جاباما
۵۰۷۶۴۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تولد یک مربی ایرانی در قلب اروپا

مربی ایرانی‌الاصل وردربرمن این روزها در بوندس‌لیگای آلمان با نتایج شگفت‌انگیزی که به دست آورده، همه را تحت‌تأثیر خود قرار داده و درمسیر رسیدن به افتخارات بیشتری قرار دارد.

روزنامه شهروند: مربی ایرانی‌الاصل وردربرمن این روزها در بوندس‌لیگای آلمان با نتایج شگفت‌انگیزی که به دست آورده، همه را تحت‌تأثیر خود قرار داده و درمسیر رسیدن به افتخارات بیشتری قرار دارد.
١٦ امتیاز در ٦ هفته
وردربرمن یکی از تیم‌های قدیمی و باسابقه بوندس‌لیگا محسوب می‌شود که درگذشته‌ای نه‌چندان دور خودش را به‌عنوان یکی از مدعیان فوتبال باشگاهی آلمان مطرح کرده بود. با این حال، این تیم دراین فصل حال و روز خوبی نداشت و فصل را طوری آغاز کرد که تا برکناری سرمربی قبلی و روی کارآمدن الکساندر نوری، مربی ایرانی‌الاصل در قعر جدول قرار داشت. تیم سبزپوش آلمانی که برای سقوط ‌نکردن می‌جنگید، حالا با حضور نوری شرایط بهتری پیدا کرده و در رده دوازدهم حضور دارد. وردربرمن از هفته بیستم بوندس‌لیگا تا ابتدای هفته جاری که هفته بیست و ششم برگزار شد، در ٦ مسابقه ٥ پیروزی و یک تساوی کسب کرده تا جهش قابل توجهی در جدول داشته باشد. حالا شاگردان الکساندر نوری این فرصت را دارند که با ادامه این روند رتبه خود را درجدول تک‌رقمی کنند.
شگفتی ژرمن‌ها از یک ایرانی
وقتی مدیران باشگاه وردربرمن درشرایط بحرانی تصمیم گرفتند هدایت تیم خود را به یک مربی جوان و کم‌تجربه که تا به حال درهیچ تیم سطح بالایی سرمربی نبوده، بسپارند، انتقادات زیادی را متحمل شدند. ادامه نتایج پرفرازونشیب در روزهای ابتدایی کار نوری نزدیک بود خیلی زود این تجربه شیرین را برایش به پایان برساند اما حالا وردربرمن روی فرم قرار گرفته و می‌توان تغییرات عمده‌ای که این مربی ایرانی‌الاصل در آن به وجود آورده را کاملا مشاهده کرد. برد پرگل ٥ بر ٢ وردربرمن در خانه فرایبورگ که در اوایل هفته جاری رقم خورد، باعث شد تا خیلی از رسانه‌ها و کارشناسان آلمانی هم از نمایش تیم نوری تمجید کنند.
نوری- ایران؛ به هم می‌رسند؟

به نظر می‌رسد بعد از این‌که بازیکنان دورگه زیادی در سال‌های اخیر از فوتبال اروپا به ایران منتقل شدند، حالا نوبت به شکوفایی یک مربی ایرانی‌الاصل رسیده که بتواند خودش را در قلب اروپا ثابت کند. الکساندر نوری که از کودکی در آلمان بزرگ شده،‌ درمصاحبه‌های خود از علاقه‌اش به ایران گفته و باید دید در آینده‌ای دور یا نزدیک پای او هم به فوتبال ایران باز می‌شود یا خیر؛ اتفاقی که خیلی بعید به نظر نمی‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج