۵۰۷۸۹۳
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

تبدیل نور خورشید و باکتری به کود شیمیایی

برای اولین بار دنیل نوکرا در سال ۲۰۱۱ اقدام به توسعه ی برگ مصنوعی کرد. این برگ مصنوعی نور خورشید را به منظور تحریک یک واکنش شیمیایی جذب می نماید که طی آن آب به هیدروژن و اکسیژن تجزیه می شود پیش از آنکه این گازها برای تولید مجموعه ای از محصولات نهایی، جمع آوری شوند.

وب سایت topinearth: درست مانند همتایان طبیعی خود، برگ های مصنوعی نیز برای تولید سوخت زیر نور آفتاب قرار می گیرند. انرژی خورشیدی در برگ های مصنوعی برای شکستن آب به هیدروژن و اکسیژن استفاده می شود و سپس به منظور ایجاد سوخت های مایع و الکتریسیته بکار می رود. اکنون گروهی از هاروارد تابع جدیدی را به این مجموعه افزوده اند یعنی تبدیل برگ های مصنوعی به کارخانه های کم هزینه و پرتابل کود شیمیایی.
تبدیل نور خورشید و باکتری به کود شیمیایی

برای اولین بار دنیل نوکرا در سال 2011 اقدام به توسعه ی برگ مصنوعی کرد. این برگ مصنوعی نور خورشید را به منظور تحریک یک واکنش شیمیایی جذب می نماید که طی آن آب به هیدروژن و اکسیژن تجزیه می شود پیش از آنکه این گازها برای تولید مجموعه ای از محصولات نهایی، جمع آوری شوند. در اولین تجسم خود، این سیستم برای تغذیه ی یک باکتری نیازمند به هیدروژن جهت تولید سوخت های مایع به منظور استفاده در سلول های سوخت بکار گرفته شد و نسخه های بعدی آن با آب خالص استفاده شده و درنهایت خروجی آن به گونه ای تقویت ده که ده برابر کارایی فتوسنتز طبیعی ارائه می شود.

سیستم مشابه ای در دانشگاه فنی آیندهوون طراحی شده که می تواند مجموعه ای از مواد شیمیایی ازجمله داروها و آفت کش ها را تولید کند و پژوهشگران هاروارد بر این باورند که برگ حیاتی آنها می تواند کاربردهای مشابه ای فراتر از تولید الکتریسیته داشته باشد. به این منظور آنها به تولید کود شیمیایی توجه کرده اند.
تبدیل نور خورشید و باکتری به کود شیمیایی

نوکرا گفته است: «سوخت فقط گام اول است. رسیدن به این نقطه نشان می دهد می توان پلتفرم سنتز شیمیایی تجدیدپذیری داشت. ما اکنون عمومیت این سیستم را با استفاده از نوع دیگری باکتری که نیتروژن را برای از جو برای تولید کود شیمیایی استخراج می کند، نشان داده ایم.»

باکتری مورد نظر Xanthobacter است که هیدروژن تولید شده از سوی برگ را مصرف کرده و همچنین با گرفتن کربن دی اکسید هوا می تواند بیوپلاستیک تولید کند و درون باکتری به عنوان سوخت ذخیره شده که در نهایت برای ایجاد آمونیاک - یک ترکیب نیتروژن هیدروژنی که اساس کود شیمیایی را تشکیل می دهد - بکار می رود.

این گروه سیستم جدید را بر روی برگ تربچه طی پنج دوره محصول دهی آزمایش کرده و به این نتیجه دست یافتند که گیاهانی که کود شیمیایی ساخته شده از برگ بیونیک را دریافت می کنند دارای رشد ۱.۵ برابر بیشتر از گروه کنترل می باشند. این گروه اعلام داشته این نشانه ای از زیست پذیری تکنولوژی برای کمک به کشاورزان در کشورهای در حال توسعه جهت بهبود بازده ی محصولات می باشد.

این پژوهش طی هفته ی اخیر در نشست ملی و نمایش جامعه ی شیمیایی امریکا ارائه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج