۵۰۷۶۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

داستان‌های تاریخ فوتبال

منجی آلمان در جام جهانی؛ بازیکن حاشیه سازِ رئال

پل برایتنر که در فینال جام جهانی ۱۹۷۴ منجی آلمان شد پس از پیوستن به رئال مادرید به بازیکن حاشیه سازی تبدیل شد.

خبرگزاری ایسنا: پل برایتنر که در فینال جام جهانی ۱۹۷۴ منجی آلمان شد پس از پیوستن به رئال مادرید به بازیکن حاشیه سازی تبدیل شد.

پل برایتنر آلمانی پس از جام جهانی ۱۹۷۴ با رئال مادرید قرارداد امضا کرد. در آن رقابت‌ها، آلمان غربی قهرمان شد. یک سال پیش از جام جهانی، بازیکنان خارجی اجازه پیدا کردند در اسپانیا بازی کنند و به همین خاطر، رئال مادرید با نتزر، مغز متفکر آلمانی و پینینو مس قرارداد امضا کرد.

منجی آلمان در جام جهانی؛ بازیکن حاشیه سازِ رئال

پینیو با وجود این که از ریورپلاته به اسپانیا رفت و شهرت جهانی داشت اما نتوانست موفق عمل کند. مادرید او را کنار گذاشت و در عین شگفتی با برایتنر قرارداد امضا کرد چون او مدافع چپ تیم آلمان غربی و بایرن مونیخ بود. اینکه بازیکن آلمانی در پست خود عالی بود، شکی وجود نداشت اما نکته عجیب، انتقال گران‌قیمت و پُست این بازیکن بود. با این حال میلیانیچ (سرمربی مادرید) برای او برنامه دیگری داشت. سرمربی مادرید بر این باور بود که برایتنر می‌تواند هافبک تهاجمی باشد و از نتزر حمایت کند. این اتفاق افتاد و مدافع آلمانی در پست جدیدش به خوبی عمل کرد. برایتنر زمانی که پس از سه فصل حضور در مادرید (۱۰۰ بازی و ۱۰ گل) به آلمان بازگشت در این پست بازی کرد.

برایتنر چهره خاصی داشت و موهای بلند مواج و سبیل‌های او قابل توجه بودند. همه این‌ها نشان می‌داد که او مانند دیگر بازیکنان نیست. این بازیکن آلمانی، علوم تربیتی خوانده بود و علاقه زیادی به فلسفه چپ گرایانه داشت. او در این‌باره در سفرها و اوقات فراغت مطالعه می‌کرد. این علاقمندی در اسپانیا که شاهد روزهای آخر دوران ژنرال فرانکو بود، خیلی به چشم می‌آمد. در این روزها اعتراض‌های سیاسی که پیش از این وجود داشت نمایان شد. اغلب فوتبالیست‌ها قصد نداشتند وارد این جریان‌ها شوند. به همین علت عجیب نبود که برخی از کارگران اعتصاب کرده به برایتنر نزدیک شوند و از او درخواست کمک اقتصادی کنند. برایتنر نیز به آن‌ها کمک کرد و پول داد. این موضوع در حالی که بازیکن آلمانی آن را علنی نکرده بود، در همه‌جا پخش شد. مردم تحت تاثیر قرار گرفتند و برایتنر را مائوئیست عنوان کردند. او را مائوییست طرفدار مائو، یعنی چپ‌گراترین کمونیست‌ها خطاب کردند. هافبک مادرید به شایعات پایان داد و اعلام کرد به هیچ وجه مائوییست نیست و تنها چپ‌گراست.

برایتنر هرگز دوست نداشت چیزی نیمه‌کاره بماند. او در فینال جام جهانی ۱۹۷۴ شرایط عجیبی را تجربه کرد. در بازی‌های پیشین آلمان، همه ستاره‌های این تیم پنالتی‌هایشان را از دست داده بودند و پیش از دیدار نهایی برابر هلند مشخص نبود چه کسی زننده ضربه خواهد بود. هیچ بازیکنی حاضر نبود ضربه پنالتی بزند، برایتنر از این شرایط خشمگین شد و تصمیم گرفت خودش این ضربه را بزند. شوت او درون دروازه حریف قرار گرفت و بازی مساوی شد. در لحظات پایانی نیمه نخست، گرد مولر گل دوم آلمان را به ثمر رساند و در نهایت این تیم قهرمان جهان شد.

برایتنر صبح روز بعد از جشن قهرمانی از خواب بیدار شد و تلویزیون را روشن کرد. بازی شب گذشته در حال پخش بود. زمانی که به ضربه پنالتی رسید، وحشت هافبک آلمانی را در بر گرفت و او تلویزیون را خاموش کرد. سپس حمام کرد و در حالی از هتل خارج شد. برایتنر نمی‌توانست خود را توجیه کند که چگونه جرات کرده است چنین ضربه‌ای را بزند. ضربه‌ای که ممکن بود تبدیل به گل نشود و جام قهرمانی به تیم دیگری برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج