۵۰۷۶۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پولادی که سرد می‌ماند

با این‌که وزنه‌برداری یکی از دو رشته موفق ایران در المپیک ٢٠١٦ محسوب می‌شود، این روزها وضع خوبی در اردوی تیم‌ملی این رشته حاکم نیست و ستاره‌ها هر کدام به بهانه‌ای خود را از تیم‌ملی دور می‌کنند.

روزنامه شهروند: با این‌که وزنه‌برداری یکی از دو رشته موفق ایران در المپیک ٢٠١٦ محسوب می‌شود، این روزها وضع خوبی در اردوی تیم‌ملی این رشته حاکم نیست و ستاره‌ها هر کدام به بهانه‌ای خود را از تیم‌ملی دور می‌کنند. این اتفاق البته بعد از المپیک ٢٠١٢ و در زمان مدیریت حسین رضازاده هم رخ داده بود اما این‌بار به شکل جدیدی این بحران گریبان وزنه‌برداری را گرفته است.
یک طلایی دیگر قهر کرد
در شرایطی که کیانوش رستمی از ابتدای ‌سال گذشته حاضر نشد در اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری زیر نظر سجاد انوشیروانی کار کند، حالا خبر رسیده که سهراب مرادی، دیگر وزنه‌بردار طلایی ایران در المپیک نیز به شرایط اردوهای تیم‌ملی اعتراض دارد و حاضر نیست به کارش در اردوی تیم‌ملی ادامه دهد. مرادی در این‌باره می‌گوید: «متاسفانه درحال حاضر شرایط حرفه‌ای مهیا نیست. حدود ٨ ماه تا آغاز مسابقات جهانی باقی مانده است و شرایط مناسبی نداریم. با خودم گفتم همین امروز چنین بحثی را مطرح کنم تا اگر خدایی ناکرده در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر شدم و نتوانستم مدالی را کسب کنم، نگویید مدال المپیک گرفت و دیگر بی‌انگیزه شد. نه مکمل خوبی وجود دارد و نه غذای مناسب. شرایط اردوهای تیم‌ملی اصلا مناسب نیست. قبل از المپیک هم شرایط به هر نحوی که بود، با آن ساختیم و با همان وضع طلا گرفتم اما الان شرایط اصلا خوب نیست. از نظر روحی هم، اوضاع مناسبی نداریم و حقوق‌های ما عقب افتاده است.»
کیانوش همچنان دور از تیم ملی
از المپیک حدود ٨ ماه می‌گذرد اما هنوز فدراسیون وزنه‌برداری نتوانسته برای حل مشکل کیانوش رستمی راه حلی بیندیشد. قهرمان دسته ٨٥ کیلوگرم المپیک که به‌عنوان برترین وزنه‌بردار‌ سال ٢٠١٦ جهان هم انتخاب شد، بارها اعلام کرده حاضر نیست زیر نظر سجاد انوشیروانی کار کند و فدراسیون نیز بعد از چند ماه تصمیم گرفت مقابل او ایستاده و اعلام کند که رستمی با این شرایط نمی‌تواند به کارش در تیم‌ملی ادامه دهد. حالا رستمی برای دریافت جایزه جهانی‌اش به تایلند رفته اما همچنان در تیم‌ملی جایی ندارد.
وضعیت نگران‌کننده سلیمی
جدا از بحث ٢ قهرمان المپیک ٢٠١٦ که به دلایل مختلف فعلا از حضور در اردوهای تیم‌ملی سر باز می‌زنند، بهداد سلیمی دیگر امید ایران برای کسب مدال در مسابقات جهانی وضع نگران‌کننده‌ای دارد. این قهرمان که در المپیک هم به خاطر مصدومیت زانوی خود دچار مشکل شد، اخیرا در فینال لیگ وزنه‌برداری بار دیگر از ناحیه زانو مشکل پیدا کرد. حالا قوی‌ترین مرد جهان در ادوار گذشته، بیشتر به کارهای درمانی می‌پردازد و شانس حضور در مسابقات آسیایی را هم از دست داده است. باید دید که سلیمی می‌تواند در چند ماه آینده خود را آماده حضور در مسابقات جهانی کند یا این‌که وزنه‌برداری ایران در سنگین‌وزن باز هم دچار مشکل خواهد شد.
کرسی مهم‌تر از تیم ملی؟
با وجود این‌که کسب کرسی‌های بین‌المللی هم جزو اتفاقات مهم و ارزشمند در هر فدراسیون محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد این روزها این مسأله بیشتر از هر چیز دیگری ذهن رئیس فدراسیون وزنه‌برداری را درگیر خود کرده است. علی مرادی برای رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تلاش می‌کند، در شرایطی که تیم‌ملی ایران در ماه‌های اخیر وضع بلاتکلیفی پیدا کرده و هیچ روزنه امیدی هم دیده نمی‌شود. باید دید بعد از امتناع سهراب مرادی از حضور در اردوی تیم‌ملی باز هم رئیس فدراسیون وزنه‌برداری رویه گذشته را در پیش می‌گیرد یا تغییر رویه خواهد داد.
مشکل مالی، بهانه فدراسیون
غلامرضا سیاهپور، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری به اعتراض قهرمان المپیکی ایران در گفت‌وگو با «شهروند» این‌طور واکنش نشان داد: «تمام این مسائل به مشکلات مالی برمی‌گردد. وقتی که پول نباشد، مگر می‌توانیم بهترین شرایط را برای تیم‌ملی به وجود بیاوریم یا حرکت رو به جلویی داشته باشیم؟ فدراسیون شدیدا درگیر مشکلات مالی است و نیاز دارد که از سوی وزارت ورزش کمک‌هایی صورت بگیرد. امیدوارم بتوانیم در روزهای آینده شرایط را برای حضور هر چه بهتر در مسابقات بین‌المللی پیش رو به وجود آوریم.»
خطر در کمین وزنه‌برداری

بازگشت علی مرادی به رأس فدراسیون وزنه‌برداری از ٢‌سال قبل، در ابتدا خبر خوشی برای اهالی این رشته بود و در المپیک نیز تأثیر مثبت این اتفاق را تقریبا شاهد بودیم. با این حال به نظر می‌رسد چرخه وزنه‌برداری از رده‌های پایه به بزرگسالان خیلی خوب کار نمی‌کند و تیم‌ملی خالی از ستاره شده است. در این شرایط که وزنه‌برداری ایران فقط به ٣ ستاره وابسته شده، طبیعی است که آن نفرات هم خود را بالاتر از دیگران بدانند و برای حضورشان در تیم‌ملی شروطی را قرار دهند. وضع فعلی زنگ خطر جدی برای وزنه‌برداری است و به نظر می‌رسد حتی مسئولان وزارت ورزش نیز باید به این رشته مدال‌آور نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج