۵۰۸۱۱۲
۱۴۸ نظر
۵۰۱۰
۱۴۸ نظر
۵۰۱۰
پ

احمدی نژاد: دستور حمله به ما را همانی داد که مُرد!

نشست خبری محمود احمدی نژاد رئیس دو دولت‌های نهم و دهم به همراه بقایی و مشایی،با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد. در حاشیه این نشست خبری احمدی نژاد ضمن دعوت بقایی (یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال ۹۶) برای رفتن پشت تریبون، دستان معاون سابق خود را به نشانه حمایت بالا برد.

خبرگزاری ایلنا: نشست خبری محمود احمدی نژاد رئیس دو دولت‌های نهم و دهم به همراه بقایی و مشایی،با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد.
در حاشیه این نشست خبری احمدی نژاد ضمن دعوت بقایی (یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال ۹۶) برای رفتن پشت تریبون، دستان معاون سابق خود را به نشانه حمایت بالا برد.

احمدی نژاد پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اش هیچ نشست خبری برگزار نکرد و اخبار وی صرفا از طریق رسانه های وابسته به وی منتشر می شد.
احمدی نژاد: دستور حمله به ما را همانی داد که مُرد!
اولین حاشیه ها از نشست خبری احمدی نژاد:
احمدی نژاد پشت تریبون قرار گرفت.
مشایی نشانه پیروزی نشان داد.

دعوت احمدی نژاد از بقایی برای رفتن پشت تریبون.
احمدی نژاد دستان بقایی را ۲ بار بالا برد.
احمدی‌نژاد در نشست خبری خود با بیان اینکه از معدود افراد خارج از رسانه که با زحمات شما آشنا است من هستم، گفت: در آن ۸ سال با شما زندگی کردم. با شما آن سو و اینسو می‌رفتیم. اگر سه روز سفر می‌رفتیم و ۱۰ ساعت فرصت استراحت پیدا می‌شد شما همین فرصت استراحت را هم نداشتید.
احمدی نژاد گفت: دستور حمله به ما را همان کسی داد که مرد!
رئیس دولت قبل ادامه داد: راضی به حصر و ممنوع التصویری و زندان هیچ کس و در هیچ جای دنیا نیستم. به همین خاطر در دوران ۸ ساله، بدترین انتقادات را تحمل کردیم. خدا همه را آزاد کند. من همه ۷ میلیارد مردم دنیا را دوست دارم.

بحث من حرف دل همه ملت‌هاست

او افزود: بحث امروز من حرف دل همه ملت‌هاست.

رییس دولت دهم با بیان اینکه می‌خواهد درباره انقلاب حرف بزند، گفت: برخی می‌گویند ول کن. در حالی که ما می‌گوییم انقلاب محصول تکامل ملت است. ما در دفاع از انقلاب از خواست ملت دفاع می‌کنیم. دفاع از انقلاب دفاع از عملکرد سازمان‌ها نیست بلکه دفاع از ملت و آرمان آنهاست.

ملت ایران امروز بسیار جدی‌تر از سال ۵۷ پیگیر آرمان‌های انقلاب‌اند

او افزود: معتقدم ملت ایران امروز بسیار جدی‌تر از سال ۵۷ پیگیر آرمان‌های انقلاب‌اند علیرغم دستاوردهای انقلاب هنوز تا رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب فاصله طولانی و بزرگی داریم.

او با بیان اینکه معتقدم ملت ایران امروز بسیار جدی تر از سال ۵۷ پیگیر آرمان های انقلاب هستند، ادامه داد: علیرغم دستاوردهای انقلاب هنوز تا رسیدن به آرمان‌های بلندانقلاب فاصله طولانی و بزرگی داریم. تحولات انسانی محدوده جعرافیایی و نژادی ندارد. امروز هر آرمانی که دنبال می‌کنیم مربوط به همه انسان‌ها است. ما نگاه قومی و نژادی نداریم و خطاب و نگاه من جهانی است.

استبداد و ظلم و تحقیر باید جای خود را به برابری و آزادی بدهد

رییس دولت‌های نهم و دهم یادآور شد: ما همه ارزش‌ها و بالاترین رفاه و عزت را برای ملت می‌خواهیم. استبداد و ظلم و تحقیر باید جای خود را به برادری، برابری و آزادی و عزت بدهد. شیطان و شیطانیان با بدیل سازی مانع ایجاد کنند. خود برتربینی و اشرافیت سیاسی و اقتصادی ریشه ظلم‌ها، تبعیض و کینه‌ورزی‌ها در طول تاریخ است. آزادی، قدرت و ثروت با فریبکاری در اختیار اشراف قرار گرفته و اکثر انسان‌ها در اقلیت هستند.

رییس دولت‌های نهم و دهم عنوان کرد: جهان پرازقدرت و ثروت است و با بهترین مدیریت همه می‌توانند در صلح و آزادی و برابی باشد. ریشه همه مشکلات انحصار در دست تعداد محدودی است.

در ساختار حکومتی و سلسله مراتب تصمیم‌گیری مشکلاتی داریم

او ادامه داد: قانون اساسی ایران تنها میثاق ملی در دست همه ملت است. متفکران نظرات بسیاری دارند ولی مبنای عمل قانون اساسی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه قانون اساسی دو بخش دارد، گفت: بخش آرمانی که بسیار مترقی و جهان شمول است ولی در حوزه ساختار حکومتی و سلسله مراتب تصمیم‌گیری و توزیع قدرت مشکلاتی داریم.
قانون اساسی ما تفتیش عقاید را ممنوع کرده است

او با بیان اینکه اصل نهم راجع به آزادی است که بسیار مهم نوشته شده است، ادامه داد: امروز در دنیا تفتیش عقاید مد است اما قانون اساسی ما آن را ممنوع کرده است.

رییس دولت‌های نهم و دهم با بیان اینکه در قانون اساسی تکلیف دولت و حکومت ذکر شده است، گفت:‌اصل دیگر برائت است که در قانون اساسی آمده است. امروز در دنیا زندان‌ها بر پاست که هرگونه شکنجه برای اقرار وجود دارد که در قانون اساسی ما ممنوع شده است.

برخی به قانون اساسی پایبند نیستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیاری از افراد قانون اساسی را نمی‌شناسد. بعضی‌ها هم می‌دانند اما پایبند نیستند. ما دنبال جهانی شدن هستیم. ملت عزیز ایران به دلیل فشار مستکبران و نبود مدیریت رنج می برند.

او با بیان اینکه عملکرد نادرست نظام بانکی و ناکارآمدی اداره نمی‌تواند پاسخگو مردم باشد، گفت: بازی با آمار، فرصت قدرت تصمیم‌گیری از فعالان گرفته است. ما معتقدیم با تکیه بر منابع و طرح‌های ضربتی و مدیریت مردمی می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

در سیاست خارجی دستاوردی نداشتیم

احمدی‌نژاد گفت: در سیاست خارجی علی رغم باز بودن دستانشان با دادن امتیازات بزرگ متاسفانه دستاوردی نداشتیم.

او با بیان اینکه ایرانیان همیشه علاقه‌مند به توسعه ارتباطات جهانی و صلح و امنیت برای همه و اصالت گفت‌و‌گو بودند. من به عنوان کوچک ملت فرزند این سرزمینم همه گواهند مردم ما هیچ وقت دنبال جنگ نبودند جنگ از ناحیه کسانی است که حرفی برای گفتن ندارند و می‌خواهند با زور خواسته‌شان را تحمیل کنند. دوره سلاح و جنگ گذشته امروز دوره گفت‌و‌گوی فرهنگ است ایران یعنی فرهنگ و فرهنگ ایران جهانی است.

میراث فرهنگی ایران تجلی آزادی‌خواهی نوع بشر است

رییس دولت‌های نهم و دهم با اشاره به اینکه میراث فرهنگی ایران تجلی آزادی‌خواهی نوع بشر است، گفت: فرهنگ ایرانی خداگرا و انسان‌گرا و جهان‌گراست. مبنای فرهنگ انسانی عشق و عقل و نور بوده است. فرهنگ محصول روح کمالجوی انسان در طول تاریخ است در این سرزمین علما و ادبای بسیاری زندگی کردند. فرهنگ ایران گسترده است آنچنان که همه گرایش‌ها فرصت ظهور و بروز دارند و همه مهاجمان در آن هضم می‌شوند.

عرصه فرهنگی فرمانروایی گروه‌های خاص را بر نمی‌تابد

او گفت: ایرانی محضر همزیستی برادرانه اقوام و ادیان مختلف بوده و همواره اندیشه برتر به سرعت جای خود را در اندیشه ایران زمین باز کرده است. ایران همواره مروج میراث عظیم فرهنگی‌اش بوده است. عرصه فرهنگی فرمانروایی گروه‌های خاص را بر نمی‌تابد و تنها امر برتر اندیشه است. خودکامگی و تنگ‌نظری در همه عرصه‌ها به ویژه فرهنگ موجب کاهش رشد فرهنگی ملت‌ها می‌شود و بزرگترین عامل تفرقه بین مردم است. عدالت‌طلبی و روحیه حماسی ایرانیان بیش از اصالت و سیاست ریشه در فرهنگ دارد.

کشور متعلق به ملت است و ثروت باید از انحصار خارج شود

احمدی‌نژاد تاکید کرد: ملت ایران شایستگی این را دارد که در بالاترین مراتب زندگی کند. همه کشور متعلق به ملت است و ثروت باید از انحصار خارج شده در اختیار ملت قرار بگیرد. اگر شرایطی فراهم شود که اراده عمومی در همه عرصه‌های سیاسی و فرهنگی جاری شود، آنگاه شاهد جهش‌های بزرگ و پی‌درپی خواهیم بود تحقق آرمان‌ها نیازمند مدیران مردمی و پاک و عاشق و فداکار است.
از بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت می‌کنم

او در پاسخ به این سوال که حمایت از بقایی بعد از توصیه رهبری چه معنایی دارد، گفت: جواب شما را در پیام ویدیویی‌ام دادم به آن مراجعه کنید. برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم. از بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت می‌کنم.

احمدی‌نژاد در مورد نظرش درباره توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد:‌ توافق یک سند است که نهادهای مختلف آن را تایید و مقام معظم رهبری پایبندی‌اش را به آن اعلام کردند. مشکل اطلاعاتی است که درباره آن به مردم داده‌اند. هر دو طرف اطلاع‌رسانی درستی درباره آن نداشتند و ادعاهایی درباره نتایج این سند بیان کردند که واقعیت نداشت.

توافق برجام از نظر حقوقی سند و معتبر است

او افزود: گفتند تحریم‌ها برداشته می‌شود و روابط با کشورهای متخاصم بهتر می‌شود و همه چیز خوب می‌شود ولی وقتی در واقعیت مدافعان هم عقب‌نشینی کردند، نشان دادند این ظرفیت‌ها در این سند وجود ندارند. مثلا گفتند تحریم جدید اعمال نمی‌شود ولی وقتی تحریم جدید اعمال شد این سند چنین ظرفیتی ندارد. وقتی به سند رجوع کردند، دیدند این سند چنین اختیاری به ایران نداده است. باید همه جزییات را به اطلاع مردم رساند و چه بسا در این باره نظرخواهی کرد. این توافق از نظر حقوقی سند است و معتبر است ولی از دل این سند همه مسائل هم حل نمی‌شود.
کسانی که مامور کنترل بازار بودند به پیمان‌کاران جای پول سکه دادند

رییس دولت‌های نهم و دهم تاکید کرد: مهرماه سال گذشته از تخلف ۱۲ هزار میلیاردی صحبت کردند. آیا میل رغبتی در میان مردم و جامعه با این حجم تخلفات می‌بینید؟ بالاترین تورم سال ۹۱ بود که البته با کمک خارجی و داخلی‌ها باهم بود از طریق پیام‌های ویدئویی‌ و کنفرانس‌ها بعدها پاسخ خواهم داد. حتی کسانی که مامور بودند بازار را کنترل کنند سکه و ارز می‌خریدند و بعد به پیمان‌کاران جای پول سکه دادند.

او ادامه داد: تورم در بالاترین نقطه ۳۰/۵ درصد بوده و تورم ۴۸ درصد درست نیست، به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید. ادعاهایی که در مورد دولت قبل مطرح کردند کنتر هم ندارد، ما هم پاسخ ندادیم چون برخورد را قبول نداریم. به متهم می‌گویند ثابت کن خلافی صورت نگرفته است. همیشه طرفی که شارلاتان است حاکم می‌شود، این درست عین ادعای آمریکایی‌هاست در مورد برجام که می‌گفتند ثابت کنید خلافی انجام نشده است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: نحوه رسیدگی قضایی درست نیست، افراد علنی متهم می‌شوند اما غیرعلنی متهم می‌شوند. ما هم بلدیم ولی اعتقاد نداریم که این گونه رفتار کنیم عده‌ای تهمت می زنند ۱۲ هزار میلیارد بردند خب بیایید اثبات کنید اگر سند دارید، چقدر اتهام زدند، تمامی اتهامات تاریخ را به ما زدند آیا اثبات شد.

او ادامه داد: نکند خیال کردند قوه قضائیه طرف ماست، اتفاقا طرف ما نیست سند آن هم کنار من نشسته است، او ۵ماه در زندان اطلاعات دولت یازدهم بود و آفتاب را ندید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: رفتند کارشناس گرفتند گفتند نهاد ریاست جمهوری را شخم بزنید ، لیست دادند که بروید پیدا کنید ، گزارش تهیه کردند که چیزی پیدا نکردیم. این‌ها اعتراض کردند که ما به شما پول دادیم باید چیزی پیدا کنید. فضای سیاسی را اینطور نمی‌توان اداره کرد، نمی‌توانستند بگویند که ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم تیم اقتصادی من نامه نوشت که هرکس از اعضای دولت من را می‌خواهید بازجویی کنید محاکمات را علنی کنید، این وضع چه مشابهتی دارد با دین و اخلاق ما، رییس قوه قضائیه اعلام کرد من با دولت قبل مشکل داشتم خب سندی دارید رو کنید.

او افزود: مسئول روزنامه شرق و عضو حزب کارگزاران عذرخواهی کرد، چرا؟ خیال می‌کنید از ترس این کار را کردند؟ خیر من چنین اعتقادی ندارم. عطریان‌فر عذرخواهی کرد. با صدای بلند اعلام می‌کنم تمام ثروت اطرافیانم را با یک دهم ثروت یکی از وزرای دولت فعلی عوض می‌کنم.
ما ائتلاف را به رسمیت نمی‌شناسیم

رییس دولت‌های نهم و دهم درباره اینکه هدف بقایی رسیدن کرسی ریاست جمهوری است یا خیر، گفت: صرف رسیدن به کرسی ریاست جمهوری باشد ما باید تلاش کنیم جامعه را اصلاح کنیم، ما ائتلاف را به رسمیت نمی‌شناسیم.

تلاش نمی‌کنیم دایره انتخاب را محدود کنیم

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ ما اصل اصلاحات را قبول داریم اما فکر نمی‌کنیم وجه اشتراک ما بیشتر باشد، مسائل انقلاب وجود دارد اما این مردم هستند که باید انتخاب کنند. ما تلاش نمی‌کنیم دایره انتخاب را محدود کنیم.
راضی به حصر و ممنوع‌التصویری نیستم

رییس دولت‌های نهم و دهم نامه مشایی به رئیس دولت اصلاحات را تاریخی و کار بزرگی توصیف کرد و درباره ممنوع التصویری خاتمی و حصر نامزدهای معترض به انتخابات سال ۸۸ گفت: عده‌ای در حصر و ممنوع تصویری هستند. قبلا گفتم راضی به این کار نیستم به همین دلیل در دوره ۸ ساله بدترین تهمت‌ها را متحمل شدیم. من راضی به حصر و ممنوعیت در کل دنیا نیستم. من به عنوان کوچیک شما همه ۷ میلیارد را دوست دارم. من در مناظره گفتم که به شما علاقه دارم.
اگر بقایی رییس دولت دوازدهم شد یکی از اهدافش برپایی اخلاق سیاسی است

او با بیان اینکه من معلمم و معلمان صادق و آدم شناس هستند، اظهار کرد: ثروت دولت من مجموعا به اندازه یک وزیر این دولت نمی‌شود. فرمان حمله را آن فردی که مرد صادر کرد. رژیم صیهونیستی سال ۸۹ فرمان حمله به من را صادر کرد و یک نفر در داخل علیه من این حملات را سازماندهی کرد. چرا از آمدن بقایی نگران هستید؟چرا می‌گویید بقایی می‌آید؟ اصلا چرا شما می‌آیید؟ اگر بقایی رییس دولت دوازدهم شد یکی از اهدافش برپایی اخلاق سیاسی است. اگر در دولت من یکی شام اضافه‌تر می‌داد پولش را از او می‌گرفتیم. می‌گویند ۱۲ میلیارد از پول را به بیت المال باز گرفتیم. این ۱۲میلیارد کجا بود؟ نکند خانه من را در نارمک فروختید و من خبر ندارم.

فکر می‌کنم رای بالایی در انتظار آقای بقایی باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر او بقایی رای دارد، گفت: آیا این سوال درستی است؟ تصمیم گیری با ملت است. البته من فکر می‌کنم رای بالایی در انتظار آقای بقایی باشد.

به نظر من کشته شدن حضرت هابیل هم بخاطر دولت من است

احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که اگر رییس‌جمهور مجدد شوید کدامیک از برنامه‌هایتان نیازمند اصلاح است، به نظر من کشته شدن حضرت هابیل هم بخاطر دولت من است. در دولت قبل چند کارخانه ساخته شده و الان چقدر؟ چقدر راه ساخته شده و الان چقدر؟ چقدر علم تولید شده و الان چقدر؟

اگر دولت قبل بازگردد خیلی‌ها دیگر نباید در کابینه باشند

او ادامه داد:‌ اگر دولت قبل بازگردد حتما تغییراتی در مشی‌اش خواهد داد. خیلی‌ها دیگر نباید در دولت باشند. باید مر قانون اساسی در کشور اجرا شود. در زمان مذاکرات هسته‌ای یک نفر مسوول مذاکرات بود. در روز قدس من سخنران بودم. من گفتم خارج از مدیریت دولت نباید مذاکرات کند. در یکی از جلسات مهم کشور آن آقای مسوول مذاکره گفت چرا درباره مذاکرات حرف زدی؟ من مسوولم. ۴۵ دقیقه توهین کرد. من گفتم من تو را نصب کردم. من گفتم من کوچک همه هستم. هر بلایی سر من بیاورید چیزی نمیگویم.

تنها دولتی که مخالفانش برای حمله مصونیت داشتند، دولت من بود

احمدی‌نژاد تاکید کرد: تنها دولتی که مخالفانش برای حمله مصونیت داشتند دولت من بود. هر چیز علیه من بگویید چیزی نمی‌گویم ولی در حیطه ریاست جمهوری سوگند خوردم و اجازه دخالت نمی‌دهم. به بزرگتر از تو هم اجازه نمی‌دهم.

رییس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به این پرسش که رهبری به شما توصیه کردند که به انتخابات ورود کنید که دو قطبی نشود با توجه به این که آقای رئیسی وارد انتخابات شده و فضا دوقطبی شده بین آقای روحانی و رئیسی آیا ورود شما باعث شکستن فضای دوقطبی خواهد شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به من فرمودند ورود ما فضا را دو قطبی می‌کند. الان با اسامی که بردید سه قطبی می‌شود. پس خلاف نظر رهبری عمل نکردیم.

صلاحیت بقایی تایید نشود فکرهایی داریم

او درباره اینکه اگر بقایی رد صلاحیت شود برنامه شما چیست؟ و در صورت رای آوردن بقایی سیاست شما در سیاست خارجی چیست؟، گفت: تلاشم را می‌کنم که بقایی تایید شود و اگر تأیید نشد فکرهایی می‌کنیم. سیاست خارجی حتما تقویت خواهد شد.

احمدی‌نژاد درباره ۱۱ روز خانه نشینی‌اش گفت: هم من و هم رهبری با صراحت در این باره حرف زدیم و متن آن در سایت‌ها وجود دارد.

اینکه دست خیلی‌ها را قطع کردیم برای اصلاحات بود

احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که در زمان رقابت‌های آمریکا، ‌رفتار ترامپ را به شما تشبیه می‌کردند. اخیرا و بعد از اعلام کاندیداتوری بقایی به نظر می‌رسد رفتار شما گرایش اصلاح گرایان دارد. تغییر رویه شما و اینکه اگر در زمان تصدی شما در ریاست جمهوری با ترامپ هم دوره بود، چه می‌شد، اظهار کرد: در مصاحبه با خبرگزاری اسپانیا در مورد ترامپ مطرح کردم و تکرار نمی‌کنم اما اینکه می‌گویید تغییر موضع دادیم کدام تغییر؟ من همان حرف‌های سال ۸۴ را می‌زنم. معلوم است که بعد از بیست سال فرد رشد می‌کند و عمیق‌تر می‌شود. ما سال ۸۴ دنبال اصلاحات واقعی بودیم. ما تابلوی اصلاحات نداریم ولی آمدیم روابط اقتصادی و سیاسی را درست کنیم. به دنبال اصلاحات بودیم اینکه دست خیلی‌ها را قطع کردیم برای اصلاحات بود. تغییر موضع و مبانی را نمی‌دانم بعدا اگر موارد خاصی دارید می‌توانید اعلام کنید.

ترامپ با کلینتون فرق ندارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ترامپ با کلینتون فرق ندارند، افزود: هر دو مجری سیاسیت‌های پست پرده آمریکا هستند. حتی اگر کلینتون هم می‌‌آمد همین می‌شد. اوباما هم همان کاری را کرد که بوش کرد. شروع کار بوش برای تکه تکه کردن خاورمیانه با جمله به عراق بود. اوباما هم همین کار را کرد. حالا به لحاظ شخصی و علاقه های فردی با هم تفاوت هایی دارند. در اصل آن برای جنگ در آسیا آماده می‌شوند. بودجه نظامی امروز تنها در تاریخ آمریکا بی سابقه است. بودجه نظامی برای صلح است یا برای جنگ؟ ایشان که می‌گفت به دنبال درست کردن داخل هستیم این پانصد میلیارد را می‌گذاشت برای اصلاح داخل. سیاست ها را اینها نمی نویسند بلکه یک سر سیاست گذاری آنها در کاخ باکینگهام است .
اتفاقات کهریزک جنایت و فساد است

رییس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به این پرسش که شما چند سال از متهمان جنایت کهریزک دفاع اما هیچ وقت این مساله را محکوم نکردید. چرا در این باره موضع گیری نکرده و از متهم اصلی حمایت کردید و حتی در دولت شما به پست رسید، گفت: به نظرم شما مواضع من را دنبال نمی‌کنید. در ماه رمضان ۸۸ به موضوع کهریزک پرداختم و گفتم آن جنایت و فساد است و باید به آن رسیدگی شود ولی موضوع کهریزک چه ربطی به دولت دارد؟ ناجا و سازمان زندان‌ها زیر نظر دولت است؟ وقتی سعید مرتضوی مسوول تامین اجتماعی شد این مسائل مطرح نشده بود و تا الان در این باره محکوم نشده است. بحث مطرح من در مجلس این بود که قوه مقننه در امور قوه مجریه دخالت می‌کند و اختیاراتش را محدود کروه است. مرتضوی هم یک دادستان زحمتکش است.

نمی‌توانم راه‌هایم برای تایید صلاحیت بقایی را بیان کنم

او درباره اینکه کمیسیون اصل ۹۰ از شما شکایت کردید و هیچ وقت به دادگاه نرفتید. چطوری از قانومنداری حرف می‌زنید؟ ، اظهار کرد: قوه قصاییه گفت شاکیان پرونده من شکایت‌هایش را پس گرفته است. همان کسی که از من شکایت کرد به درب خانه من آمد. او گفت من شکایت کردم تا تو را ببینم. شما که فکر نمی‌کنید کسی که از من شکایت کند قوه قضا طرف ما را بگیرد؟ اینطوری فکر می‌کنید؟ سخنگو قوه قضاییه گفت چیزی نبوده و شاکی پرونده اش را پس گرفته است.

او در مورد اینکه در صورت رد صلاحیت بقایی از چه‌ راه‌هایی جهت تائید صلاحیت او اقدام خواهد کرد، گفت:‌ نمی‌توانم راه‌های پیش بینی شده را بیان کنم. ما منطقی و مستدل کارهایمان را جلو می‌بریم.

مشکل جناح‌های سیاسی این است که باور کردند بالاتر از ملت هستند

رییس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به این پرسش که حضور تیم شما در قدرت منتقدانی دارد صریح بگویید تحلیل شما چیست که اصولگرایان منتقد حضور مجدد تفکر شما در قدرت هستند، گفت: البته دلیل را باید از خودشان پرسید اما به شما اطلاعات می‌دهم. سال ۸۴ اصولگرایان موافق ما بودند، نبودند؟ مگر نه اینکه اصولگرایان دو دسته شدند و یک دسته از کاندیدای خود دفاع می‌کرد و به من فشار می آوردند که نیا. اینها تمام هشت سال منتقد بودند اما علت انتقاد آنها چیست نمی‌خواهم نیت خوانی کنم.

او با بیان اینکه آزادی جز اصول تاسیس جمهوری اسلامی است و هر کسی می‌تواند کاندید شود، ادامه داد: به چه دلیل می‌گویند تو نباید بیایی؟ هنوز دلیل آنها را متوجه نشده‌ام. وقتی ملتی هوشیار و آگاه داریم و هرچه داریم از ملت است پس فکر می‌کنم مشکل جناح‌های سیاسی این است که باور کردند بالاتر از ملت هستند.
در دولت نهم و دهم سندی علیه حقوق ملت امضا نشد

احمدی‌نژاد در مورد عوام‌فریبی احمدی‌نژاد عنوان کرد: من تنها مسئول ارشد جمهوری اسلامی ایران هستم که با شوق وارد مردم می‌شوم. یک نفر نشان بدهید که به مسجد و بازار و خیابان برود. حتی محافظان من هم نمی‌دانند ما کجا می‌رویم. من مردم را دوست دارم. ما گروهی هستیم که جناح چپ یک اتهام به ما زد و جناح راست یک چیز دیگر گفته است.

او گفت: در مذاکرات هسته‌ای جناح چپ به ما می‌گفت تندرو هستید ولی جناح راست به ما لیبرال می‌گفت. ما تنها از حق پیروی می‌کردیم. والله در دولت نهم و دهم سندی علیه حقوق ملت امضا نشد. من ۴ سال به احترام مردم سکوت کردم. ما در سال ۹۲ کاندیدا نداشتیم. این را به صراحت گفتیم. یک جریان اکثریتی قوی کاندیدا نداشت ولی به احترام مردم سکوت کردیم ولی این اتهامات پایه‌ای برای تضییع حقوق مردم خواهد شد. به این اتهامات پاسخ داده می‌شود. فعلا به سه اتهام پاسخ دادیم و به ۱۲ اتهام دیگر پاسخ می‌دهم. بدانید من اگر زنده هم نباشم این توضیحات منتشر می‌شود.

اکثریت مردم طرفدار دولت دهم هستند

رییس دولت نهم و دهم در پاسخ به این سوال که به دنبال ایجاد چالش در چه زمینه‌ای هستید، گفت: اول باید نیت شما را تغییر داد. شما نیت من را می‌خوانید. شما برای نیت‌خوانی سندی دارید؟ چرا به مردم توهین می‌کنید؟ شما خودتان را به مردم عرضه کنید. آیا می‌دانید تبلیغ علیه یک کاندیدا جرم است؟ چرا اصرار به بی‌احترامی علیه مردم دارید؟ این تفکر استبدادی است که می‌گویید ۸۰ میلیون نفر نمی‌فهمند ولی ما می‌فهمیم. این داستان مانند یارانه‌ها است. بزرگترین رفراندم بعد از همه پرسی قانون اساسی درباره یارانه‌ها در سال ۹۳ بود. چند ماه دولت مجلس و صداوسیما بمباران کردند ولی ۹۷ درصد ثبت نام کردند. از این ۹۷ درصد ۵ میلیون دانشجو و استاد دانشگاه وجود دارد. ۲۰میلیون تحصیلکرده دانشگاه وجود دارد. چرا می‌خواهید آزادی من و آقای بقایی را محدود کنید؟ می‌گویند چرا کاندیدا شدید؟ منم می‌گویم به همان حقی که شما اتهام می‌زنید. اکثریت ملت طرفدار دولت دهم هستند. شک دارید منتظر باشید و نتیجه انتخابات را ببینید. هزاران اتهام هم بزنید و بگویید پوپولیست هستید به ما اتهام نمی‌زنید بلکه به مردم اتهام می‌زنید؟ چرا دایره حق انتخاب مردم را محدود می‌کنید؟ چرا این کار می‌کنید؟ این‌ها باید اصلاح شود. ما با اینها مخالفیم و تا جان داریم پای آن می‌ایستیم. تا جان داریم پای ملت می‌ایستیم. من درباره شما نیت‌خوانی نمی‌کنم. تفتیش عقاید در قانون اساسی ممنوع است.

نشنیده‌ام که رحیمی گفته باشد من او را فروختم

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه بقایی در نشستی رجل سیاسی را اینگونه تعریف کرد که رجل سیاسی کسی است که دوستش را نفروشد آیا شما هم این را قبول دارید اگر دارید چرا در حالیکه ادعای دوستی با رحیمی داشتید او را قربانی کردید و فروختید، گفت: من نشنیده‌ام که رحیمی گفته باشد من او را فروختم. من او را مظلوم می‌دانم. یک ریال در زندگی رحیمی وجود ندارد. گفتم روند رسیدگی را قبول ندارم. من از شما سوال می‌کنم؟ ماجرایی که برای رحیمی بهانه کردند کی بود؟ برای زمان ریاست دیوان محاسبات بود و قبل از ورود به دولت. کی محاکمه شد بعد از پایان کار دولت.

او افزود: وقتی معاون اول شد ۲۱۵ نفر از نمایندگان ما تشکر کردند. من پای همکارانم هستم. البته من پای حق هستم. البته در برابر مفاسد برخورد تند کردم.

سال ۸۴ هم قصد نداشتم وارد انتخابات شوم

احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که دولت شما با شعار عدالت روی کار آمد در حالیکه در هیچ دولتی فاصله بین حقوق کارگران و تورم به اندازه دوران شما نبود این پارادوکس و تناقض آشکار میان ادعاها و شعارها با عملکرد دولتتان را چگونه توجیه می‌کنید، از طرفی هدف از سفرهای استانی‌تان را تبیین اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب عنوان کردید در حالی که بعدا معلوم شد منظور شما از آرمان‌های امام تبلیغات انتخاباتی برای آقای بقایی است این همه تناقض فقط مختص پدیده ای به نام آقای احمدی‌نژاد است، گفت: سفرهای من برای تببین خط امام بوده است. الان اشکالی دارد؟ این چه قضاوتی است؟ من سال ۸۴ هم قصد نداشتم وارد انتخابات شوم. من آخرین نفری بودم که ثبت نام کردم.

نباید به همدیگر بدبین باشیم

او ادامه داد: در آن زمان درآمد سرانه دو برابر شد و مصرف ملی دو برابر شد در حالی که از ۹۲ تا الان مصرف لبنیات ۳۰ درصد کمتر شده است. از ضریب جینی از ۴۲ درصد به ۳۵ رسید و الان ۳۹ صدم شده است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: این اتهام زنی در نزد مردم قابل پذیرش نیست. با یکی از همکاران من به میان مردم بروید و سوال کنید از برنامه های اقتصادی کدام دولت رضایت دارید. من با اسناد معتبر از اقداماتم به مردم گزارش خواهم داد. می گویند دولت قبل اشتعال ایجاد نکرده است؟ این چه حرفی است. در دولت قبل با نفت مجموعا ۲۸ درصد و بدون نفت ۴۲ درصد رشد اقتصادی داشتیم. همه جا رکود است ولی می‌گوید ۷۰۰ هزار شعل ایجاد شده است. ما اگر می گوییم فقر پیشرفت و پسرفت اینها نیازمند شاخص است. از بدترین کارهایی که در کشور شد زیر سوال بردن آمارهای کشور است.نباید به همدیگر بدبین باشیم.

او درباره اینکه پیش از این گفته بود برای تبیین آرمان‌های امام و انقلاب به شهرستان‌ها می‌رود اما سفرهای او اکنون انتخاباتی است، گفت: الان رییس جمهور به مسافرت می‌رود انتخاباتی است؟ ما سال قبل گرگان رفتیم ولی الان می گویند انتخاباتی است. الان آقای رییس جمهور مسافرت می رود می گویند انتخاباتی نیست.
تنها کسی هستم که تناقض ندارم

خبرنگاری به اظهارات احمدی‌نژاد در جلسه امروز و عملکردش در طول هشت سال دولت اش اشاره کرد و گفت در بسیاری از صحبت‌هایتان تناقض وجود دارد مثل اینکه شما بعد از نامزدی بقایی در بیانیه‌ای اعلام کردید که حتی از نزدیکان خود در انتخابات حمایت نمی‌کنید که احمدی‌نژاد پاسخ داد: من تنها کسی هستم که تناقض ندارم. قبل از بقایی من اطلاعیه دادم و توضیح دادم ، حرف مهر ماه شرایط‌اش مشخص است که برای چه کسانی هستند، واطلاعیه بهمن هم شرایط خودش را دارد.

او با بیان اینکه حق هر کسی است که از فرد مورد نظر خود در انتخابات حمایت کند، چرا می‌خواهید این حق را از من بگیرید، گفت: خود من روزی گفتم در عالم سیاست دخالت نمی‌کنم اما شاید روزی مردم و شرایط ایجاب کند که ورود کنم.

وزرات اطلاعات در دولت نهم و دهم زیر نظر من نبود

رییس دولت‌های نهم و دهم در مورد توقیف مطبوعات در آن دوران گفت: آیا روزنامه ها را من بستم؟ آیا وزارت اطلاعات زیر نظر من بود؟ روزنامه شرق را هیات نظارت بر مطبوعات بست و من در جلسه هیات دولت به وزیر ارشاد فشار آوردم که هر چه سریع تر از روزنامه رفع توقیف کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا یا شفا بده یا مرگ

      پاسخ ها

      • samin

        خیلی با حال گفتی :))))))

      • بدون نام

        سال 84 قصد نداشته وارد انتخابات بشه ولی نه تنها وارد شد بلکه تا دم گور هم ول بکنِ قدرت نیست

      • بدون نام

        ایشون از شفا گذشتن.فقط....برسون

    • سامیره

      اصلا ژست ریس جمهور نداره آخه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خواب بودی هشت سال رییس جمهور هم شد و مملکت رو نابود کرد؟ تو این مملکت همه چیز ممکنه.البت با برآمدن ترامپ در هر مملکتی چنین چیزی ممکنه

    • بدون نام

      بدبختی و استیصال انسان امروز از گذشته و تجربه تلخ و سوء مدیریت و پررویی ادم ها میاد

    • بدون نام

      چطور اجازه دارن قبل از انتخابات تبلیغات کنند؟!!

    • بدون نام

      ان شاء الله دستت بشکنه که دیه دست بالا نبری

    • بدون نام

      آدم جلف

    • آبی

      دنیا و محمود ،جان خودت بیا یه فشاری بیار یارانه را 5برابر کن

    • همراه از کرمان

      بالاترین رفاه برای ملت...... عجب!!!!!

    • بدون نام

      جمع کن کاسه کوزتو دکی. حنات رنگی نداره

    • بدون نام

      الکس فرگوسن مویس روجانشینش تویونایتدگذاشت نتیجه ویرانی!!!!!!!

    • مسعود

      نمیدونم رای میدم یا نه ولی اگه رای بدم مطمئنم به یه عده دلواپس عاشق تحریم و جنگ که درامدشون از تحریم تامین میشه. رای نمیدم

    • احسان

      هرکاری کرده رو الان میگه مشکل از اونجاست. مثلا از بازی با آمار میگه. به ولاه که من قبل از ایشون با چنین پدیده ای روبرو نشده بودم.

    • بدون نام

      ملت نمیخوانت

    • سارک

      وای خدایا رحم کن.....دیگه تحمل ندارم

    • بدون نام

      خدایا امیدی به شفا هست یعنی؟؟

    • بی هویت

      از زمانی که این آقا اومد تو سیاست من از ایرانی بودنم بدم میاد ، کی میشه یه نفس راحت بکشیم

    • بدون نام

      مرغ کیلویی ۱۵۰۰ تومن تو دوره شما شده کیلویی ۷۰۰۰ تومن پراید ۷ میلیونی تو دوره شما شده ۱۸ میلیون دلار ۸۵۰تومن شده بود ۴۰۰۰ تومن خونه ی ۱۰۰ میلیونی شده ۵۰۰ میلیون بنزین لیتری ۸۰ تومن شده ۱۰۰۰ تومن و ..... حالا اومدی میگی تورم ۳۰ درصد بوده .مملکت رو غارت کردی قبح اختلاس و دزدی و گرانی رو ازبین بردی پول بلا عوض به کشورهای مختلف دادی در حالی که مردم کشورت تو فقر بودند حالا دم از مدیریت میزنی .

    • بدون نام

      خدایا شفاش بده هر چی بدبختی می کشیم از دست این آقاست عجب رویی داری تو

    • بدون نام

      من کاری بانظرات دکتراحمدی نژادندارم وبه ایشون وبقائی هم رای نمیدم
      اماقطعا به روحانی هم رای نخواهم داد

    • بدون نام

      خدایا کی انتخابات تموم میشه که دوباره چهار سال از این آقا خبر نباشه. هر جا میرم هست متاسفانه

    • بدون نام

      هشت سال مملکتو انداخت عقب

      پاسخ ها

      • بی نام

        فقط 8سال؟!!!!!!!!!!!!!!بگو80 سال

    • بدون نام

      تاریخ انقضا وفساد توراکی تعیین کرد ومهرزد؟!!!!!!!!!!!!!!

    • ایرانی

      وای خدا رحم کنه بازم پیداش شد آخه ایشون کاری نداره ابروریزی بس نیست حیثت مردم ایران را ازبین بردی برو کشور دوستت ونزوئلا را ببین وگرنه الان ما وضع بهتر نداشتیم با اجرای یارانه و تورم ۲۰۰ درصدی کشور را نابود کردی که حالا حالاها این خلا پر نخواهد شد بیچاره مردم روستاها

    • بدون نام

      تورو خدا دست از سر ملت ایران بردار دلتون برای ملت نسوخته فکر جیب خودتون هستید بسه دیگه آقای احدی نژادمردم خودشون اگاهند ومیدوننی که کیو انتخاب کنند اگه برات منفعتی نداره برو پی درس دادنت که ثواب بیشتری داره

    • بدون نام

      خدایا شفا نده حداقل ملت سوژه خنده داشته باشند خخخخخخخ

    • حسین

      این اقا تا دیروز میگفت من از کسی حمایت نمیکنم پس الان چی شد؟ اقای احمدی نژاد جان مادرت بزار دنیا در صلح و دوستی باشه

    • گرجی

      احمدی نژاد. از مشائی و بقایی فاصله بگیر .اگه دوست داری
      عاقبت به خیر شی.

    • بدون نام

      ورژن جدید سنگ پای قزوین....

    • سعید

      "با پدیده ای مواجهیم که تو چشم مردم نگاه میکنه و دروغ میگه"، واقعا آدم حیرت میکنه از پررویی این بشر!!!

    • بدون نام

      ایشان همواره و همیشه متوهم و از خود راضیه خدا انشاءالله به او شفا عنایت کند وای بر این ملت و صد افسوس!!

    • بدون نام

      خدا کسی را که به قول خودت دستور حمله به شما را صادر کرده قرین رحمت خود فرار دهد انشاءالله

    • بدون نام

      احمدی نزاد الان با بلاهای طبیعی مثل سیل و زلزله برابری میکنه خدایا این بلای طبیعی و از سر ما رفع کن

    • بدون نام

      الان حس غدیر خم بهشون دست داده؟

    • بدون نام

      باعث گرونی و توروم این اقا بود خجالت بکش

    • علي

      من تا بحال نديده ام مخالفين احمدي نژاد دليل روشني براي مخالفت خودشان بيان كنند فقط و فقط احساساتشان را ميگويند . اما موافقان احمدي نژاد هم احساسات خود را و هم دلايل موافقت خود را اعلام ميكنند . مثلا اين 140 دليل بر خدمتگزاري احمدي نژاد نسبت به ملت ايران است . مخالفين با استلال ثابت كنند اين ها خلاف واقع است تا من و امثال من بي جهت از احمدي نژاد طرفداري نكنيم

      خدمات احمدي نژاد:

      اولامهمترين خدمت احمدي نژاد تغيير در سيستم مديريت كشور و استفاده از بعضي افراد گمنام و جوان و تازه نفس بجاي يك عده پيرو پاتال كه در عرصه مديريت كشور فسيل شده بودند
      دوم تقابل با بزرگترين منشاء فساد و انحراف در كشور كه سوء استفاده بعضي از اقازاده ها به اسم دين و مذهب بود و كسي در اين كشور جرئت اين مقابله را نداشت
      سوم اقدام در جهت هدفمند نمودن يارانه ها صرف نظر بر چگونگي اجرا هيچكس جرئت اقدام بر ان را نداشت . همچنانكه اكنون عده اي جرئت حذف يارانه ثروتمندان را ندارند و اما بقيه خدمات
      چهارم فدا كردن بزرگترين سرمايه خود يعني ابرو در دفاع از حقوق ملت و بيان حقايقي از بعضي فسادها در يكشنبه سياه در مجلس
      واما بقيه خدماتي كه برروي زمين قابل مشاهده است و كسي نميتواند انكار كند

      1- افزایش ۳ برابری کاربران اینترنت در دولت دهم

      2- بزرگراههای کشور : تا قبل از دولت نهم : ۴۷۱۳ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۱۳ هزار ۲۲۳ کیلومتر ۲.۸ برابر

      ۳- آزادراه های کشور : تا قبل از دولت نهم : ۱۰۸۶ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۲۳۴۹ کیلومتر ۲.۱ برابر

      ۴- آسفالت راههای روستایی : تا قبل از دولت نهم : ۵۴ هزار و ۹۹۴ کیلومتر، در دولت احمدي نژاد : ۱۰۱ هزار و ۴۵۰ کیلومتر ۱.۸ برابر

      ۵- آزاد راه احداث شده در کشور : دولت اصلاحات : ۳۷۴ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۱۲۶۳ کیلومتر ۳.۴ برابر

      ۶- بزرگراه احداث شده در کشور : دولت اصلاحات : ۲۵۳۷ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۸۵۱۰ کیلومتر ۳.۳ برابر

      ۷- آسفالت راه روستایی : دولت اصلاحات : ۲۹ هزار و ۲۱۳ کیلومتر، دولت احمدی نژاد : ۴۶ هزار و ۴۵۶ کیلومتر ۱.۶ برابر

      ۸- افزایش ۵۰ درصدی سهم تولید محصولات پتروشیمی ایران در خاورمیانه، از ۱۶ درصد در سال ۸۴ به ۲۴ درصد در سال ۹۱

      ۹- افزایش ۴۰ میلیون تنی ظرفیت تولید پتروشیمی در کشور از سال ۸۴ تا کنون

      ۱۰- از سال ۸۴ تا ۹۱ بیش از ۵۲ طرح پتروشیمی به ارزشی بیش از ۲۲ میلیارد دلار در کشور به بهره برداری رسیده است.

      ۱۱- با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین سال ۸۶ و همچنین هدفمندی یارانه ها سال ۸۹ تاکنون پایان ۹۱ بیش از ۹۲ میلیارد لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت حاصل شده که معادل با ۶۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

      ۱۲- سهم جایگاه های CNG ایجاد شده در کشور در کاهش مصرف سوخت ۲۵% و سهم هدفمندی یارانه ها وسهمیه بندی بنزین در این کاهش مصرف ۷۵% بوده است.

      ۱۳- ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور در سال ۸۴ معادل با ۳۸ هزار مگاوات بود اما در سال ۹۱ به ۷۰ هزار مگاوات رسیده است.

      ۱۴- صادرات برق در سال ۹۱ برای نخستین بار از مرز ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت گذ شت در حالیکه سال ۸۴ این میزان تنها ۲.۷ میلیارد کیلووات ساعت بود.

      ۱۵- تعداد مشترکان برق در کشور در ابتدای دولت نهم ۱۹ میلیون واحد بوده که در سال ۹۱ به بیش از ۲۸ میلیون مشترک رسیده است.
      1. هدف برنامه چهارم توسعه برای صادرات غیرنفتی ۵۳ میلیارد دلار بود اما دولتهای نهم و دهم با صادرات غیرنفتی ۷۹ میلیارد دلاری در زمان برنامه بیش از ۱۵۰ درصد از اهداف برنامه را محقق کردند.

      ۱۷- سهم بازار سرمایه بورس نسبت به تولید ناخالص داخلی از ۱۷ درصد در سال ۸۴ به بیش از ۵۰ درصد در ابتدای سال ۹۲ رسیده است.

      ۱۸- در سال ۹۱ برای نخستین بار تولید ناخالص داخلی کشور از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

      ۱۹- افزایش ۹ برابری ارزش بازار سرمایه بورس و فرابورس، ارزش بازار سرمایه در سال ۸۴ برابر با ۳۲ هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

      ۲۰- در سال ۸۴ تعداد مقالات ISI ایران در زمینه نانو تنها ۲۸۷ مقاله بود اما این تعداد در سال ۹۱ به ۳۶۵۰ مقاله رسید که رشدی ۱۲ برابری را نشان می دهد.

      ۲۱- جایگاه جهانی ایران از نظر تعداد مقالات ISI در زمینه نانو ، از رتبه ۲۹ در سال ۸۴ به رتبه ۸ در سال ۹۱ رسیده است.

      ۲۲- تعداد اعضای هیات علمی در زمینه فناوری نانو در سال ۸۴ تنها ۵۹۱ نفر بود که اکنون با رشدی ۴ برابری به ۲۳۵۵ نفر رسیده است.

      ۲۳- از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا خرداد ۹۲ تعداد ۱۷۵ هزار و ۳۸۹ مقاله علمی در پایگاه ISI به ثبت رسیده که بیش از ۱۵۰ هزار مقاله آن ۸۵ درصد در دولتهای نهم و دهم ارائه شده است.

      ۲۴- سهم ایران در تولید علم جهان در ۲۸ سال از ۵۷ تا ۸۴ از یک دهم درصد به سه دهم درصد رسید اما پس از ۸ سال فعالیت دولتهای نهم و دهم، اکنون به بیش از ۲ درصد رسیده است.

      ۲۵- کشورهای غربی در دولتهای پیشین بارها وعده ساخت مخازن ذخیره سازی گاز مایع را مطرح کردند اما دولت دهم با فسخ قرارداد شرکت فرانسوی و اعتماد به ظرفیت داخلی و نخبگان کشور توانست در سال ۹۱ اولین مخزن ذخیره گاز را ایجاد کند.

      ۲۶- در بخش میراث جهانی ملموس یونسکو ۱۶ اثر از ایران به ثبت رسیده که ۱۰ پرونده از این آثار در دولتهای نهم و دهم ثبت جهانی شده است.

      ۲۷- افزایش دو برابری تعداد اماکن ورزشی کشور از ۱۰ هزار و ۹۷۵ واحد در سال ۸۴ به ۲۱ هزار و ۲۲۹ واحد در سال ۹۱

      ۲۸- تخصیص ۴۰ درصد اعتبارات ورزشی فدراسیون ها به ورزش زنان در دولتهای نهم و دهم عامل اصلی در شکوفایی، مدال آوری و درخشش زنان ورزشکار ایرانی در عرصه های جهانی بوده است.

      ۲۹- تعداد مجتمع های ورزشی روستایی : قبل از دولت نهم : ۴۰۷ مجتمع، اکنون : ۲۹۴۳ مجتمع رشد ۷ برابری

      ۳۰- در سال ۱۳۸۴ بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار نفر گردشگر خارجی به کشورمان سفر کردند که این رقم با رشدی ۳ برابری در سال ۹۱ به سه میلیون ۷۲۹ هزار گردشگر رسید.

      ۳۱- دولت اصلاحات در ۸ سال فعالیت خود بیش از ۶۷ هزار چاه کشاورزی را برق دار کرد، در حالیکه در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۰ ۶ سال بیش از ۸۲ هزار حلقه چاه کشاورزی برق دار شده است.

      ۳۲- مجموع سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در کشور از ابتدای سال ۱۳۷۰ تا پایان سال ۱۳۹۱ بیش از ۳۵ میلیارد دلار است که بیش از ۶۹.۵ درصد معادل ۲۴.۴ میلیارد دلار در دولت احمدی نژاد و ۲۹.۷ درصد معادل ۱۰.۴۵۲ میلیارد دلار در دولت اصلاحات جذب شده است.

      ۳۳- افزایش دو برابری تعداد مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی از ۱۳۰۰ مرکز در سال ۸۴ به ۲۵۰۴ مرکز در سال ۹۱

      ۳۴- در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ نسبت به ۸۵-۸۴ تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ۲ برابر، کارشناسی ارشد حدود ۵ برابر و تعداد دانشجویان دکتری نیز ۳ برابر شده است.

      ۳۵- جذب بیش از ۲۴ هزار عضو هیات علمی در مراکز آموزشی و پژوهشی در دولتهای نهم و دهم

      ۳۶- طرح ایران کد که در دولت اصلاحات تصویب شد اما اجرا نگردید، به همت دولتهای نهم و دهم اجرایی شد و تعداد کدهای کالایی تولید شده در این طرح تاکنون به بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار کد رسیده است.

      ۳۷- دولت های نهم و دهم توانستند با اتخاذ تدابیر علمی مناسب و بدون ایجاد اختلال در روال زندگی مردم، تلفات شبکه برق را از ۲۲ درصد به ۱۷.۶ درصد کاهش دهند. این در حالی بود که در سال ۸۶ مجلس اصرار داشت برای صرفه جویی باید ساعت رسمی کشور تغییر کند.

      ۳۸- تعداد سیم کارت های تلفن همراه طی هشت سال اخیر ۱۶ برابر شده و از ۷ میلیون سیم کارت در سال ۸۴ به ۱۱۳ میلیون در سال ۹۱ رسیده است .

      ۳۹- شاخص کل بورس از سال ۸۴ تاکنون با بیش از ۴۲ هزار واحد رشد از رقم ۹۴۵۹ واحد به بیش از ۵۲ هزار واحد رسیده است.

      ۴۰- تعداد شرکت‌های ایرانی سازنده قطعات لکوموتیو قبل از دولت نهم ۱۱۶ شرکت بود که طی دولت نهم و دهم با رشد ۵۳ درصدی به ۱۷۸ شرکت رسید.

      ۴۱- در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱، سالانه ۸۵ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور اضافه شد در حالیکه این عدد در دولت اصلاحات سالانه ۵۷ واگن بوده است ۴۹ درصد رشد

      ۴۲- در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱، سالانه ۴۸۶ واگن باری به ناوگان ریلی کشور اضافه شد در حالیکه این عدد در دولت اصلاحات سالانه ۴۲۶ واگن بوده است ۱۴ درصد رشد

      ۴۳- در ۸ سال دولت اصلاحات تنها ۳۴ دستگاه به تعداد لکوموتیوهای کشور افزوده شد، این افزایش در دولتهای نهم و دهم تا پایان سال ۹۱ ۷.۵سال به ۱۸۴ دستگاه رسیده است ۴۷۷ درصد رشد

      ۴۴- تعداد انواع خودرو تولید شده در دولت های نهم و دهم ۹۱-۸۴ به بیش از ۱۰ میلیون و ۲۲۱ هزار دستگاه رسیده است حال آنکه مجموع خودروهای تولید شده در ۸ سال دولت اصلاحات ۸۳-۷۶ اندکی کمتر از ۳.۵ میلیون دستگاه بوده است.

      ۴۵- یکی از استانداردهای جهانی در زمینه خودرو، تعداد خودروی موجود در کشورها برای هر هزار نفر یا سرانه مالکیت خودرو است. سرانه مالکیت خودرو در ایران در ابتدای سال ۸۴ برابر با ۹۰ دستگاه بود که اکنون به بیش از ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

      ۴۶- رشد ۴ برابری تعداد وب سایت های ایرانی از ۱۳۸۰۰ وب سایت در ابتدای دولت نهم به بیش از ۵۵ هزار وب سایت در سال ۹۱

      ۴۷- در دولت اصلاحات تنها ۱ درصد ساخت و سازها بصورت صنعتی بود اما در پایان سال ۹۱ به ۳۵ درصد رسیده است. طبق قانون برنامه پنجم توسعه، صنعتی سازی ساختمان باید تا پایان سال ۹۴ به ۴۰ درصد برسد که اکنون ۸۷ درصد آن محقق شده است.

      ۴۸- تعداد مسکن روستایی ساخته شده : در دولت اصلاحات، ۸۱ هزار واحد، در دولت نهم و دهم ۱ میلیون و ۶۲۴ هزار واحد بیش از ۲۰ برابر

      ۴۹- متوسط سالیانه مسکن شهری ساخته شده : در دولت اصلاحات، ۳۹۱ هزار واحد. در دولت نهم و دهم ۷۶۹ هزار واحد رشد ۹۶ درصدی

      ۵۰- در سال ۸۴ با وجود ۶ میلیون خودرو در کشور، ۲۷هزار و ۸۰۰ نفر تلفات جاده ای داشتیم در حالیکه با مدیریت دولتهای نهم و دهم در سال ۹۱ با وجود بیش از ۱۷ میلیون خودرو، این تلفات به کمتر از ۱۹ هزار نفر رسیده است.

      ۵۱- در ابتدای دولت نهم ۵۰۰ مرکز فنی و حرفه ای در کشور وجود داشت اما این تعداد اکنون به ۶۷۶ مرکز افزایش یافته که رشد ۳۵ درصدی داشته است.

      ۵۲- در دولتهای نهم و دهم زیر بنای مراکز فنی و حرفه ای با ۸۶ درصد افزایش از ۷۹۳ هزار متر مربع به یک هزار و ۴۷۴ متر مربع رسیده است.

      ۵۳- در آغاز دولت نهم تنها یک تعاونی دانش بنیان در خصوص فناوریهای نوین وجود داشت که در حال حاضر با رشدی چشمگیر به ۶۵ مرکز رسیده است.

      ۵۴- افزایش ۱۲۲ درصدی تعداد تعاونی های فعال در کشور از ۸۴ هزار در سال ۸۴ به ۱۸۷ هزار در پایان سال ۹۱

      ۵۵- در ابتدای دولت نهم تعداد تعاونی های زنان ۵ هزار و ۹۱۱ تعاونی بود که اکنون به ۱۹ هزار و ۱۸۳ تعاونی رسیده است ۲۲۵ درصد رشد

      ۵۶- با ساخت ۷ میلیون و ۳۹۳ هزار واحد مسکونی در دولت احمدی نژاد، مجموع مسکن ساخته شده توسط دولتها پس از انقلاب به بیش از ۱۲ میلیون واحد رسید. از این تعداد ۶۱.۲ درصد در دولت احمدی نژاد، ۲۶.۵ درصد در دولت اصلاحات و ۱۲.۳ درصد در دولتهای اول تا ششم ساخته شده است.

      ۵۷- تا سال ۱۳۸۴ تعداد ۶۰۰ شهر کشورمان از نعمت گاز برخوردار بودند که در سال ۹۱ به بیش از ۱۰۰۰ شهر رسیده است.

      ۵۸- تا قبل از شروع به کار دولت نهم تنها ۲ هزار و ۸۰ روستا از نعمت گاز برخوردار بودند که با تلاش دولتهای نهم و دهم ۱۲ هزار و ۲۲۰ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

      ۵۹- برخورداری خانوار شهری و روستایی از گاز طبیعی : تا سال ۸۴ : ۶۰ درصد، سال ۹۱ : ۸۳ درصد ۲۳ درصد رشد

      ۶۰- در ابتدای دولت نهم تنها ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کشور از گاز طبیعی برخوردار بودند، این تعداد در حال حاضر به بیش از ۵۸ هزار واحد صنعتی افزایش یافته است رشد ۶ برابری

      ۶۱- از مجموع شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی برخوردار از نعمت گاز در کشور، ۴۰ درصد از شهرها، ۸۵ درصد از روستاها و ۸۴ درصد از واحدهای صنعتی کشور، در ۸ سال اخیر و با همت دولتهای نهم و دهم از امکان استفاده از گاز برخوردار شده اند.

      ۶۲- مجموع صادرات محصولات شیلاتی : در دولت اصلاحات، ۱۱۰ هزار تن به ارزش ۵۱۸ میلیون دلار. در دولتهای نهم و دهم تا پایان ۹۱، ۲۸۰ هزار تن به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار

      ۶۳- واریز مازاد درآمد نفتی به حساب ذخیره ارزی : دولت اصلاحات ۸۳-۷۹ : ۳۰ میلیارد دلار معادل ۲۳ درصد درآمد نفتی، دولتهای نهم و دهم ۸۸-۸۴ : ۱۳۳ میلیارد دلار ۳۷ درصد درآمد نفتی

      ۶۴- در پایان دولت اصلاحات از ۲۰۶ میلیارد دلار درآمد نفتی تنها ۱۰ میلیارد دلار ۵ درصد در حساب ذخیره ارزی به دولت بعدی منتقل شد. در دولت احمدی نژاد از ۵۱۸ میلیارد دلار درآمد نفتی بیش از ۵۲ میلیارد دلار ۱۰ درصد در صندوق توسعه ملی به دولت یازدهم منتقل می شود.

      ۶۵- متوسط سالانه صادرات خدمات فنی و مهندسی : دولت اصلاحات : ۵۷۶ میلیون دلار، دولت احمدی نژاد : ۲ میلیارد و ۵۷۶ میلیون دلار رشد ۴.۵ برابری

      ۶۶- از سال ۱۳۸۰ تا پایان سال ۹۱ ارزش کل خدمات فنی و مهندسی صادر شده از کشور به بیش از ۲۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار می رسد که ۱۰ درصد معادل با ۲.۳ میلیارد دلار در دولت دوم اصلاحات و۹۰ درصد معادل با ۲۰.۶ میلیارد دلار در دولت های نهم و دهم صورت گرفته است.

      ۶۷- تعداد آزمایشاههای آب در کشور : قبل از دولت نهم ۲۱۵ عدد، سال ۹۱ : ۳۸۳ آزمایشگاه ۷۸ درصد رشد

      ۶۸- تعداد آزمایشگاههای فاضلاب در کشور : قبل از دولت نهم : ۶۴ آزمایشگاه، سال ۹۱ : ۱۴۳ آزمایشگاه ۱۲۳ درصد رشد

      ۶۹- تعداد آزمایشگاههای آب و فاضلاب در کشور : قبل از دولت نهم : ۲۷۹ آزمایشگاه، سال ۹۱ : ۵۲۶ آزمایشگاه ۸۸ درصد رشد

      ۷۰- جمعیت تحت پوشش آب شرب در روستاها : قبل از دولت نهم : ۶۵ درصد، سال ۹۱ : ۷۸ درصد ۲۰ درصد رشد

      ۷۱- آبرسانی به روستاها : قبل از دولت نهم : ۱۸ هزار روستا، سال ۹۱ : ۳۲ هزار و ۵۰۰ روستا ۸۰ درصد رشد

      ۷۲- تعداد مشترکان آب شرب : قبل از دولت نهم : ۹.۱ میلیون فقره، سال ۹۱ : ۱۳.۶۷ میلیون فقره رشد ۵۰ درصدی

      ۷۳- ظرفیت سالانه تامین آب در کشور : قبل از دولت نهم : ۶.۴ میلیارد متر مکعب ، سال ۹۱ : ۹.۷ میلیارد مترمکعب ۵۱ درصد رشد

      ۷۴- تعداد تصفیه خانه های آب کشور : قبل از دولت نهم : ۷۶ واحد، سال ۹۱ : ۱۱۹ واحد ۵۶ درصد رشد

      ۷۵- تعداد تصفیه خانه های فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۸۷ واحد، سال ۹۱ : ۱۴۶ واحد ۶۸ درصد افزایش

      ۷۶- تعداد تصفیه خانه های آب و فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۱۶۳ واحد، سال ۹۱ : ۲۶۵ واحد ۶۲ درصد افزایش

      ۷۷- ظرفیت تامین آب شرب از تصفیه خانه های کشور : قبل از دولت نهم : ۲.۱ میلیارد مترمکعب، سال ۹۱ : ۳.۶ میلیارد مترمکعب ۷۱ درصد رشد

      ۷۸- طول خطوط انتقال آب : قبل از دولت نهم : ۱۶ هزار کیلومتر، سال ۹۱ : ۲۷ هزار کیلومتر رشد ۶۸ درصدی

      ۷۹- طول شبکه توزیع آب : قبل از دولت نهم : ۹۸ هزار کیلومتر، سال ۹۱ : ۱۳۷ هزار کیلومتر ۴۰درصد رشد

      ۸۰- جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب شهری : قبل از دولت نهم : ۲۵.۵ درصد، سال ۹۱ : ۳۸.۸۲ درصد ۵۲ درصد رشد

      ۸۱- طول شبکه فاضلاب شهری : قبل از دولت نهم : ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر، سال ۹۱ : ۴۹ هزار کیلومتر ۷۲ درصد رشد

      ۸۲- تعداد مشترکین فاضلاب : قبل از دولت نهم : ۲.۶۴ میلیون فقره، سال ۹۱ : ۴.۶۸ میلیون فقره ۷۷ درصد رشد

      ۸۳- اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده پس از ۲۱ سال وقفه، ارائه لایحه در سال ۱۳۶۶، اجرا در سال ۱۳۸۷

      ۸۴- سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به مخارج جاری دولت یکی از شاخص های بسیار مهم برای بررسی وضعیت فعالیتهای مالی دولت است. متوسط این نسبت در دولت اصلاحات : ۳۷.۷۵ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۴۲.۸۹ درصد ۱۳.۶ درصد بهبود

      ۸۵- نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی یکی از نسبتهای تحلیلی و مهم در ارزیابی عملکرد و وضعیت مالی دولتها است و بالا بودن این نسبت نشان دهنده کارایی نظام مالیاتی کشور نیز می باشد. متوسط این نسبت در دولت اصلاحات : ۵.۵۱ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۷.۲۵ درصد ۳۱.۵ درصد بهبود

      ۸۶- نسبت درآمدهای مالیاتی به مخارج دولت در کشور برای اولین بار در دولت دهم سال ۸۸ از ۵۰ درصد فراتر رفت.

      ۸۷- دولت نهم در سال ۱۳۸۴ شبکه فیبر نوری را به طول ۳۰ هزار کیلومتر تحویل گرفت و طی هشت سال با اضافه کردن ۲۳ هزار کیلومتر به طول این شبکه آن را به ۵۳ هزار کیلومتر در پایان دولت دهم رساند.

      ۸۸- تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه فعالیت از ۴۰۰ هزار واحد در سال ۸۴ به بیش از ۲ میلیون واحد در سال ۹۱ رسیده است.

      ۸۹- ظرفیت کانتینری بنادر : در ۸ سال دولت اصلاحات : یک میلیون و ۸۲۵ هزار TEU، در ۷.۵ سال دولت نهم و دهم : ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار TEU . ۵.۲ میلیون TEUمعادل ۳۲۱ درصد افزایش

      ۹۰- افزایش ظرفیت ایجاد شده در ناوگان تجاری دریایی در ۸ سال دولت اصلاحات : ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن. در ۷.۵ سال دولتهای نهم و دهم : بیش از ۲ میلیون و ۹۱ هزار تن. ۹۴ درصد رشد

      ۹۱- ظرفیت جابجایی مسافر در بنادر کشور : قبل از دولت نهم : ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار نفر. اکنون : ۱۴ میلیون نفر حدودا ۳ برابر

      ۹۲- مجموع سرمایه گذاری زیربنایی توسط سازمان بنادر در بنادر کشور : پایان سال ۸۳ : ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال، پایان سال ۹۱ : ۲۴ هزار میلیارد ریال بیش از ۸ برابر

      ۹۳- جذب سرمایه غیردولتی در بنادر کشور : کل سرمایه گذاری جذب شده تا پایان سال ۸۳ : ۲ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال، در دولت های نهم و دهم ۲۰ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال حدودا ۱۰ برابر

      ۹۴- متوسط تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور در دولت نهم و دهم سالانه ۱۱۹ میلیون تن بوده که نسبت به دولت اصلاحات سالانه ۷۴ میلیون تن معادل ۶۱ درصد رشد داشته است.

      ۹۵- متوسط جابه جایی مسافر دریایی در دولت نهم و دهم با ۱۷۶ درصد رشد نسبت به دولت اصلاحات از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.

      ۹۶- متوسط تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در دولت نهم و دهم سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار Teu است که نسبت به پایان سال ۸۳ یک میلیون و ۳۴۵ هزار Teu معادل ۷۱ درصد رشد داشته است.

      ۹۷- افزایش تعداد بنادر کوچک کشور : در دولت اصلاحات : از ۴۹ بندر به ۵۱ بندر ۴ درصد افزایش. در دولت احمدی نژاد : از ۵۱ بندر به ۸۲ بندر ۶۰ درصد افزایش

      ۹۸- رکورددار افزایش واردات بنزین در کشور : دولت اصلاحات در سال ۷۶ با افزایش ۱۲۰ درصدی نسبت به سال قبل. رکورددار کاهش واردات بنزین به کشور : دولت احمدی نژاد در سال ۹۰ با ۶۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل

      ۹۹- وابستگی کشور به واردات بنزین در دولت اصلاحات ۴ برابر شد، از ۵ میلیون لیتر در روز ۱۳۷۶ به ۲۳ میلیون لیتر در روز ۱۳۸۴. در دولت احمدی نژاد واردات بنزین نه تنها به صفر رسید بلکه صادرات بنزین نیز آغاز شد.

      ۱۰۰- از مجموع ۱۴۲ طرح سد بزرگ ملی کشور که در دست بهره برداری است، ۱۹ سد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ۷ سد از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۶۷، ۱۵ سد در دولت کارگزاران، ۴۷ سد در دولت اصلاحات، و ۵۴ سد در دولت احمدی نژاد به بهره برداری رسیده است.

      ۱۰۱- ظرفیت نصب شده نیروگاه های برقابی که وارد مدار شده : دولت اصلاحات : سه هزار و ۷۵ مگاوات، دولت احمدی نژاد : ۴ هزار و ۹۶۲ مگاوات ۱.۶ برابر

      ۱۰۲- دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال از سهام شرکتهای دولتی را در جریان خصوصی سازی واگذار کرد، در حالیکه ارزش این واگذاری ها در دولت احمدی نژاد از ۸۴ تا خردادماه ۹۲ بیش از ۱۲۲۷ هزار میلیارد ریال می باشد ۵۰ برابر

      ۱۰۳- مجموع سیمان تولید شده در کشور : در دولت اصلاحات : ۲۰۳ میلیون تن، در دولت احمدی نژاد : ۴۰۳ میلیون تن ۹۹ درصد رشد

      ۱۰۴- افزایش ظرفیت تولید سیمان در کشور : در ۲۷ سال از ابتدای انقلاب تا سال ۸۴ : ۲۶ میلیون تن، در دولت احمدی نژاد تا پایان ۹۱ : ۴۲ میلیون تن ۱.۶ برابر

      ۱۰۵- متوسط سالانه افزایش تولید سیمان : در دولت اصلاحات : ۶۵ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۱۱۷ درصد

      ۱۰۶- میزان مصرف سیمان از برخی جهات بیانگر روند رشد اقتصادی و پیشرفت کشور نیز می باشد. در سال ۱۳۸۵ سرانه مصرف سیمان حدود ۵۱۰ کیلوگرم بوده که در سال ۹۱ به یک هزار و ۱۸ کیلوگرم رسیده است.

      ۱۰۷- تعداد کارخانه های سیمان در کشور : در پایان دولت اصلاحات سال ۸۳ : ۳۷ کارخانه ، ابتدای سال ۹۲ : ۶۷ کارخانه ۸۰ درصد افزایش

      ۱۰۸- میزان تولید سالانه سیمان : در پایان سال ۸۳ : ۳۲ میلیون تن، در پایان سال ۹۱ : ۷۰ میلیون تن بیش از ۲ برابر

      ۱۰۹- مدیریت موفق دولت های نهم و دهم در اهتمام به امر تولید و سرمایه گذاری در صنعت سیمان عامل اصلی در رشد ۱۱ پله ای کشورمان از رتبه ۱۴ جهانی در سال ۸۴ به رتبه ۳ در سال ۹۲ می باشد.

      ۱۱۰- براساس گزارش مر کز آمار ایران از سال ۱۳۷۶ تا پایان ۹۱ بیشترین میزان نرخ بیکاری در کشور در سالهای ۷۹ و ۸۰ با میزان ۱۴.۳ درصد به ثبت رسیده است. متوسط سالانه نرخ بیکاری در دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ برابر با ۱۲.۷۵ درصد و متوسط این نرخ در دولتهای نهم و دهم ۹۱-۱۳۸۴ برابر با ۱۱.۶۶ درصد می باشد.

      ۱۱۱- تعداد بیکاران در دولت اصلاحات : از ۱.۴ میلیون نفر در سال ۷۶ به ۲.۶۷۵ میلیون نفر در سال ۸۴ ۱.۲۷۵ میلیون نفر افزایش، ۹۱ درصد رشد. در دولت احمدی نژاد : از ۲.۶۷۵ میلیون نفر به ۲.۹۴۵ میلیون نفر ۲۷۰ هزار نفر افزایش، ۱۰ درصد رشد

      ۱۱۲- تعداد دارالقرآن ایجاد شده در کشور : از سال ۵۷ تا ۸۴ : ۶۷۰ واحد، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۲۰ هزار واحد

      ۱۱۳- افزایش تختهای فعال بیمارستانی : در دولت اصلاحات : ۸۴۸۸ تخت از ۸۲۵۸۸ به ۹۱۰۷۶، در دولت احمدی نژاد : ۱۷۸۲۵ تخت از ۹۱۰۷۶ به ۱۰۸۹۰۱، بیش از ۲ برابر

      ۱۱۴- افزایش داروخانه های کشور : در دولت اصلاحات : ۱۷۹۴ داروخانه از ۴۵۸۶ به ۶۳۸۰، در دولت احمدی نژاد : ۲۵۸۱ داروخانه از ۶۳۸۰ به ۸۹۶۱، بیش از ۱.۴ برابر

      ۱۱۵- افزایش خانه بهداشت روستایی : در دولت اصلاحات : ۱۳۹۰ مرکز از ۱۴۹۲۴ به ۱۶۳۱۴، در دولت احمدی نژاد : ۳۹۶۷ مرکز از ۱۶۳۱۴ به ۲۰۲۸۱، بیش از ۲.۸ برابر

      ۱۱۶- تعداد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور : تا قبل از دولت نهم : ۲۴۰۰ کانون، سال ۹۱ : ۱۵ هزار کانون بیش از ۶ برابر

      ۱۱۷- تعداد کتابخانه های عمومی کشور : تا قبل از دولت نهم : ۱۶۰۰ کتابخانه، سال ۹۱ : ۳ هزار کتابخانه ۸۸ درصد رشد

      ۱۱۸- تعداد عناوین کتابهای چاپ شده در کشور : سال ۱۳۸۴ : بیش از ۵۳ هزار عنوان، سال ۱۳۹۰ : بیش از ۶۸ هزار عنوان ۲۸ درصد رشد

      ۱۱۹- تعداد سالن های سینما : سال ۱۳۸۴ : ۲۵۰ سالن، سال ۱۳۹۱ : ۳۶۰ سالن ۴۴ درصد رشد

      ۱۲۰- میزان تولید محصولات باغی نسبت به سطح زیر کشت این محصولات : در دولت اصلاحات از ۵.۶۳ تن محصول در هر هکتار در سال ۷۶ به ۵.۲۲ تن محصول در هر هکتار در سال ۱۳۸۳ کاهش یافته است. در دولت احمدی نژاد این نسبت از ۵.۷۳ تن محصول در هر هکتار در سال ۸۴ به ۶.۷ تن محصول در هر هکتار افزایش یافته است. یک تن افزایش محصول در هر هکتار

      ۱۲۱- در دولت اصلاحات میزان تولید محصولات باغی از ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال ۷۶ به بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰۸ هزار تن در سال ۸۳ رسید ۱۶.۵ درصد افزایش. در سال ۸۴ دولت نهم بیش از ۱۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تن محصولات باغی تولید کرد که این رقم در پایان سال ۹۱ به بیش از ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید ۲۳.۸ درصد افزایش

      ۱۲۲- میزان افزایش محصولات باغی : در دولت اصلاحات : بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۳ میلیون و۵۳۶ هزار تن بیش از ۹۰ درصد افزایش

      ۱۲۳- میزان رشد سالیانه تولید محصولات باغی در ۸ سال دولت اصلاحات ۸۳-۱۳۷۶ برابر با ۲.۲ درصد و در ۸ سال دولت احمدی نژاد ۹۱-۱۳۸۴ برابر با ۳.۱ درصد بوده است. این در حالی است که در سال ۱۳۸۷ به دلیل سرمای شدید و کم سابقه در کشور بسیاری از محصولات باغی از بین رفت، در این سال تولید محصولات باغی نسبت به سال ۸۶ نزدیک به ۳ میلیون تن کاهش یافت.

      ۱۲۴- مجموع محصولات باغی تولید شده : در دولت اصلاحات : ۹۹ میلیون و ۸۴۱ هزار تن، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۱۲۷ میلیون و ۹۷ هزار تن ۲۷.۳ درصد افزایش معادل با ۲۷ میلیون و ۲۵۶ هزار تن

      ۱۲۵- بر اساس آمارهای بانک مرکزی میزان نقدینگی کشور در دولت کارگزاران ۶.۲ برابر، در دولت اصلاحات ۵.۱۱ برابر و در دولت احمدی نژاد ۵ برابر شده است. این در حالی است که در سالهای اخیر طرح های اقتصادی بزرگی چون هدفمندی یارانه ها، مسکن مهر و بنگاههای زودبازده انجام شده و حجم فعالیتها و تولیدات دولت نیز چندین برابر دولتهای گذشته بوده است.

      ۱۲۶- متوسط نرخ رشد نقدینگی در کشور : در دولت کارگزاران : ۲۹.۸ درصد، در دولت اصلاحات : ۲۶.۲ درصد، در دولت احمدی نژاد : ۲۵.۸۶ درصد

      ۱۲۷- شتاب نقدینگی : عبارت است میزان رشد نرخ رشد نقدینگی، شتاب مثبت به منزله حرکت به سمت تشدید افزایش نقدینگی و شتاب منفی به منزله حرکت به سمت مهار افزایش نقدینگی می باشد. در دولت کارگزاران : ۸۹.۴ درصد مثبت، در دولت اصلاحات : ۹۹ درصد مثبت، در دولت احمدی نژاد : ۱۰ درصد منفی

      ۱۲۸- میزان استخراج مواد معدنی : ابتدای سال ۱۳۸۴ : ۱۵۶ میلیون تن از ۳۶۰۰ معدن فعال ، ابتدای سال ۱۳۹۱ : ۳۴۱ میلیون تن از ۵ هزار معدن فعال

      ۱۲۹- تعداد پروانه اکتشاف معادن صادر شده : در دولت اصلاحات : ۱۰ هزار فقره، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۱۳ هزار فقره ۳۰ درصد رشد

      ۱۳۰- تعداد پروانه بهره برداری از معادن صادر شده : در دولت اصلاحات : ۴۶۰۰ پروانه، در دولت احمدی نژاد : بیش از ۶ هزار پروانه ۳۰ درصد رشد

      ۱۳۱- افزایش ظرفیت تولید محصولات فولادی از ۱۳ میلیون تن در سال ۱۳۸۴ به ۳۱ میلیون تن در سال ۱۳۹۱ ۱۳۸ درصد رشد

      ۱۳۲- افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم از ۲۳۰ هزار تن در اسل ۱۳۸۴ به ۴۵۷ هزار تن در سال ۱۳۹۱ ۹۹ درصد رشد

      ۱۳۳- افزایش ظرفیت تولید کاشی و سرامیک از ۱۸۰ هزار تن در سال ۱۳۸۴ به ۳۸۰ هزار تن در سال ۱۳۹۱ بیش از ۲ برابر

      ۱۳۴- افزایش ظرفیت تاسیسات ذخیره ای کشور سیلوها از ۹ میلیون تن در سال ۱۳۸۴ به ۱۶ میلیون تن در سال ۱۳۹۱ ۷۸ درصد رشد

      ۱۳۵- افزایش ظرفیت تولید مس کاتدی از ۱۹۰ هزار تن در سال ۱۳۸۴ به ۲۵۵ هزار تن در سال ۱۳۹۱ ۳۴ درصد رشد

      ۱۳۶- مجموع لوازم خانگی تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی تولید شده در کشور : در دولت اصلاحات : ۱۹ میلیون دستگاه، در دولت احمدی نژاد : ۲۷ میلیون دستگاه ۱.۴ برابر

      ۱۳۷- حجم سرمایه گذاری صنعتی محقق شده : در دولت اصلاحات : ۱۶ هزار میلیارد تومان، در دولت احمدی نژاد : ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ۶.۸ برابر

      ۱۳۸- سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش معدن : در دولت اصلاحات : ۵۰۰ میلیارد تومان، در دولت احمدی نژاد : ۳.۳ هزار میلیارد تومان ۶.۶ برابر

      ۱۳۹- طبق آمارهای جهانی شاخص توسعه انسانی در ابتدای دولت نهم ۰.۶۸۵ بود که در پایان دولت دهم به ۰.۷۴۲ رسید و ایران در ردیف کشورهای با توسعه بالا قرار گرفت.

      ۱۴۰- طبق آمارهای جهانی در ۸ سال دولت احمدی نژاد شاخص بهداشت از ۰.۸۱ به ۰.۸۳۹ رسیده و شاخص درآمد سرانه نیز از ۰.۶۶۵ به ۰.۶۹ ارتقا پیدا کرده است. در این مدت شاخص آموزش با رشدی قابل توجه از ۰.۵۹۹ به ۰.۷۰۷ رسیده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به این می گن آمار من دراوردی این آمار هم مانند دیگرامارهایی که در دوران دولت پاکدست به خورد ملت بیچاره واز همه جا بیخبر ایران دادند بدون هیچ مدرک وسندی خوب بود آمار اشتغال تورم رشد اقتصادی و ارزش پول ملی را می گذاشتی تا راحت تر مقایسه می کردیم

    • بدون نام

      خیلی باید آدم اجمق باشه دوباره فریب شما پوپولیستا رو بخوره
      اما اماااان از حافظه کوتاه ما ایرانیا
      راستی درخت کجاست؟

    • بدون نام

      حرفهای قشنگ می زنی..بدلم داری چنگ می زنی..عزیزم..

    • بدون نام

      سنگ پا

    • بدون نام

      دستور حمله به ما را همان کسی داد که مرد!

    • بدون نام

      دستور حمله به ما را همان کسی داد که مرد! عجب!!!

    • بدون نام

      فقط تیم دلسوز مردم تیم احمدنژاد آنهایی که احمدی رو قبول ندارند انسانیت رو قبول ندارن برابری و برادری

    • م ع

      تعجب میکنم ایا هنوز کسی هست که محمود نشناخته باشه .خودش چه بلایی سر مملکت اورد.حالا این ادم معرف کسی دیگه میشه.بدبخت کسانی هستند که هنوز گوش به یاوه گویی های ایشان میدهند.بیشترین خدمت را به اسراییل نمودند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها کسانی از این آفا حمایت می کنند که کاسه گدایی یارانه ها در دست گرفته و در خانه بیکار و بی عار نشسته اند و چشم امید به صدقه دولت دارند

    • بدون نام

      متاسفم برای کسایی که نمیخوان حقیقت وجود تو رو قبول کنن تو دلسوزترین شجاع ترین و باهوش ترین رییس جمهور بیست سال اخیری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

    • مجید بهروزی از جهرم

      خدا قوت بدهد آقای دکتر احمدی نژاد اکثر مردم ایران از صداقت و جوانمردی تو راضی هستند.سیاست پرداخت یارانه را با شهامت و عدالت اجرایی کردی.در هشت سال ریاست جمهوری ات رفاه و بهداشت و سطح تحصیلات مردم ایران را بالا بردی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخ

    • hamed

      چاپ نظرها بوداره جونم سانسور دورش گذشته

    • نصیری

      زنده باد احمدی نژاد مرد عمل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا منظورت از عمل چی باشه

    • بدون نام

      لولو ممه برد

    • بدون نام

      این همه حرف زدی اصلا خودت فهمیدی جی گفتی و به این حرفها اعتقاد داری یا اینکه همش شعار تبلیغاتی هست
      کاری نکن که به خاطر خودت و اعمالت نتوانم بگویم ایرانی هستم و از شرمندگی کارهایت سرم را پایین بیاندازم

    • ali

      درود بر احمدی نژاد و طرفدارانش

    • بدون نام

      دمت گرم احمدی لرزه به تن پولداراو پیمانکارا انداختی ...من موندم این دولت کلید چه کارمثبتی برای فقرا کرد اصلا کاری به احمدی ندارم خوب یابدش مال خودش ...الان بچسب که مردم اه ندارن باناله سودا کنن خوراکشون شده ماکارانی فله ای با سویا مردم رنگ گوشتو دیگه فراموش کردن اخه خدارو خوش میاد اقای روحانی چه جوری میخوای جواب خدارو بدی شماها خبردارید چقدربچه شباگشنه میخوابه یکمیم خودتونو جای فقرا بزارید ازروزقیامت بترسید رژیم طاغوتم به مردمش ذلم کردوبه سزای عملشم رسید توسط فقراوپابرهنه هاهاهاها

    • بدون نام

      آقا بس کن ترا بخدا.
      تو خیلی توهم داری بخدا.
      هر چی پول ملت بود را بالا کشیدین و حالا اومدی دست یاران ....را بالا میکنی که چی؟؟؟؟

    • محمد

      اصلا چرا صحبت های این آقا به عنوان خبر درج میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا با اعصاب مردم بازی میکنید؟؟؟؟؟

    • شهرام

      خدا شفا بده ایشاالله. خدایا مارو از شر این سه تا.....نجات بده. آمین

    • بدون نام

      حنات دیگه رنگی نداره داش محمود برو کشکت رو بساب .....................

    • بدون نام

      کشتن هابیل رو نمیدونم کار تو باشه یا نه ولی خیلیا رو بدبخت کردی مملکت رو نابود کردی ،پر رویی هم حدی داره بخدا،آدم باید بکمم شعور داشته باشه،اگه این تبلیغات نیست پس چیه؟

    • محمد

      اینقد بی ادب تشریف داره که به هاشمی میگه مرد.مردک بی سواد و خانمان برانداز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم!!

    • بدون نام

      از این فرد متنفرم!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا راست گفتی. من هم متنفرم.

    • بینام

      بخداشما.کوته.فکرید.درود.برعشق..مردم.دانا..

    • بدون نام

      انشااله خدا شفاه ببخشه بنده خدارا

    • بدون نام

      خدایا خودت یه رحمن کن وما را از دست عمو محمود نجات بده.

    • بدون نام

      خدایاتا30 اردی بهشت به ماصبروتحمل عطا بفرما.

    • کاکتوس

      اسیر محبوبیت شدم دکتر !!! حداقل از کامنت های این صفحه !!!

    • بچه جنوب

      این ذیشعور!!!! کجا و هاشمی عزیز کجا
      برایت مرگ آرزو نمی کنم .آرزو می کنم بمانی تا بپوسی

    • بدون نام

      ایشالله اون دنیا همون دستور دهنده ببرتون پیش دادگاه الهی.. اینجا که نتونست خدابیامرز

    • بدون نام

      خودتو اصلاح کن تا یه نفس راحت بکشی ....

    • نوغانچی

      حقایق هرگز افشا نمیشود یا ازاین طرف یا از ان طرف سقوط میکند فقط حقایق را با زندگی خودت اگر سالم اجتماعی اقتصادی غیره هستی بسنج الکی حرف اضافه نزنیم دنیای امروز دنیای دروغ تزویر هست

    • نادر

      با سلام لمپنیسم چقدر اوج گرفته اخه کسی نیست به این بشر بگه بس نبود 8 سال به قهقرا بردن این مملکت

    • بدون نام

      ننگ بر تو

    • بدون نام

      لعنت خدا بر دروغگویان بزرگ

    • بدون نام

      مردم جوابتون رو میدن

    • بدون نام

      اعتماد به سقفت تو حلقم

    • بدون نام

      هاشمی بزرگ روحت شاد

    • بدون نام

      بقایی خخخخخخخخخخخ احمدی نژاد خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      بایدبه اونایی که وقت شریفشون رو نزاشتن تا این مزخرفاتو بخونن عرض کنم که از نظر مموتی سعید مرتضوی یک دادستان شریف و زحمتکش است ....دیگه خودتون تا تش برین

    • عاصی

      باز همون ادبیات چندش آور و همون عوام فریبهای همیشگی.یعنی نمیشه از دست این خلاص شد؟

    • بدون نام

      مطمئن باش تووداردسته ات دیگه جایی برای ریاست ندارین

    • اریوبرزن

      عقب افتاده ای که مملکت رو بیست سال به عقب کشوندحالاهم ول کن نیست اقای بیسوادشماکلا دومیلیون رای هم نداری پس لطفا ساکت ....برای همیشه

    • بدون نام

      در تاریخ همیشه دو گروه به این مملکت آسیب رسوندند . خائنین با خیانتشون و گروه دوم احمقها با حماقتشون - این بشر آخر حماقته!

    • بدون نام

      آقای احمدی نژاد تو به امید های ملت خیانت کردی.نتیجه کارت یک صفر به پول ملی اضافه کردی و یادمان دادی به هیچ کس اعتماد نکنیم.

    • بدون نام

      هر چی سوال میکنن میگه مگه من این کارو کردم میگه کهریزک میگه من کردم میگه روزنامه بستی میگه مگر من بستم دیگه اخرشه

    • بدون نام

      ماشاله به این اعتماد به سقف من جاتو بودن میرفتم تو جزایر آمازون خودم وگم و گور میکردم بمولااااااا

    • بدون نام

      خیلی بی شخصیتی!
      هنوز طرز صحبت کردنت تغییر نکرده

    • حاکم

      دوستان اصلاح طلب ترسووووو چه خبر از رکود، اختلاس ، رانت،بیکاری، حقوقهای نجومی،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از آقای خاوری بپرس که رفیق فابریک محمود جونت بود

      • بدون نام

        اینا رو که گفتی شاهکار های دولت پاکدست هست ولاغیر

    • بدون نام

      دکتر با افتخار منتظر شما هستیم این مردم هستند شما را انتخاب می کنند

    • بدون نام

      یکی نیست به ابن آقا بگه.که کمتراز مردم مایه بزاره.آقای احمدی نژاد به همان خدایی که تو قبولش داری .این مردم شما را قبول ندارند.8سال اقتصاد رو به لجن کشیدی وتورم بالای 40 درصدی رابه مردم تحمیل کردی ومردم هم این را میدانند. ولی من نمیدانم چرا خودتو به آن راه زدی؟میگی ثروت دوستان من.شما بابک زنجانی را میشناسی؟اصلا کاش حضرت آقا بهت توصیه میکرد که ثبت نام کنی.تا برات مشخص میشد که مردم چقدر قبولت دارن.تو مملکتو با آن یارانه ای که دادی به فساد کشاندی.اصلا خودت خجالت نمیکشی که داری از هشت سال ریاستت بر مردم دفاع میکنی.اصلا چه کار مثبتی انجام دادی که قابل دفاع باشد.بعد حیف نیست که خودتو با آن مرده مقایسه میکنید.یه خواهش دارم خودت واطرافیانت دیت از سر مردم بردارید .

    • ژکس

      گردن مُرده میندازه
      چی تو اون کله میگذره نمیدونم

    • کامی

      آقای احمدی نژاد بزرگترین فساد مالی قرن زمان تو اتفاق افتاد

    • بدون نام

      نیا و خودت رو سبک نکن

    • بدون نام

      مردم دوستت ندارن

    • علی

      زمان تو هشت سال گرسنگی کشیدیم

    • بدون نام

      دولتت فقط روی تبلیغات چرخید

    • بدون نام

      محمود احمدی محموذ احمدی . نه یادت بخیر نه جات خالی

    • علی

      زمان تو عربستان پررو شد

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم بسه دیگه خجالت بکش

    • بدون نام

      اوف بر تو

    • بیتا

      دکتر جون لایک طلایی داری

    • بیتا

      کاربر 17:38
      والاه ملت میخانش اگ میومد 100 درصد رای میاورد
      شما برو ی پرس و جو کن بعد بگو ملت نمیخانت

    • Shadi

      حتما سال ٨٤ عمه من بود ميخواست رييس جمهور بشه.تمام خسارت هاي جبران ناپذير شمارو واسه مملكت تو اين ٨سال ديديم.تورو جونه بچه هات بيخيال شو بزار مملكت نفس بكشه

    • بدون نام

      چرافقط نظرات باب میلتونو پخش میکنید
      من که نظرم خلاف خضرات بودردچرامنتشرنکردید

    • golbahar

      باز بگم بگماش شروع شد :/

    • بدون نام

      چقدر مغلطه داشت حرفاش. یه بینش درست نتونستم کشف کنم از حرفاش.

    • بدون نام

      خجالت نمیکشه چرا کشی جلوی اینو نمیگیره اینهمه فساد وبدبختی در دوران این ادم شد از چی این میترسن که جلوشو نمیگیرن ...

    • بدون نام

      خدایا این اصلا شوخی خوبی نیست اصلا...

    • سیداحمد

      تو خودت چه گلی به سر ملت زدی که اون بقایی واسته باشه چه غلطی بکنه

    • بدون نام

      خدایا ما ملت ایران یعنی اینقدر بی شعور وعوام هستیم که این دوباره پیدا شده وبا عوام فریبی میخواد ما رابه گمراهی بکشونه ؟ خدایا اگر ما اینگونه هستیم ما را به راه راست هدایت کن ونسل این فرد ودارودسته اش رااز روی زمین محو کن الهی آمین.

    • بدون نام

      بی تربیت بی فرهنگ

    • بدون نام

      والاتواین چند سال اخیر احمدی نژاد حسنی نژاد تقی نژاد هرچی نژاد امده ماکه بجز گرانی چیزی ندیدیم

    • بدون نام

      در پاسخ علی 18:51
      این همون آمارهای دروغیه که رفیقت در مناظره ها اعلام می کرد مدارکش در دولت موجوده رو یادمون نرفته ، نگاهی به آمارهای واقعی تورم از سال 84 تا 92 امثال شماها رو که با آمار دروغ که البته از ستاد فرقه انحرافی گرفتید رو رسوا میکنه فقط و فقط نابودی کشور نتیجه کار احمدی نژاد و دارو دسته اش بوده که تو هم یکی از اونها هستی ، مردم بچه نیستند و مثل خودت اونها رو درازگوش فرض نکن که الان نشستی داری این آمار رو با فراغ بال تایپ میکنی اینها رو حاضر کردند و در اختیار امثال شما گذاشتند تا مردم رو مجددا اغفال کنید ولی کور خوندید مردم شما رو شناختند

    • بدون نام

      احمدی‌نژاد برا بعضی از این مردم کلی کار کرد ولی قدرشو کسی ندونست ...

    • بدون نام

      اینها که بد احمدی نژاد میگند یکی شون از مردم هادی نیستند بخدا خود روزنامه نگارن و از طرفداران دولت روحانی هستند که پول دریافت میکنند همیجور سر خود هر چه به دلشون امد حرف میزنند کار به کارهای خوب انجام شده ندارند فقط پول میشناسند هرگز از مملکت خبر ندارند کجای کشور مردم چقدر گرفتار هستند همه برای تخریب دولت قبل بدگویی میکنند

    • بدون نام

      بابا تو این ۴ سال بازم عاقل نشدی.

    • بدون نام

      بالاترین میزان اختلاس در تاریخ ایران، بیشترین حجم دروغ به مردم، گرانی های وحشتناک در همه زمینه ها ( دلاز از 1000 به 3600، قیمت مسکن 4 برابز، بلیط قطار 10 برابر و ...) و تعجب میکنم چطور ایشان محاکمه نشد هیچ حالا راست راست اومده زل زده تو چشم این مردم بدبخت میگه ..... خدایا

    • حسام

      از نظرات همین سایت معلوم است چقدر طرفدار داری .پس نگو اکثریت مردم طرفدار دولت شما بودن.

    • بدون نام

      من دلایلی موافق احمدی نژاد نیستم ولی درمورد ایشون راست میگه اونی که مرد بزرگترین کسی بودکه نبض بازار دستشون بود ودرزمان احمدی نژاد لحظه به لحظه قیمتها بازار گران می کرد پس چرا دردولت روحانی این اتفاق نیفتاد تا روحانی رأی آوردند سکه ها پایین آمد آقای احمدی نژاد با این همه پرروییش خیلی هم مظلوم بودند اطرافیانش خیلی سواستفاده کردند کارهای ولی خود شخصش سالم وبی ریا هستند وکمی ساده

    • بدون نام

      دستور حمله را ضررهای گوناگونی که به این ملت بزرگ به خاطر سوء مدیریت زدی داده است نه ان مرحوم! درک کن و از خواب غفلت بیدار شو.و حاضر نشو مردم را بد بختر از حالی که دارند بکنی مردم دیگر تحمل بد بختی های دیگر شما را که بر سرشان خواهی اورد ندارند خواهشا دیگر بس کن.

    • محمد

      احمدی نژاد مردعمل . دمش گرم واقعا جراتی که ایشان دارد خیلی ها ندارند . اگرنامزدانتخاباتی بودمن قطعابه ایشان رای میدادم .

    • نا شناس

      احمدی نژاد تو باید دست یارانه بگیرها را بالا می بردی یک افتخاری می شد بر عدالت تو اگر تبرم 2000 برابر هم می شد ارزش داشت یه گرسنه ای را سیر می کردی پیشگویی می کنم از ریسمان تو طناب بسازند

    • بدون نام

      همه از خسارت صحبت میکنند. بعدا خواهیم فهمید خسارت برجام چقدر بوده

    • بدون نام

      فقط یک جمله.....متاسفم برای اونایی ک به تو رای دادن و 8 سال رئیس جمهور بودی و آبروی ایران و ایرانی را بردی.

    • میلادبرهانی فر

      سلام.امام خامنه ای.و احمدی نژاد کسانی بودن که مقابل امریکا ایستادن عزت ایران را بالا برد.برخلاف دولت فعلی ک با شیطان بزرگ امریکا صلح کرد.ایشااله 25سال دیگه اسراعیل محو میشه لبیک یا خامنه ای.

    • abi

      تو هم میمیری.مرگ حقه

    • بدون نام

      احمدی نژاد تو دل قشر ضعیف جامعه اعم از بازنشستگان مستمری بگیران کارگران مستاجران که بیشتر جمعیت این کشور را تشکیل می دهند جایگاه ویژه ای داره خوبی ها و خدمات این مرد بزرگ هیچ وقت از یادشون نمی ره حالا شماها هی ازش بدگویی کنید کاریکاتورشو بکشید ببنید به کجا می رسید اکثر نظرات و کامنت ها هم مشکوک برا هر چه بد جلوه دادن این مرد بزرگ احمدنژاد تا ابد تو دل ما جا داره

    • حاکم

      دوستان اصلاح طلب ترسووووو ببخشید صلح جو میشه بگین الان مرغ و گوشت و سیب زمینی و پیاز در شهر شما چه قیمت هست اصلا شما از اوضاع موجود راضی هستین؟

    • بدون نام

      سنگ پا قزوین

    • ليلا

      انشاله تو هم مي ميري و تيتر بعدي اينه كسي كه مي گفت بگم بگم مرد

    • محمد

      خیلی دوست دارم ،مرد بودی،نه مثل این کلید ساز که هم قلب راکتور رو سیمان ریخت هم نونو از سفره ما گرفت

    • بی نام

      علی آقای دانشمند که بقول خودت طرفدار پر و پا قرص احمدی نژادی /جان مادرت اول برو نوشتن کلمه جر'ات رو یاد بگیر بعد بیا اظهار نظر کن بیسواد

    • بی نام

      بی نامی که به گفته ها و آمارهای غلط علی نظر دادی دستخوش// علی آقا جوابتو گرفتی ضایع خریداریم خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      سانسورچی حرف حق تلخه ؟

    • محمد

      احمدی نژادحاشیه ساز بروخجالت بکش.پدرمردم رودراوردی توی 8سال
      دکتربرودکتر
      دکتربرو دکتر
      دکتربرودکتر

    • رسول

      بابا این قد جو ندید
      منظورش شیمون پرز رئیس اسرائیل بود به فایل صوتی سخنرانی مراجعه کنید....

    • بدون نام

      آمار علی هم مثل آمار اربابش دروغ و کشکی هستش.خسته نباشی دروغگوی قهار چقدر وقت گذاشتی واسه اراجیفت؟ تنها بودی یا گروهی کار کردین بیسواد؟؟؟

    • علیرضا

      میگویند موذن بد صدایی هنگام نماز اذان میگفت و صداش مردم رو اذیت میکرد .بهش گفتند برای چی اذان میدی جواب داد برا رضای خدا . گفتند محض رضای خدا اذان نگو ... .منم به این اقا میگم محض رضای خدا نه خودت نه اطرافیانت کاندید نشید .

    • سپیده

      سلام با این شرایط اصلا تو ایران آدم خوب برا ریاست جمهوری کی رو میشناسین لطفا از هر جناحی پاسخ بدین!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج