جاباما
۵۰۷۵۶۰
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

ایجاد بیش از ۱۰۳ هزار شغل در سال ۹۶

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تاکید برادامه برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری اعلام کرد: ایجاد بیش از ۱۰۰هزار شغل در سال۹۶ در دستور کار قرار گرفت.

خبرآنلاین : مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تاکید برادامه برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری اعلام کرد: ایجاد بیش از ۱۰۰هزار شغل در سال۹۶ در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن تبیین اهم سیاست ها و برنامه های سازمان در سال جاری از راه اندازی بیش از ۱۰۸۱ واحد صنعتی با اشتغال ۱۹ هزار و ۵۷نفر تا پایان سال ۹۵ خبرداد و گفت: ایجاد اشتغال برای ۱۰۳هزار نفر از برنامه های اصلی سازمان و کلیه شرکت های استانی در سال ۹۶ خواهد بود.

علی یزدانی طی نشستی با کارکنان سازمان صنایع ‌کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای همکاران اظهارداشت: در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مزین شده است، باید درجهت بهبود وضعیت تولید و ایجاد اشتغال بیش از گذشته تلاش نماییم.

مدیرعامل‌ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ را مورد تاکید قرارداد و گفت: ما باید بسترهای لازم را جهت حضور سرمایه‌گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق فراهم نماییم که در این راستا راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی متوقف وافزایش ظرفیت تولید واحدهایی که زیر ظرفیت مشغول بکار هستند،با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

یزدانی همچنین بر ادامه اعمال اقدامات حمایتی از طرح های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبرداد و افزود: در این راستا ایجاد بیش از ۱۰۳ هزار شغل در سراسر کشور در اولویت برنامه ها قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد ۴۰۳۱ قرارداد جدید با سرمایه گذاران در شهرکها ونواحی صنعتی در سال گذشته خبرداد وگفت: به رغم محدودیت های بودجه ای در سال گذشته اقدامات خوبی در جهت تحقق ماموریت های اصلی سازمان نظیر راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی ، اعطای تسهیلات به صنعتگران و کیفی سازی زیر ساختهای عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری در کنار سیاست ها وبرنامه های جاری ، تحقق ۴۴ برنامه تحولی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کمک به واحدهای صنعتی جهت پذیرش در فرابورس و بورس کالا، پیشنهاد تشکیل بانک صنایع کوچک را از جمله این برنامه ها توصیف کرد و افزود: بهبود رقابت پذیری SMEها از طریق ارائه خدمات نرم افزاری توسعه بازار ، تدوین شناسنامه HSE در شهرکها و نواحی صنعتی ، توسعه فراگیر خوشه های کسب وکار ، ایجاد و توسعه کنسرسیوم های صادراتی ، ارتقاء بهره وری ، تفویض اختیارت به شرکت های استانی ، تسهیل در فرایند واگذاری اراضی صنعتی به صنعتگران و طراحی مناسب شهرکها ونواحی صنعتی از دیگر برنامه های سازمان در سال جاری خواهد بود.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در ادامه تعامل موثر با نخبگان و تشکل های صنعتی و همچنین رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری عزم همگانی را می طلبد و ما در این مجموعه باید تمام تلاش خود را در این راستا بکار بگیریم.

رشد ۲۰ درصدی ایجاد اشتغال در شهرکها ونواحی صنعتی

در این نشست مقیمی عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی نیز به تشریح عملکرد سازمان در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۹۵ بیش از ۲۴۱۱ طرح صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۳۸۳۹۲ نفر به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی ایجاد اشتغال در شهرکها ونواحی صنعتی در مقایسه با سال گذشته خاطر نشان کرد: روند انعقاد قراردادها نیز در سال ۹۵ با رشد۱۹ درصدی روبه روبود به طوریکه تا پایان سال بیش از ۴۰۳۱ قرارداد با سرمایه گذاران در سراسر کشور به امضا رسید .

معاون برنامه ریزی همچنین از آموزش ۱۱۸ هزار نفر در سال گذشته خبرداد و به تشریح اقدامات سازمان در حوزه زیرساختهای عمرانی و HSE پرداخت.

مقیمی با اشاره به اینکه ۱۱۸۸ هکتار به اراضی در اختیار شهرکهای صنعتی اضافه شده است، افزود: همچنین در سال گذشته ۲۴۵۰ هکتار سند ثبتی برای ۱۰ شهرک وناحیه صنعتی اخذ شده است.

وی در ادامه از افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و تهیه شناسنامه HSEبرای ۳۹ شهرک وناحیه صنعتی خبرداد و افزود: در سال گذشته۱۵۹۲ واحد صنعتی به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شده اند.

معاون برنامه ریزی همچنین به تشریح شاخص ها و برنامه های سازمان در سال جاری پرداخت.

مقیمی انعقاد بیش از ۴۵۵۸ قرارداد با سرمایه گذاران وهمچنین بهره برداری از ۳۴۰۹ طرح و واحد صنعتی را از جمله برنامه های سازمان در سال ۹۶ توصیف کرد.

گفتنی است ، دیدار نوروزی معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت نیز با کارکنان سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در روز گذشته برگزارشد. یزدانی در این دیدار که سایر معاونان ومدیران مستقل سازمان نیز حضور داشتند ، ضمن تقدیر از تلاش های همکاران ، تدوین منشور اداری با توجه به برنامه های تحولی سازمان را مورد تاکید قرارداد و گفت: تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی مستلزم همکاری همه جانبه همه همکاران در سازمان و شرکت های استانی است.

وی در پایان اظهارامیدوا ری کرد: برنامه های تحولی با تلاش های همه کارکنان به نحو مطلوبی محقق شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      از دست رفته ها را نمیگیدکه چقدر شعله از دست رفت و نابود شد مثلا در حوزه ساخت و ساز

    • منوچهر شمسی

      اقا اجازه ؟ این مردم دیگه باور نمیکنند خودتون را خسته نکنید و آمار ندید حتی اگه راست باشه .چکار دارید مصاحبه میکنید ها ؟ بنشینید قصه بگید بهتره آره بابام قصه .مردم را هم ناراحت نکنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج