۵۰۷۶۳۱
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

طرح محسن رضایی برای یارانه‌ ها

پرداخت یارانه‌ها به شکل فعلی، یکی از تابلوهای ناکارآمدی و غیرعقلايي در کشور است، زیرا یارانه‌ها از یک‌سو همچون برف، آب شده و تاثیر آن در زندگی مردم محو می‌شود و از دیگر سو، در تولید و اشتغال، تاثیر منفي دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: پرداخت یارانه‌ها به شکل فعلی، یکی از تابلوهای ناکارآمدی و غیرعقلايي در کشور است، زیرا یارانه‌ها از یک‌سو همچون برف، آب شده و تاثیر آن در زندگی مردم محو می‌شود و از دیگر سو، در تولید و اشتغال، تاثیر منفي دارد. در دولت گذشته، شیوه توزیع یارانه‌ها، اشتباه بوده و به اقتصاد کشور آسیب وارد کرد و در این دولت، علاوه بر ادامه روش غلط گذشته، حق مردم نادیده گرفته شده است.
دکتر محسن رضایی از آن دست اقتصاددانانی است که برای حل مساله یارانه‌های نقدی، راهکارهای عملیاتی ارائه داده است. آنچه وی در سایت شخصی اش منتشر کرده است، حاکی از این است که وی راهکار عملیاتی ایده‌هایش را درباره یارانه نقدی برای آگاهی در اختیار عموم قرار داده است. در این گزارش آمده است: مطرح شدن دوباره موضوع یارانه‌ها و نگاهی به روند آن طی هشت سال اخیر، اینجانب را بر آن داشت تا درخصوص شفاف‌سازی آن، توضیحاتی را در معرض افکار عمومی قرار دهم. در تابستان سال گذشته، اينجانب از پرداخت یارانه درآمدي ۱۱۰هزار تومانی به مردم صحبت كردم.
در يك ماه اخير، از سه برابر و پنج برابر شدن يارانه‌ها صحبت به ميان آمده است. پرسش این است که میزان واقعی یارانه‌ها چه مقدار است؟ و آیا روش فعلی توزیع یارانه‌ها، روش منطقی و صحیحی است؟ و آيا منابع آن وجود دارد؟ با صراحت عرض می‌کنم که ادامه وضعیت فعلی یارانه‌ها، از یک سو، آن را با مرگ خاموش و ظلم به مردم و از سوی دیگر، با روش غیر اقتصادی همراه کرده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد، لازم است هم در مقدار و هم در روش پرداخت یارانه‌ها، اصلاحاتی انجام شود.

یارانه درآمدی

پرداخت یارانه‌ها به شکل فعلی، یکی از تابلوهای ناکارآمدی و غیرعقلايي در کشور است، زیرا یارانه‌ها از یک‌سو همچون برف، آب شده و تاثیر آن در زندگی مردم محو می‌شود و از دیگر سو، در تولید و اشتغال، تاثیر منفي داشته است. در دولت گذشته، شیوه توزیع یارانه‌ها، اشتباه بود و به اقتصاد کشور آسیب وارد کرد و در این دولت، علاوه بر ادامه روش غلط گذشته، حق مردم نادیده گرفته شده است. پيشنهاد اين جانب با رفع اشكالات موجود، تحت عنوان يارانه‌هاي درآمدي مي‌تواند گامي موثر در اين جهت باشد.

وفای به عهد

دولت موظف است تعهدات خود به مردم را صادقانه و بدون غل و غش عملی سازد. عدم احساس مسوولیت نسبت به حقوق مردم، گناهی بزرگ و نابخشودنی است. پرده پوشی و فقدان شفافیت در اموری که مستقیم به مردم مربوط می‌شود، اگر آگاهانه باشد، خیانت و اگر ناآگاهانه باشد، خطایی بزرگ است. ارزش امروز هر یارانه ۴۵هزار تومانی نسبت به سال آغاز پرداخت یارانه‌ها، به حدود ۱۰ هزار تومان تنزل یافته است. اگر قصد دولت و مجلس، مرگ خاموش یارانه‌ها است، چرا صادقانه به مردم گفته نشود؟ و اگر غیر از این است، چرا برای جلوگیری از این مرگ خاموش، چاره‌ای اندیشیده نمی‌شود؟ بی‌توجهی دولتمردان به حق قانونی مردم، مشروعیت آنان را زیر سؤال می‌برد. اینکه در گذشته، روش پرداخت یارانه‌ها، نادرست بوده، یک واقعیت است، ولی اینکه امروز، شاهد مرگ خاموش یارانه‌ها هستیم نیز اشتباهی فاحش است. نبايد فراموش كنيم كه يكي از شعارهاي برجسته انقلاب ما تامين عدالت بوده است.

روش و مبلغ پرداخت یارانه‌ها

روش جاری پرداخت یارانه‌ها به اقتصاد ملی، آسیب‌های فراوانی وارد ساخت. فرهنگ گدامنشی را در کشور تقویت کرد، تمایل به کار و تولید را پایین آورد و به حجم بیکاران اختیاری، افزود. با کمک یارانه‌ها، سه هدف مهم دست یافتنی است. یارانه درآمدی می‌تواند کاهش فقر، اشتغال جوانان و افزایش تولید ملی را همزمان تامین کند. یارانه‌های درآمدی، شامل دو بخش یارانه درآمدی و یارانه مصرفی است. اولاً، با افزایش پرداخت یارانه‌ها به هر نفر، ماهانه ۱۱۰‌هزار تومان تعلق می‌گیرد و ثانیا، بخشی از یارانه‌ها برای مصرف و بخش دیگر، سرمایه‌گذاری ‌شده و درآمد ناشی از آن، ماهانه به افراد پرداخت می‌شود. علاوه بر این، با سرمایه‌گذاری‌های خرد در حجم وسیع، منابعی قابل توجه، برای تقویت تولید ملی تامین می‌شود و در نتیجه، اشتغال و تولید ملی افزایش می‌یابد.

منابع یارانه‌ها

فرمول یارانه درآمدی عبارت است از: پرداخت ماهانه ۱۱۰هزار تومان به گروه اول (حدود۵۵ میلیون نفر) و پرداخت مبلغ ماهانه ۵۰ هزار تومان به بقیه افراد، به‌عنوان گروه دوم (حدود ۲۰ تا ۲۵میلیون نفر). علاوه بر این، براي یک تن از هر خانواده بیکار، اشتغال ايجاد می‌كند. جمع هزینه‌های مذکور، حدود ۸۵ هزار ميليارد تومان برآورد می‌شود.

گروه اول جامعه

با اجرای این طرح هم دریافتی نقد و هم پس‌انداز سالانه قشرهای متوسط و پایین جامعه افزایش می‌یابد، به‌گونه‌ای که در سومین سال اجرای طرح، دریافتی ماهانه نقد هر فرد، ۳۲۰هزار تومان خواهد بود؛ ضمن اینکه در همان سال، ماهانه ۲۴۰هزار تومان پس‌انداز خواهد داشت. در این صورت پس از گذشت سه سال، هر خانواده چهار نفره، حدود ۹میلیون تومان دریافتی نقد و حدود هشت میلیون تومان دارایی پس‌انداز خواهد داشت. علاوه بر این، هر خانواده، به شرط رعایت ضوابط، می‌تواند یکی از افراد بیکار خانوار را به اشتغال برساند.

الف) محاسبات یارانه درآمدی

۱ـ منابع ومصارف یارانه‌ها

درآمد ناشی از فروش فرآورده‌های انرژی

براساس محاسبات رسمی سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، منابع در اختیار برنامه یارانه‌ای کشور، حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان است که با صادرات فرآورده‌ها، حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان و با مبلغی از بودجه عمومی كه به آن افزوده می‌شود، برابر صد هزار میلیارد تومان می‌شود. در این طرح، این مبلغ در قالب نقد و پس‌انداز به مردم داده می‌شود؛ یعنی ۷۰هزار میلیارد تومان به گروه اول و ۱۵هزار میلیارد تومان به گروه دوم و ۱۵هزار میلیارد تومان به یارانه وام‌های اشتغال اختصاص می‌یابد.

۲ـ روش‌ پرداخت یارانه‌های درآمدی

در سال اول به گروه نخست، ماهانه ۵۰ هزار تومان نقد و ۶۰‌هزار تومان پس‌انداز اختصاص می‌یابد؛ بنابراین، هر فرد در سال نخست، ۶۰۰ هزار تومان دریافتی نقد و ۷۲۰ هزار تومان پس‌انداز خواهد داشت.

در سال دوم، به هر نفر ماهانه، هفتاد هزار تومان نقد و شصت هزار تومان پس‌انداز اختصاص می‌یابد. در نتیجه هر فرد در سال دوم، هشتصد و چهل هزار تومان دریافتی نقد و در پایان سال دوم، یک میلیون و چهارصد و چهل هزار تومان پس‌انداز خواهد داشت. دولت در سال سوم، ماهانه به هر فرد هشتاد هزار تومان پرداخت نقد و شصت هزار تومان به پس‌اندازهای او اضافه می‌کند و در نتیجه هر نفر در سال سوم، نهصد و شصت هزار تومان پول نقد دریافت می‌کند و در پایان سال سوم، دو میلیون و یکصد و شصت هزار تومان پس‌انداز خواهد داشت. یعنی یک خانوار چهار نفره در سال اول، ماهانه دویست هزار تومان نقد و در سال دوم ماهانه، دویست و شصت هزار تومان نقد و در سال سوم، ماهی سیصد و بیست هزار تومان نقد و در پایان سال سوم، بیش از هشت میلیون تومان پس‌انداز خواهد داشت. چنین خانواده‌هايي یک فرزند بیکارشان شاغل خواهد شد.

ب) اشتغال

با اجرای طرح یارانه‌های درآمدی، طی سه سال، صد و سی هزار میلیارد تومان پس‌انداز می‌شود. دولت، این نقدینگی را با نرخ زیر ۱۰ درصد، به کسانی که‌ اشتغال‌زایی کنند، وام می‌دهد. اين مبلغ ده‌برابر پرداخت دولت آقاي روحاني براي فعال شدن بنگاه‌هاي اقتصادي است. دولت، ده هزار میلیارد تومان از سهم یارانه‌ها را به وام اشتغال‌زایی تخصیص می‌دهد. اگر بابت هر شغل، شصت میلیون تومان وام داده شود، دو میلیون شغل به‌وجود می‌آید.

پ) تولید ملی

موتور محرک هر فعالیت اقتصادی و اقتصاد ملی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است. جمع‌آوری پس‌اندازهای خرد در مقیاس ده‌ها میلیونی و سرمایه‌گذاری آن، اقتصاد ملی در حال رکود را به تحرک و پویایی می‌رساند و اختصاص منابع ارزان قیمت (زیر ۱۰ درصد سود بانکی) به بنگاه‌ها و صنایع دارای شرایط، محرکی برای افزایش تولید خواهد بود. توزیع این منابع، بین کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ، باید متناسب با بهره‌وری و بازارداری هر بنگاه صورت گیرد.

ت) درآمدها و هزینه‌های دولت

اجرای این طرح برای دولت درآمدهایی ناشی از رونق اقتصادی خواهد داشت و هزینه‌ای برای تامین بودجه وزارتخانه‌های نفت و نیرو به‌بار می‌آورد زیرا این دو وزارتخانه، درآمدهای ناشی از فرآورده‌های انرژی را در اختیار خزانه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گذارند و طبعا با اجرایی شدن طرح فوق، نیازمند تامین برخی هزینه‌ها خواهند بود که از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی ناشی از رونق اقتصادی منبعث از این طرح، تامین خواهد شد و محاسبه آن، سالانه به وسیله خزانه‌داری صورت می‌گیرد. البته اگر دولت، مصوبه مجلس را عملی سازد، پانزده هزار میلیارد تومان بابت سایر هزینه‌های دولت، آزاد می‌شود.

ث) بديهي است در آينده مي‌توان ابعاد درآمدسازي و اشتغال‌آفريني طرح يارانه درآمدي را ارتقا بخشيد ولي در آغاز اجراي آن، بايد جنبه‌هاي مصرفي يارانه‌ها حفظ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجمع میتوانست با راهکارهای قانونی جلو ضرر و زیان به مردم رادر بحث یارانه ها بگیرد.

    • بدون نام

      اختلاص گران نمیگذارن منافعشون به خطر میفته مگه همشونو به یاری رهبری وسپاه و مردم محروم ریشه کن کنیم ومیکنیم

    • بدون نام

      اقای محسن رضایی میشه شما بجای کاری برای مردم بکنی نظر ندی مردم خیلی فقیر داریم محتاج نان شب هستند

    • عطاالله سواری یکتا

      باسلام :
      بعید میدانم این طرح به موفقیت برسد بااین سوء مدیریتهاو فساد مالی واختلاس هایی که هرازگاهی ازرسانه ها میشنویم بهتر است که به همین یارانه 45هزارتومانی دلخوش کنیم ومرگ خاموش آنرا بپذیریم .

    • غریبه

      همش رویاست همش مسغره کردن ملت طریف ایران است

    • محمد

      من نميدونم چرا باید برای اشتغال مردم از یارانه ها کمک گرفت.یعنی باید از خودشون بگیرن بدن به خودشون ایا مردم نمیفهمند.

    • محمد

      اگه دست دولت باشه تمام کمبودهایی که در اشتغال, سلامت,بهداشت,درمان......رو از یارانه مردم تامیین میکند.یارانه در اولویت مال افراد مستاجره مال افراد بیکاره بعد مال کمیته امداد و بهزیستی.

    • بدون نام

      این محاسبات مثل محاسبات یک میلیون تومان به نوزدان احمدی نژاداست که می گفت بعداز بیست سال می توانندخانه بخرند،ماشین بخرند ازدواج بکنندوچندین تسهیلات دیگر!!!!!!!

    • بیطرف

      ظاهراایشون هم توهمی است.تومملکتی که اینهمه سرمایه ونیروی کاروجودداره میشه با کشاورزی همه راصاحب پول کارورفاه کردو نیازی هم به یارانه نباشه. ولی بدلیل خودخواهی های افرادی مانندایشان فقط به فکرمطرح کردن خود هستند.ایشان اگرباهوشندطرحی برای حل مشکل شهرشان مسجدسلیمان کنندکه باوجود چندین سدهنوزآبشان نوبتی است ومردمش درهمه زمینه هامحروم هستند.

    • يك نفر

      كشور اين همه طرح اجرا ميكنه اينم روش. در ثاني كجاي طرح فوق گفته شده كه يارانه ها قطع بشه ؟ بجاي 45 تومان بشه 50 تومان و بقيه اش پس انداز بشه (البته بايد با قوانين مالكيتي افراد همخواني داشته باشه . اتفاقا طرح خوبي است و دولت دكتر روحاني كه تا الان حافظ پول مردم بوده مجري خوبي خواهد بود. آقاي دكتر رضايي طرحهاي خوبي تا حالا پيشنهاد داده و حساب شده هستند.

    • عباسعلی شمس

      بسمه تعالی
      (( استفاده بهینه از سرمایه های ملی در جهت حل مشکلات اساسی کشور و حفظ آن برای نسل های آینده ))
      در راستای عملی نمودن اقتصاد مقاومتی و انجام بهترین راهکار پدافند غیر عامل در شرایط کنونی کشور باید مشکلات اساسی را شناسائی و نسبت به حل آن اقدام نمود.
      در حال حاضر دو مشکل اساسی جامعه عبارتند از رکود اقتصادی و بیکاری جوانان ( بویژه آقایان) که پیش زمینه مشکلات بسیار جدی و خود باعث ده ها مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است. در این خصوص با بودجه ماهیانه 4000 میلیارد تومان که می توان آن را به صورت کاهش هزینه های جاری، استقراض، اوراق بهادار اسلامی، اوراق مشارکت، تغییر در نرخ های انرژی، تخصیص بخشی از مالیات دریافتی، تغییر در نحوه پرداخت یارانه ها ( که بخش عمده ای ازاین طریق تامین می شود)، تغییر در برخی مواد بودجه سالانه کشور، ایجاد صندوق های سرمایه گذاری و ... تامین نمود.
      بدیهی است که در این راستا مردم شریف و عزیز ایران اسلامی نیز در صورت وجود اراده جدی نسبت به موضوع، در حل آن مشارکت و در تامین بودجه فوق الذکر همکاری خواهند نمود.
      چنانچه بودجه مذکور تامین گردد 2 اقدام ذیل انجام خواهد شد.
      الف ) 75 % بودجه فوق به مصرف پروژه های عمرانی و یا اقدامات اصلاحی مورد نیاز اختصاص یابد. بدین معنی که هر روز یک پروژه 100 میلیارد تومانی در کشور افتتاح می گردد. که اثر مثبت روانی، اجتماعی و اقتصادی بر سایر موضوعات خواهد داشت.
      بدین شکل که مسئولین هر استان ( استانداران، فرمانداران، شوراها ) پروژه های مورد نیاز بر اساس شرایط هر منطقه را پیشنهاد نموده و سپس توسط کمیته ای تخصصی و ویژه پیشنهادات بررسی و مواردی که بیشترین توجیه فنی و اقتصادی ، بازدهی ، اشتغال زائی و بهره وری را به همراه دارند، اجرائی می گردد. این پروژها پس از بهره برداری می توانند به صورت شرکت سهامی عام و بر اساس قوانین بورس اوراق بهادار، اداره گردند. (پروژه های تامین و ذخیره آب حائز اولویت خواهند بود)
      ب ) 25 % بودجه فوق به جوانان تحصیل کرده ( آقایان ) که خدمت سربازی را به انجام رسانیده، دارای سایر شرایط عمومی بوده و در هیچ سازمانی تا کنون استخدام نشده اند، اختصاص یابد. شایان ذکر است بر اساس آمارهای استخدامی طی سنوات گذشته افراد فوق الذکر که شرایط لازم را دارند، حدود 000/000/1 نفر برآورد می گردند؛ که دولت باید برای این قشر کار ایجاد نماید.
      دولت می تواند با بودجه فوق (برای مدت محدود)، شبیه بیمه بیکاری، ماهانه به اندازه حداقل قانون کار به این افراد پرداخت و این افراد بصورت منظم و مستمر با هماهنگی یک دستگاه متولی، با شرکت در دوره های آموزشی (تخصصی و فنی، دوره های عمومی اخلاق، احکام، خانواده، ورزشی و ...) کار آمد شده و به مرور در پروژه های ایجاد شده در بند الف، به صورت دائم مشغول به کار گردند.
      نتایج : با این رویداد بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه حل شده و امید، نشاط، رونق اقتصادی و سرمایه گذاری جایگزین شده و سرمایه های ملی کشور مولّد و برای نسل های بعدی حفظ خواهد شد.
      سایر مزایا و نتایج عبارتند از:
      1- جوانان از خطرات مختلف اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی حفظ خواهند شد.
      2- با توجه به دریافت حقوق جوانان، زمینه برای ازدواج آنان فراهم می گردد و زمینه برای تقاضای مسکن و سایر لوازم مورد نیاز زندگی افزایش یافته و باعث رونق در اقتصاد خواهد شد.
      3- با توجه به چرخه اقتصادی کشور و فعال شدن پروژه های عمرانی سایر افرادی که از شغل خود بیکار شده اند مجدداً مشغول به کار خواهند شد و به تبع آن قشر وسیعی از افراد و امکانات کشور فعال شده و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز شروع به سرمایه گذاری و فعالیت خواهند نمود و سرمایه های ملی کشور (مولّد) باقی خواهند ماند.
      4- تسهیل ازدواج و تحکیم نهاد خانواده
      5- مشارکت اجتماعی و ارتقاء خودباوری و اعتماد به نفس
      6- آموزش جوانان و ارتقاء جایگاه آنان در موضوعات اجتماعی و مدیریتی
      7- اجرای سیاست های کلی اصل 44 و کوچک سازی دولت و تونانمند سازی مردم
      8- ارتقاء امنیت سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار
      9- گسترش آموزش های فنی و حرفه ای
      10- افزایش اشتغال بخصوص برای جوانان
      11- کاهش وابستگی به درآمد های نفتی
      12- تحکیم امنیت پایدار و انضباط اجتماعی
      13- حفظ منابع و سرمایه های ملی برای نسل های بعد
      14- پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد زمینه لازم برای جرم زدائی
      15- تامین پدافند غیر عامل حیاتی و اساسی
      16- حفظ مشاغل موجود و گسترش و ايجاد مشاغل جديد
      17- افزايش توان پولي، مالي و اعتباري كشور
      18- افزايش درآمد هاي ناشي از ماليات و افزايش منافع جمعي مردم
      19- سالم سازي و تقويت فرآيند هاي توليد، توزيع و مصرف كشور
      20- تقويت بورس اوراق بهادار به واسطه افزايش تعداد شرکت های بورسی
      21- استفاده و بكارگيري سرمايه هاي خرد و كلان آحاد جامعه
      22- جلوگيري از انتقال سرمايه ها به خارج ازكشور بواسطه فراهم شدن زمينه هاي بكارگيري سرمايه ها در فرآيند توليد
      23- جذب سرمايه هاي خارجي
      24- مقابله با تحريم هاي اقتصادي سایر كشورها و افزايش توان اقتصادي
      25- كاهش وابستگي به درآمد هاي نفتي در مصارف جاري كشور و زمينه سازي سرمايه گذاري در آمدهاي نفتي
      26- كاهش صادرات مواد خام و بسترسازي ايجاد و افزايش ارزش افزوده بر روي مواد خام در كشور
      27- افزايش درآمد هاي دولت بواسطه افزايش فعاليت هاي اقتصادي و توليدي كشور
      28- كاهش نقش تصدي گري دولت بواسطه فعال شدن بخش هاي خصوصي و تعاوني و بنابراين شكل گيري براي طرح هاي عمراني و سرمايه
      29- گذاري هاي كلان ساختارهاي نظارتي دولت به عنوان وظيفه اصلي حوزه حاكميت
      30- شكوفا شدن استعدادهاي فردي، جمعي و سازماني در فرآيندهاي توليد
      31- توسعه نيروي انساني و افزايش توانمندي ها و مهارت هاي مورد نياز آن ها در عرصه هاي مختلف توليد
      32- استفاده بهينه از منابع انساني وتحقق شايسته سالاري در فرآيندهاي مختلف توليد و برقراري عدالت سازماني در حوزه نيروي انساني
      33- جلوگيري از مهاجرت افراد به شهرهاي بزرگ به واسطه فراهم شدن زمينه هاي توليد محلي و استفاده بهينه ازظرفيت ها وامكانات محلي و استاني در كشور
      34- جلوگيري از فرار مغزها به ساير كشورها بواسطه فراهم شدن امكان بكارگيري تخصص ها در بخش هاي مختلف توليدي كشور
      استفاده از نيروهاي انساني متخصص محلي
      35- بستر سازي توسعه پايدار در ابعاد خرد و كلان در بخش هاي ملي و محلي
      36- تقويت قدرت چانه زني نظام و كشور در عرصه هاي بين المللي در حوزه مسائل سياسي، اقتصادی و امنيتي
      37- اصلاح و بازسازي قوانين حوزه هاي اقتصاد و توليد به واسطه احساس نياز كشور به آن ها
      38- حذف بخش هاي زائد اداري و تلفيق و تركيب بخش هاي موازي در ساختارهاي اداري و توليدي
      39- كاهش مشكلات كارگري در سطح جامعه
      40- فعال تر شدن بخش هاي اداري و دولتي بواسطه درخواست هاي مستمر و دائمي بخش هاي توليد
      41- با توجه به موارد فوق گردش کار و گردش پول در جامعه افزایش یافته و موجب رونق اقتصادی و خروج از شرایط رکود می گردد.
      42- در صورت انجام موارد فوق و رونق تولید، سرمایه اقشار مختلف جامعه از بانک ها خارج شده و به سمت سرمایه گذاری در بورس و صنعت و تولید کشور روانه خواهد شد.
      43- چنانچه موارد فوق انجام گردد سایر بودجه های عمرانی و رفاهی کشور نیز به موضوع کمک نموده و موثرتر و کارآمدتر خواهند شد.

      و من ا... التوفیق
      عباسعلی شمس :
      آبان ماه 1395

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج