۵۰۷۷۹۳
۱ نظر
۵۴۷۴
۱ نظر
۵۴۷۴
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «کیرا نایتلی» بگیرید تا «سلین دیون» بگیرید تا اُلیویا وایلد. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «کیرا نایتلی» بگیرید تا «سلین دیون» بگیرید تا اُلیویا وایلد. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

التون جان ۷۰ ساله شد

سر التون هرکول جان (Elton John)، با نام اصلی رجینالد کنت دوایت، زاده ۲۵ مارس ۱۹۴۷، خواننده، پیانیست و آهنگساز انگلیسی است. او از سال ۱۹۶۷ با برنی تاپین ترانه سرا همکاری کرده و تاکنون بیش از ۳۰ آلبوم خلق کرده اند. التون جان در دوران فعالیت پنج دهه ای خود بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه فروش داشته و این امر او را به یکی از پرفروش ترین خواننده های دنیا تبدیل کرده است. او بیشتر از ۵۰ بار در لیست چهل آهنگ برتر قرار گرفته: هفت بار پیاپی آهنگ شماره یک آلبوم های آمریکا، ۵۸ بار در لیست ۴۰ آهنگ برتر بیلبورد، ۲۷ بار در لیست ۱۰ آهنگ برتر، ۴ بار آهنگ شماره ۲ و نه بار آهنگ شماره یک. برای ۳۱ سال پیاپی (از ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰) او دست کم یک آهنگ در فهرست ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد داشت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

تک آهنگ او با نام «شمعی در باد 1997» که به یاد پرنسس دایانا بازنویسی شد، بیش از 33 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروخت و هنوز هم پر فروش ترین تک آهنگ در تاریخ جدول تک آهنگ های بریتانیا و آمریکا است. او آهنگسازی و تهیه کنندگی موسیقی نیز انجام داده و گهگاهی بازیگری نیز کرده است. وی از سال 1976 تا 1987 و از 1997 تا 2002، صاحب باشگاه فوتبال واتفورد بود. جان رئیس افتخاری دائمی باشگاه است و در سال 2014، جایگاهی به نام خودش در استادیوم این باشگاه داشت. او که در منطقۀ پینر لندن بزرگ شده است، در کودکی نوختن پیانو را آموخت و در 1962 گروه Bluesology را تشکیل داد.

جان همکار ترانه سرای خود، برنی تاپین، را در 1967، زمانی که هر دو به یک اگهی جذب ترانه سرا پاسخ دادند، ملاقات کرد. تا دو سال، آنها برای دیگر هنرمندان، از جمله لولو، ترانه می نوشتند و جان به عنوان موزیسین دوره ای برای هنرمندانی از قبیل Hollies و Scaffold کار می کرد. در سال 1969، اولین آلبوم او با نام Empty Sky منتشر شد. در 1970، تک آهنگ Your Song از دومین آلبومش، Elton John، در انگلیس و آمریکا در لیست ده آهنگ برتر قرار گرفت و اولین موفقیت وی را رقم زد. بعد از چند دهه موفقیت تجاری در جدول های فروش، جان با آهنگسازی برای «شیر شاه» (فیلم و نمایش موزیکال)، نمایش های موزیکال «آیدا» و «بیلی الیوت»، درتئاتر های وست اند و برادوی، در تئاتر موزیکال نیز به موفقیت دست یافت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

او پنج جایزۀ گرمی، پنج جایزۀ بریت- دو جایزه برای سهم چشمگیرش در موسیقی و اولین جایزۀ نماد بریت (۲۰۱۳) برای «تأثیر ماندگارش بر فرهنگ بریتانیا»- یک جایزۀ اسکار، یک جایزۀ گلدن گلوب، یک جایزۀ تونی، یک جایزۀ افسانه های دیزنی و جایزۀ مرکز کندی (۲۰۰۴) دریافت کرده است. در سال ۲۰۰۴، مجلۀ رولینگ استون او را در ردۀ ۴۹ از فهرست ۱۰۰ موزیسین تأثیرگذار دوران راک اند رول قرار داد. در سال ۲۰۱۳، بیلبورد او را موفق ترین هنرمند مرد انفرادی در میان ۱۰۰ هنرمند برتر بیلبورد در تمام زمان ها (و در کل، سومین نفر بعد از گروه بیتلز و مدونا) اعلام کرد. در ۱۹۹۴، به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافت، او به تالار مشاهیر ترانه سراها نیز راه یافته است و عضو آکادمی ترانه سرایان، آهنگسازان و مؤلفان بریتانیا است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

جان که در 1996، به یکی از رتبه های امپراتوری بریتانیا (فرماندۀ عالی ترین رتبۀ امپراتوری بریتانیا یا CBE) منصوب شده، در سال 1998، از سوی الیزابت دوم به خاطر «خدمت به موسیقی و خدمات خیر خواهانه» لقب شوالیه دریافت کرد. جان در تعدادی از رویدادهای سلطنتی، مانند تشییع جنازۀ پرنسس دایانا در وست مینستر ابی در 1997، مهمانی کاخ در سال 2002 و کنسرت جشن الماس ملکه در خارج از کاخ باکینگهام در سال 2012، اجرا داشته است. دارایی خالص التون جان 450 میلیون دلار برآورد شده است.

سارا جسیکا پارکر 52 ساله شد

سارا جسیکا پارکر (Sarah Jessica Parker)، زادۀ 25 مارس 1965، بازیگر، تهیه کننده و طراح آمریکایی است. شهرت او بیشتر به دلیل نقش اصلی کری بردشاو در سریال «... و شهر» (1998 تا 2004) است. او برای این سریال دو جایزۀ امی دریافت کرد: یکی برای سریل کمدی ممتاز (در مقام تهیه کننده) در سال 2001 و دیگری در سال 2004، برای بازیگر برجسته نقش اول در سریال کمدی. او برای این نقش، چهار جایزۀ گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن در سریال کمدی و سه جایزۀ انجمن بازیگران نیز دریافت کرده است. او این نقش را در نسخۀ سینمایی این سریال، در سال های 2008 و 2010، نیز تکرار کرده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

پارکر کار خود را در تئاتر برادوی در سن ۱۱ سالگی در بازسازی «بی گناهان» در سال ۱۹۷۶ آغاز کرد و پس از آن کارش را با بازی در نقش اصلی نمایش موزیکال «آنی» در ۱۹۷۹ در تئاتر برادوی ادامه داد. او در سال ۱۹۸۴ در فیلم های «بی بند و بار» و «فرزند ارشد» ظاهر شد و در سال ۱۹۸۹، با نمایش «سرگذشت هایدی» به برادوی بازگشت. دیگر نقش های سینمایی او عبارتند از: «داستان لوس آنجلس» (۱۹۹۱)، «ماه عسل در وگاس» (۱۹۹۲)، «اجی مجی» (۱۹۹۳)، «اِد وود» (۱۹۹۴)، «باشگاه همسران اول» (۱۹۹۶)، «خانوادۀ استون» (۲۰۰۵)، «شکست در اجرا» (۲۰۰۶).
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

در سال 2012، پارکر، با نقش ایزابل رایت در سه قسمت از سریال «گلی» دوباره به تلویزیون بازگشت. او هم اکنون در سریال «طلاق» بازی می کند. دارایی خالص سارا جسیکا پارکر 135 میلیون دلار برآورد شده است.

دانیکا پاتریک 35 ساله شد

دانیکا سو پاتریک (Danica Patrick) زادۀ 25 مارس 1982، رانندۀ حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی، مدل و سخنگوی تبلیغاتی آمریکایی است. او موفق ترین زن در تاریخ مسابقات چرخ باز آمریکا است-برد او در مسابقات اتومبیل های تک نفرۀ ژاپن 300 در سال 2008، تنها پیروزی زنان در تاریخ مسابقات اتومبیل رانی اتومبیل های تک نفره است و رتبۀ سوم او در مسابقات ایندیاناپولیس 500 در 2009، بالاترین رتبۀ به دست آمده توسط یک زن بوده است. او از سال 2005 تا 2011 در مسابقات دوره ای شرکت کرد. در 2012، در سری مسابقات سراسری نسکار شرکت کرد و در سری مسابقات جام اسپرینت نسکار نیز حضور داشت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

او در حال حاضر، تمام وقت در سری مسابقات جام مانستر انرجی ناسکار شرکت می کند و با فورد فیوژن شمارۀ ۱۰ برای استوارت هاس رانندگی میکند. در سال ۲۰۱۳، او با رسیدن به سریع ترین دور مقدماتی از سال ۱۹۹۰-مرحلۀ مقدماتی دیتونا ۵۰۰، به عنوان اولین رانندۀ زن ناسکار برندۀ جایزه شد. جایگاه هشتم او در دیتونا ۵۰۰ سال ۲۰۱۳، بالاترین رتبه به دست آمده توسط یک زن در این دوره از مسابقات بود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

پاتریک با مسابقات کارتینگ شروع کرد و سپس، قبل از این که به آمریکا بازگردد و به سطح مسابقات اتومبیل تک نفره برسد، در مسابقات فرمول فورد در انگلستان شرکت کرد. او در مسابقات ایندیاناپولیس 500 و مسابقات اتومبیل تک نفره فصل 2005، لقب تازه کار سال را دریافت کرد. او رکورد دار IRL (لیگ مسابقات اتومبیل تک نفره) در بیشترین دورهای پایانی متوالی است: از 2 اکتبر 2011 تا کنون، او (با سبقت از رکورد 18 دور)50 دور متوالی را کامل کرده است. پاتریک در طول دوران فعالیتش در رشتۀ اتومبیل های تک نفره، از 2005 تا 2006 برای تیم رهال لترمن و از 2007 تا 2011، برای تیم آندرِتی اتواسپورت مسابقه داده است. دارایی خالص دانیکا پاتریک 18 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

کیرا نایتلی ۳۲ ساله شد

کیرا کریستینا نایتلی (Keira Knightley)، زادۀ ۲۶ مارس ۱۹۸۵، هنرپیشه انگلیسی است که بازیگری را از کودکی آغاز کرد و اولین فیلم سینمایی را در ۱۹۹۵ بازی کرد. او در «جنگ ستارگان: اپیزود ۱-تهدید فانتوم» (۱۹۹۹) یک نقش مکمل به نام سابه را بر عهده داشت و اولین نقش مهم خود را در فیلم ترسناک روانشناسانۀ «حفره» (۲۰۰۱) به دست آورد. وی در سال ۲۰۰۲، با بازی در فیلم «مثل بکهام کات دار بزن» شناخته شد و در سال ۲۰۰۳ با بازی در نقش الیزابت سوان در مجموعه فیلم های «دزدان دریایی کاراییب» به شهرت جهانی دست یافت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

نایتلی به خاطر بازی در درام های تاریخی شناخته می شود، از جمله «غرور و تعصب» (2005)، که برای آن نامزد دریافت جایزۀ بهترین بازیگر زن اسکار و گلدن گلوب شد؛ «تاوان» (2007) که برای این فیلم نیز نامزد دریافت جایزۀ گلدن گلوب شد؛ «ابریشم» (2007)؛ «دوشس» (2008)؛ «یک روش خطرناک» (2011) و «آنا کارنینا» (2012). او در ژانرهای گوناگون دیگر نیز نقش آفرینی کرده است، مانند کمدی رمانتیک «در واقع عشق» (2003)، اکشن تاریخی «آرتور شاه» (2004) در نقش گویینویر، تریلر روانشناسانۀ «ژاکت» (2005)، اکشن زندگینامه ای «دومینو» (2005)، درام تاریخی رمانتیک «لبۀ عشق» (2008)، فیلم نوآر «بلوار لندن» (2010)، فیلم علمی تخیلی پاد آرمان شهری «هرگز رهایم مکن» (2010)، درام رمانتیک «دیشب» (2010) و کمدی سیاه «جستجوی دوستی برای آخر الزمان» (2012).
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

مجلۀ فوربس در فهرست سال ۲۰۰۸ خود، نایتلی را با دستمزد گزارش شدۀ ۳۲ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۰۷، در رتبۀ دوم گران ترین بازیگران زن هالیوود قرار داد و به این ترتیب او تنها بازیگر غیر آمریکایی بود که در فهرست آن سال گران ترین بازیگران زن جای گرفت. او در سال ۲۰۱۴، برای بازی در درام تاریخی «بازی تقلید»، نامزد دریافت جایزۀ گلدن گلوب، ساگ، بفتا و اسکار برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. نایتلی در سال ۲۰۱۵، اولین نقش تئاتری خود را در برادوی، در نقش اصلی «ترز راکن» بر عهده گرفت. دارایی خالص کیرا نایتلی ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

استیون تایلر 69 ساله شد

استیون تایلر (Steven Tyler) با نام اصلی استیون ویکتور تالاریکو، زادۀ 26 مارس 1948، خواننده، ترانه سرا، نواندۀ چند ساز، و داور سابق مسابقات موسیقی تلویزیون آمریکایی است. او در گروه راک بوستونی "ائرواسمیت" (Aerosmith) خوانندۀ اصلی و نوازندۀ سازدهنی و گاهی پیانو و پرکاشن است. او به خاطر فریاد های بلند و طیف صوتی گسترده اش «شیطان فریاد» لقب گرفته است. او به خاطر حرکات آکروباتیکش در صحنه نیز معروف است. تایلر در اجراهای پر انرژی اش معمولاً لباس های رنگارنگ و درخشان می پوشد و دستمال های مخصوص خود را از پایۀ میکروفون آویزان می کند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

در سال های ۱۹۷۰، به عنوان خوانندۀ اصلی ائرواسمیت به شهرت رسید و آلبوم های هارد راک مهمی مانند Toys in the Attic و Rocks و نیز رشته ای از تک آهنگ های موفق از قبیل Dream On، Sweet Emotion، Walk This Way را منتشر کرد. تایلر در سال های پایانی ۱۹۷۰و ابتدای سال های ۱۹۸۰، اعتیاد سختی به الکل و مواد پیدا کرد و به این ترتیب محبوبیت گروه کاهش یافت. تایلر و هم گروهی او، جو پِری، به خاطر مصرف مواد به «دوقلوهای سمی» مشهور شدند. تایلر در ۱۹۸۶، دورۀ ترک اعتیاد را کامل کرد و زمانی که تایلر و پری برای بازسازی ترانۀ کلاسیک Walk This Way به گروه هیپ هاپ Run-D.M.C پیوستند، ائرواسمیت دوباره به شهرت رسید.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

به دنبال آن، ائرواسمیت، با آلبوم های موفق Permanent Vacation، Pump، Get a Grip و Nine Lives، بازگشتی چشمگیر داشت و از دل این آلبوم ها در کل 13 تک آهنگ موفق به وجود آمد و جوایز بسیاری را نصیب این گروه کرد. در این دوره، گروه طولانی ترین و گسترده ترین تورهای کنسرت خود را آغاز کرد و تک آهنگ های خود را با موزیک ویدیو های مفهومی ارتقا داد و حضور چشمگیری در تلویزیون، سینما و بازی های ویدیویی پیدا کرد.

تایلر در پی این موفقیت به یکی از ماندگارترین نماد های راک تبدیل شد. از سال های پایانی 1980، چندین پروژۀ انفرادی، از جمله حضور در آثار دیگر هنرمندان (کار با هنرمندان مختلف مانند آلیس کوپر، موتلی کرو، سانتانا، پینک و کیت آندرسن)، نقش های سینمایی و تلویزیونی (شامل داوری در امریکن آیدل و چندین نقش کوتاه و مهمان در برنامه ها و فیلم های دیگر)، تألیف یک کتاب پرفروش و اثر انفرادی (از جمله تک آهنگ موفق It Feels So Good در سال 2011) را آغاز کرد. تایلر در ماه مه 2015، تک آهنگ کانتری Love Is Your Name و به دنبال آن در ژانویۀ 2016، دومین تک آهنگش را با نام Red, White & You را منتشر کرد؛ اولین آلبوم انفرادی اش We're All Somebody from Somewhere، در ژوئیۀ 2016 منتشر شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

وی در میان ۱۰۰ خوانندۀ برتر به انتخاب رولینگ استون قرار دارد. او از سوی مجلۀ هیت پارادر در مکان سوم ۱۰۰ خوانندۀ متال برتر تمام زمان ها جای گرفت. او در سال ۲۰۰۱، به همراه گروه ائرواسمیت به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافت و در سال ۲۰۱۳، به همراه همکارش جو پری جایزۀ بنیانگذاران انجمن آمریکایی آهنگسازان، نویسندگان و ناشران (ASCAP) را دریافت کرد و در تالار مشاهیر ترانه سرایان نیز پذیرفته شد. دارایی خالص استیون تایلر ۱۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

ماریا کری ۴۷ ساله شد

ماریا کری (Mariah Carey) زادۀ ۲۷ مارس ۱۹۶۹ یا ۱۹۷۰، خواننده، ترانه سرا، تهیه کنندۀ موسیقی و بازیگر آمریکایی است. در سال ۱۹۹۰، با انتشار Vision of Love از آلبوم اولش به شهرت رسید. این آلبوم به تولید چهار تک آهنگ صدر جدولی در آمریکا منجر شد و رشته ای از آلبوم های موفق تجاری را در پی داشت که این خواننده را به پرفروش ترین خوانندۀ شرکت تهیۀ موسیقی Columbia تبدیل کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

One Sweet Day، آهنگ مشترک او با گروه Boyz II Men، با قرارگرفتن در صدر جدول 100 آهنگ برتر بیلبورد به مدت شانزده هفته، رکورد شکست و هنوز هم در تاریخ جدول موسیقی آمریکا دارای طولانی ترین زمان اجرای آهنگ شماره یک است. کری بعد از طلاق جنجالی از رئیس شرکت موسیقی سونی، تامی موتولا، به سوی موسیقی هیپ هاپ متمایل شد و آهنگ Butterfly را در 1997 منتشر کرد. در 1998، در مراسم جوایز موسیقی دنیا جایزۀ پرفروش ترین هنرمند دهۀ 1990 را دریافت کرد و در سال 2000، پر فروش ترین هنرمند زن هزاره لقب گرفت.

کری در سال 2000، از شرکت کلمبیا جدا شد و قرارداد رکورد شکن 100 میلیون دلاری با شرکت ویرجین ریکوردز امریکا امضا کرد. چند هفته قبل از انتشار فیلمش با نام «درخشش» و ترانۀ همراه این فیلم در سال 2001، او دچار بحرانی جسمی و عاطفی شد و به دلیل خستگی شدید در بیمارستان بستری شد. استقبال از این پروژه ضعیف بود و به افولی کلی در حرفۀ این خواننده منجر شد. قرارداد کری با قیمت 50 میلیون دلار توسط ویرجین ریکوردز خریداری شد و او برای سال بعد، قراردادی چند میلیون دلاری با آیلند ریکوردز امضا کرد.

بعد از یک دورۀ نسبتاً موفق، او با Emancipation of Mimi (2005) به صدر جدول بازگشت. این آلبوم پرفروش ترین آلبوم سال در آمریکا و دومین آهنگ پر فروش سال در سراسر دنیا شد و به تولید We Belong Together منجر شد که موفق ترین تک آهنگ او در سال های 2000 بود و بعد ها توسط بیلبورد، «ترانۀ دهه» نام گرفت. کری بار دیگر ریسک حضور در یک فیلم را پذیرفت و در نقشی مکمل در «گران بها» (2009) ظاهر شد که مورد استقبال قرار گرفت و جایزۀ عملکرد منجر به موفقیت را از فستیوال بین المللی فیلم پالم اسپرینگ دریافت کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

کری در طول دوران حرفه ای خود، بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروخته است و یکی از پرفروش ترین هنرمندان تمام زمان ها است. به نقل از انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا، کری با ۶۳.۵ میلیون آلبوم گواهی شده، سومین خوانندۀ زن پرفروش آمریکا است. کری با انتشار Touch My Body در ۲۰۰۸، هجدمین تک آهنگ شماره یک خود، بیشتر از هر خوانندۀ انفرادی دیگر، را ثبت کرد. این خواننده در سال ۲۰۱۲، در فهرست ۱۰۰ نفر از بزرگ ترین زنان موسیقی دنیا از سوی شبکۀ VH۱ جایگاه دوم را به دست آورد. کری گذشته از دستاورد های تجاری خود، پنج جایزۀ گرمی، ۱۹ جایزۀ موسیقی دنیا، ۱۱ جایزۀ موسیقی آمریکا، و ۱۴ جایزۀ موسیقی بیلبورد دریافت کرده و افتخار الهام بخشی به یک نسل از خوانندگان را داشته است. دارایی خالص ماریا کری ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

فرگی ۴۲ ساله شد

فرگی دوهامل (Fergie Duhamel) با نام اصلی استیسی آن فرگوسن، خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی در ۲۷ مارس ۱۹۷۵ به دنیا آمد. او خوانندۀ زن گروه هیپ هاپ بلک آید پیز (The Black Eyed Peas) است که با این گروه به موفقیت در جدول فروش سراسر دنیا دست یافته است. اولین آلبوم انفرادی او The Dutchess (۲۰۰۶) یک موفقیت تجاری مهم در جدول ها بود و سه تک آهنگ شماره یک در بیلبورد ثبت کرد: London Bridge، Glamorous و Big Girls Don't Cry.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

فرگوسن بازیگر سریال کودکانۀ «شرکت بچه ها» و عضو گروه دخترانۀ ارکیدۀ وحشی بود. در سال 2001، گروه را ترک کرد و سال بعد از آن با دیگر دوستانش گروه بلک آید پیز را تشکیل دادند. او با این گروه مجموعه ای از تک آهنگ ها و آلبوم های موفق را تجربه کرد و در سپتامبر 2006 اولین آلبوم انفرادی خود را با موفقیت منتشر کرد. گروه بلک آید پیز از موفقیت بعدی خود در آلبوم سوم با فرگوسن به نام The E.N.D. (2009) بهره برد؛ آنها به اولین رشته از آهنگ های شماره یک بیلبورد دست یافتند. در سال 2009-2010، فرگوسن و گروهش شروع به برگزاری تور کردند و اولین عطر او به نام Outspoken از مجموعۀ Avon در مه 2010 عرضه شد و پس از آن سه عطر دیگر منتشر کرد.

او موفقیت هایش را با گروه بلک آید پیز ادامه داد. در سال 2010 آلبوم The Beginning را با سه تک آهنگ منتشر کردند که دو آهنگ از آن میان، آهنگ شماره یک جدول شدند. از آنجا که پنج آهنگ انفرادی فرگوسن و شش تک آهنگ او با گروهش به دو میلیون دانلود در ایالات متحده رسید، او به هنرمندی تبدیل شد که بیشترین تعداد فروش را در ابتدای سال 2011 دارا بود. دارایی خالص فرگی 45 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

کوئنتین تارانتینو ۵۴ ساله شد

کوئنتین جروم تارانتینو (Quentin Tarantino) زادۀ ۲۷ مارس ۱۹۶۳، کارگردان و بازیگر آمریکایی است. مشخصۀ فیلم های او عبارتند از داستان های غیر خطی، موضوع اصلی طنز، خشونت زیبایی شناسانه، صحنه های طولانی گفتگو، اعضای گروه اجرایی کمتر شناخته شده، ارجاع به فرهنگ عامه، قطعه آهنگ هایی که بیشتر مربوط به دهه های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ هستند و ویژگی های فیلم نئو نوآر. او کارش را در اواخر دهۀ ۱۹۸۰، با نوشتن و کارگردانی «تولد بهترین دوستم» آغاز کرد که فیلم نامۀ این فیلم مبنایی برای فیلم «عشق حقیقی» محسوب می شود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

در ابتدای سال های 1990، او کار خود را به عنوان یک فیلم ساز مستقل با «سگ های انباری» (1992) آغاز کرد؛ این فیلم که یک فیلم کلاسیک و آیینی موفق به شمار می رود، توسط مجلۀ امپایر «برترین فیلم مستقل تمام دوران» نام گرفت. شهرت آن با دومین فیلم تارانتینو «داستان عامه پسند» (1994)، کمدی سیاه جنایی که هم از نظر منتقدان و هم از نظر بینندگان موفقیتی بزرگ بود، افزایش یافت. این فیلم که توسط هفته نامۀ اینترتینمنت ویکلی، بهترین فیلم از 1983 تا 2008 دانسته شده، توسط بسیاری از منتقدان و پژوهش گران نیز یکی از معنادار ترین کارهای سینمای مدرن نام گرفته است. تارانتینو در تلاش بعدی خود، ادای احترامی به فیلم های کشف کنندۀ ستارگان سیاه پوست دهۀ 1970کرد و فیلم «جکی براون» (1997) را با اقتباس از رمان «رام پانچ» ساخت.

شش سال بعد، «بیل را بکش» را ساخت که فیلم «انتقام جویانه» به شدت سبک وار است که ازسنت های سینمایی فیلم های کونگ فویی، هنر های رزمی ژاپنی، وسترن های اسپاگتی و فیلم های ترسناک ایتالیایی الهام گرفت و در دو بخش منتشر شد: بخش اول در 2003 و بخش دوم در 2004. تارانتینو فیلم «ضد مرگ» (2007) را با دوستش رابرت رودریگز کارگردانی کرد. فیلم به تعویق افتادۀ او «حرام زاده های لعنتی»، که داستان تخیلی دو توطئه برای کشتن رهبر سیاسی آلمان نازی را روایت می کند، در سال 2009 منتشر شد و بازخورد های مثبتی دریافت کرد. بعد از آن نوبت به فیلم تحسین شدۀ «جنگوی زنجیر بریده» در 2012 رسید، وسترنی که در دورۀ قبل از جنگ داخلی در جنوب آمریکا می گذرد. این فیلم با فروش 425 میلیون دلار در گیشه، پر فروش ترین فیلم او تا آن زمان شد. فیلم هشتم او، یک وسترن رمزآلود به نام «هشت نفرت انگیز» بنا به رسم فیلم های پر هزینۀ سال های 1960 و 70، در 25 دسامبر 2015 در فرمت 70 میلی متری، در سالن های کم شمار با مراسم افتتاحیه و آنتراکت در نیمۀ فیلم به نمایش در آمد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

فیلم های تارانتینو تحسین منتقدان و موفقیت تجاری را همزمان به دست آورده اند. او جایزه های بسیاری دریافت کرده است، از جمله دو جایزۀ اسکار، دو جایزۀ گلدن گلوب، دو جایزۀ بفتا و سه نخل طلا به علاوۀ یک نامزدی جایزۀ امی و یک نامزدی گرمی. در سال ۲۰۰۵، مجلۀ تایم او را یکی از ۱۰۰ نفر تأثیر گذارترین افراد جهان نامیده است. پیتر بوگدانوویچ، فیلم ساز و تاریخ نگار، او را «تأثیرگذار ترین کارگردان نسل خود» دانسته است. در دسامبر ۲۰۱۵، تارانتینو به پاس خدماتش به صنعت سینما ستاره ای در پیاده روی شهرت هالیوود دریافت کرد. دارایی خالص کوئنتین تارانتینو ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

لیدی گاگا ۳۱ ساله شد

استفانی جوآن آنجلینا ژرمانوتا، معروف به لیدی گاگا (Lady Gaga)، زادۀ ۲۸ مارس ۱۹۸۶، خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی است. او در ابتدا در تئاتر بازی می کرد و در نمایش های دبیرستانی ظاهر می شد. در مدرسۀ هنر تیش در دانشگاه نیویورک تحصیل می کرد، تا این که ترک تحصیل کرد تا به موسیقی بپردازد. گاگا بعد از ترک یک گروه راک، با شرکت در تور هنری آوانگارد لوور ایست ساید و بعد از کنار گذاشته شدن از انتشارات موسیقی دِف جم، به عنوان ترانه سرا برای انتشارات موسیقی Sony/ATV کار می کرد. از آنجا، ایکن (Akon) به توانایی هایی صوتی او پی برد و به او کمک کرد تا با اینترسکوپ ریکوردز و انتشارات خود او با نام کُنلایو قرارداد مشترک ببندد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

اولین آلبوم او The Fame (2008) از تحسین منتقدان و موفقیت تجاری برخوردار شد و تک آهنگ های Just Dance و Poker Face به صدر جدول های فروش بین المللی رسیدند. آلبوم چند آهنگۀ بعدی او Fame Monster (2009) نیز با همین استقبال روبرو شد و تک آهنگ های Bad Romance، Telephone و Alejandro با موفقیت منتشر شدند. آلبوم کامل دوم او Born This Way در سال 2011 منتشر شد و در بیش از 20 کشور در صدر جدول قرار گرفت، از جمله در آمریکا که در هفتۀ اول بیشتر از یک میلیون نسخه از آن فروخته شد. تک آهنگ Born This Way از این آلبوم شماره یک شد.

آلبوم سوم گاگا، Artpop، در 2013 منتشر شد که در صدر جدول آمریکا قرار گرفت و شامل تک آهنگ موفق Applause نیز می شد. او در 2014، یک آلبوم جاز با همکاری تونی بنت به نام Cheek to Cheek منتشر کرد که به سومین آلبوم پیاپی شماره یک او در آمریکا تبدیل شد. گاگا در سال 2016، برای نقش آفرینی در سریال تلویزیونی «داستان ترسناک آمریکایی: هتل» برندۀ جایزۀ گلدن گلوب شد. با انتشار پنجمین آلبوم استودیویی اش، Joanne (2016)، او به اولین زنی تبدیل شد که چهار آلبوم شماره یک در سال های 2010 داشت. در فوریۀ 2017، گاگا نمایش بین دو نیمۀ سوپر بول 51 را رهبری کرد که در مجموع بیش از 150 میلیون تماشاگر در سراسر دنیا داشت و آن را به پر بیننده ترین رویداد موزیکال تاریخ تبدیل کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

او با فروش جهانی ۲۷ میلیون آلبوم و ۱۴۶ میلیون تک آهنگ، از ژانویۀ ۲۰۱۶، یکی از پر فروش ترین خوانندگان تمام زمان ها است. موفقیت های او شامل ۱۲ رکورد جهانی گینس، سه جایزۀ بریت و شش جایزۀ گرمی است. او همچنین اولین هنرمندی است که برندۀ جایزۀ نماد معاصر تالار مشاهیر ترانه سرایان شده است. دیگر افتخارات او عبارتند از جایزۀ یک عمر دستاورد آیکون مد از انجمن طراحان مد آمریکا در ۲۰۱۱، حضور پیاپی در فهرست های هنرمند سال بیلبورد و رتبه بندی های قدرت و درآمد مجلۀ فوربس. گاگا در سال ۲۰۱۳، در نظر سنجی خوانندگان مجلۀ تایم در مورد تأثیر گذار ترین افراد ده سال گذشته، به مقام دوم رسید، در حالی که در سال ۲۰۱۵، از سوی مجلۀ بیلبورد زن سال لقب گرفت. دارایی خالص لیدی گاگا ۲۸۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سلین دیون ۴۹ ساله شد

سلین مری کلودت دیون (Céline Dion)، زادۀ ۳۰ مارس ۱۹۶۸، خوانندۀ کانادایی است. دیون که در خانواده ای بزرگ در شارلمانی کبک به دنیا آمد، پس از این که رنه آنجلی، مباشر و همسر آینده اش، خانه اش را برای تهیۀ سرمایۀ لازم برای اولین کارش گرو گذاشت، به عنوان ستاره ای نوجوان در دنیای فرانسوی زبان ظهور کرد. دیون اولین بار در سال های ۱۹۸۰، در سطح بین المللی شناخته شد. او در سال ۱۹۸۲، در فستیوال جهانی موسیقی یاماها و در سال ۱۹۸۸، در مسابقۀ آواز یوروویژن که در آن نمایندۀ سوییس بود، برنده شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

به دنبال مجموعه ای از آلبوم های فرانسوی زبان در سال های 1980، با اپیک ریکوردز در ایالات متحده قرارداد بست. در سال 1990، دیون اولین آلبوم انگلیسی زبان خود را با نام Unison منتشر کرد و جایگاه خود را به عنوان یک هنرمند پاپ ماندگار در آمریکای شمالی و سایر نقاط انگلیسی زبان دنیا تثبیت کرد.

طی سال های 1990، او به کمک آنجلی و با انتشار چند آلبوم انگلیسی و آلبوم های فرانسوی بیشتر، به شهرت جهانی دست یافت. آلبوم های Falling into You (1996) و Let's Talk About Love (1997)، هر دو در آمریکا گواهی ضبط الماس گرفتند و آلبوم D'eux (1995) پر فروش ترین آلبوم فرانسوی زبان تمام زمان ها شد. او همچنین مجموعه ای از آهنگ های موفق بین المللی شماره یک را به ثبت رساند، از جمله Nothing Broken but My Heart، The Power of Love، Think Twice، Because You Loved Me، It's All Coming Back to Me Now،My Heart Will Go On، I'm Your Angel. با این حال، دیون در سال 1999 و در اوج موفقیت خود اعلام کرد که برای رسیدگی به خانواده و همسرش که مبتلا به سرطان بود، وقفه ای در کار هنری اش ایجاد خواهد کرد. او در سال 2002 به اوج موسیقی پاپ بازگشت و برای اجرای شبانۀ ... A New Day (2007-2003)، یک نمایش تئاتری پنج ستاره در کولوسیوم واقع در کاخ سزار و پارادایز نوادا، قرارداد بست. این اجرا با فروش 385 میلیون دلاری به موفق ترین نمایش ساکن تمام زمان ها تبدیل شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «التون جان» تا «سلین دیون»

موسیقی دیون از گستره ای از ژانر ها، مثل راک، آر اند بی تا گاسپل و کلاسیک، تأثیر گرفته است. آثار او بیشتر به زبان های فرانسوی و انگلیسی هستند، اما او به زبان های اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، لاتین، ژاپنی و چینی ماندرین هم خوانده است. با این که آهنگ های او اغلب با نقد های مختلف روبرو می شوند، او یکی از تأثیرگذار ترین صداهای موسیقی پاپ به شمار می رود. دیون ۵ جایزۀ گرمی، از جمله جایزۀ بهترین آلبوم سال و بهترین ضبط سال، برده است. او در زمان ارزیابی Nielsen SoundScan، دومین خوانندۀ زن پرفروش آمریکا بود. دیون در سال ۲۰۰۳، از سوی فدراسیون بین المللی صنعت صدانگاری (IFPI) به خاطر فروش بیش از ۵۰ میلیون آلبوم در اروپا تجلیل شد. دیون با رکورد فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه در سراسر دنیا همچنان پرفروش ترین هنرمند کانادایی و یکی از پرفروش ترین هنرمندان تمام دوران است. دارایی خالص سلین دیون ۲۶۰ میلیون دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      التون جانس چیکار میکنههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج