر اردیبهشت ۹۶، گفت: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      کابل

    • بدون نام

      غلط کردن در زنجان بیکاری غوغا میکند اینایی که میگن مرفع بی درد هستند با کدام استناد اینو میگن

    • مصطفی

      اگه معیار اشتغال را دو ساعت کار در هفته در نظر بگیرید این آمار قابل باور است. من نمیدونم ملاکشون از اشتغال چی بوده که به این درصدها رسیده اند؟! یعنی استان سمنان هشتاد درصدش بیکار نیست و بیست درصدش نیروی کار است یا نرخ بیکاریش هشت و خرده ای درصد است؟!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج