۵۰۷۹۲۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چند درصد درآمد بانک‌ ها از دریافت کارمزد است؟

در آمد حاصل از کارمزدها در سطح بین المللی همراه با افزایش رقابت بوده و جهت‌گیری مدیران بانکها به سمت کسب درآمد از محل ارائه خدمات است.

خبرگزاری ایلنا: در آمد حاصل از کارمزدها در سطح بین المللی همراه با افزایش رقابت بوده و جهت‌گیری مدیران بانکها به سمت کسب درآمد از محل ارائه خدمات است.

بانک‌ها در دنیا از دو طریق درآمد کسب می‌کنند، درآمد عملیاتی و درآمد حاصل از کارمزدها. درآمد عملیاتی‌ از ما به‌ التفاوت نرخ سود پرداختی به سپرده‌گذاران و نرخ سود دریافتی از پرداخت تسهیلات به‌دست می‌آید که این نوع درآمد از فعالیت اصلی و اساسی بانک که همان واسطه‌گری مالی است، نشأت می‌گیرد.

درآمد دیگر بانک‌ها، درآمد حاصل از کارمزد است. در سطح بین‌المللی جهت‌گیری مدیران بانک‌ها نیز به سمت کسب حداکثر درآمد از محل ارائه خدمات معطوف شده است.

در این راستا ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که چرا بانک‌ها از محل فعالیت‌های عملیاتی و اخذ کارمزد، درآمد کسب نمی‌کنند و به شرکت‌داری و فعالیت‌های اقتصادی رو آورده اند؟ گفت: برای کسب درآمد از محل دریافت کارمزد در ایران محدودیت‌های مقرراتی وجود دارد که این محدودیت ها باید مرتفع شود.

وی تصریح کرد: ضمن آن که متاسفانه بافت بانک‌ها بیشتر بر موضوع تفاوت در تخصیص متمرکز است و افرادی که در بانک‌ها فعالیت می‌کنند بیشتر با عملیات اعتباری آشنایی دارند تا عملیات کارمزدی.

حکیمی خاطر نشان کرد: هیچ جای دنیا کسب درآمد بانک‌ها این گونه نیست. در دنیا ۵۰ تا ۶۰ درصد درآمد بانک‌ها از محل کارمزدهاست اما در ایران این گونه نیست و افرادی که در بانک‌ها تصمیم گیرنده هستند عمدتا تخصص اعتباری دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه درامد بانکها از پول مردمه،،

    • بدون نام

      بابا ببینید بانکها چه پدری از مردم در آورده اند که صدای مراجع تقلید هم دراومده بزرگترین مانع تولید و رشد اقتصاد و اشتغال تو مملکت همین بانکها هستند بانکها دارن تیشه به ریشه نظام میزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج