جاباما
۵۰۷۸۱۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ژاپن: آزمایش موشکی کره شمالی تحریک آمیز است

نخست‌وزیر ژاپن، آزمایش موشکی جدید کره شمالی را که صبح امروز به وقت محلی صورت گرفت، به شدت محکوم کرد و آن را تحریک آمیز دانست.

خبرگزاری ایرنا: نخست‌وزیر ژاپن، آزمایش موشکی جدید کره شمالی را که صبح امروز به وقت محلی صورت گرفت، به شدت محکوم کرد و آن را تحریک آمیز دانست.
کره شمالی ساعت ۶:۴۲ دقیقه صبح امروز (به وقت محلی) یک فروند موشک از نوع بالستیک میان برد را از منطقه «سینپو» به طرف دریای ژاپن شلیک کرده است.
«شینزو آبه» ساعاتی پس از انجام این آزمایش با حضور در جمع خبرنگاران نسبت به آن واکنش نشان داد و انجام آن را به شدت محکوم کرد.
او بر اساس گزارش امروز خبرگزاری کیودو نیوز، گفت که انجام این آزمایش توسط کره شمالی در حالیکه منطقه شبه جزیره کره در شرایط بحرانی بسر می برد، تحریک آمیز و خطرناک است.
او همچنین آزمایش‌های موشکی کره شمالی را تهدیدی جدی برای ژاپن دانست و گفت که انجام آن نقض کامل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.
نخست وزیر ژاپن با بیان اینکه توکیو اینگونه فعالیت های تحریک آمیز را تحمل نخواهد کرد، یادآور شد: کشورش همراه با آمریکا و کره جنوبی تمهیدات لازم را برای مقابله با پیونگ یانگ و دفاع از جان و مال مردم ژاپن انجام خواهد داد.
آبه در عین حال تاکید کرد که کره شمالی به شکل خطرناکی صلح و ثبات منطقه ای را با انجام چنین آزمایش هایی تضعیف می کند.

کره شمالی شانزدهم اسفند ماه سال گذشته نیز به طور همزمان چهار فروند موشک بالستیک به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کرده بود که در آن زمان نیز نخست وزیر ژاپن واکنش شدیدی به این آزمایش داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج