۵۰۷۸۹۵
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

ممنوعیت خرید و فروش وسایل نقلیه فرسوده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی خرید و فروش خودروهای فرسوده را ممنوع کردند.

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردین) پارلمان در جریان بررسی لایحه هوای پاک با ۱۲۳رای موافق، ۱۶ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس ماده ۸ این لایحه را تصویب کردند.

براساسماده ۸ این لایحه که به تصویبمجلس شورای اسلامی رسید،تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده یا مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین، موتورسیکلت مکلف شدند، وسایل‌نقلیه خود را پس از اتمام سن فرسودگی از ردهخارج کنند و مسئولیت خود را از این جهت، نزد یکی از مؤسسات بیمه داخلی تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه کنند.

تعیین سن فرسودگی و بیمه انواع وسایل نقلیه موتوری موضوع این ماده، براساس آئین‌نامه‌ای است که حداکثر ظرف مدت سه‌ ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد.

طبق این مصوبه پارلمان حمل بار و مسافر، ‌صدور گواهی معاینه فنی،‌ تخصیص بیمه شخص ثالث، ‌خرید و فروش، نقل و انتقال و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده ممنوع شد و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خودروهای فرسوده را به ازای هر روز تردد با عنوان ورود و تردد وسایل نقلیه غیرمجاز در معابر، ‌محدوده‌ها و مناطقی که ممنوع اعلام شده است جریمه می‌نماید.

در تبصره ۱ این ماده نیز دولت موظف شد از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم جهت جایگزینی خودروهای فرسوده حمل ‌و ‌نقل عمومی با خودروهای‌نو را فراهم کند.

همچنین در تبصره ۲ این ماده دولت مکلف‌ شد در بودجه سالیانه ردیفی به‌ منظور اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت جایگزین کردن خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده موجود با کارمزد چهاردرصد(۴%) با بازپرداخت ده‌ساله تعیین کند و به‌تصویب مجلس شورای اسلامی برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا چی از جون این مردم بدبخت میخوان دیگه ب استخوان رسیده هر روز بدتر از دیروز میشه دیگه گندشو در اوردن

    • ناصر

      خودشون سوار ماشینهای گرانقیمت میشن و حقوقهای نجومی میگیرن . کاری به درد مردم ندارن .

    • بدون نام

      نمایندگان محترمی که این قانون را تصویب کردید به فکر اون بدبخت هایی که دارند با این وسیله ها روزی زن و بچه اشان را در میاورندبودید این قانون در شرایط اقتصادی الان جواب نمی دهد

    • بی نام

      این کار خیلی خوبه به شرط اینکه وسایل نقلیه باکیفیت باهمون شرایط که گفتن بدن به مردم

    • مصطفی

      سن فرسودگی برای کامیون چندساله الان؟

    • بدون نام

      ما دغدغه خرج و مخارج روزانه را داریم با این طرح به گدایی می افتیم چون توان پرداخت قسط را نداریم در شرایط بد اقتصادی امروز این طرح به صلاح نیست

    • بدون نام

      واقعا هم راه پیش رو به روی مردم بستن و هم راه پس.الان دیگه کسی سراغ ماشین نو ایرانی نمیره آخه !!
      مردم همه دنبال ماشین تمیز مدل پایینن که کیفیتش حتی با کارکرد بالاش از جدیداش بهتره که الان این راه رو هم دارن میبندن.اگه ماشیناتون کیفیت داشت و قیمتاتون مناسب بود مردم با کمال میل میپذیرفتن ولی شما میخواین از جیب مردم بیچاره و به قیمت بیچارگی خیلیا هوا رو پاک کنید

    • بدون نام

      اشغالهای عوضی بریم مواد بفروشیم ها داریم نون درمیاریم انقلاب کردم در ارامش باشیم پدرمون در آوردین ماشین جدید میدن با قیمت پدرتون سود انچنانی بگو بریم بمیریم ها

    • بدون نام

      فروش ندارن دارن دوباره مردم طیغ میزن اشغالها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج