جاباما
۵۰۷۶۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تاج از اروپایی‌ها در خواست حمایت کرد

فدراسیون فوتبال با همکاری همه‌جانبه نهادهای دولتی هشتم دی‌ماه ١٣٩٥ مدارک درخواست میزبانی جام‌جهانی فوتسال ٢٠٢٠ را به سوییس ارسال کرده بود.

روزنامه شهروند: فدراسیون فوتبال با همکاری همه‌جانبه نهادهای دولتی هشتم دی‌ماه ١٣٩٥ مدارک درخواست میزبانی جام‌جهانی فوتسال ٢٠٢٠ را به سوییس ارسال کرده بود. مدارکی که به امضای وزرای دولت و بسیاری از نهاد همچون سازمان گمرک، بانک مرکزی و نیروی انتظامی رسیده بود.

استانداردهای مدنظر فیفا

فیفا برای برگزاری جام‌جهانی کشورها را ملزم کرده حداقل ۳ استادیوم برای بازی‌های رسمی و سه سالن تمرینی کاملا استاندارد داشته باشند. همچنین هر سالن باید ۴ رختکن داشته باشد و نوع کفپوش سالن‌ها نیز بسیار مهم است. دوش آب سرد و گرم، جایگاه خبرنگاران، اینترنت سالن‌‌های بازی و تمرین ازجمله موارد دیگری است که مورد توجه فیفا است. کارشناسان فیفا اسکوربرد سالن‌ها را هم به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین جایگاه دوربین‌ها، اتاق دوپینگ و داوران باید کاملاً مجهز باشد. بعد از آن وضع هتل‌ها و فاصله آن تا محل تمرین، بازی و فرودگاه ازجمله جزییات مدنظر فیفا برای تعیین میزبان است.

شرایط میزبانی ایران

هفت شهر ایران برای میزبانی مسابقات به فیفا معرفی شده‌اند. اصفهان، تبریز، مشهد، تهران، ارومیه، یزد و اردبیل هفت شهری هستند که برای میزبانی ایران نامزد شده‌اند. در میان ورزشگاه‌های معرفی شده، سالن‌های آزادی تهران، ٩ دی اصفهان و غدیر ارومیه جزو سالن‌هایی هستند که پیش از این در رویدادهای بین‌المللی مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. ٨ کشور برای میزبانی جام‌جهانی ٢٠٢٠ فوتسال درخواست داده‌اند.

درخواست حمایت تاج

با مسئولان یوفا و فیفا جدا از تمام استانداردهای نرم‌افزاری- سخت‌افزاری که به آنها اشاره شد،‌ «لابی» نقش تعیین‌کننده‌ای برای کشوری دارد که به‌عنوان میزبان جام‌جهانی فوتسال ٢٠٢٠ انتخاب خواهد شد. کشور میزبان باید بتواند دیپلماسی ورزشی قدرتمندی داشته باشد و با حامیانی که پیدا می‌کند فیفا را مجاب کند تا با اعطای میزبانی موافقت داشته باشد. به همین دلیل مهدی تاج در سفر اخیر خود به سوییس برای شرکت در جلسه کمیته مسابقات فیفا، برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی فوتسال، علاوه بر مسئولان فیفا، مذاکراتی را مقامات یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) انجام داده و با آنها برای حمایت از میزبانی ایران صحبت‌هایی داشته است. در طرف مقابل علی کفاشیان نایب‌رئیس AFC و علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون ماموریت دارند در سفرهای کاری خود با کشورهای آسیایی ارتباط نزدیک داشته باشند تا از ایران برای میزبانی حمایت کنند. وزارت امورخارجه و وزارت ورزش و جوانان هم همکاری‌های لازم را برای کسب میزبانی با فدراسیون فوتبال دارند.

روزهای سرنوشت‌ساز

تصمیم نهایی درخصوص اعطای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۰ در جلسه شورای فیفا در روزهای ۲۸ و ۲۹ سپتامبر(۶ و ۷ مهر) اتخاذ خواهد شد و مسئولان فوتبال و ورزش ایران تا آن زمان فرصت دارند با تلاش‌های خود ایران را به کسب میزبانی این رویداد بسیار بزرگ نزدیک کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج