۵۰۷۷۵۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سوپراسپورت های بنتلی؛ صنعتی، سنگین و جادویی

وقتی با ماشین حیرت انگیزی مثل بنتلی کانتیننتال دو در لوکسی مواجه می شویم که وزنی بیش از یک SUV بزرگ دارد و قادر است با این وزن زیاد ماشینی به سرعت کوروت استینگری را پشت سر بگذارد، عملا به این موضوع پی می بریم که شاید قوانین شتاب و وزن و سرعت در فیزیک در حال تغییر کردن هستند.

برترین ها: با تشکر از متخصصان جلوه های بصری در هالیوود، به نظر می رسد چشمان ما هر روز به موارد جدیدی که قوانین فیزیک را هم نقض می کنند، در حال عادت کردن هستند. وقتی با ماشین حیرت انگیزی مثل بنتلی کانتیننتال دو در لوکسی مواجه می شویم که وزنی بیش از یک SUV بزرگ دارد و قادر است با این وزن زیاد ماشینی به سرعت کوروت استینگری را پشت سر بگذارد، عملا به این موضوع پی می بریم که شاید قوانین شتاب و وزن و سرعت در فیزیک در حال تغییر کردن هستند.
در جایی که احساس شما می گوید این اتفاق، یک موضوع جادویی است اما مغز شما این مورد را رد می کند چرا که به طور عینی در حال دیدن ماشینی است که گویی در ویدئویی با دور تند در حال حرکت است.
سوپراسپورت های بنتلی؛ صنعتی، سنگین و جادویی
با توجه به تعریف هایی که از این ماشین شنیده بودیم، تصمیم گرفتیم تجربه اولین سواری با آن را در جاده های لیسبون در پرتغال با شما در میان بگذاریم و به خاطر همین به پیست سابق فرمول ۱ در لیسبون یعنی استرویل رفتیم. سازندگان این ماشین مدعی هستند که این مدل از بنتلی قادر است ظرف ۳.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد که این رکورد، درست مشابه رکوردی است که یک داج شارژر هل کات با قدرت موتوری برابر ۷۰۷ اسب بخار و مدل قبلی بنتلی یعنی GT۳-R برای رسیدن به این شتاب، از خود به جای گذاشتند.

این ماشین برای ثبت این رکورد هیچ فشاری به تایرها نمی آورد، هیچ تکانی در قسمت عقب این ماشین نمی بینید، و محور عقب برای ارائه این خروجی به چرخها خم نمی شود. مقاومت آئرودینامیک این ماشین به آن امکان رسیدن به حداکثر سرعت 209 مایل بر ساعت را می دهد و با این رکورد، مسئولان بنتلی معتقدند نه تنها این مدل به سریع ترین سوپراسپورت بنالی تبدیل شده است بلکه می توان از آن به عنوان سریع ترین اتومبیل چهار سرنشین جهان نام برد.

آیا این همان کانتیننتال سابق است؟ پاسخ این است که کمی پیشرفته تر از آن!

علاوه بر توانایی خلق رکورد حداکثر سرعت ۲۰۹ مایل بر ساعت، این ماشین می تواند در حالت کانورتیبل نیز به سرعت ۲۰۵ مایل بر ساعت دست یابد. تقاضای مشتریان تعیین می کند که بدنه این ماشین چگونه ساخته شود. اولین کوپه های این مدل برای سال ۲۰۱۷ آماده عرضه به بازار می شوند و نمونه های کانورتیبل آن در سال ۲۰۱۸ به بازار می آیند. اسم سوپراسپورت که بر این ماشین نهاده شده، قبلا در مدل های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ کانتیننتال نیز دیده شده بود که مدل های ۱۹۰۰ بنتلی را تشکیل می دادند.اولین سوپراسپورت با نام ۱۹۲۵ در آن زمان روانه بازار شد.
سوپراسپورت های بنتلی؛ صنعتی، سنگین و جادویی
بنیانگذار بنتلی یعنی آقای ویلیام بنتلی در آن زمان تضمین می داد که آن مدل ها با موتورهای 3 لیتری چهار سیلندر قادرند به سادگی به سرعت 100 مایل بر ساعت دست یابند. حال شاهد این هستیم که در جدیدترین مدل بنتلی در حال حاضر، حجم موتورش دو برابر و تعداد سیلندرها نیز سه برابر شده است. یعنی در مدل سوپراسپورت کانتیننتال جدید شاهد به کار گیری موتوری 6 لیتری با 12 سیلندر هستیم که قدرتی برابر با 552 اسب بخار دارد؛ البته این موتور در مدل کانتیننتال GT سال 2004 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و خروجی موتور ان مدل 582 اسب بخار بود که در مدل های GT نیز قدرت موتور آن به 633 اسب بخار می رسید.
مهندسین بنتلی با استفاده از روش های خاصی قصد دارند که قدرت موتور سوپراسپورت ها را به 700 اسب بخار افزایش دهند. به عنوان مثال، برای رسیدن به این خروجی قصد دارند تا از توربوشارژهای بزرگتر در پکیج موتور و اینترکولرهای بازطراحی شده و سیستم های کاهش اصطکاک تایر و سطح و برنامه ای برای کالیبره مجدد مصرف سوخت و بهینه کردن زمان احتراق استفاده کنند.

سیستم طراحی اگزوز نیز برای تنفس راحت تر ماشین باز طراحی شده تا تولید از صداهای اضافه در حین رانندگی در مسیرهای شیب دار جلوگیری شود. این ماشین هشت دنده ای که به طور اتوماتیک کار میکنند، از یک مبدل گشتاور استفاده می کند که با یک میله فرمان که حلقه فرمان بزرگی نیز بر روی ان سوار شده است، شکل عجیبی به ظاهر داخل ماشین داده است و به نظر می رسد در طراحی این موارد دقت کافی انجام نگرفته است چرا که مقداری هم بالا طراحی شده که امکان انجام واکنش های سریع راننده را سلب می کند.

بزن بریم

در یک توقف نسبتا طولانی که این ماشین به صورت درجا کار می کرد، شاهد کمترین تکان در بدنه بودیم به طوری که اصلا نمی شد به آنها تکان گفت. این غول ۱۲ سیلندر در سرعت های بالا نیز قادر است حتی ۳۰۰ rpm بیشتر از دور موتور بیشینه خود یعنی ۶۲۵۰ rpm شتاب بگیرد. اما جدای از این مسئله، ویژگی چشمگیر موتور این ماشین در واقع گشتاور ۷۵۰ پوند-فوتی آن محسوب می شود که ۱۰۰ واحد بیشتر از آنچه در ماشین هلکات شاهد هستیم، محسوب می شود.
اما با تمامی بهینه سازی هایی که در موتور این ماشین انجام شده است، بنتلی همچنان از پورت تزریق سوخت در موتور استفاده می کند و در این زمینه خود را با فناوری جدید تزریق مستقیم سوخت به روز نکرده است.در سرعت های پایین این ماشین مثل بقیه رقبای ۱۲ سیلندر خود، خیلی نرم و روان حرکت می کند اما با فشردن پدال گاز و سرعت گرفتن آنصدای غرش آن بلند می شود که چندان گوش نواز نیست اما به نوعی حس قدرت را به راننده القا می کند.
سوپراسپورت های بنتلی؛ صنعتی، سنگین و جادویی

قیمت این ماشین کمی عجیب است و حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است که برای برخی خریداران کمی سنگین به نظر می رسد.

سقف استیل و فلزی این ماشین کاملا از بدنه و شاسی مجزا است و همین امر باعث می شود صدای غرش اگزوز کمتر به داخل اتاق این ماشین برسد.

مصرف سوخت بهینه؟ مطمئنا شوخی میکنید! این ماشین در حالت پایه در وضعیت سیلندر غیرفعال می باشد، اما این ویژگی با سرعت گرفتن ماشین تغییر می کند. EPA در مصرف درون شهری به این بنتلی جدید نمره ۱۱ داده که مصرف سوخت بسیار بالایی برای خریداران آن محسوب می شود چرا که به ازای هر ۱۱ مایل باید یک گالن گازوییل مصرف کنند.
و آن عوض می شود!

جدای از بحث ترکیب موتور این ماشین که این سوپراسپورت ها را تقریبا از تمامی کانتیننتال های قبلی متمایز می کند، بنتلی بر روی سیستم ترمز و گشتاور این ماشین بسیار کار کرده و توانسته آنها را تا حد زیادی ارتقا دهد تا جایی که برخی معتقدند بنتلی از سیستم های مشابهی که در GT۳-R ها(یک مدل خاص و سبک تر با موتور دوقلوی ۸ سیلندر با دو سرنشین) استفاده می شود در این مدل بهره برده است.به گفته مسئولین بنتلی، وزن این ماشین بالای ۵۰۰۰ پوند و مدل کانورتیبل آن بالای ۵۴۰۰ پوند است.

بنتلی همچنین اعلام کرده اند که کوپه هایی که از محور جلو استفاده می کنند، حداکثر ۵۸ درصد نیروی موتور را دریافت می کنند . در کوپه هایی که دو محوره هستند نیز به طور پیش فرض ۶۰ درصد گشتاور موتور به محور عقب منتقل می شود(این عدد بین ۳۵ تا ۸۵ درصد در نوسان است).با ترمز زدن در گوشه ها و زوایای جاده دریافتیم که گشتاور این ماشین، کمک زیادی به راندن نرم ماشین در پیچ های تند کرده است.
سوپراسپورت های بنتلی؛ صنعتی، سنگین و جادویی
البته این انعطاف در حد ماشین های اسپورتی که پیچ های دور اپکس را با سرعت طی می کنند نیست اما این ماشین از پس جاده اپکس بر می آید. دور آزمایشی در پیست استرویل فرصتی بود تا ترمز های این ماشین را در مسیر مستقیم و پیچ ها تست کنیم و دریافتیم که با وجود وزن بالای این ماشین، ترمزها به خوبی کار می کنند.فرمان ماشین نیز تحت کنترل کامل بود و با کوچکترین حرکت فرمان، تایرها به حرکت در می آمدند. رانندگی در بزرگراه های اطراف لیسبون با این ماشین واقعا لذتبخش بود چرا که به سادگی می توانستید این ماشین را در پیچ های تند و جاده های باریک کنترل کنید.

بر اساس اظهارات مسئولین بنتلی، تنظیم سیستم تعلیق با کمک فنرهای هوایی این ماشین بسیار دقیق تر از مدل کانتیننتال اسپید می باشد به طوری که در مدل سوپراسپورت، شاسی ماشین حدود 0.1 اینچ پایین تر از مدل های قبلی طراحی شده است. سیستم تعلیق این ماشین در چهار حالت مختلف قابل تنظیم است و راننده می تواند در بین وضعیت های comfort تا Sport از این 4 حالت استفاده کند. البته تفاوت بین این وضعیت ها بسیار ناچیز است و تمایز بین نرم ترین و سخت ترین حالت رانندگی در این حالات بسیار سخت است.

دیسک ها ترمز کربن سرامیکی این ماشین در تایرهای جلو ۱۶.۵ اینچی و در تایرهای عقب ۱۴ اینچی هستند و با ۸ گیره پیستون در جلو و تنها یک گیره پیستون لغزنده در عقب کار می کنند.
سوپراسپورت های بنتلی؛ صنعتی، سنگین و جادویی

عملکرد این ترمزها برای این ماشین سنگین وزن واقعا عالی به نظر می رسد چرا که وقتی در سرعت ۱۵۰ مایل بر ساعت پا را بر روی ترمز گذاشتیم به نرمی ماشین پس از طی مسافتی کوتاه ایست کامل کرد اما پس از ۴ دور آزمایشی و تست های اینچنینی، دود از ترمزها بلند شد! البته نباید از این ماشین انتظار ترمزهای سنگین پیاپی داشته باشیم چرا که این ماشین یک GT است اما نه یک ماشین ماسبقه ای که هر روز در پیست مجبور به ترمزهای ناگهانی و سنگین باشد.
برای درگیر شدن ترمزها، پدال باید مسیر بیشتری را طی کند اما مشکلی از این بابت ندیدیم و لمس پدال ترمز این ماشین حس خوبی به راننده القا می کند. به دو نکته در مورد این ماشین اشاره نکردیم: چرخ های آلومینیومی این ماشین گرد و غبار اطراف را به سرعت به خود جذب می کنند و سر و صدای نامتعارف ناشی از دیسک های کربن سرامیکی به داخل اتاق منتقل می شود.

رییس بنتلی یعنی اقای ولفگانگ دورهیمر تاکید کرد که برای جلب رضایت مشتریان، مهندسین زبده ای را برای رفع این مشکلات استخدام کرده است.
سوپراسپورت های بنتلی؛ صنعتی، سنگین و جادویی

طراحی داخلی زیبا

طراحی بنتلی پخته تر به نظر می رسد اما باید گفت که طراحی این ماشین در قیاس با دیگر رقبای قرن بیستمی خود کمی عقب تر به نظر می رسد چرا که مثلا فضای رقیب این ماشین یعنی کوپه مرسدس AMG S65 فضای داخلی به مراتب بیشتری از این ماشین دارد.
سوپراسپورت کانتیننتال جدید بنتلی راه زیادی برای پس زدن S65 مرسدس دارد و حتی در اتوبان های آلمان نیز از بعد سرعت به پای آن نمی رسد چرا که حداکثر سرعت آن 200 مایل بر ساعت است و حداکثر سرعت سوپراسپورت بنتلی 185 مایل بر ساعت؛ اما این موارد دلیلی برای لذت نبردن از رانندگی با بنتلی سوپراسپورت ها نمی شود.سیستم سرگرمی به کار رفته در این ماشین ظرفیت بالایی برای ذخیره مجموعه های صوتی و ویدئویی سرنشینان دارد؛ اگرچه صفحه نمایش آن تا حدی کوچک به نظر می رسد اما در عین حال طراحی آن لوکس و مدرن است.
سوپراسپورت های بنتلی؛ صنعتی، سنگین و جادویی

با این حال بنتلی می بایست تغییراتی در طراحی داخلی این ماشین برای جذابیت بیشتر آن اعمال کند. در این ماشین دو بال نیز قرار داده شده است که باعث تعادل ماشین و حفظ ائرودینامیک در سرعت های بالا می شود؛ اگرچه راننده می تواند این آپشن را حذف کند و استفاده از آن کاملا اختیاری است.
از دیگر نکتن قابل توجه در این ماشین می توان به طراحی خاص چرخ های آن اشاره کرد که توجه زیادی به رنگ مشکی درون تایرها شده است و از یک فیبر کربن استاندارد نیز درون آن استفاده شده است. طرح براق به کار رفته بر روی دستگیره درها بسیار زیبا است البته افرادی که سلیقه های سنتی دارند می توانند سفارش درب های با طرح چوب یا چرم نیز بدهند.

این ماشین در سه رنگ به بازار عرضه خواهد شد که این مورد برای اولین بار در طول 15 سال اخیر اتفاق می افتد. این مورد برای جذب مشتری بیشتر ارائه شده به طوری که هر مشتری با هر سلیقه ای بتواند از سه رنگ مشکی، قرمز،سفید یکی را انتخاب کند.

نکته عجیبی که وجود دارد این است که ۵۰ درصد از علاقه مندانی که برای خرید ماشین به بازار رفته اند، اقدام به خرید این ماشین کرده اند و با آن به خانه برگشته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج