۵۰۸۰۱۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

خسارت زلزله به ۲۰ روستای خراسان رضوی

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی با اشاره به خسارات زلزله صبح امروز در استان، گفت: این زلزله با شدت ۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد در منطقه سفید سنگ شهرستان فریمان رخ داد.

خبرگزاری ایسنا: جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی با اشاره به خسارات زلزله صبح امروز در استان، گفت: این زلزله با شدت ۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد در منطقه سفید سنگ شهرستان فریمان رخ داد.

محمد مقدوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مجموعه بررسی‌ها حاکی از ورود خسارات به ۲۰ روستا در شهرستان‌های فریمان، سرخس و مشهد دارد.

وی ادامه داد: میزان خسارات متفاوت بوده و گزارش بروز خسارت تا ۸۰ درصد نیز داشته‌ایم، مجموعه بررسی‌ها ما ادامه دارد و امدادرسانی در حال انجام است.

مقدوری با بیان اینکه عملیات آواربرداری آغاز شده، گفت: رسیدگی به درمان مجروحین در حال انجام است خوشبختانه تاسیسات زیربنایی آسیب جدی ندیده است و شبکه‌های گاز، برق، آب همچنین شبکه‌های راه‌های استان در این شهرستان‌ها خسارت زیادی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین تیم های شرکت آب منطقه‌ای استان برای کنترل سدها مانند سد فریمان و شهید یعقوبی و همچنین سد در حال ساخت نسر اعزام شده و ظاهرا آسیبی به این سدها وارد نشده است.

مقدوری خاطرنشان کرد: همچنین میزان خسارات در زمین‌های کشاورزی و صنعتی در حال بررسی است و خوشبختانه شهرستان‌های تربت حیدریه، تربت جام و کلات آسیب چندانی ندیده‌اند و بیشترین خسارات در شهرستان فریمان و به ویژه دهستان پایین ولایت بخش رضویه مشهد و همچنین تعدادی کمی از روستاهای سرخس بوده است.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی در رابطه با برآورد خسارات زلزله اخیر در مشهد، گفت: در حال حاضر برآوردی از خسارات وجود ندارد در عین حال اقدامات مربوط به اسکان و امداد از طریق هلال احمر در حال انجام است، اسکان اضطراری نیز در روستاها از طریق مجموعه هلال احمر در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: براساس گزارشات واصله در چهار روستا در بخش رضویه مشهد قطع برق داشته‌ایم که تا امروز وصل خواهد شد همچنین اقداماتی مربوط به اسکان اضطراری در شهرها صورت گرفته است.

مقدوری با اشاره به وقوع پس لرزه‌ها پس از زلزله اصلی اظهار کرد: بر اثر این زلزله یک نفر کشته و ۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند. براثر این زلزله یک خانم ۶۵ ساله در روستای قلعه براش فوت کرده و ۵ مصدوم نیز داشته ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج